اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه: داعش سه بار دیگر در سوریه از گاز خردل استفاده كرد



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,گروه تروریستی تكفیری داعش

روسیه اعلام كرد كه گروه تروریستی تكفیری داعش همزمان با تحمل شكست های پیاپی و عقب نشینی از مناطق اشغالی در سوریه، طی سه ماه گذشته سه بار از جنگ افزار های شیمیایی با گاز خردل استفاده كرده است.

به گزارش ایرنا، «میخائیل اولیانوف» رئیس بخش منع گسترش و كنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با «ریا نووستی» گفت: داعش سال 2016 سه بار از گاز خردل در سوریه و عراق استفاده كرد كه شورای امنیت سازمان ملل حتی یكبار هم نسبت به موارد استفاده از حملات شیمیایی از طرف تروریست ها واكنش نشان نداده است.


به گزارش ایرنا، پیش از این نیز گروه داعش بارها از تسلیحات شیمیایی علیه مردم و ارتش سوریه استفاده كرده كه به دلیل حمایت های گسترده غرب به ویژه آمریكا و چند كشور عربی از گروه های تروریستی و مسلح ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل بررسی نشده است.


اسپوتنیك نیز به نقل از اظهارات مقام روسی نوشته است: جنایات تروریست ها در استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و عراق، شورای امنیت سازمان ملل تا كنون حتی یكبار هم نسبت به این موضوع واكنش نشان نداد، اما تحت فشار حقایق ارائه شده، رد پیشنهاد روسیه برای رسیدگی به این موضوع برای آنها سخت تر شد. مطابق اطلاعات ما، فقط طی اولین سه ماه سال 2016، داعشی ها دست كم سه بار از گاز خردل استفاده كردند كه خطرناك ترین ماده سمی نظامی است كه استفاده از آن یك جنایت بزرگ است.

 

 اخبار  بین الملل -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
استفاده از گاز خردل توسط داعش در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: داعش از گاز خردل استفاده می کند


وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: داعش و دیگر گروه های تروریستی افراطی در منطقه خاورمیانه با دسترسی به مواد سمی نظامی از حمله گاز خردل، از آن ها برای اهداف خود بهره می گیرند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: داعش و دیگر گروه های تروریستی افراطی در منطقه خاورمیانه با دسترسی به مواد سمی نظامی از حمله گاز خردل، از آن ها برای اهداف خود بهره می گیرند.

«ماریا زاخارو»ا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با اعلام استفاده تروریست ها از گازهای سمی افزود: داعش و گروه های تروریستی پیش از این از گازهای مختلف صنعتی از جمله کلر استفاده می کردند، اما اکنون داده های تایید شده از منابع معتبر وجود دارد که از گازهای سمی تمام عیار جنگی مانند خردل استفاده می کنند.

پیش تر نیز یک منبع در ستاد کل ارتش روسیه دراین باره گفته بود: در جریان عملیات شناسایی و شنود پس از حملات هوایی جنگنده های سوخو، مذاکرات شبه نظامیان درباره ارسال «مهمات ویژه» به خط جبهه جنگ با نظامیان سوریه شنود شد.

منبع نظامی روس افزوده است: همچنین این مکالمه ها در برگیرنده برخی «سورپرایزها» بود که بنا به شواهد موجود بمب های دست ساز حاوی مواد شیمیایی است.

منبع خبری روس افزوده بود: براساس نتایج استخراج شده از عملیات شنود، قرار است این مهمات ویژه و «سورپرایزها» با هدف جلوگیری از پیشروی نیروهای مسلح دولتی و ایجاد مانع غیر قابل عبور شیمیایی در محل فقط برای نفرات و علیه یگان زرهی مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، هر چند اطلاعات وجود گاز خردل در زرادخانه داعش در برگیرنده میزان آن نیست،ولی بدون تردید از آن استفاده خواهند کرد.