اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه ترکیه را برای تهاجم نظامی به سوریه متهم کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار بین الملل

وزیر امور خارجه طی سخنانی در کنفرانس بین المللی کمک به مردم سوریه، تنها راه خروج از بحران سوریه را راه حلی سیاسی دانست که از مسیر گفت‌وگوهای بین سوری حاصل شود.

به گزارش ایرنا، کوناشنکوف امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: تحرکات و نقل و انتقالات نظامی در محدوده مرزی ترکیه و سوریه حاکی از سازماندهی گسترده نیروهای ترکیه برای تهاجم نظامی به سوریه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه افرود: دلایل جدی برای پیش بینی حمله نیروهای ترکیه به سوریه را داریم و نشانه های سازماندهی پنهانی نیروهای ترکیه برای اقدامات نظامی در خاک سوریه را به دست خواهیم آورد.

کوناشنکوف یادآوری کرد: وزارت دفاع روسیه تصاویری را منتشر کرده که نشان می داد توپ های متحرک ارتش ترکیه نقاط مسکونی شمال استان لاذقیه سوریه را گلوله باران می کنند.
وی ادامه داد: تعجب آور است که مقام های تیزبین ناتو و سازمان های بی شمار به اصطلاح حقوق بشر که بر وضعیت حقوق بشر در سوریه نظارت می کنند به درخواست ما برای پاسخ دادن به اقدامات نظامی ترکیه علیه سوریه هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

او همچنین گفت که وزارت دفاع روسیه انواع فعالیت های تجسسی را در منطقه خاورمیانه افزایش داده است. به همین دلیل اگر کسی فکر می کند که با لغو پروازهای بازرسی روسیه در ترکیه می توان چیزی را پنهان کرد، اشتباه می کند.

روسیه مطابق قراردادی بین المللی به نام 'آسمان آزاد' خواستار پرواز نظارتی در تاریخ 2 تا 5 فوریه 2016 (13 تا 16 بهمن ماه جاری) از ترکیه شده بود، اما آنکارا این درخواست مسکو را رد کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه در این رابطه اعلام کرد که ترکیه با صدور مجوز برای پرواز نظارتی هواپیماهای روسیه بر فراز مرزهای این کشور مخالفت کرده است.

به گزارش ایرنا، 'تانژو بیلگیچ' سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ترکیه با درخواست روسیه برای پرواز نظارتی بر فراز مرزهای این کشور مخالفت کرده است.

وی افزود: دو طرف درباره طرح پرواز تحت پیمان آسمان آزاد هنوز به توافق نرسیده اند و به این دلیل آنکارا درخواست مسکو را رد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه افزود: پروازهای نظارتی زمانی قابل اجرا خواهند بود که دو طرف درباره طرح پرواز به توافق رسیده باشند.

او اضافه کرد: روسیه خواستار پرواز نظارتی در تاریخ 2 تا 5 فوریه 2016 شده است، اما دو طرف درباره مسیر پرواز به توافق نرسیده اند به همین دلیل این پرواز انجام نمی شود.
ارتش ترکیه آذرماه گذشته یک فروند جت سوخو 24 روسی را در نزدیکی مرز این کشور با سوریه در پی آن چه که نقض حریم هوایی کشورش توسط جنگنده های روسیه خواند، سرنگون کرد.


در پی این حادثه روابط دو کشور روسیه و ترکیه رو به سردی گذاشت و روسیه تحریم هایی در زمینه های اقتصادی، تجاری، علمی و گردشگری علیه ترکیه را به اجرا درآورد.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه ( تعرض به حریم سوریه )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه برای انجام عملیات نظامی در سوریه آماده می شود



  حمله نظامی ترکیه به سوریه,بشار اسد,سقوط بشار اسد,عملیات نظامی در سوریه,روزنامه هاآرتص,اخبار سیاسی

 

ترکیه برای انجام عملیات نظامی در سوریه آماده می شود

یک روزنامه صهیونیستی تأکید کرد، ترکیه خود را برای انجام عملیات نظامی در خاک سوریه آماده می کند.

به گزارش قدس انلاین به نقل از  العالم، روزنامه "هاآرتص" در گزارشی با ادعای اینکه نظام سوریه عناصر پ ک ک را برای عملیات در ترکیه تشویق می کند، نوشت: حزب کارگران کردستان آنکارا را به عملیات نظامی در سوریه مجبور می کند.

این روزنامه افزود: ترکیه اخیرا سوریه را به استفاده از حزب کارگران برای انجام عملیات هجومی ضد ترکیه محکوم کرده است.

هاآرتص به نقل از منابع آگاه ترک تأکید کرد که ترکیه پس از کنفرانس دوستان سوریه در آوریل آینده، خود را برای عملیات نظامی در سوریه آماده می کند./قدس آنلاین