اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه: احتمال توافق با ایران پس از 24 نوامبر


وزیر خارجه روسیه گفت: دستیابی به موافقتنامه با ایران ممکن است به زمانی پس از ۲۴ نوامبر نیاز داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه روسیه گفت: دستیابی به موافقتنامه با ایران ممکن است به زمانی پس از ۲۴ نوامبر نیاز داشته باشد.

خبرگزاری اینترفکس روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می گوید برای دستیابی به یک موافقتنامه در مذاکرات هسته ای با ایران ممکن است به زمانی فراتر از ضرب الاجل 24 نوامبر نیاز باشد.

محمدجواد ظریف طی سه روز در مذاکراتی سه‌جانبه با حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ‌کننده کشورهای 1+5، راهکارهای رسیدن به توافق هسته‌ای را در مذاکراتی فشرده بررسی کردند.

بنا بر اعلام وزیر امور خارجه، نحوه رفع تحریم‌ها علیه کشورمان و حجم غنی‌سازی دو محور اساسی این دور از مذاکرات در عمان بود.

مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای میان تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 از 27 آبان در وین از سرگرفته می‌شود.


ویدیو مرتبط :
احتمال توافق ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه : احتمال توافق بزرگ هسته ای ایران و 1+5



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات ایران و1+5

 اخبار سیاست خارجی - روسیه : توافق نهایی هسته ای ایران و غرب ممکن است

ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیرامورخارجه روسیه اعلام کرد: درصورت وجود اراده سیاسی در طرف های مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 دستیابی به توافق جامع هسته ای تا20 ژوئیه (29تیر93) ممکن است.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری ˈایتارتاسˈ روسیه، ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیرخارجه روسیه که به نمایندگی از کشورش در مذاکرات دو روز گذشته ایران و گروه1+5 در وین حضور داشت از امکان دستیابی به توافق جامع تا پنج ماه دیگر خبر داد.

وی افزود: اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد دستیابی به توافق تا این تاریخ ممکن است وما هم درمورد خلع سلاح شیمیایی سوریه و هم در مورد توافق هسته ای ایران اعتقاد داریم که می توان در چارچوب زمان بندی پیش بینی شده پیش رفت.

وی اظهار داشت : ما بر این اساس پیش می رویم که زمان بندی در نظر گرفته شده برای نشست های ایران و گروه 1+5 مطابق برنامه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مذاکراتی که درسطح کارشناسان برگزار می شود می تواند به جلساتی که در سطح تصمیم گیرندگان سیاسی برگزار می شود، الحاق گردد و مواردی که دراین نشست های کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد در نشست های سطح عالی هم ارایه شود.

وی توافق موقت ژنو را ˈبسیار دقیق، متوازن و نقطه شروع کارهای آیندهˈ توصیف کرد و افزود:ˈاگر برنامه عمل مشترک ژنو را با دقت مطالعه کنید پاسخ بسیاری از سوالات را در خواهید یافت و اموری که ما باید به آنها بپردازیم در این توافقنامه لحاظ شده است.ˈ

اخبار سیاست خارجی - ایرنا