اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روستایی كه تمامی زنانش بلندترین موی جهان را دارند!



موی بلند,بلندی مو زنان,بلندترین موهای زنان

داشتن موی بلند و زیبا برای اكثر زنان ویژگی مهمی محسوب می‌‌شود اما زنان روستایی در چین به دلیل این كه بلندترین مو را در میان اكثر مردم دارند، تحسین می‌‌شوند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روستا همانند دیگر مناطق چین به دلیل رسوم باستانی و مناطق طبیعی زیبا گردشگران زیادی را به خود جلب می‌‌كند اما زنان این روستا به دلیل داشتن موهای بلند در جلب گردشگر نقش بیشتری داشته‌اند.

متوسط بلندی مو زنان این روستا در حدود یك متر است. در فصل تابستان و پاییز، زنان با رفتن به رودخانه روستا موهای خود را شستشو می‌‌دهند و آن را در پوششی آبی رنگ می‌‌پوشانند.

گفته شده است تا سال 1987 میلادی رسم مردم این روستا این بوده است كه تنها همسران این زنان حق داشته‌‌اند موهای بلند آنان را ببینند و در صورتی كه مرد مجردی موهای آنان را می‌دید مجبور بود به مدت سه سال نقش داماد خانواده را داشته باشد اما این رسم اكنون از بین رفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی oddity central، همچنین نوع آرایش موی آنان نشان از نمادهای ویژه‌ای است به طور مثال در صورتی كه موهایشان را دور سرشان قرار دهند به این معنی است كه ازدواج كرده‌اند اما صاحب فرزندی نیستند.... / isna.ir


ویدیو مرتبط :
بلندترین موی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلندترین موی سر جهان + عکس


بلندترین موی سر یک انسان که مستند نیز میباشد موی سر خانم ( Xie Qiuping ) اهل چین میباشد. هنگامی که در ۸ می ۲۰۰۴ اندازی گیری شد درازی آن ۵٫۶۲۷ متربود. او مویش را از سال ۱۹۷۳ هنگامی که سیزده ساله بوده تا به حال کوتاه نکرده کرده و به این رکورد جهانی دست پیدا کرده است.