اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسای جمهوری ایران و چین دیدار کردند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دیدار روسای جمهوری ایران و چین


 اخبار سیاست خارجی - روسای جمهوری ایران و چین دیدار کردند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ایران و شی جین پینگ رییس جمهوری چین دقایقی پیش در جریان دیداری دو جانبه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از شانگهای ، روحانی صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی چین در آغاز بخش دوم سفر خود به این کشور و قبل از دیدار دوجانبه ، مورد استقبال رسمی رییس جمهوری چین قرار گرفت.

روحانی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو سیکا برای موفقیت آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، خطاب به رییس جمهوری چین گفت: در کنار شما برای کمک و موفقیت سازمان سیکا نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

رییس جمهوری تصریح کرد: از ملاقات دوجانبه که در بیشکک داشتیم تاکنون شاهد توسعه حرکت رو به جلو روابط بودیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران خطاب به شی جین پینگ ادامه داد: از شخص جنابعالی در پیشبرد روابط ایران و چین سپاسگزارم.

در این دیدار دوجانبه روحانی از پذیرایی گرم رییس جمهوری چین در اجلاس سیکا قدردانی کرد و گفت: دیروز شاهد برگزاری کنفرانسی با مدیریت و نتایج خوب بودیم.

روحانی اضافه کرد: خوشحالیم که هم اکنون ریاست گروه بسیار مهم آسیایی سیکا به عهده چین قرار گرفته است و بی تردید در دوران ریاست چین شاهد تحرک بسیار خوب و تبدیل آن به یک نهاد تاثیرگذار خواهیم بود.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین در دیدار دوجانبه با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: فاصله کوتاه دیدار ما از اجلاس شانگهای در بیشکک تا دیدار امروز، بیانگر سطح بالای روابط دو کشور است.

جین پینگ افزود: در سال های اخیر مبادلات دو کشور در حوزه های مختلف رو به رشد بوده است و ایران و چین در زمینه مسایل مهم منطقه ای و بین المللی هماهنگی و رایزنی دارند.

وی تصریح کرد: دولت چین از روند رو به جلوی روابط با جمهوری اسلامی ایران رضایت دارد.

تا ساعتی دیگر ضیافت ناهار شی جین پینگ رییس جمهوری چین به افتخار حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار می شود.
  اخبار سیاست خارجی - ایرنا
 


ویدیو مرتبط :
دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار روسای جمهوری چین و ایران در اندونزی


روسای جمهوری ایران و چین در حاشیه اجلاس سران آسیایی و آفریقایی در جاکارتا، دیدار و درباره مهمترین موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری ایسنا: روسای جمهوری ایران و چین در حاشیه اجلاس سران آسیایی و آفریقایی در جاکارتا، دیدار و درباره مهمترین موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و"شی جین پینگ" در این دیدار بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط تهران – پکن تاکید کردند.

روحانی در این دیدار با اشاره به دوستی عمیق دو ملت و دو دولت چین و ایران گفت: دو کشور اهداف و منافع مشترک فراوانی در زمینه روابط دوجانبه و مسایل منطقه‌ای و جهانی دارند.

رئیس‌جمهور چین نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با همتای ایرانی خود گفت: این ملاقات‌های دوجانبه تاثیر مهمی در روابط دو کشور داشته است.

"شی" تصریح کرد: تقویت بیش ازپیش پیوند و دوستی دو ملت و دو دولت برای چین اهمیت فراوانی دارد.

رئیس‌جمهور چین به اهداف بانیان کنفرانس باندونگ در خصوص حفظ استقلال و حاکمیت ملی کشورها و توسعه کشورهای در حال توسعه اشاره کرد و افزود: پکن مایل است با کمک ایران در تقویت منافع مشترک، اهداف و روح کنفرانس باندونگ تلاش کند.