اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزه‌ گرفتن ‌سرمربی چینی ووشوی بانوان


چینی است و به زن گوش شکسته معروف شده است. 5سال قبل به ایران آمد تا مربیگری تیم ملی ووشوی بانوان ایران را به عهده بگیرد و حالا می گوید هم روزه می گیرد، هم به عاشورا علاقمند است.

مجله مهر : چینی است و به زن گوش شکسته معروف شده است. 5سال قبل به ایران آمد تا مربیگری تیم ملی ووشوی بانوان ایران را به عهده بگیرد و حالا می گوید هم روزه می گیرد، هم به عاشورا علاقمند است.

 «اخلاق مدار است و کاملا پایبند به اصول» این توصیفی است که بدرالملوک کهرنگی، نایب رییس بانوان فدراسیون ووشو بعد از 5سال کار کردن با پانگ یان از او می گوید. سرمربی 30 ساله چینی که از وقتی به ایران آمد توانست ساندای ایران را متحول کند.

یان حالا خود را یک ایرانی می‌داند و علاقه زیادی دارد که در ایران بماند و کار کند. او که در این سالها کمتر مصاحبه کرده و زیاد در تیررس رسانه‌ها نبوده حرف‌های بسیار جالبی برای گفتن داشت. او که سابقه کشتی‌گیری هم دارد، با گوش‌های شکسته‌اش معروف شده و به خوبی فرهنگ ایرانی را پذیرفته و می‌گوید که عاشورای حسینی را دوست دارد. کهرنگی می گوید که یان حتی در طول مسابقات مهم و یا کارهای بزرگی که پیش‌رو دارد روزه می‌گیرد: «بارها شاهد بودم که در روز قرعه کشی و یا مسابقات سنگینی که پیش رو دارد روزه است.»

پانگ یان در گفتگویی که با ایسنا داشته، گوشه ای از خاطرات زندگی در ایران را روایت کرده است.



شرایط زندگی در ایران چطور است؟

زندگی کردن در ایران را خیلی دوست دارم و فرهنگ شما را کاملا درک می‌کنم. زندگی کردن در کنار شما راحت است. دوست دارم سال بعد هم به ایران بیاییم، اما همه چیز در این مورد به مسائل شخصی‌ام بستگی دارد. اگر همه چیز به من مربوط شود 100 درصد دوست دارم به ایران بیایم. اگر سال بعد دیدید که من به ایران نیامدم بدانید که مشکلات شخصی‌ام اجازه نداد در کنار شما باشم.

در این پنج سال حضور در ایران آیا موردی بوده که از آن ناراحت شده باشی؟

مشکلات در طول زندگی چیزی کاملا طبیعی است، چیز خیلی ناراحت کننده‌ای را در این سال‌ها نداشتم تا این که این مسابقات انتخابی آخر برگزار شد، قبلا گفتم که سعی می‌کنم ورزشکاران را کاملا عادلانه انتخاب کنم و بهترین‌ها را بدون هیچ حرف و حدیثی به مسابقات ببرم. وقتی من این همه حساسیت دارم و بعد می‌بینم که چند نفر از شاگردانم که مانند خواهرانم هستند بعد از انتخاب نشدن در تیم چنین حرف‌هایی زدند، واقعا ناراحت شدم و قلبم شکست.

اتفاق خوبی که در این سال‌ها داشته‌اید چه بود؟

اتفاقات خوب زیادی را در ایران تجربه کرده‌ام،‌ اما چیزی که خیلی آن را دوست دارم عاشورا است. این حادثه هر ساله در ایران تکرار می‌شود و من آن را می‌پسندم. دوست دارم امسال هم آن را ببینم.

آیا در مورد آن(عاشورای حسینی)چیزی می‌دانید؟

- بله. کهرنگی و مترجمم در مورد آن چیزهای زیادی گفته‌اند و کتاب‌هایی را هم برایم خوانده‌اند. این مسائل واقعا تکان دهنده است و تاثیر زیادی روی من گذاشته است.


ویدیو مرتبط :
تیم ملی ووشوی بانوان آماده برای مسابقات جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرمربی تیم فوتبال بانوان پولش را گرفت و ناپدید شد!



 

سرمربی ناكام و ناموفق تیم فوتبال زیر 19 ساله‌های بانوان ایران در حالی ناپدید شده كه پول خود را از فدراسیون گرفته است. به گزارش فارس، 10 روز از بازگشت تیم بانوان از رقابت های دور دوم مقدماتی قهرمانی آسیا در مالزی می گذرد اما همچنان از مهناز امیرشقاقی سرمربی این تیم خبری نیست.

در همه جا عرف بر این است كه مربی برنده یا بازنده برای ارائه گزارش در فدراسیون فوتبال حضور می یابد تا وظیفه خود را تا آخرین روز قرارداد كمال و تمام انجام داده باشد.

هر مربی وقتی پای میز قرارداد می نشیند به خصوص اگر این قرارداد مربوط به تیم ملی باشد به طور حتم فكر همه روزهای این فوتبال را می كند. شكست ها و پیروزی ها است كه فوتبال را كه جذاب می كند اما اگر قرار باشد سرمربی هر تیمی فقط در مواقع پیروزی نمایان شود نمی تواند با اصول حرفه ای ساز و كار داشته باشد.

مهناز امیرشقاقی روزی كه با فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم جوانان قرارداد می بست باید فكر روزهای شكست را هم می كرد تا این چنین غیر حرفه ای خود را مخفی نكند و بی مسئولانه از پاسخگویی فرار نكند.

كدام اصول رفتاری می گوید این مربی ناكام بعد از گذشت 10 روز همچنان خود را در دسترس دور نگه دارد و حتی حاضر نشود فیلم بازی های تیم ملی را در اختیار فدراسیون بگذارد.؟

آیا حمایت های قبل از اعزام این تیم به این مسابقات از سوی برخی مسئولان فدراسیون باعث نشده امیرشقاقی به خود اجازه دهد این چنین نسبت به یك قضیه ملی بی اعتنا باشد؟

فریده شجاعی مسئول كمیته بانوان فدراسیون قبل از اعزام این تیم به مالزی در گفت و گو با خبرگزاری فارس تیم زیر 19 سال بانوان را سوگلی فدراسیون خوانده بود و اعلام كرد همه نوع امكاناتی در اختیار این تیم قرار گرفته است.

شاید كوتاهی مسئولان فدراسیون در روزی كه این مربی در مصاحبه ای همه لطف های فدراسیون را فراموش كرد و چشمان خود را بر تمامی این امكانات بست و از هدیه علی كریمی به تیم بانوان سخن ها گفت باعث شده به خود این جرات و جسارت را بدهد كه اكنون به جای پاسخگویی تلفن همراه خود را خاموش كند به طوری كه هنوز هیچ مسئولی در فدراسیون نتوانسته وی را پیدا كند.

مسئله وقتی عجیب تر می شود كه از فدراسیون خبر می رسد امیرشقاقی پول قرارداد خود را پیش از اعزام تیم به مالزی دریافت كرده و اكنون با خیال راحت خود را ناپدید كرده است.

در فدراسیون چه خبر است؟ به یاد نمی آوریم حتی برای تیم ملی بزرگسالان آقایان به سرمربی تیم ملی پیش از اعزام تیم به مسابقه ای تمام و كمال پول قرارداد پرداخت شده باشد. این موضوع نشانه چیست؟ آیا كسانی كه از درخواست های مختلف این مربی در جلسه كمیته فنی فدراسیون حمایت كردند حاضرند پاسخگوی اعمال فعلی وی باشند؟

چه كسی قرار است درباره ابهامات حاصل شده از این سفر پاسخگو باشد؟ علی كفاشیان به طرز عجیبی نسبت به خبرهای حاشیه ای سفر مالزی بانوان سكوت كرده است. شب زنده داری بازیكنان در اتاق سرمربی (به گفته سرپرست تیم)، غیبت یك روزه سرمربی قبل از بازی آخر تیم بانوان ( كه شجاعی هم گفته آن را شنیده) و ... آیا مسائلی نیست كه فدراسیون را وادار به واكنش كند؟ چرا فدراسیون فوتبال در قبال این اتفاق موضع سكوت را در پیش گرفته است؟ آیا این سكوت كمك نمی كند به ابهامات افزوده شود؟

تلاش های خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس نیز برای پیدا كردن مهناز امیر شقاقی در این 10 روز بی فایده بود چرا كه تلفن همراه وی خاموش بوده است.

اصولا چرا باید پای چنین افراد بی مسئولیتی به فدراسیون فوتبال باز شود؟ این سؤالی است كه مسئولان فدراسیون تاكنون به آن جوابی نداده اند.

آیا این حق فدراسیون و رسانه ها نیست كه بدانند چرا تیمی كه تحت عنوان " تیم ملی ایران " در یك مسابقه بین المللی شركت كرده از تایلند 9 گل می‌خورد، از ازبكستان 5 گل می پذیرد و با 4 شكست حذف می شود اما سرمربی اش ترجیح می دهد تلفن همراه خود را خاموش كند و احتمالا پوزخندی به این سؤالات و ابهامات بزند.