اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامک به جمع نشریات کشور پیوست


«روزنامک» با مدیر مسئولی نوشیروان کیهانی زاده به پیشخوان روزنامه فروشی ها آمد.

خبرگزاری ایرنا: کیهانی زاده در مقدمه این مجله آورده است که روزنامک نشریه ای غیرانتفاعی و نتیجه تلاش 58 سال تجربه روزنامه نگاری مدیر مسئول آن است.

وی هدف از انتشار این نشریه را کمک به ارتقاء سطح آگاهی، فرهنگی و معلومات عمومی به زبان ژورنالیستی عنوان کرده است.

به گفته مدیر مسئول ماهنامه «روزنامک» قراراست این نشریه در برخی شهرهای آمریکا از جمله لس آنجلس و واشنگتن همچنین برخی دیگر از شهرهای این کشور که فارسی زبانان در آن زندگی می کنند، توزیع شود.

در شماره اول این نشریه اتفاقات و رویداد های ماه گذشته از جمله درگذشت گابریل گارسیا مارکز و اهمیت پروفسور باستانی پالیزی مورد بررسی قرار گرفته است.

دانستنی های جهان و خاطرات ژورنالیستی کیهانی زاده از دیگر موضوعاتی است که در روزنامک خواندنی است.

کیهانی زاده روزنامه نگار و مورخ ایرانی است که سال ها در آمریکا زندگی کرده است. وی متولد 1315 در کرمان است.

این مجله با قیمت یک هزار تومان و در 48 صفحه با روی جلد رنگی منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
موشن گرافیک : ایران به جمع 8 کشور سازنده ناوشکن پیوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پالایشگاه شازند به تولیدکنندگان سوخت جت کشور پیوست



 

پالایشگاه شازند به تولیدکنندگان سوخت جت کشور پیوست

 

سرپرست پالایشگاه امام خمینی شازند از آماده شدن واحد اف چهار طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند خبر داد و گفت: با راه اندازی رسمی این واحد ظرف چند روز آتی، سالانه یک میلیارد تومان ارزش افزوده جدید در کشور ایجاد می شود.

مجید رجبی کهریزی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت جت و هواپیما در این پالایشگاه تولید می شد که با اضافه شدن واحد جدید، تولید به بیش از شش میلیون لیتر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه، تولیدات این پالایشگاه بر اساس استانداردهای یورو پنج و آخرین استانداردهای جهانی است، گفت: برای راه اندازی این واحد، ۲۸ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو سرمایه گذاری شده است.

طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند

طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند یکی از مهمترین و بزرگرترین طرحهای اجرا شده در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت است که در واقع احداث پالایشگاهی جدید در کنار پالایشگاه فعال کنونی است.

با اجرای این طرح پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تا پایان امسال ظرفیت تولید بنزین خود را به ۳.۴ برابر کل ظرفیت موجود افزایش می دهد و روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین تولید خواهد کرد.

تغییر خوراک پالایشگاه و افزایش ظرفیت پالایشی از روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت خام سبک به روزانه ۲۵۰ هزار بشکه مخلوطی از نفت خام سبک و سنگین برای جلوگیری از واردات بنزین و فرآورده های نفتی، افزایش تولید بنزین و محصولات مطابق با استانداردهای کیفی روز دنیا است..... /  خبرگزارى مهر