اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه نيوزيلندي:ايران،کابوسي براي نتانياهو



 

 

 

کوالالامپور - روزنامه نيوزيلندي دامينيون پست در گزارشي با اشاره به ادعاهاي نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره حمله به مراکز هسته اي ايران، نوشت: اکنون اين سوال که آيا اسرائيل توان اجراي اين ادعا را دارد؟ تبديل به يک کابوس براي نتانياهو شده است.

 

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از مالزي، اين روزنامه در ادامه مي افزايد: اکنون اين ادعا مطرح شده از سوي نخست وزير اسرائيل مبني بر اينکه "در دولت من به ايران اجازه داده نخواهد شد که اتمي شود"، تبديل به کابوسي براي او شده است.

 

اين روزنامه در ادامه مي نويسد: زمان براي نتانياهو بسيار سخت است چرا که وي با اين سوال مواجه است که آيا مي تواند دستور حمله به تجهيزات هسته اي ايران را بدهد و به تبع آن خود را دچار گرفتاري و بحران بزرگ کرده و کل منطقه خاورميانه را ناآرام کند؟

 

به نوشته اين روزنامه، نتانياهو يکي از شعارهاي مبارزات انتخاباتي خود را مبني بر اينکه "در دولت من به ايران اجازه داده نخواهد شد که اتمي شود" قرار داده بود، اما امروز با بسياري از متخصصين و کارشناسان نظامي و سياسي گذشته و کنوني در حال مذاکره است که آيا اسرائيل توان اين رويارويي با ايران را دارد.

 

اين روزنامه در ادامه اين گزارش به روند تحولات هسته اي ايران و تهديدات غرب پرداخته و مي نويسد: ايران با آرامش و بدون ترس از تهديدها به فعاليت هاي هسته اي خود ادامه داده و حتي با به دست گرفتن ابتکار عمل پيشنهادهاي جديد نيز به غربي ها ارايه مي کند

.

اين روزنامه مي افزايد: منوچهر متکي وزير خارجه ايران گفته است ايران حاضر است 400 کيلوگرم اورانيم با غلظت سه و نيم درصد را در کيش تحويل دهد و در ازاي آن از آژانس سوخت با غلظت 20 درصد دريافت کند که اين خود نشان مي دهد که ايران قصد دارد با ابتکار عمل خود برنامه هاي غرب را ناکام گذارد.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نایاب شدن روزنامه خراسان در دکه های روزنامه فروشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهارمين نشست مقامات کنسولي ايران وچين درپکن



پکن - چهارمين نشست مقامات کنسولي ايران و چين با حضور مقاماتي از وزارت خانه هاي امور خارجه دوکشور در پکن برگزار شد.به گزارش روز جمعه ايرنا ، در اين نشست " سيد حسين ميرفخار " مدير کل کنسولي وزارت امور خارجه ايران و " سون تائو " معاون وزير خارجه چين و " وي وي " مدير کل کنسولي وزارت خارجه چين درباره راههاي توسعه و گسترش همکاري هاي کنسولي ايران و چين و رفع برخي موانع و مشکلات بحث و تبادل نظر مي کنند.

ارايه تسهيلات کنسولي به اتباع دوکشور،فراهم کردن آزادي وتبادل زندانيان دوکشور،صيانت از حقوق اتباع دوکشور ازجمله موضوعاتي است که دراين نشست يک روزه مطرح ومورد بررسي قرار مي گيرد.