اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزانه چند جرم جنایی در ایران رخ می دهد؟



اخبار,اخباراجتما عی,احمدی مقدم


 اخبار اجتماعی - احمدی مقدم: روزانه 19جرم جنایی رخ می دهد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تعامل، سیاست اصلی این نیرو به ‌شمار می‌آید، گفت: امنیت در سایه همکاری و تعامل بین‌بخشی و مردم به ‌وجود می‌آید و نیروی انتظامی برنامه‌های خود را در این راستا تدوین کرده است.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در صبحگاه یگان‌های انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه امنیت در سایه همکاری و تعامل بین‌بخشی و مردم به ‌وجود می‌آید و نیروی انتظامی برنامه‌های خود را در این راستا تدوین کرده است گفت: لازمه توفیق در نیروی انتظامی بعد از اتکا به خداوند متعال، همکاری مردم است و باید قدر این نعمت را دانسته و در ارایه خدمات به آحاد جامعه فعال‌تر بود.

وی گفت: آبادانی، کار، تولید، فعالیت و آرامش حق مسلم هر جامعه‌ای است و این امر امکان‌پذیر نیست مگر در سایه امنیت در جامعه که خوشبختانه امروز شاهد این امر در کشور هستیم و معتقدیم با تسری امنیت شاهد عدالت و توسعه در کشور خواهیم بود و نیروی انتظامی همه توان خود را به ‌کار بسته است تا این بستر در نقاط مختلف کشور فراهم شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت موجود در کشور در وهله اول مرهون رهبری بی‌بدیل مقام معظم رهبری و در سایه ولایت‌فقیه است، گفت: اگر از ولایت‌فقیه تمکین کنیم قطعاً از فتنه‌ها به‌دور خواهیم بود و کمبودها مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران متوجه نعمت ولایت‌فقیه هستند، گفت: امنیت موجود در جمهوری اسلامی ایران نه فقط به توانایی نیروی انتظامی بازمی‌شود، بلکه عمق امنیت این نظام به ماهیت آن و نوع رهبری آن باز می‌گردد.

وی گفت: امروز دشمنان نمی‌توانند قدرت جمهوری اسلامی ایران را انکار کنند و هم‌اکنون ما به‌ عنوان الگویی برای سایر ملت‌ها به‌شمار می‌آییم که این امر مرهون امنیت موجود در جامعه است.

احمدی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون عمده جرایم به ‌وقوع پیوسته در کشور مربوط به حوزه اعتیاد و سرقت‌های خرد است، گفت: اگر این دو جرم به‌وقوع نمی‌پیوست مطمئناً 90 درصد از زندان‌های کشور خالی از زندانی می‌شد و این موضوع نشان می‌دهد که مشکل امنیتی خاصی در حوزه جرایم جنایی نداریم.

وقوع روزانه 19جرم جنایی در کشور
وی گفت: روزانه به ‌طور متوسط 19 جرم جنایی در کشور به ‌وقوع می‌پیوند که این آمار در مقایسه با جمعیت کشور و در شرایط جغرافیایی که قرار داریم رقم بالایی به شمار نمی‌آید، هر چند ما حتی وقوع یک جرم جنایی را نیز در شأن این نظام نمی‌دانیم و برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در راستای از بین بردن حداکثری این‌گونه از جرایم است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به نظارت‌های این نیرو در راستای رشد و تعالی اشاره کرد و گفت: رشد و تعالی یعنی قدرت و اقتدار نرم نیروی انتظامی که در این رابطه اولویت‌ها مشخص شده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر به اهداف تعیین شده برسیم.

وی گفت: رشد و تعالی یعنی قدرت بالای تفکر، تعقل و توفیق عمل در استقرار امنیت و باید به این موارد توجه شود.

احمدی‌مقدم همچنین به امنیت بالا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این استان بر اساس شاخص‌ها جزو مناطق امن کشور به‌شمار می‌آید و در ارزیابی‌های به‌عمل آمده نمره 86 از 100 را کسب کرده است که رقم بسیار خوبی تلقی شده و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین حجت‌الاسلام ‌و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به تعامل نیروی انتظامی با مردم برای ایجاد امنیت پایدار در کشور گفت: رضایت‌مندی مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی انتظامی، امتیاز بزرگ و ارزشمندی است و باید برای ارتقای برنامه‌ها، برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود.

همچنین احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه اگر از ابزارهای موجود بتوانیم به‌ درستی بهره ببریم قطعاً شاهد کاهش وقوع جرایم خشن همچون قتل و نزاع خواهیم بود گفت: عمده قتل‌هایی که در کشور به وقوع می‌پیوند با سلاح سرد است که امیدواریم با بررسی قانون حمل سلاح سرد در مجلس بتوانیم شرایط را برای کاهش استفاده از این‌گونه وسایل فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان معتقدند در رابطه با ممنوعیت حمل و استفاده از سلاح سرد کمبود قانون وجود ندارد، گفت: البته تلاش می‌شود اصلاحاتی در قانون موجود به ‌وجود آید تا در سطح جامعه نزاع‌ها کنترل شود. هر چند در مجموع جامعه در حال فاصله گرفتن از جرایم خشن است و انتظار داریم با اقدامات انجام شده در پایان سال شاهد کاهش 1800 نفری قتل‌ها در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه سطح امنیت اجتماعی در کشور وضعیت بسیار مطلوبی دارد، گفت: البته ما منکر کمبودها نبوده و در تلاش هستیم با شناسایی آسیب‌ها و استفاده از همه توان بر موانع و مشکلات فایق آییم.

اعتیاد و سرقت خرد دو معضل پلیس
احمدی‌مقدم گفت: در حال حاضر اعتیاد و سرقت‌های خرد، دو معضل اصلی امنیت کشور است که با توجه به شرایط منطقه وجود چنین مشکلاتی دور از ذهن نیست، ولی پلیس تلاش کرده است که با این موارد قاطعانه برخورد کند و خوشبختانه قدرت کشف جرایم در نیروی انتظامی ارتقا یافته و از امکانات خوبی برخوردار هستیم.

وی، دغدغه اصلی پلیس را موادمخدر و سرقت‌ها عنوان کرد و گفت: 80 تا 90 درصد از جرایم مربوط به این دو مقوله است، ولی پلیس تلاش دارد تا با این موارد برخورد کند و توفیقات خوبی نیز در این رابطه کسب کرده است و امیدواریم تا پایان سال این روند ادامه داشته باشد.

فرمانده ناجا در بخش دیگری به موضوع قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات در این حوزه به ‌روز نبودن قانون بود که این خلا برطرف شده و در حال پیاده‌سازی است.

وی گفت: در این رابطه اقدامات خوبی در تقویت امنیت مرزها شده است و بخش‌های مرتبط با این موضوع نیز همکاری و تعامل لازم را با یکدیگر دارند، ولی باید به این نکته اشاره کرد که مبارزه با قاچاق کالا مختص به پلیس و یا یک ارگان نیست و نیاز به تعامل بیشتر دارد.

احمدی‌مقدم، شایع‌ترین قاچاق را قاچاق سوخت عنوان کرد و گفت: این کالا به علت ارزانی در ایران و سودی که برای قاچاقچیان دارد به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود که باید راهکاری اساسی برای ممانعت از این کار اندیشید.

وی به اجرای طرح ارتقای امنیت ملی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش پلیس عمل به قانون است.
 اخباراجتماعی - ایسنا 

 


ویدیو مرتبط :
تصویر هایی از جرم و جنایی در چند سال اخیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران روزانه 100 میلیون دلار به جیب می زند






آگهی تبلیغاتی عجیب در آمریکا

 

آگهی تبلیغاتی عجیب در آمریکا : ایران روزانه 100 میلیون دلار به جیب می زند

در بخشی از این آگهی ژنرال بازنشسته " استیون اندرسون " مشاور سابق ژنرال پترائوس در عراق می گوید : نیروهای آمریکایی هم اینک به دلیل نیاز ایالات متحده به سوخت های فسیلی قربانی می شوند .

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا که مواضعی نزدیک به محافظه کاران دارد از پخش یک آکهی تلویزیونی سازمان چپگرای " وت وتس " که خود را صدای آمریکایی های میهن پرست قرن بیست و یکم می خواند ، سر باز زد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از وب سایت خبری " پولیتیکو " محور اصلی این آگهی تلویزیونی که با نام " سوخت " به روی آنتن رفته است انتقاد از روند مصرف سوخت های فسیلی در آمریکا و پیوند دادن جنگ های این کشور در عراق و افغانستان به اشتهای سیری ناپذیر آمریکا برای تسلط بر منابع نفتی جهان است .

در بخشی از این آگهی ژنرال بازنشسته " استیون اندرسون " مشاور سابق ژنرال پترائوس در عراق می گوید : نیروهای آمریکایی هم اینک به دلیل نیاز ایالات متحده به سوخت های فسیلی قربانی می شوند .

اما نکته دیگر این آگهی ، مطرح کردن یک ادعای بی سند علیه ایران است . در بخشی از این آگهی این ادعا مطرح می شود که هم اینک ایران به دلیل ساختار ایجاد شده ( از سوی آمریکا ) تنها از محل نقل و انتقال نفت و سوخت در مناطق جنگی آمریکا ( در خاورمیانه ) روزانه مبلغ 100 میلیون دلار به جیب می زند ".

دایان برندی معاون حقوقی و تجاری شبکه فاکس نیوز درباره عدم پخش این آکهی به روزنامه واشنگتن پست آمریکا ، می گوید : ما از همه آگهی دهندگان می خواهیم که درباره ادعاهای مطرح شده در آگهی شان به ما مدارک مستند بدهند و در این آگهی هم ادعایی درباره ایران مطرح شده که ما از سفارش دهندگان آن خواستیم این ادعا را ثابت کنند ولی آنها مدارک و شواهدی برای اثبات این ادعا به ما ارایه نکردند.

گفتنی است که بر اساس ادعای مضحک این آگهی هم اینک ایران باید سالانه حدود 37 میلیارد دلار فقط از محل " ترانسپورت = نقل و انتقال" نفت در منطقه در آمد داشته باشد و هر عقل سلیمی می داند که این رقم ادعایی چقدر مضحک و بی اساس است .

این آگهی هم اینک از شبکه های " سی ان ان " و "ام اس ان بی سی " آمریکا در حال پخش است ..../تحلیل:عصرایران