اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: 8 سال سکوت، 8 سال انتقاد/ مسوول ستاد انتخاباتی ولایتی:"ولایتی از ایده‌پردازان تشکیل حزب‌الله لبنان بود"



انتخابات ریاست جمهوری,حسن روحانی,محسن رضایی,علی اکبر ولایتی,غلامعلی حداد عادل

حسن روحانی: 8 سال سکوت، 8 سال انتقاد/ دلی پر از درد دارم

وی با بیان اینکه ما در ایرانی که معدن الماس دارد زندگی می کنیم، گفت: ما هزاران جوانان برتر از الماس داریم، فکر یک مدیر و یک صاحب تجربه میلیاردها معدن الماس می سازد.

"حسن روحانی" یکی از نامزدهای دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: در طی 8 سال سکوت و انتقاد را تحمل کردم، اگر مشکلات پیچیده کشور راه حل نداشت، من کاندید نمی شدم

حسن روحاین یکی از نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع امیران بازنشسته ارتش و بانوان قرآنی که امروز برگزار شد، گفت: در ابتدای ورود کسانی را دیدم که من را یاد حماسه سازان، بزرگان و شهیدان 8 سال دفاع مقدس انداخت. چه صحنه های پرحماسه ای که شهیدان ما آفریده اند. ما به دنبال هدف شهیدان، بسیجیان و سپاهیان و ارتش هستیم. ما به دنبال هدف ملتیم.  

وی با بیان اینکه خواهران ما مسئولیت بار جنگ را به دوش داشته اند، اظهار داشت: تمام سایت های پدافندی ما با نام حضرت زهرا (س) پیروز شد ما عزت آفریدیم، شهیدان ما افتخار آفریدند. اگر امروز به خدا وعده دهیم که وارث شهیدان و ایثارگران هستیم پیروز خواهیم شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من در طی این 8 سال سکوت و انتقاد را تحمل کردم، من دلی پر از درد دارم، مشکلاتی که امروزه بر کشور می گذرد، آدم را تکان می دهد. آیا مردم ما مستحق این همه فشار هستند؟ اگر مشکلات این کشور که خیلی پیچیده است راه حل نداشت، من کاندید نمی شدم.

وی ادامه داد: اصل همین است که به مردم دروغ نگوییم و به وعده های خود عمل کنیم، این همه سختی حق مردم مسلمان و فداکار ایران نیست.

وی با بیان اینکه ما در ایرانی که معدن الماس دارد زندگی می کنیم، گفت: ما هزاران جوانان برتر از الماس داریم، فکر یک مدیر و یک صاحب تجربه میلیاردها معدن الماس می سازد.

حسن روحانی با بیان اینکه نام دولت من "دولت تدبیر و امید" است، اظهار داشت: در کشور ظرفیت های بیشماری داریم و باید آنها را احیا کنیم. تلاش ما در دولت تدبیر و امید آن است که به حول و قوه الهی در ماه های اولیه موانع تولید را برداریم. اگر این موانع تولید برداشته شود، چرخ اقتصاد به حرکت در می آید و مشکلات اشتغال و ارزانی درست می شود.

وی ادامه داد: ما در یک دوراهی هستیم یا مسیر اعتدال، عقلانیت و عدالت را بر می گزینیم یا مسیر تندروی، افراط و شعار.  

"ولایتی از ایده‌پردازان تشکیل حزب‌الله لبنان بود"

مسئول امور استان‌های ستاد انتخاباتی علی اکبر ولایتی گفت: ولایتی از پایه‌گذاران اندیشه و تاسیس حزب‌الله لبنان بود.

مصطفی امیری بعد از ظهر امروز در جمع دبیران و رابطان شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی در استان فارس اظهار داشت: گفتمان ولایتی، گفتمان انقلاب اسلامی بوده که حمایت از مستضعفان عالم را همواره پیگیری کرده است.

وی افزود: موتلفه اسلامی در خط‌ دهی به نیروهای حزب‌اللهی نقش اساسی داشته و همواره در کوره‌راه‌های انقلاب نگاه انقلابیون به انگشت اشاره موتلفه بوده است.

مراحل قطعنامه 598 سخت‌تر از مذاکرات هسته‌ای بود

امیری تصریح کرد: ولایتی در مجامع بین‌المللی دارای وزن سیاسی است و زمانی که وی به سازمان ملل می‌رفت صف طویلی از روسا و افراد ذی‌نفوذ خواهان ملاقات با وی بودند.

وی خاطرنشان کرد: تصویب و اجرای قطعنامه 598 به مراتب سخت‌تر و حساس‌تر از مذاکرات هسته‌ای بود و از سویی روند مذاکرات هسته‌ای نیز اگر به افزایش تحریم منجر نمی‌شد پیروزی بزرگ‌تری بود.

امیری بیان کرد: بخشی از مشکلات فعلی کشور به دلیل مدیریت ناکارآمد و بخشی نیز معلول تحریم است که با حفظ اصول اساسی می‌توان در تعاملی سازنده‌تر با جهان بسیاری از این مشکلات را رفع کرد.

وی در همین زمینه به ملاقات ولایتی با سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه اشاره کرد که اگر چه به دستور مقام معظم رهبری انجام شد و موفقیت‌آمیز بود اما دستاوردهای آن توسط دولت پیگیری نشد.

دولت متمم یعنی معتدل، تخصص، مشورت‌پذیر و متدین

مسئول استان‌های ستاد انتخاباتی ولایتی تصریح کرد: در شرایط فعلی مصلحت نظام و کشور اقتضا می‌کند که چهره‌ای آرام، متین و به دور از حاشیه که امین ولایت نیز باشد به میدان آمده و و پس از دوره تحدی، جنبه رحمانی نظام را در داخل و خارج به منصه ظهور برساند.

وی در پایان با اشاره به شعار انتخاباتی ولایتی، دولت متمم، ابراز داشت: دولت متمم یعنی اصل مردم هستند و دولت متمم مردم است و میم اول این کلمه به معنای معتدل، برگرفته از تخصص، میم دوم برگرفته از مشورت‌پذیر و میم آخر به معنای متدین است.

حدادعادل: تقوا و تدبیر کلید حل مشکلات است/ المپیادهای علمی یادگار من است

حداد عادل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شعار دولت آینده شما چیست؟، توضیح داد: دولت آینده خودم را دولت تقوا و تدبیر نامیده‌ام، چرا که اعتقاد دارم حل مشکلات کشور وابسته به این دو معنا و مفهوم است، اگر مدیران کشور تقوا و برای اداره کشور تدبیر داشته باشند، ترکیب تقوا و تدبیر، کلید حل مشکلات کشور و راهگشای حرکت ما به سوی آینده روشن است.

مصاحبه انتخاباتی غلامعلی حدادعادل کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رادیو جوان آغاز شد.

 غلامعلی حداد عادل کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه تبلیغاتی خود با رادیو جوان، در ابتدای سخنانش به معرفی خود پرداخت و اظهار داشت: اینجانب غلامعلی حداد عادل در یکی از محلات جنوبی تهران در سال 1324 متولد شدم؛ برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدم و شغل اصلی‌ام معلمی است و 50 سال است وارد دانشگاه شدم، 47 سال است معلم دانشگاه و مدرسه هستم.

وی افزود: همین حالا در دوره دکترای فلسفه در دانشگاه تهران و همچنین در دبیرستان تدریس می‌کنم؛ و چهار دوره است در مجلس شورای اسلامی از طرف مردم تهران نماینده هستم، دوره‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم، در مجلس حضور داشتم، 3 دوره هفتم، هشتم و نهم نماینده اول تهران بودم، در دوره هفتم هم رئیس مجلس بودم، از ابتدای انقلاب تاکنون هم مسئولیت‌های مختلفی داشتم که امیدوارم بتوانم در آینده هم به مردم خدمت کنم.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شعار دولت آینده شما چیست؟، توضیح داد: دولت آینده خودم را دولت تقوا و تدبیر نامیده‌ام، چرا که اعتقاد دارم حل مشکلات کشور وابسته به این دو معنا و مفهوم است، اگر مدیران کشور تقوا و برای اداره کشور تدبیر داشته باشند، ترکیب تقوا و تدبیر، کلید حل مشکلات کشور و راهگشای حرکت ما به سوی آینده روشن است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌هایی که بنده تاکنون داشته‌ام متعدد بوده است، بنده از سه روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صدا و سیما آمدم، در آن هنگامه پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه تهیه می‌کردم به عنوان مثال در 24 و 25 بهمن 57 برای رادیو و تلویزیون برنامه تهیه و خودم هم اجرا می‌کردم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر همین اساس یادآور شد: از اسفند 57 به سمت معاون وزیر ارشاد منصوب شدم، در آذر 58 به صدا و سیما آمدم و عضو شورای سرپرستی صدا و سیما شدم یعنی صدا و سیما را اداره می‌کردم، بنده مسئولیت برنامه‌های سیما را در سال 58 تا اردیبهشت 59 برعهده داشتم، سپس مشاور وزیر آموزش و پرورش شدم و 11 سال معاون وزیر آموزش و پرورش بودم که یکسره با مدرسه و کتاب و دانش‌آموزان و خلاصه با جوانان و معلمان سر و کار داشتم و بعد از آن هم فعالیت‌های بنده عمدتا متوجه جوانان بود.

وی ادامه داد: می‌خواهم یک نمونه از اقداماتی که انجام دادم را بیان کنم، اگر خداوند قبول کند این کار را جزء افتخارات زندگی خودم می‌دانم و آن راه‌اندازی المپیادهای علمی در کشور است؛ المپیاد‌های علمی در کشور یادگار بنده است، زمانی که معاون وزیر آموزش و پرورش بودم، متوجه شدم که رشته ریاضی در مدارس رو به افول است و جوانان به ادامه تحصیل در رشته ریاضی علاقه‌ای ندارند، چون خودم دیپلم ریاضی گرفته بودم و در دانشگاه هم فیزیک خوانده بودم و اهمیت ریاضیات را در علوم و مهندسی برای اداره کشور می‌دانستم با برگزاری مسابقات سراسری داخلی سعی کردم دانش‌آموزان را به تحصیل در رشته ریاضی تشویق کنم.

حداد عادل خاطرنشان کرد: به موازات این حرکت باخبر شدم که در دنیا یک مسابقه جهانی به نام المپیاد وجود دارد و من دانش‌آموزان برگزیده همین مسابقات داخلی را در سال 1365 یعنی 27 سال پیش، انتخاب و به کوبا اعزام کردم که برای اولین بار در المپیاد جهانی شرکت کردند و برای همان بار اول بدون هیچ تجربه‌ای، دانش آموزان بااستعداد ایرانی بین 42 کشور بیست و ششم شدند و ما مدال هم گرفتیم.

وی با بیان اینکه این پیروزی نسبی باعث تشویق همه شد، تصریح کرد: ما با جدیت کار را دنبال کردیم و سال بعد مقام بهتری در این زمینه کسب کردیم و به تدریج المپیادهای دیگر را هم شناختیم، المپیاد‌های فیزیک، شیمی، رایانه و زیست‌شناسی، نجوم و المپیادهای دیگر هم به آن اضافه شد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که بنده مرتبا در کار المپیادها هم جوانان را تشویق و هم سازماندهی می‌کردم، خاطرنشان کرد: برای برگزیدگان المپیادها باشگاه دانش‌پژوهان جوان را تاسیس کردم. نتیجه این شد که اولا در سطح بین‌المللی برای کشور ما عزتی خلق شد. امروز در دنیا دانش‌آموزان ایرانی در 10 درصد بالای کشورها در المپیادها قرار دارند یعنی ایران کشوری است که بعد از چین، در آسیا بالاترین افتخار‌ها را دارد و در میان کشورهای اسلامی موفقیت‌های هیچ کشوری قابل مقایسه با موفقیت‌های جوانان ما در سطح جهانی نیست.

حداد عادل گفت: ایران از نظر علمی در المپیادها یک وزنه به حساب می‌آید و اثر این موضوع در داخل کشور این بود که برای المپیادی شدن در همه جای ایران حرکت آغاز شد یعنی از عمق روستاها تا شهرهای بزرگ عشق به المپیاد داشتند و نتیجه این موضوع همین رشد علمی است که می‌بینیم.

وی افزود: اینکه امروز ایران اول است و سرعت رشد علمی ما یازده برابر رشد علمی جهانی است به دلیل چنین زیرسازی‌هایی است که ما از حدود 30 سال پیش در آموزش و پرورش شروع کردیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تشویق دانش آموزان به درس خواندن این نتیجه را داشت که تعداد بیشتری از افراد وارد دانشگاه شدند، چند میلیون نفر در کشور به عشق المپیاد کار می‌کردند  و این برای کشور نتیجه بخش بود که این المپیادهای یادگار من است و افرادی که خاطرات دهه 70 و 60را به یاد داشته باشند به خاطر دارند که وقتی دانش آموزان از هواپیما پیاده می‌شدند اولین نفری که حلقه گل به گردن آنها می‌انداخت من بودم.

حداد عادل گفت: خدا را شکر می‌کنم که در این انقلاب این فرصت برای من پیدا شد که چنین حرکتی را برای جوانان کشورم انجام دهم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که خواستار انعکاس نتیجه المپیادها در دانشگاه‌ها و توضیح در این مورد شد اظهار داشت: فکر کردن از معلومات داشتن مهمتر است؛ یعنی آدمی که محفوظات داشته باشد ولی قدرت تفکر نداشته باشد چندان نمی تواند مفید باشد ولی فردی که اهل فکر باشد و بتواند فکر کند و از آن لذت ببرد هر جایی هم که نیاز به محفوظات داشته باش با فکر خودش برای رسیدن به آن اقدام می‌کند.

حداد عادل با بیان اینکه فکر کردن به معنای تعقل کردن است گفت: رشته من فلسفه است یعنی من دائم با فکر سر و کار دارم؛ ما معلمان فلسفه وقتی سر کلاس می‌رویم یک سره باید خودمان فکر کنیم و حرف بزنیم و از دانشجو هم انتظار داشته باشیم که او هم فکر کند بنابراین بنده فکر کردن را از اساس می‌دانم و فکر می‌کنم حکومتی موفق است که مردم را متفکر بار آورد و اگر از من بپرسند که خوشبخت چه کسی است پاسخم این است که خوش به حال کسی که یاد گرفته باشد فکر کند. یعنی کسی که در زندگی یاد گرفته باشد که فکر کند آدم خوشبختی است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: فکر کردن را ما باید قبل از دانشگاه یاد دانشجویان بدهیم و اگر یک دانشجویی در دوران دانش آموزی فکر کردن را یاد نگرفته باشد کارش در دانشگاه سخت است؛ فکر کردن را باید در دبستان و حتی مهد کودک به بچه‌ها یاد دهیم.

حداد عادل اظهار داشت: امروزه در دنیا فلسفه را به سمت آموزش به کودکان برده اند یعنی در دبستان‌ها درس فلسفه می‌گذارند تا بچه از بچگی فکر کردن یاد بگیرد و رهبری هم توصیه کرده اند که در کشور ما چنین کاری انجام بگیرد و تلاش‌هایی در حال انجام است تا فکر کردن را از دوره دانش آموزی به دانش آموزان یاد دهند.

وی گفت: فکر کردن مهم است و اساتید باید دانشجویان خود را به فکر کردن توصیه کنند و آنها را تربیت کنند؛ همچنین باید روش‌های آموزشی ما اصلاح شود چراکه روش آموزشی تستی خیلی با فکر کردن نسبتی ندارد؛ به اعتقاد من درس انشاء باید مهم تلقی شود چراکه انشاء دانش آموز را مجبور می‌کند تا فکر کند و فلسفه به معنای وسیع کلمه باید وارد نظام آموزشی ما شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه برنامه‌ها شما برای ایجاد نشاط و امید در جامعه چیست اظهار داشت: مسئولان و مدیران باید خودشان را جای جوانان بگذارند و مثل جوانان فکر کنند تا بفهمند که جوان چه می‌خواهد و نباید توقع داشته باشند که جوانان خودشان را به شکل آنها درآورند.

وی با بیان اینکه هر کدام از ما باید به دوران جوانی خودمان برگردیم افزود: باید ببینیم که وقتی ما به سن جوانان بودیم چه فکرها و آرزوها و خیال‌هایی داشتیم و نگرانی‌های ما چه بود.

حداد عادل با تاکید بر اینکه نباید در برنامه ریزی جوانان را فراموش کنیم، اضافه کرد: یکی از دام‌ها  توطئه‌هایی که دشمنان کشور برای ما فراهم کردند ناامید کردن جوانان است؛ اگر به شبکه‌های ماهواره‌ای نگاه کنیم می‌بینیم که جز ناامیدی چیزی به ملت ایران تحویل نمی‌دهد؛ همچنین سایت‌های اینترنتی جز ناامید کردن جوانان وظیفه دیگری ندارد در حالی که تمام کشور ما مایه امید و افتخار است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: راه حل‌های عملی بنده برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جوانان یکی توجه به ورزش است چرا که ورزش ذاتا نشاط آور است و اعتماد به نفس ایجاد می‌کند و به انسان آرامش می‌دهد.

حداد عادل گفت: راه حل بعدی بنده توجه به هنر است چرا که جوانان خیلی مجذوب هنر هستند؛ ما باید حقیقت را در جامه زیبای هنر بسته بندی کنیم و تحویل جوانان دهیم؛ به طور مثال در صنعت اگر یک کالای خوب بسته بندی بد داشته باشد خریدار ندارد ولی بعضی اوقات کالاهای متوسط یا بد با بسته بندی خوب خیلی پرمشتری است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما باید اخلاق و معرفت را با بسته بندی هنر به جامعه عرضه کنیم؛ انواع هنرها را ما باید مهم بدانیم و توسعه دهیم ؛ خود جوانان را نه فقط به عنوان تماشاگر بلکه به عنوان بازیگر باید وارد عرصه کنیم.

وی ادامه داد:یکی دیگر از فعالیت‌هایی که بنده خیلی به آن معتقدم و به آن عمل هم می‌کنم کار دسته جمعی است، به اعتقاد من همه مدیران کشور به خصوص آموزش و پرورشی‌ها و مدیران و معلمان باید کارهای دسته جمعی انجام دهند.

حداد عادل گفت: ما می‌توانیم مشکلات جامعه را به طور رایگان به دست جوانان حل کنیم، مثلا پاکیزگی محیط زیست از کارهایی است که اگر خوب مدیریت شود به دست جوانان انجام می‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نکته بعدی توجه به کتاب و کتابخوانی و کتابخانه است که این نکته می‌تواند در ایجاد آگاهی در جوانان و نشاط و امید موثر باشد؛ البته بنده برنامه‌های دیگری هم دارم که به دلیل محدودیت در وقت به مسائل ذکر شده اکتفا می‌کنم.

حداد عادل در خصوص امنیت اجتماعی، اظهار داشت: اگر جامعه‌ای می‌خواهد دارای امنیت اجتماعی باشد، در درجه اول باید آرامش در درون تک تک افراد وجود داشته باشد چراکه اگر افراد آرامش درونی نداشته باشند و در درونشان انواع طوفان‌ها باشد، نمی‌توان در جامعه شاهد امنیت اجتماعی بود.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه باید آرامش بیرون در آرامش درون پایه‌ریزی شود، یادآور شد: این مسئله در درجه اول با تربیت مذهبی ممکن است چرا که یکی از نتایج تربیت مذهبی آرامش است و دل با یاد خداوند آرام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افراد مؤمن اعتدال و آرامش درونی دارند، گفت: هرچه ایمان تقویت شود، آرامش درونی بیشتر می‌شود؛ ایمان با امن و امنیت و اطمینان هم ریشه است؛ کسی که ایمان دارد در واقع به جایی اطمینان دارد که به او آرامش می‌بخشد.

حداد عادل با بیان اینکه در ماه رمضان آثار جرم کمتر می‌شود، ‌افزود: درصد بالایی از زندانی‌ها، افراد مذهبی نیستند.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم تاکید کرد:‌ یکی از مواردی که افراد را در جامه متعادل بار می‌آورد، توجه به انواع نیازهای روحی و روانی هر فردی است و انسان‌ها همانگونه که به مواد غذایی احتیاج دارند از نظر روحی و روانی نیز به احتیاجاتی دارند.

وی با تاکید بر اینکه فردی که در کودکی و نوجوانی لذت هنر را نچشیده است، متعادل با نمی‌آید، افزود: یکی از آثار تربیتی هنر این است که افراد را متعادل می‌کند و باید مبنای آرامش اجتماعی را در آرامش فردی بدانیم.

حداد عادل تاکید کرد: باید جامعه را شاد نگه داشت؛ افزایش برنامه‌های شادی‌بخش مهم است،‌افراد دوست دارند شاد باشند، حال برخی موارد نیز ممکن است گریه کنند، اما مردم به طور کلی شادی را در غم ترجیح می‌دهند از این رو باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه اگر فضای تفریحی مثل پارک برای مردم درست می‌کنیم باید نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار نظام در کنار مردم باشد، گفت: نیروی انتظامی باید امنیت مردم را حفظ کند و همه به کمک هم بیایند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه راهکارهای مهار تورم چیست، اظهار داشت: مشکلات گرانی ناشی از تورم است و تورم ناشی از گران شدن ارز و گرانی ارز متأثر از کمبود ارز و در واقع فشارهایی که دشمنان وارد می‌کنند.

حداد عادل بر همین اساس بر 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ما سال‌ها تحریم تحمیلی نیز داشته‌ایم و باید خود را برای این جنگ تحمیلی آماده کنیم.

حداد عادل ادامه داد: دولت باید با نظارت دقیق نرخ ارز را کنترل کند و از هرج و مرج بر مصرف را جلوگیری کند و کاری کند که با همین مقدار ارز محدود مشکلات کشور برطرف شود و بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

کاندیدای ریاست جمهوری افزود: ما اگر تقوا و تدبیر داشته باشیم می‌توانیم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و با افزایش تولید ملی ایجاد اشتغال نماییم که باعث افزایش رونق اقتصاد ملی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در مجلس وقتی می‌خواستیم قانون هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کنیم بحث‌های مختلفی مطرح بود. یکی از مباحثی که مطرح بود این بود که پول به دست مردم دادن شاید باعث این شود که این پولها در راه‌های بیهوده خرج شود و بعضی از اقتصاد‌دانان می‌گفتند که نباید به این وجه پول به دست مردم بدهیم از طرف دیگر عده‌ای می‌گفتند که اگر پول به مردم ندهیم و به آنها فقط خدمات ارائه دهیم این باعث می‌شود که مثلا به یک نوع خدمت خاص شاید همه مردم نیاز نداشته باشند و این بهتر است که انتخاب نوع خدمات را به خود مردم با پولی که به آنها می‌دهیم واگذاریم.

حداد عادل افزود: بالاخره جمع‌بندی دولت و مجلس هم همینطور شد که پول را به دست مردم بدهیم ولی برای اینکه با آن مشکل مواجه نشویم به مردم آگاهی‌هایی داده شود که در این زمینه وظیفه صدا و سیما بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های ایشان درباره چگونگی ترویج فرهنگ ازدواج چیست گفت: بنده در دولتم اولین کاری که خواهم کرد این است که نهضت ازدواج آسان را راه‌اندازی خواهم کرد. ما باید کاری کنیم که حلال خداوند آسان‌تر انجام شود و ازدواج که الان به صورت یک تابو در آمده است که کمتر کسی جرات می‌کند که ازدواج کند برطرف شود.

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: مسئله مفاسد ناشی از مجرد بودن با بگیر و ببند حل نمی‌شود و راه‌حل اساسی این است که کاری کنیم تا خانواده تشکیل شود و جوانان به ازدواج تشویق شوند. ما باید ازدواج را آسان‌تر و منطقی‌تر کنیم ولی متاسفانه در حال حاضر مسائل و فرهنگ‌های پوچ و غیرضروری بر ازدواج جوانان ما حاکم شده است.

حداد عادل در ادامه خاطرنشان کرد: بنده ازدواج نکردن جوانان را یکی از علل زمینه‌ساز گناه می‌دانم که باعث این می‌شود تا رابطه جوانان با خدا بر هم بخورد و آرام آرام از خدا دور شوند و عدم ازدواج دروازه ورود به گناهان دیگر را فراهم می‌کند و بسیاری از آرایش‌های زننده به خاطر این است که جوانان ما این دغدغه را دارند که مبادا بی‌همسر بمانند و 50 درصد مشکلات جامعه از همین مسئله نشأت می‌گیرد.

محسن رضایی: باید مسئله تبعیض و پارتی بازی را حل کرد

محسن رضایی با بیان این‌که صد سال است نفت را می‌فروشند، اما مردم در درآمد، شغل و معیشت دچار رنج و سختی هستند،گفت: ابتدا باید مسئله تبعیض و پارتی بازی را حل کرد و بعد هم سفره دولت و ملت یکی شود.

 محسن رضایی در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان عسلویه در جمع مردم این شهرستان، درباره انگیزه خود برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هدف اصلی ما این است که اقتصاد و زندگی مردم مانند اقتدار، نفوذ و امنیت جمهوری اسلامی ایران رشد کند.

وی افزود: در دیدار با لنج داران متوجه شدم هر لنج داری که در طول سال باید شش یا هفت بار به دریا برود در طول سه ماه گذشته یک بار هم به دریا نرفته است و صاحبان این لنج ها با داشتن سرمایه بزرگ معیشتشان به خطر افتاده است؛ چه برسد به کسانی که شغلی ندارند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش، گفت: چرا در جمهوری اسلامی ایران فقیر باید پیدا شود؟ برای بردن فقر از ایران برنامه، نگاه متعادل به شهرها و روستاها و یکی کردن سفره مردم و دولت نیاز است.

رضایی با بیان این‌که صد سال است نفت را می‌فروشند اما مردم در درآمد، شغل و معیشت دچار رنج و سختی هستند، ادامه داد: ابتدا باید مسئله تبعیض و پارتی بازی را حل کرد و بعد هم سفره دولت و ملت یکی شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به اشاره به این‌که وضع کارگران منطقه ویژه عسلویه نیز خوب نیست، افزود: با یک درصد بسیار کمی از درآمد عسلویه می توان همه مناطق استان بوشهر را آباد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از150هزار دریانورد و افزون بر سه هزار شناور داریم که بیش از15تا بیست میلیون تن کالا را می توانند جابه جا کنند،خاطرنشان کرد: اما امروز ژاپنی ها و اندونزیایی ها از دریای ما بهتر از خود ما استفاده می‌کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در عسل ویه از صیدگاه های بیست سال پیش خبری نیست چون به علت آلودگی از بین رفته و محیط زیست خراب و ماهی گیری در دریا محدود شده است.

رضایی افزود: هر صیادی که می‌خواهد وسط دریا برود هر از گاهی کشتی های بزرگ ماهیگیری تور ماهیگیری او را پاره می کنند و صیادها نمی توانند به چاه های نفت به دلیل محدودیت ها نزدیک شوند بدون این که بخشی از دریا را جایگزین این مشکل کنند.

وی گفت: حالا که استحصال گاز و نفت موجب خرابی صیادی و دریا شده است باید فکری کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شعار انتخاباتی خود که سلام به زندگی است، افزود: این شعار یعنی اینکه جان و مال و زندگی مردم برای ما مهم است.

رضایی گفت: مردمی که در عسلویه هستند آیا به اندازه چند فوت گاز ارزش ندارند در حالی که کارشناسان روی جزء جزء این منطقه کار کارشناسی می کنند آیا نباید روی زندگی مردم این دیار که هر سال چند ماه حقوقشان کم می شود برنامه ریزی و مشکل معیشت آنان را حل کنند؟

وی افزود: در دولتی که تشکیل می دهم اجازه نمی‌دهم به خاطر آبادانی و عمران کوچکترین مشکلی در زندگی مردم ایجاد شود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از منابع گاز مشترک ایران و قطر نام برد و گفت: از منبع مشترک گاز ما قطر چه استفاده هایی که می‌کند.

رضایی افزود: کسی حق ندارد از منابع مشترک به صورت تکروی استفاده و به نفع خودش بهره برداری کند.

وی با بیان این‌که بعد از تشکیل دولت اجازه نمی‌دهم روی مخزن گاز ایران و قطر، انگلیس و دیگران تصمیم بگیرند، به گاز موجود در پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: گاز پارس جنوبی می تواند تمام ایران را بهره مند کند اما در حال حاضر بهره برداری صحیح از آن نمی شود.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در دولت آینده از جذب سرمایه گذاری خارجی گرفته تا سرمایه گذاری های داخلی استفاده خواهم کرد و نظام مشخصی را به وجود می آورم که هم محیط زیست، هم رفاه مردم، هم تولید ثروت، هم تولید انرژی و ثروت و هم محرومیت زدایی و هم استفاده منابع دریایی حاصل شود.

وی خطاب به مردم عسلویه، گفت: با اطمینان به شما می‌گویم که آنقدر جوانان فداکار و توانمند در کشورمان وجود دارد که با علم و فناوری و استفاده از انرژی آنها می توان مشکلات عدیده را از سر راه ملت ایران برداشت./باشگاه خبرنگاران/خبرگزاری فارس/خبرگزاری فارس/ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
• چگونه ابوذر,1500 سال پیش حزب الله لبنان را بوجود آورد ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سال ۸۷:می خواهند دولت را زمین بزنند/سال ۸۸: ستاد ضد دولت تشکیل شده! /سال ۹۰: می‌خواهند با من تسویه حساب کنند/ سال ۹۱: برخی‌ها توطئه می‌کنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازخوانی سخنان جالب 5 سال اخیر رییس جمهور در خصوص مسائل اقتصادی

سال ۸۷:می خواهند دولت را زمین بزنند/سال ۸۸: ستاد ضد دولت تشکیل شده! /سال ۹۰: می‌خواهند با من تسویه حساب کنند/ سال ۹۱: برخی‌ها توطئه می‌کنند

در هفت سال گذشته مسائل مهمی همچون رفع نا‌به سامانی بازار سکه و ارز، تورم، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ... در کشور با تعریف و تمجیدهای فراوان و مقدمه چینی‌های چندین ماهه‌ای آغاز و همزمان با زمین خوردن این اقدامات و شکست در اجرا،‌‌ همان جمله همیشگی مطرح شد: «نگذاشتند کار کنیم».

 

سرویس سیاسی «فردا»؛ « نمی‌خواهند کار کنیم، نمی‌گذارند دولت اجرا کند، جوسازی می‌کنند، اتاق فکر علیه دولت راه انداخته‌اند، در کار دولت اخلال ایجاد می‌کنند، چوب لای چرخ دولت می‌گذارند، دست‌هایی پشت پرده است و...» این‌ها تنها نمونه‌هایی از توجیهات چند ساله رییس دولت خطاب به مردم در جریان سفرهای استانی است.

البته دولت هیچ‌گاه از اینکه چه کسانی در انجام کارهای دولت مانع تراشی می‌کنند سخنی به میان نیاورد و همواره پرسش اساسی «پس چه شد؟» مردم شهرهای مختلف در مقابل کوتاهی‌های دولت بی پاسخ ماند.

 

برپایی عدالت، مبارزه با مفاسد اقتصادی، پرداخت یارانه نقدی، پاسخ مستقیم و سریع رئیس جمهور به نامه‌ها، ایجاد محدودیت برای مفسدان اقتصادی و... از جمله شعارهایی بود که در طول انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم از سوی احمدی‌نژاد برای جذب آراء مردم به گوش رسید، شعارهایی که چندی بعد با بهانه «نمی‌گذارند» از سر راه برداشته و وعده‌ای دیگر جایگزین آن می‌شود.

 

در هفت سال گذشته مسائل مهمی همچون ایجاد اشتغال، رفع نا‌به سامانی بازار سکه و ارز، تورم، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و مهم‌تر از همه اجرای مساوی عدالت در کشور با تعریف و تمجیدهای فراوان و مقدمه چینی‌های چندین ماهه‌ای آغاز و وعده‌هایی مستحکم از سوی شخص رئیس جمهور و اعضای کابینه مبنی بر به سرانجام رساندن آن داده می‌شد، اما همزمان با زمین خوردن این اقدامات و شکست در اجرا،‌‌ همان جمله همیشگی مطرح شد: «نگذاشتند کار کنیم».

 

گویی این گونه موضع گیری‌ها در سال‌های پایانی عمر دولت، رنگ جدی تری به خود گرفته است، چراکه رئیس دستگاه مجریه پای دستگاه اطلاعاتی کشور را هم به میان کشاند و بر عدم مدیزیت  بازار سکه و ارز را به گردن آنان انداخت!. او گفت: اخلال در بازار طلا و سکه و ارز یک پروژه توطئه‌آمیز بود که متأسفانه دولت به سبب نداشتن اطلاعات لازم گرفتار آن شد. در خارج هم عده‌ای در یک طرح هماهنگ‌شده تلاش کردند تا با بستن راه‌ها بهانه را به دست داخلی‌ها بدهند و به طور کامل بازار را مختل کنند. البته دولت نیروهای اطلاعاتی و عناصر امنیتی مؤمنی را در اختیار دارد اما در یک طراحی پیچیده این عناصر اطلاعاتی درگیر پروژه‌های کاذب شدند و از توجه به مسئله اصلی دور ماندند.

با توجه به این امر بی مناسبت نیست مروریی داشته باشیم بر همه توجیهات و واکنش های رییس دولت طی سال های گذشته. تو جیهاتی مه هر بار مسئله ناشی از سو مدیریت دولت به جایی ناپیدا منتسب می شود

 

۲۸ فروردین ۱۳۸۷/ دور دوم سفر استانی به قم(واکنش به گرانی مسکن)

*   در سه ماه اخیر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در اختیار افراد خاصی قرار داده شده است که وارد بازار مسکن شوند. در ادامه‌ روند تحقیقاتی از این موضوع بحث‌های فراوانی وارد شد و برخی عوامل شروع به مقاومت کردند و تا امروز این مقاومت‌ها ادامه دارد، اما بالاخره دوستان ما ایستادند و برخی بانک‌ها هم به استناد یک قانون از ارایه اطلاعات به دولت خودداری می‌کردند تا این‌که گزارش این تحقیقات دیروز (سه‌شنبه) به دست من رسید و در شورای راهبردی ارائه شد و مشاهده کردیم که تحلیل روز اول ما حقیقت داشت.

 

* متاسفانه برخی از افراد در داخل کشور در جلسات خود می‌گفتند که ما فلانی را زمین خواهیم زد، او هر کار و تلاشی کند ما دو جا را در اختیار داریم یک نفت و دیگری بانک‌ها، شما در نظر بگیرید بنده برای وزارت نفت ۴ نفر را معرفی کردم نفر اول برادر حزب الهی و ضد فساد رامعرفی کردیم که یکباره شب نامه‌هایی منتشر شد و وی را منتسب به مافیا کردند تا نفر دوم و سوم که در ‌‌نهایت ما مجبور شدیم به دلیل اینکه امور کشور به ویژه نفت عقب نماند نفر چهارم رامعرفی کنیم.

 

۲۹ فروردین ۱۳۸۷/ مدرسه فیضیه، دیدار با علما، فضلا و طلاب استان قم

* برخی از این مشکلات ناشی از تصمیم گیری و بد عمل کردن است و بخش مهم آن به خاطر فشار دشمن و شرایط جهانی است.

* قیمتهای جهانی در سال گذشته، رشد سرسام آوری داشته است که برخی ازاین بحران جهانی، در داخل کشور تاثیر گذاشت. ضمن اینکه مدام عناصری با برنامه‌های اقتصادی دولت به بهانه‌های مختلف مقابله می‌کنند.

۲۹ خرداد ۱۳۸۷/ نهاد ریاست جمهوری، دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع)

عده‌ای اصرار دارند تا دولت را به عرصه‌های بحران‌زا بکشانند، می‌خواهند توان دولت را در بازی‌های مقطعی هدر دهند ولی دولت بی‌توجه به این بازی‌ها، به حوزه‌های مختلف، نگاه راهبردی و استراتژیک دارد.

۲۰ آبان ۱۳۸۸/ مهمانی مجلس و دولت به میزبانی اهالی بهارستان

پیش از این برخی به دنبال جوسازی علیه دولت با حرف و حدیث‌هایی بودند اما درحال حاضر ستادی برای زمین زدن دولت تشکیل داده‌اند تا دولت را در زمینه اقتصادی زمین بزنند، حتی رئیس ان را هم می‌شناسم.

 

۲۳ شهریور ۱۳۹۰/ در جمع مردم اردبیل

* چند ماه است عده‌ای تلاش می‌کنند به دولت ضربه زده و دولت را بدون هیچ محدودیتی متهم می‌کنند، انگار که این موضوع –اختلاس- رسیدگی نخواهد شد.

* این‌ها‌‌ همان اشکالاتی است که ما چند سال فریاد می‌زدیم اما همراهی نمی‌کردند و بعضی هم به ما اعتراض می‌کردند که چرا در پی اصلاح نظام بانکی هستیم.

 

۱۳ مهر ۱۳۹۰/ برنامه گفتگوی ویژه شبکه دوم سیما

* چرا برخی می‌خواهند از ملت به خاطر رأیی که داده‌اند انتقام بگیرند؟ به خاطر اینکه هدفمندی خوب اجرا شده هم می‌خواهند از ملت انتقام بگیرند!

* من شش سال است در مورد نظام بانکی حرف می‌زنم اما بسیاری من را مورد شماتت قرار دادند.

* برخی فکر کردند با وجود اتفاق اخیر در سیستم بانکی فرصت آن است که با احمدی‌نژاد تسویه حساب کنند ولی دولت هیچ نقشی در این اتفاق نداشت و خود سیستم بانکی این اتفاق را کشف کرد.

 

۱۷ دی ۱۳۹۰/ مراسم معارفه علی اکبر محرابیان به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور

برخی در مسیر اقدامات دولت با هیاهو و جنجال قصد کارشکنی و اخلال دارند.

 

۲۱ اسفند ۱۳۹۰/ در جمع مردم کرج

* عده‌ای تنها در گوشه‌ای نشسته و فقط می‌گویند نمی‌شود بیکاری را رفع کرد، عده‌ای دیگر هم مدام در مقابل طرح‌های دولت مانع تراشی می‌کنند.

* تمام توطئه‌ها طی چند ماه اخیر برای اخلال در نظام اقتصادی کشور بود و خارجی‌ها و بدخواهان داخلی نمی‌خواستند هدفمندی‌ یارانه‌ها با موفقیت پیگیری شود.

* ایجاد اخلال در بازار ارز و طلای کشور توسط عده‌ای ضربه زدن به سیاست‌های اقتصادی دولت است. عده‌ای با گرانی‌های کاذب در رسانه‌هایشان دائما منفی حرف زدند و فشار آوردند.

 

۲۸ اسفند ۱۳۹۰ / گفتگوی تلویزیونی

اگر اجازه می‌دادند مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا می‌کردیم، ۷۰-۸۰ هزار تومان تو جیب مردم می‌گذاشتیم تا سفر بروند، اما نشد، سخت شد اجرای مرحله دوم.

 

۲۲ فروردین ۱۳۹۱/ ورزشگاه تختی بندرعباس

* اجرای عدالت در داخل کشور مخالفانی دارد. این اقلیت با رفاه، توزیع عادلانه و آسایش مردم مشکل دارند و بار‌ها نارضایتی خود را با سنگ اندازی و گفته‌های خود آشکارا نشان داده‌اند. این افراد با بهانه تراشی و ایجاد اختلاف و فتنه سعی در کمرنگ کردن فعالیت‌های دولت دارند. بازی ارز و سکه یک برنامه طراحی شده میان خارجی‌ها و داخلی‌ها بود.

 

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ / در جمع مردم پارسیان هرمزگان

* برخی‌ها توطئه می‌کنند و مشکلات خود ساخته بازار ارز و گرانی به گردن هدفمندی یارانه‌ها می‌اندازند.

* توطئه ارز و گرانی درست کردند تا هدفمندی یارانه‌ها را زیر سئوال ببرند.

۲۱ اردیبهشت ۹۱/ صحن جامع رضوی مشهد مقدس

* مساله‌ای که در بازار ارز و طلا مشاهده کردید حاصل یک توطئه‌ مشترک داخلی و خارجی بود.

* ما عناصر اطلاعاتی هوشمند فراوانی داریم، اما آن‌ها به عنوان مقدمه‌ توطئه، با طرح موضوعات دروغین و کاذب، ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه‌های غیرواقعی معطوف کردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا کنند. آن‌ها آمده و ضربه‌ای زدند و خیال کردند که از ملت و دولت انتقام گرفته‌اند.

و...

گرچه رئیس جمهور به رسم همیشگی  دولت را بی‌تقصیر  و گناه کم کاری را به گردن این و آن –که هیچ‌گاه مشخص نشد چه کسانی هستند- می‌اندازد، اما نکته درخور توجه تضاد و سؤالی است که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است و آن اینکه چه کسانی نمی‌خواهند و نمی‌گذارند رئیس جمهور اوضاع  را سر و سامان دهد و مدام پیش روی دولت  سنگ اندازی می‌کنند.

شاید چندان بیراه هم نباشد که آقای احمدی‌نژاد در سال آخر فعالیت خود، هویت این «عده‌ای» را برای مردم افشا کند تا دولت بعدی هم بتواند با این قشر سنگ انداز مقابله کند . در غیر این صورت قضاوت افکار عمومی چیز دیگری است./فردانیوز