اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: معلمان پل میان دولت و ملت اند



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

رئیس‌جمهور بزرگترین رابطه دولت و ملت را معلمان دانست و گفت: معلمان و آموزش و پرورش، بزرگترین پل میان دولت و ملت هستند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش در مجتمع شهید مدنی گفت: به همه مسئولین آموزش و پرورش در سراسر کشور به ویژه ۸ استانی که الان به طور مستقیم با آنها در تماس تصویری هستیم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر را تبریک می‌گویم.

وی افزود: ما امروز ۶۷۱ پروژه آموزشی و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درسی را در سراسر کشور با اظهار ارادت به پیامبر اسلام، ائمه معصومین و توجهات حضرت ولی عصر(عج) افتتاح می‌کنیم.

روحانی ضمن تشکر از خیرین مدرسه‌ساز گفت: در طول سال بیش از هزار و ۶۰۰ پروژه آموزش و پرورش و ۹ هزار کلاس درسی با کمک خیرین مدرسه‌ساز افتتاح شده است و مردم ما در این امر مهم فرهنگی سهیم و شریک هستند.

وی ادامه داد: همه عزیزان می‌دانند که فرزندان ایران و نسل‌های بعد هر کس تحت تأثیر آموزش‌ و پرورش این محیط‌ها قرار می‌گیرد در تمام ثوابش تا روز قیامت سهیم و شریک هستند و چه کاری بهتر از اینکه حسنه جاریه و دائمه برای خود کشور و ملت به جا می‌گذارد.

روحانی با بیان اینکه در دنیای امروز آموزش و پرورش موضوعی بسیار پیچیده است، اظهار امیدواری کرد: فرزندان کشور در محیطی بهتر و مطلوب‌تر به یادگیری و فراگیری علوم بپردازند و معلمان نیز در تعلیم و تربیت نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

رئیس جمهور گفت: خوشحالم که در آغاز سی و هفتمین سال حرکت انقلاب اسلامی ، آموزش و پرورش در کنار مردم این توفیقات را به دست آورده است و تبریک می‌گویم که می‌توانیم همه این توفیقات را با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و در مسیر امام(ره) و انقلاب انجام دهیم.

روحانی همچنین در مورد حمایت دولت از مشارکت بخش خصوصی در توسعه مدارس، گفت: دولت در همه امور از جمله در آموزش و پرورش همواره خواهان همراهی و مشارکت ملت بزرگ ایران بوده زیرا مردم در هر امری حضور داشته باشند به بهترین وجه موفق می‌شوند و دولت را نیز به توفیق می‌رسانند.

رئیس جمهور گفت: از بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی و همه خیرین برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره، تجهیز مدارس و تأمین نیازمندی‌های آموزش و پرورش دعوت می‌کنم.

روحانی همچنین از دو خیری که بدون هیچ توقعی آموزشگاه شهید مدنی را که ساختمانی نیمه کاره بود تکمیل کردند، قدردانی کرد و گفت: برای خیرین ما نام، نشان، مقام و خودنمایی مهم نیست، فقط آنها به کار خیر فکر می‌کنند و برای آن قدم پیش گذاشته‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از همه ملت می‌خواهم که در امر مهم و خیر مدرسه‌سازی سهیم باشند، اظهار داشت: دولت هر جا که نیاز باشد، زمین در اختیار خیرین مدرسه‌ساز قرار خواهد داد و آنجا که لازم باشد، تسهیلات بانکی به آنها اختصاص خواهد داد.

روحانی گفت: تأمین معلمان با انگیزه و دارای ویژگی‌های لازم برای تربیت نسل بعدی بر عهده دولت است و دولت هر خدمتی که به معلمان کند، نسبت به آنچه آنان انجام می‌دهند، ناچیز است.


رئیس جمهور خاطر نشان کرد: معلمان و آموزش و پرورش بزرگترین رابطه و پل میان دولت و ملت هستند و مردم و دولت از همه معلمان خوب کشور سپاسگزار هستند.

روحانی همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله شهید مدنی، گفت: این شهید محراب، اسوه علم و تقوا بود و شخصیتی کم‌نظیر در جهاد و علم داشت و بنده در درس اخلاق کنار ایشان در نجف حضور داشتم.

رئیس جمهور گفت: در جامعه هر جا آثار حیات مادی و معنوی دیده می‌شود، نشان از تلاش و دلسوزی یک معلم دارد، در جامعه اگر اخلاق، ایثارگری و جهاد وجود دارد، قدم‌های اولیه آن را نوجوانان و جوانان در مدارس آموختند، آنها هم درس، هم مهارت زندگی و هم سبک شهروندی اسلامی را در مدارس و پای درس معلمان می‌آموزند که این امر بسیار مهم است.

روحانی پیش از این با افتتاح آموزشگاه شهید مدنی در منطقه یک تهران، از دو کلاس درس این آموزشگاه نیز بازدید کرد و با معلمان آن درباره مسایل آموزشی به گفت و گو نشست.
اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
فاصله میان دولت ها و ملت ها در غرب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: صدای ملت فعلا روحانی و ولایتی را کاندیداهای برتر می داند/جلیلی: کاندیدای دولت و جریان انحرافی نیستم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مطهری: صدای ملت فعلا روحانی و ولایتی را کاندیداهای برتر می داند

علی مطهری گفت: در آخرین جلسه ای که اعضای موسس جبهه صدای ملت تشکیل دادند به اتفاق آرا به این نتیجه رسیدیم که با وجود اینکه از بین 8 نامزد ریاست جمهوری همه آنها را صالح می دانیم و برایشان احترام قائل هستیم اما فعلا آقایان روحانی و ولایتی را برتر از سایر کاندیداها می دانیم.

موسس جبهه صدای ملت از نظر موسسان این جبهه درباره 8 نامزد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: از بین 8 نامزد انتخابات ریاست جمهوری که همه آنها را صالح می دانیم و برایشان احترام قائلیم فعلا آقایان روحانی و ولایتی را برتر از سایر کاندیداهای می دانیم.

به گزارش مهر، علی مطهری در پاسخ به این سئوال که جبهه صدای ملت درباره کاندیداهای ریاست جمهوری و حمایت از آنها به نتیجه ای رسیده است یا خیر اظهار داشت: در آخرین جلسه ای که اعضای موسس جبهه صدای ملت تشکیل دادند به اتفاق آرا به این نتیجه رسیدیم که با وجود اینکه از بین 8 نامزد ریاست جمهوری همه آنها را صالح می دانیم و برایشان احترام قائل هستیم اما فعلا آقایان روحانی و ولایتی را برتر از سایر کاندیداها می دانیم.

وی در باره علت نظر مثبت جبهه صدای ملت نسبت به این دو کاندیدا گفت: دلایل نظرمان را در روزهای آینده طی صدور بیانیه ای اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در نهایت از یک کاندیدا حمایت خواهید کرد یا خیر گفت: در نهایت در آستانه انتخابات کاندیدای اصلح را به مردم معرفی خواهیم کرد.

مطهری زمان اعلام کاندیدای نهایی  مد نظر جبهه صدای ملت را هفته آینده عنوان کرد.

به گفته مطهری این بیانیه طی روزهای شنبه یا یکشنبه هفته آینده منتشر خواهد شد. 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جلیلی: کاندیدای دولت و جریان انحرافی نیستم

سعید جلیلی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص شایعات در زمینه حمایتش از سوی جریان دولت گفت: بنده صد در صد می گویم کاندیدای دولت نیستم و وقتی این را می گویم در مورد جریان انحرافی هم همینگونه است و گفتمان ما برای ورود به انتخابات بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی و منویات رهبر فرزانه انقلاب است و هر گونه فاصله گرفتن از این مسیر از طرف هر کسی باشد برایمان قابل قبول نخواهد بود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ نسبت به برخی شایعات گفت: به هیچ عنوان کاندیدای دولت و جریان انحرافی در انتخابات نیستم و تمام صحبتها در این زمینه را تکذیب می کنم.

به گزارش مهر، سعید جلیلی عصر یکشنبه در حاشیه سفرش به شهرستانهای جنوبی استان کرمان در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص شایعات در زمینه حمایتش از سوی جریان دولت گفت: 100درصد اعلام می کنم کاندیدای دولت نیستم و همچنین با جریان انحرافی هم همین فاصله را دارم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی  بر اینکه "آیا در صورت تصاحب صندلی مقام اول اجرایی کشور با توجه به پتاسیل ها و محرومیت هایی که  وجود دارد  استقلال جنوب کرمان در دستور کار کابینه تان قرار خواهد گرفت " گفت: آمایش منطقه ای در دستور کارم می باشد و جنوب کرمان هم با توجه به پتاسیل هایی که دارد جزء این آمایش قرار خواهد گرفت.

جلیلی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "اعلام مواضعتان در خصوص جریان انحرافی چه می باشد و آیا  این شایعات که  کاندیدای دولت هستنید صحت دارد " تصریح کرد: بنده صد در صد می گویم کاندیدای دولت نیستم و وقتی این را می گویم در مورد جریان انحرافی هم همینگونه است و گفتمان ما برای ورود به  انتخابات بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی و منویات رهبر فرزانه انقلاب است و هر گونه فاصله گرفتن از این مسیر از طرف هر کسی باشد برایمان قابل قبول نخواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "آیا در خصوص اصلاح اعضای ستادهایتان در مناطق محروم و جنوبی که بعضا افرادی تند رو و بدون محبوبیت،مقبولیت مردمی و...  می باشند و همین امر باعث ریزش آراء و طرفدارانتان خواهد شد، تجدید نظر خواهید کرد" اظهارداشت: در تمام ستاد هایمان در سطح کشور کسانیکه همکاری می کنند افرادی هستند که بر اساس پیروی از ولایت مطلقه فقیه می باشند و در غیر اینصورت همکاری آنها ممکن نیست.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عارف: دولت نباید به بانک مرکزی مانند قلک نگاه کند/ مهمترین عامل گرانی استقراض از بانک مرکزی است

محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع بازاریان تهران در مسجد امام خمینی (ره) به موضوع مالیات که گلایه بازاریان بود اشاره کرد و اظهار داشت: ما در دولت آقای خاتمی لایحه تجمیع عوارض را تقدیم مجلس کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد و در این لایحه بنا را بر این گذاشتیم که یک عدد مشخصی از مالیات از مصرف کننده دریافت شود.

وی افزود: نرخ مالیات که قبلا تا 56 درصد بود، در دولت آقای خاتمی به 25 درصد رسید که این کار با هدف شفافیت سیستم مالیاتی بود و بنا شد مالیات دهندگان بر اساس درآمدهایشان مالیات پرداخت کنند و مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی دریافت شود.

عارف اظهار تاسف کرد که قانون مالیات بر ارزش افزوده به درستی اجرا نمی‌شود که این باعث شده مصرف کننده و تولید کننده در پرداخت مالیات با مشکل مواجه شوند و مشخص نیست در این چرخه، مصرف‌کننده نهایی در چه جایگاهی قرار دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم شفاف کردن سیستم مالیاتی جزو اولین کارهای من باشد که با کمک بازاری ها به انجام برسانم. بنابراین از همکاری و همفکری اتحادیه‌ها استقبال می‌کنم چرا که قرار نیست ما رودرروی اتحادیه‌ها و اصناف قرار بگیریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره رقابت‌های ریاست جمهوری به درددل‌های بازاریان با خود اشاره و تصریح کرد: من در گفت‌وگوهایی که با برخی بازاری‌ها داشتم مطلع شدم که گلایه‌‌هایی از سازمان امور مالیاتی دارند چرا که آنان احساس می‌کنند سازمان مالیاتی قصد دارد با زور چماق از آنها مالیات کسر کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است که نگاه دولت به بانک مرکزی نباید همانند قلک باشد چرا که نتیجه دریافت پول از بانک مرکزی توسط دولت تورم است و به گفته وی مهمترین عامل گرانی و تورم استقراض از بانک مرکزی است.

عارف اظهار امیدواری کرد: انشاءالله بتوانیم انضباط را بر دولت حاکم کنیم و کشور را در بخش اقتصادی به ثبات برسانیم چرا که بنده قصد دارم بحث بیکاری و مسکن جوانان را ساماندهی کنم که برای آن نیز برنامه دارم.وی در مورد بازار تهران نیز گفت: من معتقدم که بازار تهران مرکز اقتصاد کشور است و یکی از برنامه‌های من برای کشورمان تبدیل شدن ایران به قطب اقتصاد منطقه است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ولایتی: گاهی با یک سخنرانی روابط بهم می‌خورد

نامزد ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه کشورهای مختلفی تمایل به برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: کار سیاست خارجی محتاج فعالیت و تلاش است اما باید با تدابیر مناسب این ظرفیت‌ها را از قوه به فعل درآوریم.

علی‌اکبر ولایتی نامزد ریاست جمهوری یازدهم بعدازظهر امروز در دیدار با کمیته اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان ستاد خود اظهار داشت: بنده در دولت خود هم از افراد باتجربه و هم از نیروهای جوان استفاده خواهم کرد.این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به نقش جوانان تصریح کرد: لزوما تجربه و تخصص مترادف با سالخوردگی نیست چه بسا کسی درجات دانشگاهی را ظرف چند سال طی کند و به دلیل استعدادی که دارد خود را به خوبی نشان دهد.

وی با بیان اینکه دولت بنده دولت متمم است، یادآور شد: افراد متدین، باتجربه، متخصص، معتدل و مشورت‌پذیر باید به صحنه بیایند و در واقع با کسانی که این خصوصیات را داشته باشند، می‌توان همکاری کرد.دیگر اظهارات ولایتی به شرح زیر است:

* برای مبارزه با فساد باید از افراد امتحان‌ پس داده استفاده کرد.

*افراد بسیاری وجود دارند که متخصص هستند و امتحان خود را پس داده‌اند. اما با کوچکترین بهانه‌ای خانه‌نشین می‌شوند؛ دعا می‌‌کنیم آنچه خیر جمهوری اسلامی است و موجب می‌شود دغدغه‌‌های نظام و رهبری پاسخ داده شود، همان صورت گیرد.

*جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب طرفدار رابطه با دیگر کشورها بوده است. دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص توسعه روابط با دیگر کشورها وجود دارد.

* کشورهای دیگر نیز تمایل به برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران دارند. سیاست خارجی محتاج فعالیت و تلاش است. اما باید با تدابیر مناسب این ظرفیت‌‌ها از قوه به فعل درآوریم.

*مصلحت جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با دیگر کشورها است. در این بین کشورهای منطقه و همسایگان ما از اولویت نخست برخوردارند؛ باید رفت و آمد بین ایران و دیگر کشورها آسان شده و از همه ظرفیت‌ها در سیاست خارجه استفاده کنیم.

*کشورهای دیگر روابط دیپلماتیک خود را به صورت مصاحبه مطبوعاتی اعلام نمی‌کند. گاهی با یک مصاحبه بی‌حساب یا یک سخنرانی غیرمدبرانه، روابط با یک یا چند کشور به هم می‌خورد و میزان تاثیرگذاری سخنان هر یک از افراد نیز با توجه به مسئولیتی که دارند، سنجیده می‌شود.

*آنچه در بیداری اسلامی انجام شده در واقع یک نوع دیپلماسی عمومی است.

مهر/فارس/خبرآنلاین