اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی مشهور، مانوس با استاد شجریان


قائل به حرمت نیستم. با صدای محمدرضا شجریان و حسام‌الدین سراج خیلی مانوس هستم و با آنها دوستی دارم.

 خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصطفی محقق داماد که این روزها از وی به عنوان پیشنهاد برخی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری یاد می‌شود، در پاسخ به اینکه «آیا قائل به حرمت موسیقی هستید؟ یا موسیقی گوش می‌کنید؟» گفت: خیر، قائل به حرمت نیستم. با صدای محمدرضا شجریان و حسام‌الدین سراج خیلی مانوس هستم و با آنها دوستی دارم.

آقای حسام‌الدین سراج گاهی به خانه ما می‌‌آید، در جلسات من می‌آید. چندین بار هم قبل از سخنان من ‌نواهای عاشورایی و محزون خواند که آخرین آن شب عاشورای پارسال بود. صدای قرآن شجریان به خصوص ربنای اول افطار جدا آهنگ قرآنی است به نوای ایرانی.


وی در عین حال گفت: در عمرم سینما نرفته‌ام! این نقص در من است. خیلی اهل فیلم نیستم؛ اما مجموعه‌های تلویزیونی مانند «سربداران»، «سلطان و شبان» و «دلیران تنگستان» را دیدم و خوشم آمد. از فیلم‌های تاریخی هم هیتلر و گاندی را دیدم. سریال‌های مذهبی، مانند امام علی(ع) را دیدم، قضیه قطام دروغ بود.

من عقیده ندارم حضرت علی(ع) را سکس بکشد! علی را دین احمقانه ابن‌ملجم می‌کشد. ابن‌ملجم مرد بزرگی بود و اعتقاد غلط دینی او را به این حماقت‌ و شقاوت رساند. علی(ع) را جز خود دین نمی‌تواند بکشد.‌


محقق داماد درباره فیلم سینمایی مارمولک هم گفت: من مارمولک را کامل ندیدم؛ ولی چند قسمت آن را در یک کلیپی دیدم، خیلی خوشم آمد. به عقیده من یکی از بهترین فیلم‌های بود که به نقد روحانیت می‌پرداخت.

اگر زمان خودش پخش می‌شد، مهم‌ترین خدمت به روحانیت بود. وی ادامه داد: فیلم «جدایی نادر از سیمین» را هم دیدم، پیامی که من گرفتم این است که نخست بگوییم هدف انبیا «اخلاق» است و عمل به شریعت، مقدمه تربیت است.

این فیلم نشان می‌داد کج‌اندیشی دینی خطر دارد و چقدر عدم رعایت اخلاق، انسان را به بدبختی می‌کشاند.


ویدیو مرتبط :
آواز زیبای همایون شجریان قبل از مشهور شدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنسرت استاد شجریان در آلمان/ عکس


کنسرت شجریان و گروه شهناز در آلمان