اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی سوری: بغدادی به جهنم می‌رود


یکی از روحانیون سنی سرشناس سوریه ضمن محکوم کردن شدید کشتار پیتر کایسگ، امدادگر آمریکایی توسط داعش گفت، رهر این گروه شبه نظامی به جهنم می‌رود.

ایسنا: شیخ محمد یعقوبی، روحانی برجسته اهل تسنن درباره داعش اظهار کرد: داعش هیچ ملیتی ندارد ملیت آن ترور، وحشیگری و نفرت است.

او در ادامه به خانواده پیتر کاسیگ و خانواده‌های سوری‌هایی که تاکنون کشته شده‌اند تسلیت گفت.

یعقوبی به عنوان یکی از امامان جماعت دمشق از منتقدان دولت بشار اسد است که از زمان آغاز تغییرات در سال 2011 در این کشور به دلیل اینکه خواهان کناره گیری رئیس جمهوری شده بود مجبور به فرار از سوریه شد.

یعقوبی در ادامه اظهاراتش درباره راه حل مقابله با داعش عنوان کرد: تنها راه پایان به این اتفاقات جلوگیری از پیوستن مردم به این گروه است.

این امام جماعت پیش از این در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش اصول ایدئولوژیک داعش را رد و مسلمانان را از پیوستن به این گروه منع کرد.

وی همچنین در این نامه خود تاکید کرده بود که داعش نه تنها اسلامی نیست بلکه ضد اسلام است و باید به کارهای آن خاتمه داد.

یعقوبی همچنین از تمام روحانیان جهان اسلام خواست تا روشن کنند تصویری که داعش از اسلام ارائه می‌دهد درست نیست.

او در این باره متذکر شد؛ ایدئولوژی مانند داعش همیشه وجود داشته است، در صدر اسلام نیز افرادی علی (ع) پسر عموی پیامبر اسلام را به کافر بودن متهم کردند و او را به قتل رساندند.

این روحانی اهل تسنن در ادامه در اظهاراتی درباره عقاید و ایدئولوژی‌ گروه داعش افزود: آن‌ها هر کسی را که برای دموکراسی کار و تلاش کند فاسد می‌دانند همچنین هر کس را که با غیرمسلمانان کار کند، مرتد و از دین برگشته می‌دانند. پس بنابراین آن‌ها نه تنها علیه مسلمانان بلکه علیه تمام جهان هستند.

به گفته یعقوبی، این پیامی است که داعش با قتل کارسیگ تلاش کرد آن را انتقال دهد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه داعشی‌ها سوری نیستند، گفت: مشکل این است که داعشی‌ها برایشان مردم مهم نیست چرا که معتقدند شهید می‌شوند اما ما مطمئنیم که آن‌ها به جهنم می‌روند.

وی افزود: اینها ترور، وحشیگری و نفرت را از سراسر جهان جمع کردند تا انتقام بگیرند. آن‌ها به اسم الله و برای مردم سوریه این کار را می‌کنند؛ مردمی که سه سال و نیم است که کشته می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
چگونه ژیان به جهنم می رود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوریه به سمت آرامش می رود/ نخست وزیر و 6 وزیر سوری در تهران



 

 

 

 

سوریه به سمت آرامش می رود/ نخست وزیر و 6 وزیر سوری در تهران
وزیر امور خارجه گفت: دشمنان ملت سوریه شکست خورده‌اند و هم‌اکنون وضع میدانی سوریه به گونه ای است که رفته رفته ارتش بر مخالفان مسلح غلبه می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دشمنان ملت سوریه با انفجار در دمشق تصور می‌کردند خلایی در اداره این کشور ایجاد می شود اما شکست خورده‌اند و هم‌اکنون وضع میدانی سوریه به گونه ای است که رفته رفته ارتش بر مخالفان مسلح غلبه می‌کند.

وی گفت: در سوریه در مجموع دو نوع معارض وجود دارد بخشی همان تقاضاهای مردمی است که ما اعلام کردیم باید به آن تقاضاها پاسخ داده شود.

صالحی اضافه کرد: البته بخش دیگر نیز همان ها هستند که با کمک غربی ‌ها و برخی کشورهای دیگر سلاح‌های سنگین را وارد سوریه می‌کنند و نمی‌توان اسم آن را معارض گذاشت زیرا هدف آنها راه‌اندازی جنگ داخلی برای براندازی حکومت است.

وی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی دارد میان معارضان و دولت سوریه میزبانی و میانجی گری کند، گفت: ما از یک سال پیش با معارضان سوریه در تماس هستیم البته معارضان طیف‌های وسیعی دارند و اهداف متفاوتی دنبال می‌کنند.

صالحی تاکید کرد: معتقدیم معارضان باید با گفتگو با دولت سوریه به تفاهم برسند و از این شرایط خارج شوند هرچند سوریه در مجموع به سمت آرامش می‌رود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا در سفر هیاتی از سوریه به ایران ، ترکیب این هیات سیاسی بوده است یا اقتصادی؟گفت: این سفر با توجه به حضور نخست‌وزیر و شش وزیر کابینه سوریه بیشتر ، ترکیب اقتصادی - تجاری داشت.../مهر