اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: دنبال بمب هسته‌ای نبوده و نیستیم/نظر وزیر اطلاعات درباره پرونده بابک زنجانی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 
اخبار سیاسی - روحانی: دنبال بمب هسته‌ای نبوده و نیستیم

رئیس‌جمهور در آستانه اجرایی شدن توافقات ژنو، بار دیگر تاکید کرد: ایران هیچگاه دنبال بمب هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع علما، فضلا و طلاب خوزستان با استناد به فتوای مقام معظم رهبری درخصوص حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای، تاکید کرد: اگر ایران دنبال بمب هسته‌ای بود، چرا ما برای غنی‌سازی می‌خواستیم با غرب معامله کنیم و برای غنی‌سازی می‌خواستیم از جانب آن‌ها سوخت لازم را تامین کنیم؟

روحانی علما را حافظ مرزهای دین و اسلام و مبین انطباق دین با شرایط زمان و تبیین کننده احکام دین در مقاطع مختلف تاریخی از طریق اجتهاد خواند و با اشاره به شرایط سختی که بعد از دوران غیبت در جهان اسلام حاکم شد، به تاسیس حوزه علمیه نجف در قرن پنجم اشاره کرد و از آن به عنوان کاری بزرگ یاد کرد که توسط شیخ‌الطائفه انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات علما و بزرگانی که در حوزه نجف تربیت شده‌اند، به تاثیرات شیخ انصاری در جهان اسلام اشاره کرد و یادآور شد که آن بزرگان در آن مقطع زمانی با کمترین امکانات منشاء آن تحولات بزرگ در جهان اسلام شدند.

روحانی در ادامه از تاسیس حوزه علمیه قم به عنوان اقدام بزرگ دیگری که در جهان اسلام شکل گرفت یاد کرد و گفت: زمانی بود که علوم منحصرا در حوزه‌های علمیه بود. ریاضیات، طب، شیمی و علوم دیگر همه در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شدند.

وی در ادامه از زکریای رازی و ابن سینا به عنوان بزرگانی که در حوزه‌های علمیه تربیت یافتند یاد کرد و گفت:‌ قدرناشناسی می‌کنند، آن‌ها هرچه دارند از دنیای اسلام است. حتی دانشکده‌های قدیمی غرب در شکل ساختمان‌هایشان از حوزه‌های علمیه ما پیروی کرده‌اند و دانشمندان اسلامی خدمات بزرگی ارائه داده‌اند. انحرافاتی به وجود آمد که علمای بزرگ اسلام، جلوی آن ایستادند.

وی از آیت‌الله وحید بهبهانی به عنوان یکی از علمایی که مقابل انحرافات ایستاد یاد کرد و گفت: در برابر عظمت حوزه‌های علمیه، دنیای غرب به جای قدرشناسی همواره با عنوان اسلام‌هراسی جلوی علما و اسلام ایستاد.

رییس جمهور در ادامه سه مقطع را برای اسلام‌شناسی غرب برشمرد و از جنگ‌های صلیبی، دوران قدرت عثمانی، قبل از جنگ جهانی اول و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان این سه مقطع یاد کرد.

وی در ادامه به تبیین اسلام‌شناسی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت پرداخت و با یادآوری اینکه امام خمینی که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند تربیت یافته حوزه علمیه بود، گفت: پیروزی انقلاب به رهبری امام و فداکاری ملت همان اسلام هراسی‌ای را که یک زمان در جنگ‌های صلیبی و یک زمان در دوران عثمانی‌ها شکل گرفته بود، ایجاد کرد.

روحانی از مقطع تاریخی بعد از حادثه 11 سپتامبر به عنوان مقطعی یاد کرد که این اسلام‌هراسی شدت بیشتری گرفت و گفت: در کنار آن به خاطر انقلاب اسلامی ایران همیشه ایران هراسی هم بوده است.

رئیس‌جمهور در ادامه با طرح این سوال که آن‌ها با این اسلام هراسی به دنبال چه هدفی بوده و هستند، انقلاب و نظام اسلامی از منظر غرب را تهدیدی دانست که به زعم آن‌ها جلوی نفوذ غرب در منطقه و جهان را می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی خشونت‌ها و افراطی‌گری‌هایی که در سال‌های اخیر با تحریک برخی جوانان مشاهده می‌شود، از این فرآیند که به نوعی چهره اسلام را در عرصه جهانی مخدوش می‌کند، انتقاد کرد و گفت: یک عده منحرف به نام دین و متاسفانه با توسل به آیات قرآن، جوانان را منحرف می‌کنند و بهانه به غرب می‌دهند.

وی در ادامه به موضوع فناوری هسته‌ای ایران اشاره کرد و با اشاره به اینکه غرب حتی این مسئله را نیز به دستاویزی جهت پیگیری سیاست‌ها در حوزه اسلام هراسی تبدیل کرده است، گفت: در دنیا ترویج کردند ایران دنبال بمب هسته‌ای است و می‌خواهد آن را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار دهد و دنیا را ناامن کند. ایران دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و هیچ موقع نیز نخواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در حوزه تحریم بکارگیری سلاح هسته‌ای گفت: اگر ایران دنبال بمب هسته‌ای بود، ما برای غنی‌سازی چرا می‌خواستیم با آن‌ها معامله کنیم و از آن‌ها سیستم غنی‌سازی را بخریم؟ همه کسانی که دنبال بمب هسته‌ای رفته‌اند در این باره مخفی‌کاری کرده‌اند.

روحانی با اشاره به اینکه «ما بعد از دوران دفاع مقدس برای تامین سوخت مورد نیاز در غنی‌سازی به سراغ کشورهای غربی و شرقی رفتیم»، گفت: هیچ کشوری نیست که دنبال بمب باشد و برود عضو NPT شود.

وی با اشاره به اینکه «غرب با تبلیغات و دیپلماسی قوی توانست این را در دنیا شایع کند که ایران و فناوری هسته‌ای آن خطری برای صلح و امنیت جهان است»، به قطعنامه شورای حکام در پاییز 1384 اشاره کرد و گفت: در این قطعنامه عنوان شد از آنجا که فعالیت هسته‌ای ایران برای صلح و امنیت جهانی خطر دارد، پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل برود. این کار نادرستی بود که آنها انجام دادند.

رئیس‌جمهور در اولین روز از سفر خود به استان خوزستان، با علما، فضلا و طلاب خوزستانی دیدار کرد و در جریان نقطه نظرات و مطالبات آن‌ها قرار گرفت.

در این جلسه، علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، سید محمود علوی وزیر اطلاعات و جزایری، نماینده ولی فقیه در استان حضور داشتند.

 

 

اخبار,نظر وزیر اطلاعات درباره پرونده بابک زنجانی


اخبار سیاسی -  نظر وزیر اطلاعات درباره پرونده بابک زنجانی

وزیر اطلاعات گفت: هیچ نیازی به رسانه ای کردن فسادهای اقتصادی نیست چون رسانه ای کردن آن به جای مهار فسادهای اقتصادی بر امنیت سرمایه گذاری تاثیر می گذارد.

حجت الاسلام سید محمود علوی در حاشیه دیدار رئیس جمهور با علما در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره اقدامات وزارت اطلاعات برای تامین امنیت سرمایه گذاری اظهار کرد: تامین امنیت سرمایه گذاری چیزی نیست که بر روی آن اقدامات خاص صورت گیرد. کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری باشند طبیعی است که در پی گیری کارهای اداری و کسب مجوزها و موافقتنامه های لازم باید مسیری را طی کنند.

وی افزود: افرادی که به دنبال سرمایه گذاری نوعا در مسیر خود با مشکلاتی مواجه می شوند ممکن است افرادی به صورت غیر قانونی و ناحق خواستار دریافت مبالغی باشند و در غیر این صورت کارشکنی های در مسیر اخذ مجوزها و موافقتنامه های در مورد سرمایه گذاری ایجاد کنند در صورتی که کسانی با چنین مواردی مواجه می شوند اگر تشکیلات ما را در جریان این گونه موضوعات قرار بدهند سعی می کنیم مزاحمتها را از سر راه آنها برداریم.

وزیر اطلاعات با تشریح اقدامات این وزارتخانه برای تامین امنیت سرمایه گذاری گفت: تلاش می کنیم بدون اینکه از افراد علاقه مند به سرمایه گذاری مبلغ غیر قانونی از سوی دستگاه مسئول و یا نفرات شاغل در آن اخذ شود آنها وظیفه اشان را به خوبی انجام می دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که سخنان شما درباره اهمیت تامین امنیت سرمایه گذاری این احتمال را نشان می دهد که ممکن است نگرانی هایی در این خصوص وجود داشته باشد یادآور شد: ممکن بود دستگاههای اطلاعاتی وقتی که افرادی می خواستند سرمایه گذاری کنند به اشتباه آنها را به عنوان فاسد اقتصادی به حساب بیاورند اما با دست پیش گرفتن این رویکرد برای تامین سرمایه گذاری این مسائل را حل کردیم و دیگر با سرمایه گذار به عنوان فاسد اقتصادی برخورد نمی شود.

علوی با تاکید بر اینکه با تلاش برای تامین امنیت اقتصادی به سرمایه گذار کمک می شود و از او حمایت می گردد تا سرمایه کلان خود را در راه تولید به کار گیرد یاد آور شد: گاهی برخی افراد سرمایه شان را به بازار سکه برده و آنرا ملتهب می کنند و گاهی سرمایه خود را در بازار ارز و خودرو و مسکن برده و آنرا ملتهب می سازند. این گونه کارها جنبه تولیدی ندارد و تاثیر منفی بر اقتصاد کشور می گذارد. طبیعی است که دستگاههای اطلاعاتی با این گونه اقدامات برخورد می کند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار که آیا نمونه هایی در خصوص برخورد وزارت اطلاعات با افرادی که باعث التهاب بازارها و صدمه رساندن به اقتصاد کشور می شوند وجود دارد گفت: نمونه هایی فراوانی بوده که نمی توان درباره جزئیات آن صحبت کرد ضمن اینکه معتقدیم با مصدایق فساد اقتصادی باید از مجاری قانونی برخورد شود و دستگاه قضایی با کسانی که مرتکب فساد اقتصادی می شوند برخورد کرده و آنان را به مجازات برساند.

وی تاکید کرد: که هیچ نیازی به رسانه ای کردن مصدایق برخورد با مفاسد اقتصادی وجود ندارد چون رسانه ای کردن آن به جای مهار کردن فساد آن بر امنیت سرمایه گذاری تاثیر می گذارد.

علوی اضافه کرد: اصولا با رسانه ای کردن موارد فساد اقتصادی نظر موافقی نداریم اما باید طبق قانون و عادلانه با آن برخورد شود.

وی در پاسخ به سوال این خبرنگار مهر که گفته می شود برای 24 مقام دولت گذشته پرونده قضایی تشکیل شده آیا در این خصوص گزارشی از وزارت اطلاعات پخش شده گفت: هنوز به طور مسجل نمی توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

وزیر اطلاعات درباره نظر این وزارتخانه در خصوص پرونده بابک زنجانی و اینکه گزارشی از سوی این وزارتخانه در این خصوص به دستگاه قضایی ارائه شده است یا خیر اظهار کرد: بالاخره پرونده ای در دستگاه قضایی بررسی می شود تا این دستگاه در خصوص آن حکم صادر نکند نمی توان کسی را که صرفا متهم به یک خلاف است به عنوان متخلف معرفی کرده و آن را در رسانه ها بازتاب دهیم.

وی در خصوص نظر وزارت اطلاعات در باره جاسوسی تلفنی خاطر نشان کرد: باید مشخص شود که جاسوس یعنی چه جاسوس با نوشته یا تلفن و یا جاسوس با یک علامت و یک اشاره و یا پراندن کبوتر هر چه عنوان جاسوسی داشته باشد با آن برخورد می شود.

وی تاکید کرد: جاسوسی اگر با تلفن باشد با جاسوسی با انواع دیگر فرقی ندارد و با آن برخورد می شود چرا که جاسوسی یعنی بازی با امنیت کشور و یک ملت.


ویدیو مرتبط :
افشاگری درباره پرونده بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر وزیر اطلاعات درباره پرونده بابک زنجانی


وزیر اطلاعات در خصوص پرونده بابک زنجانی گفت: بالاخره پرونده ای در دستگاه قضایی بررسی می شود تا این دستگاه در خصوص آن حکم صادر نکند نمی توان کسی را که صرفا متهم به یک خلاف است به عنوان متخلف معرفی کرده و آن را در رسانه ها بازتاب دهیم.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سید محمود علوی در حاشیه دیدار رئیس جمهور با علما درباره اقدامات وزارت اطلاعات برای تامین امنیت سرمایه گذاری اظهار کرد: تامین امنیت سرمایه گذاری چیزی نیست که بر روی آن اقدامات خاص صورت گیرد. کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری باشند طبیعی است که در پی گیری کارهای اداری و کسب مجوزها و موافقتنامه های لازم باید مسیری را طی کنند.

وی افزود: افرادی که به دنبال سرمایه گذاری نوعا در مسیر خود با مشکلاتی مواجه می شوند ممکن است افرادی به صورت غیر قانونی و ناحق خواستار دریافت مبالغی باشند و در غیر این صورت کارشکنی های در مسیر اخذ مجوزها و موافقتنامه های در مورد سرمایه گذاری ایجاد کنند در صورتی که کسانی با چنین مواردی مواجه می شوند اگر تشکیلات ما را در جریان این گونه موضوعات قرار بدهند سعی می کنیم مزاحمتها را از سر راه آنها برداریم.

وزیر اطلاعات با تشریح اقدامات این وزارتخانه برای تامین امنیت سرمایه گذاری گفت: تلاش می کنیم بدون اینکه از افراد علاقه مند به سرمایه گذاری مبلغ غیر قانونی از سوی دستگاه مسئول و یا نفرات شاغل در آن اخذ شود آنها وظیفه اشان را به خوبی انجام می دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که سخنان شما درباره اهمیت تامین امنیت سرمایه گذاری این احتمال را نشان می دهد که ممکن است نگرانی هایی در این خصوص وجود داشته باشد یادآور شد: ممکن بود دستگاههای اطلاعاتی وقتی که افرادی می خواستند سرمایه گذاری کنند به اشتباه آنها را به عنوان فاسد اقتصادی به حساب بیاورند اما با دست پیش گرفتن این رویکرد برای تامین سرمایه گذاری این مسائل را حل کردیم و دیگر با سرمایه گذار به عنوان فاسد اقتصادی برخورد نمی شود.

علوی با تاکید بر اینکه با تلاش برای تامین امنیت اقتصادی به سرمایه گذار کمک می شود و از او حمایت می گردد تا سرمایه کلان خود را در راه تولید به کار گیرد یاد آور شد: گاهی برخی افراد سرمایه شان را به بازار سکه برده و آنرا ملتهب می کنند و گاهی سرمایه خود را در بازار ارز و خودرو و مسکن برده و آنرا ملتهب می سازند. این گونه کارها جنبه تولیدی ندارد و تاثیر منفی بر اقتصاد کشور می گذارد. طبیعی است که دستگاههای اطلاعاتی با این گونه اقدامات برخورد می کند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار که آیا نمونه هایی در خصوص برخورد وزارت اطلاعات با افرادی که باعث التهاب بازارها و صدمه رساندن به اقتصاد کشور می شوند وجود دارد گفت: نمونه هایی فراوانی بوده که نمی توان درباره جزئیات آن صحبت کرد ضمن اینکه معتقدیم با مصدایق فساد اقتصادی باید از مجاری قانونی برخورد شود و دستگاه قضایی با کسانی که مرتکب فساد اقتصادی می شوند برخورد کرده و آنان را به مجازات برساند.

وی تاکید کرد: که هیچ نیازی به رسانه ای کردن مصدایق برخورد با مفاسد اقتصادی وجود ندارد چون رسانه ای کردن آن به جای مهار کردن فساد آن بر امنیت سرمایه گذاری تاثیر می گذارد.

علوی اضافه کرد: اصولا با رسانه ای کردن موارد فساد اقتصادی نظر موافقی نداریم اما باید طبق قانون و عادلانه با آن برخورد شود.

وی در پاسخ به سوال این خبرنگار مهر که گفته می شود برای 24 مقام دولت گذشته پرونده قضایی تشکیل شده آیا در این خصوص گزارشی از وزارت اطلاعات پخش شده گفت: هنوز به طور مسجل نمی توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

وزیر اطلاعات درباره نظر این وزارتخانه در خصوص پرونده بابک زنجانی و اینکه گزارشی از سوی این وزارتخانه در این خصوص به دستگاه قضایی ارائه شده است یا خیر اظهار کرد: بالاخره پرونده ای در دستگاه قضایی بررسی می شود تا این دستگاه در خصوص آن حکم صادر نکند نمی توان کسی را که صرفا متهم به یک خلاف است به عنوان متخلف معرفی کرده و آن را در رسانه ها بازتاب دهیم.

وی در خصوص نظر وزارت اطلاعات در باره جاسوسی تلفنی خاطر نشان کرد: باید مشخص شود که جاسوس یعنی چه جاسوس با نوشته یا تلفن و یا جاسوس با یک علامت و یک اشاره و یا پراندن کبوتر هر چه عنوان جاسوسی داشته باشد با آن برخورد می شود.

وی تاکید کرد: جاسوسی اگر با تلفن باشد با جاسوسی با انواع دیگر فرقی ندارد و با آن برخورد می شود چرا که جاسوسی یعنی بازی با امنیت کشور و یک ملت.