اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی تا ساعاتی دیگر بیانیه می دهد: تشکر از عارف



بیانیه حسن روحانی,کناره گیری محمد رضا عارف

روحانی تا ساعاتی دیگر بیانیه می دهد: تشکر از عارف

اکبر ترکان در گفت و گویی با عصر ایران از انتشار قریب الوقوع بیانیه تشکر آمیز روحانی از عارف خبر داد.

در پی انصراف محمد رضا عارف از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ، اکبر ترکان قائم مقام ستاد حسن روحانی در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار عصر ایران اعلام کرد: روحانی بیانیه تشکر آمیزی صادر خواهد کرد که تا ساعاتی دیگر منتشر می شود.

محمدرضا عارف پیش تر تاکید کرده بود  تنها چنانچه  شخص سید محمد خاتمی از او بخواهد کناره گیری خواهد کرد  و سرانجام  غروب  دوشنبه 20 خرداد ماه پیام ویژه رییس جمهور سابق را دریافت کرد که در آن بر نظر نهایی کمیته مشاوران خود درباره ضرورت انصراف عارف و حضور در انتخابات با یک کاندیدای واحد تاکید شده بود.

در پی آن عارف پس از شرکت در آخرین همایش انتخاباتی خود در تهران طی بیانیه ای تصریح کرد : " رهبری اصلاحات ادامه حضور مرا به مصلحت ندانسته اند و با عنایت به نظر صریح ایشان و تجارب انتخابات دو بار گذشته انصراف خود را اعلام می کنم ." عارف ، از اقدام خود به عنوان " مصداق روشن اصلاح طلبی " یاد کرده است.

تقدیر تابش از اقدام شجاعانه عارف

نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصمیم عارف به انصراف از کاندیداتوری را حاکی از بلوغ سیاسی و باورمدی چهره های ممتاز اصلاح طلب به اندیشه و رفتار خردگرایانه دانست.

محمدرضا تابش نماینده اردکان در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، از حضور شجاعاته و تلاش خستگی ناپذیر محمدرضا عارف در برافراشتن مجدد اصلاح طلبی در این شرایط دشوار و حساس کنونی تقدیر کرد و با ستودنی خواندن اقدام وی در پذیرش نظر جمعی اصلاح طلبان ادامه داد: ایشان در این مدت با صداقت کلام به بازآفرینی گفتمان اصلاح طلبانه در جامعه و اقشار مختلف مردم پرداخت و شور و امید را یک بار دیگر در خیل بیکران دوستداران انقلاب و اصلاحات بویژه جوانان بوجود آورد.

به گفته وی تصمیم سرنوشت ساز عارف در انصراف از کاندیداتوری نشان از عمق درک و دلسوزی و خیرخواهی وی برای مردم،کشور، انقلاب، پیشرفت و سعادت جامعه داشتته و مصداق بارز رفتار خردمندانه و اصلاح طلبانه و تقدم منافع ملت بر منافع شخصی و گروهی است که شایسته تقدیر و سپاس است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس که این تصمیم را حاکی از بلوغ سیاسی و باورمدی چهره های ممتاز اصلاح طلبی به اندیشه و رفتار خردگرایانه می‌خواند، ادامه داد: تحقق شعار و خواست مردم بویژه نسل جوان کشور از آقایان دکتر عارف و دکتر روحانی برای ائتلاف، گشودن پنجر‌ه‌ای نو برای برون رفت کشور از بحران و گامی در مسیر ثبات و آرامشو پیشرفت بود. اقدام دکتر عارف در پذیرش این خواست تاریخی و احترام به عقل و خرد جمعی و بازخوانی افق امید در حافظه ملت ایران جاودانه خواهد بود.

تابش در پایان گفت: به حمدلله زمینه رقم زدن حماسه‌ای بزرگ در انتخابات آتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است از هر جهت فراهم است. امید آنکه مردم شریف و با فرهنگ ایران، با حضور پای صندوق‌های رای زمینه آشتی دل ها و به فراموشی سپردن اختلاف‌ها و کدورت‌ها را فراهم سازد./عصر ایران/خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
بیانیه تشکر از هواداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه شماره 4 جبهه اصلاح‌طلبان/ شورای هماهنگی ستاد‌های عارف و روحانی تشکیل شد



جبهه اصلاح‌طلبان,بیانیه جبهه اصلاح‌طلبان

بیانیه شماره 4 جبهه اصلاح‌طلبان: اصلاحات را با حسن روحانی ادامه می‌دهیم

از شخصیت برجسته و فرهیخته و اخلاق‌مدار دکتر محمدرضا عارف تقدیر و تشکر نموده و اعلام می‌کنیم که روش و منش ایشان به خوبی نمایانگر یک سیاستمدار اصلاح‌طلب بوده و با این اقدام مطمئن هستیم که دیگر هیچ بهانه‌ای برای تکرار حادثه تلخ 84 نیست.

جبهه اصلاح‌طلبان ایران با صدور بیانیه شماره 4، ضمن تشکر از محمدرضا عارف به خاطر کناره‌گیری از نامزدی انتخابات و دعوت از مردم برای خلق حماسه سیاسی و مشارکت حداکثری، حمایت قاطع خود را از حسن روحانی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

«ملت سرافراز ایران!

جبهه اصلاح‌طلبان ایران (شامل 18 حزب اصلاح‌طلب) همواره بر این باور بوده است که هیچگاه قهر با صندوق‌های رای چاره کار نیست و لذا همواره درصدد تحقق مشارکت گسترده و ایجاد اجماع بین عناصر معتدل و اصلاح‌طلب درون نظام بوده‌ایم و به همین خاطر ماجرای ائتلاف اصلاح‌طلبان را در همایش سراسری طرح تبیین «مناسک» مجمع نخبگان اصلاح‌طلب سراسر کشور به صورت فعال پیگیری نمودیم.

هماهنگونه که در بیانیه شماره 3 گفته شد، اینک در شرایطی هستیم که آقای سیدمحمد خاتمی از ثبت‌نام خودداری نمود و متاسفانه نامزد حداکثری (آقای هاشمی رفسنجانی) و نامزد اختصاصی این جبهه هم صلاحیتشان احراز نشد، پس چاره‌ای نیست که برای اعلام حمایت این جبهه از نامزد خاص حتما باید بین آقایان عارف و روحانی اجماع صورت می‌گرفت‌.

اینک در شرایطی که جناب آقای دکتر محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات از عرصه انتخابات کناره‌گیری نمودند سه نکته را گوشزد می‌نمائیم.

اولا: از شخصیت برجسته و فرهیخته و اخلاق‌مدار دکتر محمدرضا عارف تقدیر و تشکر نموده و اعلام می‌کنیم که روش و منش ایشان به خوبی نمایانگر یک سیاستمدار اصلاح‌طلب بوده و با این اقدام مطمئن هستیم که دیگر هیچ بهانه‌ای برای تکرار حادثه تلخ 84 نیست.

ثانیا: ما بر این باوریم که جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجلس خبرگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت و مرد روزهای سخت انقلاب قطعا می‌تواند وضعیت کنونی امور جاری کشور را دچار تغییر نماید و مسیر کشور را به سمت آرامش و اعتدال و اصلاح امور و تحقق مطالبات مردمی و منافع ملی و اجرای دقیق تمامی اصول قانون اساسی سوق دهد. آری ما بر این باوریم که با دکتر حسن روحانی می‌توانیم راه اصلاحات را تداوم بخشیم.

ثالثا: ما بر این باوریم که برخی عناصر افراطی مشارکت گسترده مردم را هدف گرفته‌اند. لذا مردم می‌توانند با خلق حماسه سیاسی و حضور گسترده برنامه‌های آنان را خنثی نموده و اهداف والا و منویات مردم نجیب ایران را که هشت سال با بی‌تدبیری و مدیریت نامطلوب مدعیان اصولگرایی با فقر و تورم و تحریم‌های خارجی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند به منصه ظهور برسانند.» 

 

شورای هماهنگی ستاد‌های عارف و روحانی تشکیل شد

به گزارش ایسنا  در جلسه‌ای که صبح امروز(چهارشنبه) در ستاد مرکزی عارف برگزار شد، اعضای سابق ستادهای عارف و همچنین اعضای ستاد روحانی توافق به تشکیل هیاتی هفت نفره متشکل از اعضای این دو ستاد کردند.

 در صورت جلسه‌ای که به امضای اعضای این شورا رسید مجید بهمن‌زاده به عنوان سخنگوی ستادهای مشترک عارف و روحانی منصوب شد./ایسنا