اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«روباه زرد» شکار شد



«روباه زرد» شکار شد

مرد شیطان صفتی که همچون روباه، با حیله و نیرنگ دختران جوان و نوجوان را سوار خودروی زردرنگ می کرد و برای اخاذی از طعمه های خود فیلم می گرفت با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی دستگیر شد که تاکنون حدود ۱۵شاکی دارد.

اخبار حوادث - به گزارش خراسان، حدود ۲۰روز قبل دختر ۲۰ساله ای به دستگاه قضایی مراجعه کرد و گفت: در بولوار وکیل آباد سوار یک خودروی زردرنگ شدم و دیدم راننده تلفنی با دختری به نام «ساناز» صحبت می کند او در میان صحبت هایش که عنوان می کرد با دختر یکی از شرکت های تلفن همراه تماس گرفته، از آن دختر به خاطر رایگان کردن تماس های تلفنی تشکر کرد. من که از این موضوع تعجب کرده بودم ماجرا را پرسیدم که چگونه از سیم کارت و تماس های رایگان استفاده می کنید!

وی افزود: آن مرد با چرب زبانی گفت: «ساناز» در برابر دریافت مبالغی کدهایی را می دهد که با واردکردن آن در اینترنت و یا تلفن همراه، تمام مکالمات رایگان می شود.

دختر ۲۰ساله اضافه کرد: من که فریب حرف هایش را خورده بودم قبول کردم تا برای من هم کد رایگان بگیرد پس از آن او مبالغ زیادی از من گرفت و ۳کد به من داد وقتی من کد سوم را وارد کردم و نتیجه نگرفتم با او تماس گرفتم ولی راننده مذکور به من گفت: شما کد سوم رااشتباه وارد کرده اید و وارد سایت یکی از نهادهای مهم کشور شده اید اما مشکل اینجاست که قبلاً اطلاعات بسیار محرمانه ای از این نهاد سرقت شده است و حالا ماموران آگاهی در تعقیب تو هستند. شاکی پرونده اضافه کرد: من که ترسیده بودم راه چاره ای از او خواستم که راننده ۴۲ساله گفت: خوشبختانه مامور آگاهی که پرونده ات را پی گیری می کند از دوستان نزدیک من است و می توانم با پول مشکل تو را حل کنم.

این دختر ادامه داد: او یک بار با من در نزدیکی یکی از مجتمع های قضایی قرار گذاشت و مبلغ ۱۰میلیون تومان گرفت. اما بعد از مدتی دوباره راننده مذکور تماس گرفت و عنوان کرد که مشکل پیچیده است و هنوز حل نشده است که بدین ترتیب او با قرارگذاشتن در مقابل مراکز انتظامی و قضایی مبالغ دیگری هم از من اخاذی کرد تا این که ماجرا را برای خواهرم توضیح دادم و او پس از مشورت با یک وکیل از من خواست تا به اتهام اخاذی و تهدید تلفنی از راننده این خودرو شکایت کنم.

این گزارش حاکی است: پرونده شکایت این دختر به شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد ارجاع شد و قاضی اسماعیل شاکر پس از شنیدن اظهارات دختر جوان و با توجه به اهمیت موضوع دستور داد تا کارآگاهان پلیس آگاهی به این پرونده رسیدگی کنند. از سوی دیگر وقتی کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) اظهارات شاکی را شنید احتمال ارتکاب جرایم دیگری را داد که ممکن بود در پس پرده، اخاذی از دختر جوان نهفته باشد؛ بنابراین از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خواست تا پرونده مذکور را با دقت و شگردهای پیچیده پلیسی دنبال کنند.

بنابراین گزارش، گروه ویژه ای از کارآگاهان زبده به سرپرستی سرهنگ محمدرضا غلامی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند.آ

نان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی خود و با استفاده از شگردهای تخصصی، یک قرار صوری با راننده مذکور، گذاشتند تا پول مورد درخواست خود را در منطقه قاسم آباد بگیرد.مرد ۴۲ساله که با پای پیاده به محل قرار آمده بود در یک لحظه متوجه حضور ماموران شد و پا به فرار گذاشت اما کارآگاهان با شلیک چند تیر هوایی او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. در بازرسی بدنی از متهم ۶ دستگاه تلفن همراه و تعدادی کلید و سوئیچ خودرو، کارت نظامی، سیم کارت های متعدد و غیره کشف شد. 

با گزارش موضوع به رئیس پلیس آگاهی، سرهنگ بیدمشکی دستور داد تا کارآگاهان به دقت محتویات گوشی های کشف شده را بررسی کنند چرا که همراه داشتن ۶ دستگاه گوشی تلفن همراه بسیار مشکوک بود. وقتی گوشی های تلفن روشن شد این پرونده وارد مرحله جدیدی شد و محتویات داخل آن ها همه را غافلگیر کرد اما رئیس پلیس آگاهی که از قبل احتمال ارتکاب چنین اقدامات مجرمانه ای از سوی متهم را می داد از کارآگاهان خواست تا تحقیقات خود را روی فیلم گوشی های تلفن متمرکز کنند. این فیلم ها حکایت از آن داشت که دختران زیادی مورد آزار قرار گرفته اند اما به خاطر حفظ آبرو و ترس تاکنون اعلام شکایت نکرده اند!

در ادامه رسیدگی به این پرونده هولناک، کارآگاهان اداره جنایی خودروی زردرنگ متهم را در منطقه قاسم آباد شناسایی و بازرسی کردند که در نتیجه حدود ۱۷ گوشی تلفن همراه دیگر که همه آنها در حال استفاده بودند کشف شد.

بررسی های کارآگاهان مشخص کردکه متهم دستگیر شده تبحر خاصی در تقلید صدای دختر، افراد جوان و غیره دارد و بدین ترتیب طعمه های خود را با ضبط صدا فریب می داده و آنان را به یک واحد آپارتمانی در منطقه قاسم آباد می کشانده است و پس از فیلم برداری از اعمال مجرمانه، از طعمه های خود اخاذی می کرده است.

این گزارش حاکی است: هنگام رسیدگی به این پرونده شکایت دختر دیگری به پلیس آگاهی رسید که نشان می داد متهم او را با ترفند این که دارای ارتباطاتی با عالم ارواح است به لانه مجردی خود کشانده است.ادامه تحقیقات کارآگاهان بیانگر آن بودکه وی با به دست آوردن اطلاعات شخصی از زندگی دختران نوجوان و جوان که برخی از این اطلاعات را از طریق دوستان طعمه هایش به دست می آورد با آنان تماس می گرفت و با تغییر صدا خود را دانشجویی خوش تیپ معرفی می کرد او سپس به طعمه اش می گفت: شما نمی توانید مرا ببینید چون من می توانم مانند روح به بدن هرکسی وارد شوم.

او که خود را حسام معرفی می کرد از طعمه خود می خواست تا حبه قندی را به راننده خودروی زردرنگ که به دنبالش می فرستد تعارف کند و پس از آن روح او در بدن راننده حلول می کند و بدین ترتیب هرچه راننده خودروی زردرنگ خواست باید انجام بدهد.

وقتی دختر جوان حبه قند را به راننده تعارف می کرد او به حالت غش پشت فرمان می افتاد و در همین لحظه پیامک هایی را که از قبل در گوشی های تلفن همراه آماده کرده بود برای دختر جوان می فرستاد «او الان غش کرده است» وقتی راننده حرکت می کرد و مقابل یک میوه فروشی متوقف می شد پیامکی با این مضمون برای طعمه اش که تنها داخل خودرو بود می آمد«او رفت میوه بخرد» و بدین ترتیب اعتماد طعمه ها را جلب می کرد و آنان را به لانه مجردی در منطقه قاسم آباد می کشاند سپس پیامک دیگری ارسال می کرد که نخ سبزرنگی روی بخاری است! وقتی دختران جوان همه این ها را می دیدند اعتمادشان جلب می شد و در این هنگام بود که روباه زرد از آنان فیلم برداری می کرد تا بتواند به این گونه اخاذی کند.

بنابرگزارش اختصاصی خراسان، حدود هزار و ۵۰۰نام مختلف افراد از گوشی های مختلف این متهم پیدا شده و تاکنون حدود ۱۵نفر از وی شکایت کرده اند. تحقیقات درباره زوایای پنهان دیگر این پرونده با نظارت مستقیم مقام قضایی و رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همچنان ادامه دارد./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
شکار روباه با عقاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سومین متهم پرونده «گرگ های زرد» شکار شد + عکس



اخبار,اخبار حوادث ,آدم ربایی

سومین متهم فراری پرونده "گرگ های زرد" که پس از دستگیری همدستانش به مکان نامعلومی گریخته بود با صدور دستورات ویژه قضایی و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی فریمان دستگیر شد.

  متهم 18 ساله که پس از حدود 4ماه فرار در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد روز گذشته مقابل "قاضی سید جواد حسینی" قرار گرفت و به تشریح ماجرای آزار دختران پرداخت .

 

او که مدعی است تنها در یک فقره آدم ربایی و آزار و اذیت طعمه ها شرکت داشته، به مقام قضایی گفت: آذر سال گذشته بود که "ع. ن" ( یکی دیگر از متهمان) به سراغم آمد و از من خواست همراه آنان به یکی از لانه های فساد بروم ولی وقتی با تاکسی او و به همراه "ر.ب " به مکان مورد نظر رفتیم کسی را در آن جا پیدا نکردیم. در این هنگام که سوار خودرو بودیم آن ها گفتند باید یکی را مثل قبل سوار کنیم!به همین خاطر من در صندلی جلو نشستم و "ر- ب" هم در صندلی عقب قرار گرفت تا این که زن جوانی را به عنوان مسافر سوار کردیم که در یک لحظه "ر- ب" در حالی که مسافر را کتک می زد سر او را زیر صندلی کشید و به طرف جاده فریمان حرکت کردیم. وقتی او را چند بار مورد آزار قرار دادیم شب به نیمه رسیده بود به همین خاطر هم "ن. ع" با پدرم تماس گرفت و گفت ما با هم می رویم شام بخوریم و کمی دیر به فریمان می رسیم. سپس آن زن را به مشهد بازگرداندیم و در مکانی که نام آن جا را نمی دانم رها کردیم.

 

آن ها از قبل 2 قرص ترک اعتیاد هم به من داده بودند و من گیج بودم ولی 90 هزار تومان داخل کیف آن زن بود که حدود 70 هزار تومان آن را همدستانم سرقت کردند. وی درباره چگونگی فرار خود نیز به قاضی حسینی گفت: وقتی فهمیدم دوستانم دستگیر شده اند من خیلی ترسیدم و به بهانه یافتن کار به نوشهر رفتم. در آن جا شب ها را در مسافرخانه می خوابیدم و روزها به کار ساختمانی اشتغال داشتم.

 

تا این که وقتی احساس کردم آب ها از آسیاب افتاده دوباره به فریمان بازگشتم که همان شب دستگیر شدم. گزارش خراسان حاکی است: متهم پرونده "گرگ های زرد" پس از آن که به جرم خود اقرار کرد، با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت تا در مواجهه حضوری با همدستانش دیگر جرایم احتمالی آنان مشخص شود. از سوی دیگر نیز مقام قضایی با صدور دستوری برای درج بدون پوشش چهره متهم در روزنامه خراسان، از قربانیان احتمالی خواست برای شناسایی متهم و همچنین اعلام شکایت به اداره جنایی آگاهی واقع در منطقه رضاشهر مشهد مراجعه کنند.

سابقه خبر
آذر سال گذشته یکی از طعمه های 3 جوان که با یک دستگاه تاکسی بین شهری زنان و دختران را به جاده مشهد – فریمان می کشاندند و آنان را به زور مورد آزار قرار می دادند پرده از اعمال شیطانی آنان برداشت.

 

در پی اعلام این شکایت و با دستور سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروهی از کارآگاهان اداره جنایی وارد عمل شدند و 2 متهم این پرونده را که به "گرگ های زرد" معروف شدند دستگیر کردند.

 

همزمان با دستگیری متهمان، دادستان مشهد نیز دستورات ویژه ای را برای پیگیری جدی و خارج از نوبت این پرونده صادر کرد و بدین ترتیب متهمان درحالی در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی محاکمه شدند که پرونده برای دستگیری سومین متهم فراری مفتوح ماند. گزارش خراسان حاکی است: 2 متهم مذکور در شعبه پنجم دادگاه کیفری به ریاست "قاضی بخشی نژاد" محاکمه و به اعدام محکوم شدند تا این که با راهنمایی های قاضی حسینی و صدور نیابت قضایی های متعدد سومین متهم نیز در دام قانون گرفتار شد.

 

اخبار حوادث - خراسان