اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهبر اخوان‌المسلمین: تمام دستورات شورای نظامی باطل است/ بیانیه شیخ الازهر



رهبر اخوان المسلمین,اخبار مصر

پرواز هواپیماها و بالگردهای ارتش بر فراز قاهره

بدیع: تمام دستورات شورای نظامی باطل است/ انتقاد شدید از رهبر قبطی‌ها و شیخ الازهر

رهبر اخوان‌المسلمین با اشاره به اینکه اعتراضات خیابانی علیه ارتش را ادامه خواهد داد، گفت: تمام دستورات شورای نظامی باطل است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین که گفته می‌شد در روزهای اخیر توسط نیروهای امنیتی مصر دستگیر شده، امروز به طور غیر منتظره‌ای به سخنرانی در مقابل هزاران نفر از طرفداران محمد مرسی در میدان رابعه العدویه پرداخت.

 

بدیع در حالی که با فریادهای بلند «الله اکبر» جمعیت را به وجد آورده بود، تاکید کرد که نه دستگیر شده و نه هرگز قصد فرار از مصر را داشته است.

بدیع با تاکید بر اینکه اخوان خون شهدا را مورد معامله قرار نمی‌دهد، گفت: مرسی رئیس جمهور مصر است و ما از این پس از در میدان‌ها باقی خواهیم ماند تا رئیس جمهور محمد مرسی باز گردد.

 

همزمان با سخنرانی بدیع هواپیماها و بالگردهای ارتش بر فراز میدان رابعه العدویه به پرواز درآمدند که با فریاد تظاهرات کنندگان مصری همراه بود.

 

بدیع در جمع طرفداران اخوان المسلمین تصریح کرد که مرسی هنوز فرمانده نیروهای نظامی مصر است و ارتش باید به آغوش ملت بازگردد.

وی در ادامه با بیان اینکه خونمان را برای مصر فدا می‌کنیم، افزود: مصر از این پس دستور نظامی را نمی پذیرد و تمام دستورات شورای نظامی باطل است.

رهبر اخوان المسلمین در بخش پایانی سخنان خود به انتقاد شدید از حضور رئیس الازهر و رهبر قبطی‌ها در جلسه قرائت بیانیه ارتش پرداخت و گفت شما تنها نمادهای مذهبی هستید، شما نماینده مسیحیان و مسلمانان نیستید.

 

بدیع افزود: کسی حق ندارد از زبان مردم سخن بگوید، رهبر قبطی‌ها از زبان خودش سخن بگوید، چرا که او نماینده تمام مسیحیان نیست.

وی تصریح کرد که انقلاب ما مسالمت آمیز است و از تانک‌ها و سلاح‌های شما قدرتمندتر خواهد بود.

بدیع در پایان تاکید کرد که به حرکت خود ادامه خواهد داد و گفت: ما هرگز ناامید نمی‌شویم.

-----------

 
23:44
درگیری‌های شدید میان طرفداران و مخالفان مرسی روی پل 6 اکتبر قاهره در نزدیکی میدان التحریر/سنگ پرانی طرف‌ها به سوی یکدیگر



23:19 الازهر با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی تمام افراد دستگیر شده در روزهای اخیر شد



23:17 گفت‌و‌گوی تلفنی دمپسی با فرمانده ستاد مشترک ارتش مصر و اسرائیل



23:12 درگیری بین طرفداران و مخالفان مرسی در نزدیک پل 6 اکتبر/الجزیره: فضای نگران کننده‌ای در خیابان‌های قاهره حاکم است



23:00 وضعیت نگران کننده در میدان التحریر/علی رغم هشدار ارتش مصر هواداران مرسی به سمت این میدان می‌روند

22:48 درگیری میان مخالفان و موافقان مرسی در مقابل سفارت مصر در پایتخت اردن



22:41 تشدید درگیری‌ها بین ظرفداران و مخالفان مرسی در اسکندریه

 

22:37 سعد الکتاتنی رئیس حزب عدالت و آزادی و رئیس سابق مجلس مصر به همراه رشاد البیومی معاون رهبر اخوان المسلمین آزاد شدند


22:36 نیروهای ویژه امنیتی مصر حازم صلاح ابواسماعیل موسس حزب الرایه را دستگیر کردند


22:35 طرفداران محمد مرسی ساختمان رادیو و تلویزیون مصر را به محاصره خود درآوردند/پرواز بالگردها و هواپیماهای ارتش بر فراز قاهره


22:04 جبهه نجات ملی برای برگزاری تظاهرات در روز یکشنبه تحت عنوان «دفاع از مشروعیت مردمی» فراخوان داد


21:53 هشدار ارتش به هواداران مرسی: به سمت میدان التحریر نیایید


21:13 بدیع: مصر از این پس حدستور نظامی را نمی‌پذیرد/تمام دستورات شواری نظامی باطل است

فارس

 

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری رهبر اخوان المسلمین + فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر اخوان المسلمین مصر خواهان تظاهرات علیه «کودتای نظامی» شد



رهبر اخوان المسلمین مصر, تظاهرات علیه کودتای نظامی,کودتای نظامی

رهبر اخوان المسلمین مصر خواهان تظاهرات علیه «کودتای نظامی» شد

رهبر گروه اخوان المسلمین مصر از اعضا و طرفداران این گروه خواست تا تظاهرات مسالمت آمیز را در مخالفت با کودتای نظامی اخیر ارتش در خلع کردن محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور از قدرت برگزار کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمد بدیع» در پیام هفتگی پنجشنبه خود به اعضای گروه اخوان المسلمین مصر گفت: ملت سربلند مصر آزادی خود را از رژیم گذشته گرفت و این آزادی را با همان شیوه مسالمت آمیز حفظ خواهد کرد.

دادستانی مصر خواستار دستگیری محمد بدیع شده است اما وی در محل نامعلومی مخفی شده است.
محمد بدیع در پیامش همچنین خواستار حضور مردم در خیابان‌ها برای اعلام همبستگی خود با آزادی و مشروعیت و رد کودتای نظامی شد.
ائتلاف جریان‌های تحت رهبری گروه اخوان المسلمین خواستار برگزاری تظاهرات در روز جمعه شده است. این درحالی است که مخالفان مرسی نیز قصد دارند فردا به درخواست وزیر دفاع مصر تظاهرات کنند.

فارس