اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهبرسرپرست جدیدحجاج را منصوب كرد



 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی جناب حجت‌الاسلام حاج سید علی قاضی‌عسکر را به سمت نماینده خود و سرپرست حجاج ایرانی منصوب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای حاج سید علی قاضی‌عسکر دامت توفیقاته

اکنون که جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای محمدی ری‌شهری پس از یک دوره ی طولانی و پر تلاش و پر بار ، از مسئولیت سرپرستی حجاج کناره‌گیری کرده اند ، با تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده ی ایشان ، جنابعالی را بخاطر تجربیات گرانبهائی که در این امر خطیر و مهم دارا می‌باشید و با آگاهی از صلاحیّتهای وافر و نشاط و ابتکار و روحیه ی نوآوری که بحمدالله از آن برخوردارید و با عنایت به سوابق خدمات با ارزش تان، به نمایندگی خود و سرپرستی حجاج محترم ایرانی منصوب می‌کنم.

حج بیت‌الله‌الحرام اقیانوسی از نعمتهای بیکران خداوند است که باید گستره و ژرفای آن را شناخت و به سپاس این موهبت الهی کمر بست و دَم به دَم ظرفیت خود را ـ در مقیاس فرد و امّت ـ برای بهره مندی از آن افزایش داد.

توفیق در این کار بزرگ را برای شما و همکارانتان از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شهید مهدی منصوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعضای علمی جایزه جلال منصوب شدند



 

 

 

اعضای علمی جایزه جلال منصوب شدند

 

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب از انتصاب اعضای کمیته علمی سومین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد توسط سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

 

علی شجاعی صائین با اعلام این خبر گفت: آقایان محمدرضا سرشار، یحیی طالبیان، عباس سلیمی نمین، رسول جعفریان، عباسعلی وفایی، مجتبی رحماندوست، امیرحسین فردی و محمدعلی کاظم بیگی و خانم راضیه تجار توسط وزیر ارشاد به عنوان اعضای هیئت علمی این جایزه منصوب شده اند.

 

وی افزود: به زودی و با تعیین تکلیف دبیر علمی جایزه، کار داوری آثار ارسالی به سومین دوره آن آغاز خواهد شد.

 

طبق اساسنامه جایزه جلال آل احمد مسئولیت علمی جایزه با دبیر جایزه کتاب سال است؛ محمدرضا سرشار دبیر جایزه کتاب سال از چندی پیش همکاری خود را با این جایزه قطع کرده است.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در این باره با اشاره به ادامه رایزنی ها برای بازگشت سرشار به دبیرخانه جوایز فوق، گفت: دبیرخانه جایزه جلال آل احمد تا زمانی که آقای سرشار برگردند، امورات مربوط به جایزه را انجام می دهد.

 

وی گفت: کار جمع آوری آثار برای این جایزه تقریباً به پایان رسیده و به زودی داوران ارزیابی آثار را شروع خواهند کرد.

 

شجاعی همچنین با تائید هک شدن سایت جایزه جلال آل احمد طی روزهای گذشته از اقدامات تامینی برای جلوگیری از تکرار این نقص فنی خبر داد و گفت: دوستان در تلاش هستند تا سایت ارتقا یابد و دیگر با این مشکل روبرو نشویم.

 

جایزه جلال آل احمد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۵ بنیان نهاده شد و مراسم آن هر سال دوم آذر همزمان با سالروز تولد این نویسنده برگزار می شود. هدف از اهدای این جایزه ارتقای زبان و ادبیات ملی - دینی از رهگذر بزرگداشت پدیدآورندگان آثار برجسته بدیع و پیشرو است و ضوابط آن در راستای تولید فکر ادبی هنری اسلام گرا و تقویت روحیه انتقادی علمی نسبت به ترجمه های موجود ادبی و هنری است.

 

در جایزه کتاب های منتشرشده سال ۸۸ در ۵ محور داستان بلند، داستان کوتاه، نقد ادبی، مستندنگاری و تاریخ نگاری ارزیابی می شوند. برگزیدگان هر یک از بخش ها ۱۱۰ و نفرات شایسته تقدیر ۲۵ سکه بهار آزادی دریافت می کنند.... / خبرگزارى مهر