اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رفتار هواپیمایی ترکیه با آژانس‌های ایرانی!


رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران با اعتراض به رفتار هواپیمایی ترکیه با آژانس‌های ایرانی و زیاده‌خواهی در بخشنامه اخیری که فرستاده است، گفت: میدان‌داری هواپیمایی ترکیه در ایران، باعث تضعیف هواپیمایی ملی کشورمان شده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران با اعتراض به رفتار هواپیمایی ترکیه با آژانس‌های ایرانی و زیاده‌خواهی در بخشنامه اخیری که فرستاده است، گفت: میدان‌داری هواپیمایی ترکیه در ایران، باعث تضعیف هواپیمایی ملی کشورمان شده است.

«محمدحسن کرمانی» درباره بخشنامه اخیر «ترکیش ایرلاین» که به افزایش مبلغ ضمانت‌نامه آژانس‌های ایرانی همکار با این شرکت هواپیمایی مربوط می‌شود، اظهار کرد: مبلغ ضمانت درحال حاضر حدود 40 میلیون تومان است، اما نمایندگی این هواپیمایی در ایران اخیرا بخشنامه‌ای را برای آژانس‌های ایرانی فرستاده که مبلغ این ضمانت را به 400 میلیون تومان افزایش داده است.

وی ادامه داد: ما مذاکرات و نامه‌نگاری‌های متعددی با این شرکت هواپیمایی داشتیم. حتی بعضی از آژانس‌ها پیشنهاد دادند مبلغ ضمانت‌ 50 میلیون تومان تعیین شود، اما به ازای آن سهمیه بلیت آژانس‌ها کاهش یابد، با آنکه به نظر می‌رسید توافق‌های اولیه‌ای صورت گرفته است، اما این شرکت هواپیمایی آن توافق ضمنی را یک طرفه ملغی کرد.

او گفت: به عنوان رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و هوایی در دیدار حضوری که با نماینده این شرکت هواپیمایی در ایران داشتم، متذکر شدم اگر بخواهند آژانس‌های ایرانی را در سرزمین خودشان اذیت و خواسته‌های بی‌منطق را تحمیل کنند، جلوی فعالیت‌شان را در کشورمان خواهیم گرفت.

کرمانی در ادامه بیان کرد: هواپیمایی ترکیه سال‌هاست از بازار ایران به نفع خود استفاده می‌کند و متأسفانه شکل کار برخی از این شرکت‌های خارجی طوری بوده که سطح بازار ایران را پایین آورده‌اند. سال‌هاست این شرکت هواپیمایی هرچه آدم ناکارآمد دارد به ایران می‌فرستد و بعد از مدتی که به اندازه کافی تجربه کسب کردند، آنها را به ایستگاه بهتری اعزام می‌کند. چرا این افراد ناکارآمد را به تهران می‌فرستند؟ چرا آن‌ها را مثلا به ایستگاه هوایی فرانکفورت اعزام نمی‌کنند؟ چون آن‌ها می‌توانند در ایران به راحتی هرچه می‌خواهند دیکته کنند و ما هم تاکنون هرچه آن‌ها گفته‌اند عمل کرده‌ایم.

وی اضافه کرد:‌ ما سال‌هاست پرواز مستقیم به مقصد آنتالیا نداریم، در حالی که تُرک‌ها از این شرایط به نفع خود استفاده کرده‌اند و این پرواز مستقیم را دارند. پروازهای ملی ما مجبورند در شهری دورتر از آنتالیا فرود آیند، در شرایطی که تُرک‌ها اجازه پرواز به آنتالیا را هم به هواپیماهای ملی ما نمی‌دهند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران همچنین گفت: ما در شرایطی به سر می بریم که می توانیم با کشورهای غربی مستقیم حرف بزنیم، پس دیگر به دلال نیاز نداریم. بعضی‌ها از دلالی کار ما خورده‌اند و چاق شده‌اند و حالا تصور می‌کنند هر چه آن‌ها می‌خواهند ما باید همان را انجام دهیم.

او سپس تأکید کرد: موضوع ما با هواپیمایی ترکیه فقط افزایش مبلغ ضمانت‌نامه نیست، بلکه ما باید این نحوه برخورد و رفتار برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی را با سازمان هواپیمایی ایران به بحث بگذاریم. باید بررسی کنیم که آیا هواپیمایی ملی ما از ظرفیت تعیین شده برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی رضایت دارند؟ وقتی هواپیمایی ترکیه این همه در ایران میدان‌داری می‌کند، مسلما هواپیمایی ملی ما آسیب خواهد دید و در نهایت از بین خواهد رفت.

کرمانی اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها می‌خواهند در کشور ما کار کنند و این نوع فعالیت برایشان فایده دارد پس هر آنچه در ایران تعیین می‌شود را گوش کنند، همان‌طوری که ما هر چه آن‌ها در ترکیه می‌گویند گوش می‌کنیم. باید با شرکت‌های ایرانی هماهنگ کار کنند. آن ها نمی‌توانند خودرأی عمل کنند.


ویدیو مرتبط :
آژانس هواپیمایی | آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری مرد شیاد از صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی



 

كلاهبرداری مرد شیاد از صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی

 

مدیر یك آژانس هواپیمایی كه تحت عنوان فروش بلیت تورهای نوروزی به كشورهای ارمنستان، مالزی و لبنان از مردم و صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی در شهرهای مختلف كشور كلاهبرداری كرده بود، تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.

 

به گزارش «جام جم»، ۳ روز پیش مردی با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ تهران از مردی كلاهبردار شكایت كرد.

شاكی در تشریح ماجرا به بازپرس مشفق گفت: برای سفر به كشور ارمنستان از طریق یكی از روزنامه ها با آژانسی در غرب تهران تماس گرفتم.

شاكی اضافه كرد: پس از مكالمه تلفنی با مدیرعامل آژانس هواپیمایی به محل كارش رفتم و قرار شد بابت تهیه بلیت و رزرو هتل در كشور ارمنستان برای خانواده چهار نفره ام و همچنین ۶ نفر از اقوام ۵/۳ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت بپردازم و مابقی بدهی ام را نیز ۲ روز بعد پرداخت كنم.

فرار مدیرعامل شیاد

شاكی ادامه داد: روز مورد توافق وقتی به آژانس هواپیمایی رفتم، خبری از مدیرعامل نبود و آژانس نیز بسته بود و همسایه ها نیز خبری از صاحب آنجا نداشتند.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط و آغاز تحقیقات پلیسی معلوم شد چندین فقره شكایت مشابه نیز از مرد شیاد مطرح شده است كه نشان می دهد متهم فراری، شهروندان متعددی را فریب داده و از آنها كلاهبرداری كرده است.

۱۰۰ مسافر در دام كلاهبردار

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، صاحب یك آژانس هواپیمایی در تهران با حضور در مركز پلیس از مردی كلاهبردار شكایت كرد.

شاكی جدید به پلیس گفت: از یك هفته پیش ۱۰۰ مسافر پرواز هوایی به كشور ارمنستان را در محل كارم ثبت نام كرده ولی نتوانسته ام برایشان بلیت تهیه كنم.

وی افزود: با یك آژانس هواپیمایی تماس گرفته و پس از صحبت با صاحب آنجا مبلغ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت به حساب مدیرعامل واریز كردم ولی هنگام پرداخت مابقی پول و تحویل بلیت ها آژانس هواپیمایی بسته بود و از مدیرعامل نیز خبری نبود. با چهره نگاری رایانه ای از مرد شیاد معلوم شد تصاویر متعلق به همان صاحب فراری آژانس هواپیمایی است.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این كه صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی كه در تهران، كرج، اراك، اصفهان و مشهد فعالیت داشتند در مركز پلیس تهران حضور یافتند و شكایت های مشابهی را ارائه كردند.

در ادامه معلوم شد صاحبان این آژانس ها قصد خرید بلیت و رزرو برای مسافران ۳۰ تا ۱۹۰ نفری خود را داشته اند.

بنابر این گزارش، صاحب آژانس هواپیمایی به اتهام كلاهبرداری از شهروندان تهرانی و صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی در تهران، كرج، اصفهان، اراك و مشهد تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفت.../جام جم آنلاین