اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رفتار دوگانه دولت: مدارا با حکومت عراق ، سختگیری بر شهروندان ایرانی !



 

رفتار دوگانه دولت: مدارا با حکومت عراق ، سختگیری بر شهروندان ایرانی !

 

مسؤولان محترم دولت جمهوری اسلامی ایران این خبر را بخوانند:

مشاور نخست وزیر عراق اعلام كرد كه این كشور قرارداد خرید 18 جنگنده  اف-16 را از شركت لاكهید مارتین آمریكا به منظور تقویت نیروی هوایی خود امضا كرد. ارزش این قرارداد سه میلیارد دلار عنوان شده است.

این خبر از آن نظر قابل توجه مسوولان ماست که برخی از آنها هنگامی که سخن از پیگیری غرامت جنگ 8 ساله می شود ، از وضع نابسامان اقتصادی عراق سخن می گویند و این که این کشور جنگ زده ی بخت برگشته ی اشغال شده ، فعلاً توان پرداخت غرامت را ندارد و حرف هایی از این دست!

حالا آقایان جواب دهند که چگونه عراق فقیر برای خرید اف-16 پول دارد که بتواند با آنها برتری هوایی خود را بر ما تحمیل کند ولی برای جبران مادی خسارت هایی که در طول 8 سال بر ما وارد کرد آه در بساط ندارد؟!

عراق ، حتی در دوران تحریم رژیم صدام ، آنقدر پول داشت که غرامت شلیک موشک به اسرائیل را بدهد و نیز غرامت اشغال کویت را به طور اقساط پرداخت کند ولی وقتی نوبت به ایران می رسد ، نه تنها خبری از غرامت نیست ، بلکه این ایران است که باید به کشور دوست ، همسایه و برادر کمک کند و میلیون ها زائر هم به عراق بفرستد تا بازار این کشور هم رونق بگیرد!

هر وقت هم رسانه ای در این باره انتقادی وارد می کند ، مسوولان می گویند که داریم پیگیری می کنیم ولی هیچ وقت ، هیچ کدام شان نگفت که کار به کجا رسیده است؟

این از عجائب روزگار است: دولتی که اگر یک شهروندش ، قبض 50 هزار تومانی گاز یا تلفنش را به موقع پرداخت نکند ، فوراً آن را قطع می کند و تا پول به حسابش ریخته نشود ، وصلش نمی کند ، در برابر بدهی صدها میلیارد دلاری عراق سکوت کرده و لبخند می زند!

راستی ! هفته دفاع مقدس بر دولتمردان هم مبارک!


ویدیو مرتبط :
رفتار غیر انسانی با مسلمانان توسط شهروندان درجه یک!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط بی سابقه ارزش پول ایران در عراق/رفتار سرد و توهین آمیز کسبه عراقی با زائران ایرانی



سقوط بی سابقه ارزش پول ایران در عراق/رفتار سرد و توهین آمیز کسبه عراقی با زائران ایرانی

 برخی از فروشندگان عراقی نه تنها در در قبال عرضه کالا از ایرانیان، دلار مطالبه می کنند، بلکه با تمسخر در مورد پول ایرانی سخن می گویند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ارزش پول ایران تنها در مقابل ارزهای معتبر از جمله دلار و یورو .. پایین نیامده است، بلکه در برابر دینار عراق هم با سقوط حیرت انگیزی مواجه شد و به نصف آن تنزل یافته است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی انتخاب، نزول ارزش اسکناس ایران موجب رفتار سرد و بعضا توهین آمیز کسبه عراقی با زائران ایرانی شده است.
برخی از فروشندگان عراقی نه تنها در در قبال عرضه کالا از ایرانیان، دلار مطالبه می کنند، بلکه با تمسخر در مورد پول ایرانی سخن می گویند.
این رفتارهای توهین آمیز به حدی افزایش یافته است که برخی از همین کسبه عراقی که چندین سال پیش بدست آوردن اسکناس های ایرانی یکی از آمال و آرزوهایشان به شمار می رفت  ، امروز پس از ارائه ، آن را به کناری پرت می کنند و خواستار هر نوع ارزی به غیر از ریال ایران می شوند.
هم اکنون با مراجعه با صرافی های عراقی ضمن آنکه باید چهره و رفتار سرد آنها را تحمل کنید ، با ارائه یک تراول چک 50 هزار تومانی که آن را هم با اکراه می پذیرند، تنها 25 هزار دینار عراقی دریافت می کنید.


در اینجا به مقایسه ارزش پول دو کشور در چندین سال اخیر می پردازیم:
سال 81 : هر 10 هزار دینار عراقی با 1000 تومان مبادله می شد.

سال 84 : هر5000 تا 6000 دینار عراقی با 1000 تومان مبادله می شد.

سال 87 : هر 3000 دینار برابر 1000 تومان مبادله می شد.

سال 89 : هر 2000 دینار برابر 1000 تومان مبادله می شد.

سال 90 : هر 1000 دینار برابر 1000 تومان مبادله می شد.

آقای وزیر اقتصاد که دائما از رتبه اقتصادی ایران در جهان سخن می گوید ، آمار و ارقام پیشرفت اقتصادی کشور را ارائه می دهند و اقتصاد ایران را جزو بیست کشور برتر دنیا می دانند ، برای این مسئله چه توضیحی دارند؟
آیا مسولین فکر کرده اند که چرا باید در حالی که 10 سال پیش، پول ایران 10برابر پول عراق ارزش داشته است اینک وضع به گونه ای برسد که ارزش پول ما به اندازه نصف واحد پول عراق تنزل یابد!؟
از سوی دیگر، هزاران زائر ایرانی که هر هفته به عراق می روند، همگی ممکن است از این گونه محاسبات نکرده و بدین ترتیب عملاً دچار ضرر و زیان شدیدی شوند.
به واقع چرا مسئولین اقتصادی کشور و سازمان حج وزیارت این مساله را به هموطنان ما اطلاع رسانی نمی کنند؟/انتخاب