اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضا کیانیان شمس می‌شود امین تارخ مولوی


تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «جلال‌الدین» با محوریت زندگی مولانا از حضور امین تارخ و رضا کیانیان در نقش‌های مولانا و شمس خبر داد.

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «جلال‌الدین» با محوریت زندگی مولانا از حضور امین تارخ و رضا کیانیان در نقش‌های مولانا و شمس خبر داد.
 
 مهدی همایونفر درباره این سریال گفت: «مجموعه تلویزیونی «جلال‌الدین» با محوریت داستان زندگی مولانا مراحل تولید خود را سپری می‌کند.»


وی ادامه داد: «این سریال 18 قسمتی از سه فاز کودکی، جوانی و میانسالی و پیری تشکیل شده که تا به حال فاز اول آن به کارگردانی شهرام اسدی ساخته شده و تولید فازهای دوم و سوم به دلیل مشکلات مالی فعلا متوقف است.»

همایونفر اظهار كرد: «در فاز اول که حدود 6 الی 7 قسمت سریال را تشکیل داده، فقط به دوره کودکی مولانا توجه داشته‌ایم و علی دهکردی، شبنم مقدمی، گیتی نصیریان و... در آن ایفای نقش کرده‌اند. ضمن اینکه نقش کودکی این شخصیت را هم محمدجواد جعفرپور ایفا کرده است و در حال حاضر مراحل تدوین را سپری می‌کند.»


وی درباره بازیگران نقش مولانا و شمس تبریزی نیز گفت: «فعلا که ساخت سریال به دلیل مشکلات مالی متوقف است. سازمان صداوسیما نیز عنوان کرده است که تصمیم دارد فازهای بعدی را با دو کارگردان دیگر کار کند؛ اما تا به حال حضور رضا کیانیان برای ایفای نقش شمس قطعی شده و با امین تارخ برای ایفای نقش مولانا صحبت شده است.

اگر تصمیم بر ساخت فازهای دو و سه به کارگردانی شهرام اسدی گرفته شود، همین دو بزرگوار نقش‌ها را ایفا خواهند کرد؛ اما اگر کارگردان عوض شود، احتمال دارد حضور آقای تارخ بنا بر نظر کارگردان منتفی شود و از یک نابازیگر برای ایفای نقش مولانا استفاده شود.»


وی درباره آغاز ساخت فازهای دوم و سوم سریال «جلال‌الدین» نیز عنوان داشت: «ما فقط منتظر تامین بودجه هستیم و امیدوارم مشکل سریال به زودی حل شود، چون ترکیه درباره مولانا بسیار مدعی و مصمم است و ما علاقه‌ای نداریم که به علت تعلل‌مان این شخصیت را متعلق به خود کنند و بنا بر علاقه خودشان درباره آن سریال بسازند.»


ویدیو مرتبط :
ملاقات شمس با مولوی+خواسته های نامشروع شمس-دکتر فریدونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امین حیایی در منزل رضا کیانیان+عکس



این هفته با پخش قسمت بیست و هفتم سریال کلاه پهلوی، مخاطبان سریال بار دیگر شاهد حضور «رضا کیانیان» در نقش حاجی خان در این سریال خواهند بود.
رضا کیانیان در نقش «حاجی خان» یکی از شخصیت های این سریال تلویزیونی است که در چند قسمت از این سریال حضور داشته است. او در نقش حاجی خان، شخصیتی مقتدر و قدرتمند است که با وجود نابینایی، در مسائل مختلفی مورد رجوع مردم و مسوولان شهر سامان قرار می گیرد. این شخصیت تلفیقی از جدیت و طنز است که با حضور رضا کیانیان در این نقش، جلوه ای دیدنی پیدا کرده است.

کلاه پهلوی , امین حیایی

در قسمت بیست و هفتم این سریال که جمعه سی ام فروردین ماه نمایش داده می شود، کریم برای حل مشکلی که در شهر پیش آمده، به حاجی خان مراجعه می کند و حاجی خان با تدبیر خود، مانع از بروز اعتراض مردمی در شهر سامان می شود.
همچنین در قسمت 27 کریم نیز به واسطه کوشش و جدیت در اجرای فرمان رضا شاه درخصوص کشف حجاب، ترفیع گرفته و با ارتقاء به درجه گروهبان سومی، در شهربانی سامان استخدام می شود. وی همچنین نام خانوادگی خود را از «ننه کوکب» به «وطن پرست» تغییر می دهد.

کلاه پهلوی , امین حیایی

مخاطبان این سریال در قسمت 27 شاهد سختگیری حکومت در اجرای فرمان کشف حجاب در سامان و نیز واکنش های مردم به این مساله خواهند بود.
این سریال در 54 قسمت به کارگردانی «سیدضیاءالدین دری» و به تهیه کنندگی«محمد رضا تخت کشیان» در شبکه یک سیما ساخته شده و هشت ماه از آغاز پخش آن می گذرد. پخش «کلاه پهلوی» تا پاییز سال آینده ادامه خواهد داشت. سایت اختصاصی سریال به نشانی: www.kolahpahlavi.tv هر روز اطلاعات و مطالب مختلفی را درباره این سریال منتشر می کند.

منبع:inn.ir