اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایی: کابینه‌ام را طی 12 روز آینده معرفی می‌کنم/دلایل حذف بخشی از مستند جلیلی



سعید جلیلی,انتخابات ریاست جمهوری,مستند مردم+1

غرضی: دولتی که اشتغال ندارد فقیر است/ حدادعادل: شعار من اساس انقلاب است/ رضایی: کابینه‌ام را طی 12 روز آینده معرفی می‌کنم

غرضی، حدادعادل و رضایی امروز در طی پخش تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم در رسانه ملی با حضور در سیمای جمهوری اسلامی به تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

غرضی، حدادعادل و رضایی امروز در طی پخش تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم در رسانه ملی با حضور در سیمای جمهوری اسلامی به تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

سازندگی همراه با تورم پایدار نمی‌ماند/ دولتی که اشتغال ندارد فقیر است

سید محمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه "با دوربین" که از شبکه اول سیما جمهوری اسلامی ایران پخش شد به طرح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت و گفت: بنده به عنوان یکی از سربازان این انقلاب به مدت بیش از 50 سال در این مسیر با مردم بودم، قبل از انقلاب فراری و در خدمت حضرت امام (ره) در نجف بودم همچنین 16 سال وزیر، استاندار خوزستان و نماینده مجلس و در حال حاضر نیز به عنوان یک خدمتگذار در خدمت شما هستم.

وی در ادامه افزود: صد سال گذشته ایران را کم و بیش می‌شناسم و می خواهم صد سال آینده ایران را به نحوی که ملت بپسندد تصویر کنم.

غرضی با بیان این که اظهاراتم را در دو بخش جمهوریت و اسلامیت ادامه می‌دهم افزود: در بخش اسلامیت، گرفتاری که ما در صد سال گذشته همیشه با آن مواجه بودیم تورم بوده، تورم یعنی دست در جیب فقرا کردن و به نفع اغنیا عمل کردن و علت این که کشورهایی در تنگنای وسیع اجتماعی قرار می‌گیرند این است که بیش از حد دست در جیب فقرا می‌کنند لذا این دولت‌ها پایگاههای اجتماعی خود را سست می‌کنند و البته اسلامیت در این است که دولت‌ها هیچ گاه دست در جیب فقرا نکنند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ظرف صد سال گذشته همیشه با مسئله تورم روبرو بودیم دلار در ابتدای روی کار آمدن رضا خان، 3 ریال بود و وقتی رضا خان از ایران رفت دلار 15 ریال بود، با حضور متفقین در ایران قیمت دلار به بیست ریال افزایش پیدا کرد که این رقم بعد از کودتای 28 مرداد در سال 42 68 ریال در ابتدای، انقلاب تا دوره ای که بنی صدر در کشور بود به 300 ریال، در دوره دفاع مقدس به 150 تومان، در دوره سازندگی به 450 تومان در دوره اصلاحات 900 تومان و در این دوره نیز به 3500 تومان رسیده است یعنی نرخ دلار نسبت به ابتدای انقلاب 500 برابر و نسبت به دوره مصدق 1500 برابر افزایش داشته است.

غرضی تاکید کرد: کشور زمانی سامان می‌یابد که پول ملی ارزش خود را برای همیشه نگه دارد.

وی در ادامه اظهار داشت در دوره پدران و بالاخص در 300 سال دوره صفوی وجود یک پول رایج بین المللی که در تمام دنیا معامله می شد تجارت را سامان داد ولی علی رغم خدمت گذاری دولت های پیشین این اتفاق نیافتاده است.

غرضی با بیان این که ما نسلی هستیم که سه کار را انجام داده‎ایم گفت: نسل ما نسلی است که هم انقلاب کرده ، هم جنگیده و هم سازندگی کرده، نتیجه و محصول این کارها به صورت فیزیکی بسیار خوب است.

غرضی در ادامه اظهار داشت: در ابتدای انقلاب انشعاب گاز خیلی کم بود، ولی امروز این رقم به 22 میلیون رسیده است همچنین برق 7 هزار مگاواتی در حال حاضر به 70 هزار مگاوات رسیده که این نشان می‌دهد انقلاب خدمات فیزیکی زیادی کرده است اما این که اصل حکومت بتواند ارزش پول ملی را حفظ کند در این مورد تغافل شده، حکومت‌ها فکر می‌کردند اگر کار کنند و تورم ایجاد شود کشور تثبیت می‌شود، در حالی که سازندگی همراه تورم پایدار نمی‌ماند، کشور ظرف صد سال گذشته به گونه محتاج شده که امروز گندم و کره وارد می‌کنیم که این نتیجه آن است که فقرا توان زندگی ندارند و دولت بایستی کمکشان کنند و پول در جیبشان بگذارد تا آن ها زندگی کنند و این در حالیست که آن‌ها اشتغال نخواهند داشت و دولتی که اشتغال ندارد فقیر است.

وی در ادامه گفت: وقتی ارزش پول 500 برابر کم شده استعداد کشور به سمت نزولی حرکت می‌کند، تورم باید همراه با اشتغال باشد اگر رابطه تورم و اشتغال به این صورت باشد که تورم پایین و اشتغال بالا باشد این دولت دولتی موفق است تورم همراه با اشتغال دولت بدی نیست اما  تورم بدون اشتغال بد و نشان دهنده عملکرد غیر قابل قبول دولت است.

غرضی با بیان این که دولت‌های گذشته اصول کشور داری را رعایت نکردند گفت: غفلت از موضوع جیب فقرا بزرگ‌ترین مسئله ای است که باید در آینده به آن نگاه کنیم.

این نامزد یازدهیمن دوره ریاست جمهوری با بیان این که کشور دارای مشکلات زیادی است ادامه داد: موضوع اشتغال در کشور سرنگون شده به دلیل آن که تولید در کشور سرنگون شده وعلت سرنگونی تولید نیز تورم بالای 20 درصد است و هر آن چه که در داخل تولید می‌شود گرانتر از جنس خارجی است چرا که در خارج تورم پایین است و سرمایه با نرخ کم به بهره‌برداری می‎رسد لذا اگر بخواهیم با افزایش هزینه تورم هزینه سرمایه گذاری را پایین بیاوریم موفق نمی‌شویم.

وی در ادامه اظهار داشت: وقتی اشتغال نباشد بیکاری به وجود می‌آید و کسی نیز ازدواج نمی‌کند، تورم جیب فقرا را خالی و جیب اغنیا را پر می‌کند که هر دو برای کشور گرفتاری دارند فقرا نمی‌تواند به سرمایه ملی اضافه کنند و اغنیا هم با به دستآوردن پول‌های هنگفت اعتیاد رفتن به خارج از کشور را پیدا می‌کنند.

وی در ادامه افزود: هر مشکلی که در کشور باشد و بدون در نظر گرفتن موضوع تورم بخواهیم آن را حل کنیم موفق نمی‌شویم.

غرضی با بیان این که به عنوان یک ندا دهنده می‌گویم اقتصاد کشور را خوب می‌شناسم و در این کشور کارهای بسیار زیادی را مانند شبکه‌های تلفن، پست و راه را انجام داده‌ام گفت: در دوره جنگ تمام این کارها را در دوره جنگ انجام دادیم و این علی رغم گرفتاری در فروش نفت بود و علت موفقیت در اجرای این پروژه‌ها نیز آن بود که به دولت تکیه نکردیم، این موضوع که استفاده از سرمایه های دولتی توان و تاب ماندگاری را ندارد پول دولت را بی‌برکت می‌کند و برای همین ما به سراغ مردم رفتیم و هزینه‌های خدمات از آن ها دریافت کردیم که الان شبکه مخابرات 105 میلیون مشترک دارد که این سرمایه ملی ماست لذا تا وقتی که کار به مردم واگذار نشود هزینه‌های دولت بیش از درآمدش خواهد بود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ هر دولتی که روی کار آمده مسئول‌های دولت‌های پیشین خود را خانه‌نشین کرده و در سه چهار دوره متوالی هر کسی که در این کشور مسئولیت داشته به آدمی تبدیل شده که دولت بعدی نه اینکه از آن استفاده نکرده بلکه خٌلقیات آن را با استهزا کشانده است.  

وی در ادامه افزود: کسی که چند سال کاری را یاد گرفته، آن فرد می‌رود و رفیق ستادی جدید کار او را بر عهده می‌گیرد و هزینه‌های کشور بالا می‌رود؛ امیدوارم که دولت‌های بعد از این روش  استفاده نکنند و کشور بتواند از نوامیس خود استفاده کند.  

وزیر اسبق نفت بیان کرد: مقصود از تغییر تعویض نیست؛ دولت مکلف است قوانین را تغییر بدهد نه اینکه آدم‌ها را تغییر دهد بلکه قوانین هستند که می‌توانند حاکمیت را استحکام ببخشند بنابراین زمانی که آدم‌ها عوض می‌شوند حاکمیت را سست می‌کنند.

غرضی اظهار داشت: از اول  انقلاب تا به حال 330 استاندار عوض شده است یعنی هر سال 10 استاندار جابجا شده و حداکثر استان‌ها 2.5 یا 3 استاندار در سال عوض کرده‌اند و حداقل یک و نیم سال بر سر پست خود بوده‌اند.   وی تصریح کرد: برخی استان‌ها 21 استاندار عوض کردند یعنی هر یکسال و نیم یک استاندار عوض شده است حال شما تصور کنید اگر خانه خود را یکسال و نیم مدیریت کنید بعد یک فرد دیگر بعد از شما مسئولیت را بپذیرد چه وضعی پیش می‌آید.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به کلان‌شهر تهران گفت: اینکه تهران گسترده شده و استان‌ها کوچک مانده‌اند نتیجه تغییر آدم‌هایی است که تغییر کرده‌اند و مسئولیت‌ها را پذیرفته‌اند و وقتی مردم شهر برای مشکلات‌شان به آنها رجوع کرده‌اند مدیرکل آنها را رجوع می‌دهد به وزیر، و وزیر آنها را به رئیس جمهور رجوع داده و همین طور این مسئله ادامه پیدا کرده که باید گفت این روش در دنیا منسوخ است.  

غرضی تصریح کرد:‌ بایستی شخص استاندار در هر استان جوابگوی مردم باشد، نه اینکه این اتفاق سوء بیافتد که همه برای رسیدگی به شکایات‌شان تهران‌نشین شوند.

وزیر اسبق پست و تلگراف افزود: باید در آینده‌ای نزدیک 30 تهران در کشور  ایجاد کنیم و اینکه تهرانی به این بزرگی و با این همه مشکلات داشته باشیم در شأن کشور نیست.  

وی با اشاره به راه حل این مسئله بیان کرد: استاندار را طبق قانون وزیر کشور معرفی و دولت تایید می‌کند  و این راه را باز می‌گذارد که به سرعت استاندارها عوض شوند؛ اگر مردم به من رأی دهند، استاندار هر استانی را به رای ملت برمی‌گزینم و معتقدم که استاندار به رای ملت به مدت 4 سال خدمت کند و در این صورت اگر فردی که مورد رای قرار می‌گیرد 60 تا 70 درصد رای مردم را اخذ کند،‌ مردم می‌توانند با او همراه باشند.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شرط مورد نظر خود برای برگزیدن  استاندار گفت: استانداری که با این روش انتخاب می‌شود نباید ذهنیت تجزیه‌طلبی در کشور را داشته باشد که اگر چنین باشد از همان اول معزول است اما اگر در 31 استان، استانداران بتوانند به خوبی از عهده مسئولیت‌شان برآیند و رضایت مردم را جلب کنند،  اختیارات رئیس‌جمهور را تا حدی که قانون تعیین می‌کند به آنها واگذار خواهیم کرد.  

غرضی ادامه داد: اینکه کشور باید از شکل متمرکز خارج شود و کار به مردم واگذار شود اولین قدم این است که طی بیست سی سال آینده 30 تهران در کشور داشته باشیم و مردم خود تشخیص بدهند و قانون را اجرا کنند.  

وی اظهار داشت: اینکه مردم به عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری ستادی تشکیل دهم و بعد رئیس جمهور شوم و از افراد ستادم وزیر و وکیل انتخاب کنم در شأن جمهوری  اسلامی نیست و هر کسی این روش را اجرا کرده، شکست خورده است و با توجه به تجربه گذشته می‌گوییم کسانی که کار معنادار کرده‌اند، به خاطر روابط معنادارشان نبود، آنها کاری کرده‌اند که مورد تایید مردم بوده و توانسته‌اند سرنوشت خود را رقم بزنند و حقوق خود را کسب کنند.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: اینکه دولت‌های ما ظرف 30 سال هیچکدام دارای پایگاه اجتماعی قوی نبودند به خاطر این است که با ستادها کار کرده‌اند و دولتی که با ستاد خود کار کند بنیه اجتماعی‌اش کم است و وقتی که این بنیه دولت کم باشد توان فهم قضایای آن کم می‌شود و به دنبال آن هزینه آن بالا می‌رود و تورم ایجاد می‌شود و پس از آن مردم از نظام حکومتی فاصله می‌گیرند.  

غرضی عنوان کرد: در 22 بهمن 1357 مردم با 98.2 درصد آرا به پای صندوق‌های رای آمدند لذا امروز چقدر باید فعالیت کنیم تا مردم به پای صندوق‌های رای بیایند و همیشه تیغ دشمن را تیز کنیم مبنی بر اینکه  اگر مردم پای صندوق‌های رای نیامدند از انقلاب چشم پوشیده‌اند.  

وی با بیان اینکه چرا مردم از نظام فاصله می‌گیرند، تصریح کرد: برای اینکه مردم آسیب می‌بینند و فقرا استقرار پیدا نمی‌کنند و هر کسی شاهد زحمت کشیدن خودش نیست.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: ظرف چند سال گذشته ارز سه ریالی 1299 به ارز 35هزار ریالی در سال 1392تبدیل شده است پس باید تجربه گذشته را به کار بگیریم و مردم بیایند به دولتی که تورم ندارد رای دهند تا  این را برای صد سال اداره کشور راه احراز شده‌ای باشد و پیشنهاد من این است که به غرضی رای ندهید ولی به دولتی رای دهید که با تورم مبارزه کند و آنرا به صفر برساند تا آنکه نتایج آن بسیار وسیع شود.  

غرضی گفت:‌تورم وقتی به صفر برسد تولید شکل می‌گیرد و پس از آن اشتغال ایجاد و تولید امید در جوانان می‌کند که در این صورت توسعه در کشور سامان می‌یابد و این جوانان هستند که می‌توانند کشور را توسعه دهند و اقتدار ملی را حفظ کنند و می‌توانند جنگ نظامی و اقتصادی را عهده‌دار شوند.  

وی بیان کرد: در این کشور در حال حاضر جوانان ما توانایی تکنیکی بسیار بالا و قوی دارند ولی نمی‌توانند خدمات خود را عرضه کنند و دلیل‌اش این است که اروپایی‌ها و آمریکایی ها همان خدمات را سامان‌ یافته‌تر عرضه می‌کند و دلیل‌اش این است که تورم در ایران بالا و در اروپا و آمریکا پایین است.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: بیایید با هم عهد اخوت ببندیم برای اینکه سعی کنیم در دولت‌های بعدی از گذشته درس بگیریم که مسائل را حل کنیم و 55 میلیون پای صندوق‌های رای حاضر شویم و این کار دو خا صیت دارد که هر دولتی که سر کار بیاید می‌گوید مردم به دولت ضد تورم رای‌ داده‌اند و باید حواس‌اش را جمع کند و دیگری اینکه آمریکایی‌ها اگر فکر می‌کنند با تیغ سیاسی، اداری و نظامی می‌توانند در ایران دردسر ایجاد کنند، منصرف می‌شود.   

غرضی با بیان اینکه ملت  ایران توانایی  اداره کشور را دارد، گفت: کشور ایران هرگز مستعمره نشده و هرگز دچار عقوبات کشورهای اطراف ما نشده است چرا که ملت زنده بوده و زنده است لذا برای اینکه همه استعدادها را به کار بگیریم باید دولت در مقابل مردم متعهد باشد نه اینکه ملت در مقابل دولت، تعهد داشته باشد.  

وی با تاکید بر اینکه یک دولت پاسخگو تشکیل خواهم داد، تصریح کرد:‌دولت‌های گذشته ما دولت‌هایی بودند که خدمتگزار بودند، البته خدمت خوب است اما کفایت نمی‌کند، اگر خدمت باعث تورم شود فقرا فقیرتر می‌شوند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:‌اگر دولت پاسخگو باشد باید جانب مردم را بگیرد به این معنی که پول ملی ارزش خود را حفظ کند و سبد خانوار دچار تورم نشود و دولت باید سیاستی را اعمال کند که تورم را به سوی مسائل دیگر سوق دهد تا خانوار بتوانند در سر جای خود تثبیت شوند.  

غرضی اظهار داشت: انضباط فکری به سوی جامعه منوط به انضباط فکری دولت است و انضباط فکری دولت مسئولیت دارد تا جامعه را از وحشت دور نگه دارد و این انضباط معنی واحد دارد که یک دولت، ملت و سیستم داشته باشیم.  

وی بیان کرد: بایستی از گذشته برای آینده درس بگیریم و بایستیم و بگوییم این کشور همه چیز دارد اما مدیریت‌های سیاسی بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌از زمانی که قانون اجباری در کشور آمده این قانون‌ها عملی نشده است، لذا قانون علاوه بر اینکه باید تاییدیه مجلس و شورای نگهبان را داشته باشد باید مورد تایید عامه نیز قرار گیرد، یعنی قانون بایستی توسط مردم استقبال شود.  

غرضی در تشریح اینکه چرا مردم مالیات نمی‌دهند، تصریح کرد: مگر این کشور مال ملت نیست و خود انقلاب نکردند و توسط مردم اداره نشده است، دلیل‌اش این است که مردم احساس نمی‌کنند مالیاتی که می‌دهند هزینه توسعه می‌شود بلکه فکر می‌کنند در جایی هزینه می‌شود که به نفع کشور نیست.  

وی افزود: وقتی طرحی در کشور اجرا می‌شود که به هیچ وجه منفع مردم در آن نیست خب مردم مایوس می‌شوند و سرمایه ملی باید در جایی مصرف شود که اقتدار ملی و نیاز مردم را برطرف کند.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شبکه گاز و مخابرات گفت: من در این دو شبکه مشارکت داشتم که 22 میلیون مشترک گاز دارد و 105 میلیون مشترک تلفن دارد که مردم خود سرمایه‌گذاری کردند و احساس کردند که این کار به نفع‌شان بوده است و مردم وقتی دیدند مفید است استفاده کردند و سرمایه‌گذاری هم متعاقب آن در این مسئله داشتند.

غرضی افزود:‌من در مخابرات اشکالاتی داشتم که اگر مورد رای شما واقع شوم در موقع مقتضی آنرا عرض خواهم کرد.  

وی با اشاره به صنعت خودروسازی کشور اظهار داشت: نزدیک به 60 سال است که اتومبیل وارد می‌کنیم که اگر در سال 10 میلیارد دلار به آن اختصاص ندهیم مشکلاتی که اکنون در صنعت خودروسازی است، بوجود می‌آید برای اینکه مردم استفاده از اتومبیل برای زندگی با توجه به قیمت، قطعات یدکی خیلی مورد استقبال قرار نمی‌دهند و احساس می‌کنند پول‌شان هدر می‌رود.   کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت‌: به قطعه‌سازان درود می‌فرستم و می‌گویم اگر می‌خواهید خیر دنیا و آخرت را داشته باشید حتما رضایت مشتری را جلب کنید.

غرضی ادامه داد: اگر بخواهیم با تورم زندگی کنید تورم از شما عبور می‌کند همانطور که طی یکسال اخیر از سر شما عبور کرد و واحدی که می‌تواند حدود یک و نیم میلیون تولید کند به دلیل اینکه تورم دارد با رکود مواجه می‌شود.  

وزیر اسبق نفت بیان داشت: ملت همان ملتی است که از شبکه آب، گاز و برق استفاده می‌کند و هزینه آنرا نیز می‌پردازد اما در مورد صنعت متاسفانه اینگونه نیست چرا که کیفیت حیاتی سامان ندارد و مردم استقبالی نسبت به آن ندارند و توانایی اداره کشور را بر حسب شرایط به زیر سوال می‌برند.  

وی افزود: طبق این شرایط مردم به اتومبیل‌های وارداتی روی آورده و به خرید داخلی ارجح می‌دانند و ما شأن‌مان این نیست که بعد از 50 سال ما هنوز نتوانیم کل سند کشور را حل کنیم.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر شما به بنده رای دهید دولت ضد تورمی تشکیل می‌دهم، اظهارداشت:برای رفع مشکل وارد میادین مصداقی خواهم شد و امیدوارم توانایی درست گفتن را داشته و با هدایت و راهنمایی شما توانایی درست کرداری را نیز داشته باشم.

حداد عادل:نجات کشور در تقوا و تدبیر است/مردم در پی یافتن کسی هستند که خود و همکارانش پاکدست باشند

همچنین؛ غلامعلی حداد عادل کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو علت حضورش در این عرصه را اینگونه بیان کرد: ملت ایران با انقلاب اسلامی توانست توفیقات بسیاری را در جهان اسلام به دست آورده و یک  الگوی مناسب برای دیگر کشورهای جهان اسلام باشد.  

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که کشور در ترازوی واقعی خود قرار بگیرد؛ مردم در پی یافتن کسی هستند که درد آنها را بشناسد، کسی که  اختیار قوه مجریه را به دست می‌گیرد صادق باشد،‌ همکاران وی پاک و پاکدست باشند و عدالت را در جامعه گسترش دهند و من با چنین درکی وارد صحنه شده‌ام.  

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شعار دولت خود را تقوا و تدبیر عنوان کرد و اظهار داشت: من نجات کشور را در این دو کلمه می‌دانم و این شعار را از معارف دینی گرفته‌ام و فکر می‌کنم که سیره حضرت علی (ع)،‌ امام خمینی و مقام معظم رهبری تقوا و تدبیر است چرا که مسائلی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده و دل‌ها را چرکین کرده است مانند فساد سه‌ هزار میلیاردی از نبود تقوا است.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌اگر گندم درست قیمت‌گذاری نشود، کشاورز گندم را نفروشد و خوراک دام شود و میلیون‌ها گندم با این مشکلات ارزی از خارج وارد کشور شود همه از بی تقوایی و بی‌تدبیری مسئولان است.  

وی با اشاره به سخنی از پیامبر که فرمودند که آنقدر که از بی‌تدبیری نگرانم از فقر نگران نیستم، اظهار داشت: بنده برنامه‌ای را برای اداره کشور در نظر گرفته‌ام تا بتوانم مشکلات ناشی از بی‌تدبیری را در جامعه حل کنم.

حداد عادل ثبات مدیریت را مهمترین برنامه خود برای اداره کشور دانست و تصریح کرد:‌ هنگامی که یک مدیر لایق به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود چه معنایی دارد که یک مدیر یا یک وزیر انتخاب نشده عزل شود، وزیری که سه ماه به پایان دولت مانده عوض شود در نتیجه برای این امر باید با یک تصمیم عقلانی ثبات را به کشور بازگردانیم.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنده در دولتم هیچ طرح عمرانی را موقوف به حضور خود نخواهم کرد و طرحی اگر تکمیل شد لازم نیست بنده برای افتتاح به آنجا بروم چرا که وقت رئیس‌جمهور گرانبها است.   نماینده مردم تهران افزود: هیچ پروژه ناتمامی را برای تبلیغات اعلام نمی‌کنم و تنها پس از اتمام کار آنرا معرفی خواهم کرد.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی رفتار و کردار خود در مناصب دولتی باشند، اظهار داشت: بنده تعجب می‌کنم که جشنواره‌ها و همایش‌های بسیاری برگزار می‌شود و دولتمردان از یکدیگر تقدیر می‌کنند، اما شاید مردم این سوال را بپرسند که این مسئولان چه زمانی فکر می‌کنند و پاسخ‌های مردم هستند.  

وی بیان داشت: مهمترین دغدغه امروز مردم گرانی، تورم و بیکاری است و دولت آینده باید به این امر توجه کرده و بنده نیز برای مهار تورم یک برنامه کوتاه‌مدت و یک برنامه بلند مدت تدوین کرده‌ام که باید برای بازگرداندن ثبات و آرامش به اقتصاد کشور تلاش کرد.  

حداد عادل افزود: برای ثبات مدیریت کشور باید به سراغ تثبیت قیمت‌ها برویم و این یک علامت از سوی دولت بوده که می‌خواهد از التهاب جلوگیری کند.   

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دولت در سال 84 برنامه‌ای را تحت عنوان ثبات قیمت‌ها در خلال برنامه چهارم توسعه به تصویب رساند اظهار داشت: در این برنامه تصویب شد که قیمت‌های حامل انرژی به قیمت‌های بین‌المللی برسد اما متاسفانه در قانون برنامه توسعه ساز و کاری برای جبران فشاری که به مردم وارد می‌شد، راه حلی اندیشیده نشده بود و هنگامی که مجلس هفتم تشکیل شد ما قانون برنامه را به مجلس بازگردانده و قیمت‌ها را ثابت کردیم.   

نماینده مردم تهران ادامه داد: برای یک مدت موقت قیمت‌ها تثبیت شده و این ثبات قیمت‌ها باعث شد پایین‌ترین نرخ تورم را در سال 84 که 10.4 درصد بوده را داشته باشیم.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تثبیت قیمت‌ها مانع تورم شد، گفت:‌ برای کنترل نقدینگی و جلوگیری از تورم و همچنین عدم تولید پول جدید برای رفع کسری بودجه را انجام داده تا نقدینگی افزایش نیابد و با مشکل تورم روبرو نشویم.  

وی با اشاره به اینکه  حماسه اقتصادی در کوتاه مدت با ایجاد ثبات اقتصادی و بازگشت آرامش به بازار محقق می‌‌شود،‌ تصریح کرد: برای اینکه تقاضا و عرضه ارز را در کشور کنترل کنیم دولت باید یک انضباط مالی داشته باشد تا بتواند به یک ثبات اقتصادی برسد.  

حداد عادل با اشاره به اینکه دولت آمریکا تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه ایران اعمال کرده است، گفت: دولت باید در مقابل چنین برنامه‌هایی، انضباطی در خروج و ورود ارز داشته باشد.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:‌ ما در مجلس هشتم سهمیه‌بندی بنزین را به تصویب رساندیم و دولت هم این قانون را اجرا کرد و ما توانستیم در آن زمان که مصرف بنزین 70 لیتر بود را سهمیه‌بندی کنیم چرا که اگر با همان روند ادامه می‌دادیم با مصرف 130 میلیون لیتری بنزین روبرو می‌شدیم که باید با وجود ذخایر نفتی از کشورهای خارجی بنزین وارد می‌کردیم.  

نماینده مردم تهران اظهار داشت:‌در مجلس هفتم با نظارت دقیق تقاضا و عرضه ارز مدیریت شده و از قاچاق بنزین جلوگیری به عمل آمد، اکنون نیز ما باید از واردات کالاهای لوکس و تجملی جلوگیری کنیم چرا که اکنون ماشین‌های چندصد میلیونی در تهران دیده می‌شوند که اگر برای آنها سازوکاری اندیشیده نشود با مشکلات جدی‌تری روبرو می‌شویم.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کشور باید به تولید ملی و کالاهای داخلی با کیفیت بهتری برسد تصریح کرد: ما می‌توانیم برای کاهش وابستگی به نفت و  تامین ارز به تولید کالاهای داخلی پرداخته و در این صورت اقتصاد را در کشور مدیریت کنیم.  

وی تصریح کرد: دغدغه دیپلماسی کشور به غیر از صادرات باید به دنبال کشف بازارهای جدید برای صادرات بود و برای گسترش مبادلات ایران با کشورهای دیگر هواپیمای خود را از بستگان و آشنایان پر نکرده، بلکه از صادرکنندگان و تولیدکنندگان دعوت به عمل آورده تا به گسترش مبادلات ایران با کشورهای  خارجی پرداخته و صادرات غیرنفتی را انجام داده و از خام‌فروشی‌ پرهیز کنند.  

حداد عادل با بیان اینکه چندی پیش صادرات کشور 470 دلار بوده و واردات 1350 دلار، خاطرنشان کرد:‌این امر به منزله آن است که ما تنها ذخایر نفتی را خام می‌فروختیم و تجهیزات ساخته شده را خریداری می‌کردیم بدون آنکه بر صادرات بیفزاییم.   عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنده به ملت قول می‌دهم که کشاورزی را رونق دهم و با توجه به کیفیت بالای محصولات باغی ایران بتوانیم بسیاری از محصولات کشاورزی را به دنیا صادر کنیم. 

حداد عادل گفت: شما مشاهده می‌کنید چه میزان ماشین‌های چند صد میلیونی وارد شده که اگر تدبیر می‌کردیم کار به این جا نمی‌رسید و با همین ارز و تحریم‌ها آن را درست می‌کردیم بنده در دولت خودم با تاکید بر این که مصرف ارز مدیریت شود با تاکید بر تولید ملی ملت را به خرید کالای داخلی و تولیدکننده داخلی را به کیفیت بهتر تشویق می‌کنم و این مدیریت تقاضای ارز است.

وی افزود: از سوی دیگر برای کاهش وابستگی به نفت تأمین امنیت را مدیریت می‌کنیم و راه آن این است که دیپلماسی و سفارت خانه های کشور در خارج از ایران باید دغدغه صادرات داشته باشند یعنی با شامه قوی و برنامه ریزی برای کشف بازارهای جدید، صادرات جدید برای کشور داشته باشند.

این کاندیدا تصریح کرد: بنده در صورت توفیق برای خدمت به ملت در سفرهای خارجی هواپیمای خود را نه از وابستگان خویش بلکه از صادرکنندگان و بازرگانان و صد نفر از آن‌ها پر خواهم کرد تا برای گسترش تولید کالا و صادرات اقدام کنند.

حداد عادل گفت: بنده خام فروشی را متوقف خواهم کرد، در سال 91 متوسط کالای وارداتی 1350 دلار بوده و این یعنی اینکه کالاها را فروخته‌ایم که با وزن مساوی قیمت کمتر داشته است لذا به کشاورزان و روستاییان قول می‌دهم که در این زمینه به طور صحیح عمل کنیم.

وی افزود: همه کسانی که به کشورهای خارجی سفر کرده‌اند، می‌دانند که کیفیت محصولات میوه و باغی آن‌ها پایین است و با میوه های ما فرق می‌کند لذا ما می‌توانیم صادرات بسیاری از محصولات خود و میوه های باکیفیت خود، چای، پسته، انگور، خشکبار و فرش را توسعه دهیم.

حداد عادل تصریح کرد: مثلاً در استان مهم گلستان در 7 هزار میلی‌متر 3 هزار چشمه آب داریم آیا نمی‌توانیم به جای این که شیخ نشین ها از فرانسه آب وارد کنند به کشورهای خلیج فارس آب صادر کنیم؟ و  این در حالیست که از این طریق برای ما ارز دو برابر آن چه که درآمد داریم به دست می‌آید.

حداد عادل اظهار داشت: گردشگری نیز منبع درآمد خوبی است خصوصاً گردشگری زیارتی و درمانی که  همه این کارها برای مدیریت تقاضا و تأمین ارز است.

وی افزود: بنده غلبه بر تورم و گرانی را با اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 که در مجلس هفتم به تصویب رسید پیگیری خواهم کرد همکار ما در مجلس نهم یعنی آقای نادران نیز این کمیسیون را اداره می‌کرد.

حداد عادل گفت: این هوای تازه است که با توجه به تفسیری که رهبری از اصل 44 به عمل آوردند اقشار کم درآمد می‌توانند استفاده کنند و هم چنین با توزیع سهام عدالت این کار را ادامه خواهیم داد.

این کاندیدا تصریح کرد: با اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 به سراغ آزادسازی خواهیم رفت و وقتی مردم خواستند در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت کنند به آن‌ها اجازه خواهیم داد و اگر وقتی کسی رشوه ای خواست و چوب لای چرخ‌ها گذاشت جلوی این کارها را خواهیم گرفت.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که بانک‌ها یک مشکل در کشور هستند همه وزرای سابق بازرگانی، صنایع و معادن و غیره از دست بانک‌ها می‌نالند بانک‌ها به جای این که یک بنگاه پولی باشند یک بنگاه اقتصادی هستند و در شرکت‌هایی که ساخت و ساز و فعالیت اقتصادی می‌کنند، سهیم هستند بطوریکه سهم سود بانک‌ها از این فعالیت‌ها در سال گذشته 100 درصد بود در حالی که 20 درصد به مردم می‌دادند یعنی بانک‌ها بر موج تورم سوار شده و بر تورم می‌افزایند.

حداد عادل اظهار داشت: در هر جای تهران هر مغازه ای که هست اعم از بقالی، نانوایی، فروشندگی کشف و غیره خریداری شده و تبدیل به یک بانک شده است.

وی افزود: نظام بانکی باید در کشور اجرا شود مسئله اصلی کشور و دولت من این است که در کنار سایر معاونت‌ها، معاونت تولید و اشتغال که در مسائل اقتصادی کشور اشراف داشته باشد را ایجاد می‌کنم تا از مدیریت جزیره ای جلوگیری کنم و این طور نباشد که یک روز معاون وزیر بگوید که روغن را با ارز مبادله ای وارد می‌کنیم اما فردای آن معاون اول رئیس جمهور بگوید که با ارز مرجع وارد می‌کنیم لذا باید تدبیری در ریاست جمهوری وجود داشته باشد.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که اگر رئیس دولت شدید نحوه تعامل قوا چگونه خواهد بود، گفت: در بین آقایان نامزدها بنده تنها فردی هستم که سابقه یک دوره اداره یکی از قوای سه گانه در کارنامه مدیریتی و اجرایی خود داشته‌ام و هم با دولت اصلاحات و هم با دولت آقای احمدی نژاد کار کرده‌ام؛ در طول سه سال که با دولت آقای احمدی نژاد در مقام رئیس قوه مقننه کار کردم روش من خیلی روشن بود یعنی آن جا که حقوق مردم، شان مجلس و اجرای قوانین مطرح بود ذره ای کوتاهی نمی‌کردم و آن جا که قانون زیر پا گذاشته می‌شد استقامت می‌کردم اما در آن جا که به خودم جفایی می‌شد صبر می‌کردم.

وی افزود: بنده توانستم که در این امر کارهای خوبی را جلو ببرم که یکی از آن‌ها درباره قانون اصل 44 بود و با رئیس جمهوری که بعضی مواقع مایل نبود قانون را اجرا کند در چارچوب قانون و با صبر و حوصله تدبیر مواجه شدم.

وی اظهار داشت: بنده کارنامه قابل قبولی دارم که این کارنامه را رهبری امضا کرده است و رهبری در پیامی که بعد از مجلس هفتم و در ایام افتتاحیه مجلس هشتم داشتند اعلام کردند که "لازم است از عموم نمایندگان مجلس به ویژه از رئیس برنامه پرتلاش و هیئت رئیسه محترم آن تشکر کنم. مجلس هفتم با رویکرد دفاع از حقوق ملت و پرهیز از ایجاد اختلاف با دولت کارنامه تحسین برانگیزی به جای گذاشت."

حداد عادل افزود: رهبری در جایی دیگر گفتند" از چیزهایی که حقاً تلاش زیادی در مجلس هفتم دیده می‌شد این بود که نگذارد بین مجلس و ملت اختلاف به وجود بیاید."

وی تصریح کرد: بنده در مقام رئیس جمهور با تجربه 13- 14 ساله خود در مجلس می‌دانم که با مجلس چگونه رفتار کنم نه تنها قانونی رفتار می‌کنم بلکه با دل خوش با مجلس روبرو می‌شوم یعنی فقط با قانون حرکت نمی‌کنم زیرا حرکت قانون مانند حرکت آهن روی آهن است و باید حتماً روغن کاری شود لذا رکن کاری آن صمیمت و هم دلی است و همکاری خیلی آسان می‌شود و می‌توانیم رابطه بسیار خوبی از این طریق برقرار کنیم.

حداد عادل در پاسخ به سؤال دیگری که مبنی بر این که راهبرد دولت شما در سیاست خارجی و مسائل پرونده هسته ای و ... چیست، گفت: اولین کلمه و شعار انقلاب اسلامی استقلال است و هر دولتی می‌خواهد با ما رابطه داشته باشد باید استقلال ما را محترم بشمارد و اگر در هر رابطه ای استقلال مخدوش شود آن رابطه فایده ای ندارد.

وی افزود: ما نه ظلم می‌کنیم نه ظلم می‌پذیریم بلکه آمده‌ایم یک الگوی جدیدی خلق کنیم نوع رابطه ما از نوع رابطه استکباری نیست و قدرت دیپلماسی ما در سیاست خارجی در صداقت، منطق و عدالت خواهی ما است که قدرت نرم ما را نشان می‌دهد.

این کاندیدا تصریح کرد: ما آماده مذاکره با هر کشوری هستیم به شرطی که بخواهد احترام متقابل را رعایت کند و قبول کند که ما ملتی هستیم که انقلاب کرده‌ایم.

حداد عادل اظهار داشت: من باور دارم که آمریکایی روزی بر سر مذاکره با ایران خواهند نشست که مطمئن شوند ملت ایران در برابر آن‌ها عقب نشینی نخواهد کرد و ما در میز مذاکره به صورت منطقی حرف خود را بزنیم.

وی گفت: این سیاست ما است ملت ما یک ملت حسینی است و ملت هیهات من ذله است و ملتی نیست  که استقلال و عزت خود را برای فشار اقتصادی از دست بدهد؛ این ملتی که جنگ تحمیلی را اداره کرده مطئنا مقاومت می‌کند و قطعاً تاثیر مثبت خواهد داشت.

این کاندیدا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که اگر رئیس جمهور شدید برنامه شما برای دانش آموزان و حوزه آموزش و پرورش و علوم فناوری چه خواهد بود، گفت: من با این که در دانشگاه تدریس دکتری می‌کند اما معلم دبیرستان هم هستم و افتخار می‌کنم که معلم مدرسه‌ام من کلید حل مشکلات کشور را در آموزش و پرورش می‌بینم و هر گونه اصلاحی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

وی افزود: در این زمینه فعالیت زیادی کرده‌ام و بودجه آموزش و پرورش هزینه ای نیست بلکه در این جا آدم نو با عالم نو ساخته می‌شود به قول حافظ عالمی از نو باید ساخت از نو آدمی.

حداد عادل تصریح کرد: بنده هم برای آموزش مدیران ارشد کشور و هم برای دانشجویان آموزش معطوف به کار و پژوهش معطوف به صنعت را پیگیری خواهم کرد و دولت من دولت دانش بنیان خواهد بود.

این کاندیدا اظهار داشت: بنده اصرار دارم که آموزش نوجوانان و جوانان ما در دوران راهنمایی و دبیرستان متناسب با عدالت، معیشت و بدون تبعیض صورت گیرد و این طور نمی‌شود که روستاها را در این زمینه به صورت آموزش مکیدن روستایی و آوردن به شهرها نگه داشت.

وی افزود: یک قولی به جوانان کشور می‌دهم و آن این است که نهضت ازدواج آسان را برپا می‌کنم تا این را از من مطالبه کنند.

حداد عادل در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که اگر دولت تقوا و تدبیر شکل بگیرد رئیس دولت چه مقدار انتقاد پذیر خواهد بود و نحوه تعامل شما با مخالفان چگونه است، گفت: گواه عاشق صادق در آستین می‌باشد بنابراین من این مسئله را به آینده حواله نمی‌دهم بلکه از خودم در این زمینه می‌گویم بنده وقتی رئیس قوه مقننه بودم هر دو هفته یک بار روزهای چهارشنبه ساعت 1 بعد ازظهر نشست خبری داشتم و همه خبرنگاران به صورت منظم اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل به صورت آزادانه سؤال خود را می‌پرسیدند.

وی خاطر نشان کرد: آزادی سؤال را بهترین مصداق امر به معروف می‌دانم و مردم و رسانه‌ها در این زمینه آزاد خواهد بود و در دولت خودم ماهی یک بار با رسانه‌ها نشست خواهیم داشت و گزارشی را خواهیم داد.

رضایی: کابینه‌ام را طی 12 روز آینده معرفی می‌کنم/می‌خواهم اقتصاد ایران را صاحب‌دار کنم

محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه "انتخاب ایرانی" شبکه جام جم گفت: شعار من سلام بر زندگی و یا ابالفضل است زیرا اقتصاد بخش مهمی از زندگی مردم است.  

وی با اشاره به اینکه امروزه نوبت زندگی کردن فرا رسیده است، افزود: سیاست، امنیت و قدرت سرجای خود قرار گرفته است ولی متاسفانه زندگی مردم در جای مناسب خود قرار نگرفته است.  

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم به زندگی مردم توجه کنیم،‌اظهار داشت: ما می‌خواهیم نیرو، توان و پتانسیل‌مان را در صحنه زندگی مردم بیاوریم و کیفیت زندگی مردم را ارتقا بخشیم.  

محسن رضایی با بیان اینکه کیفیت زندگی مردم تنها معیشت نیست افزود: معیشت برای من خیلی مهم است به همین دلیل در رشته اقتصاد تحصیل کردم.

رضایی با اشاره به اینکه اقتصاد بخش مهمی از زندگی مردم است، خاطرنشان ساخت: اخلاق، معنویت، عزت و هویت و شخصیت جوانان ایرانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  

وی با اشاره به اینکه وقتی جوان ایرانی از اعتیاد در کف خیابان‌ها می‌افتد احساس می‌کنم بمبی در وسط خیابان منفجر شده است، گفت: ما می‌خواهیم زندگی مردم را چه در داخل و چه در خارج از کشور درست کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه همان مقدار که جنگ نظامی مهم است، جبهه زندگی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار داشت:‌ ایرانیان باید همچون دوران دفاع مقدس با یکدیگر بسیج شوند و من مطمئن هستم ما می‌توانیم بهترین زندگی را برای ایرانیان داخل و خارج از کشور فراهم کنیم.  

رضایی با اشاره به اینکه عوامل بسیاری برای رسیدن به زندگی ایده‌آل دخیل است اظهار داشت: من مطمئن هستم می‌توانیم بهترین زندگی را برای ایرانیان فراهم کنیم. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هدف شما از کاندیداتوری چیست، گفت: من وقتی جنگ تمام شد در پاسخ به سوال دوستانم که پرسیدند تهدید بعدی ایران چیست؟ گفتم تهدید بعدی ایران پیشرفت و اقتصاد است. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه من قبل از دوران جنگ در رشته مکانیک تحصیل می‌کردم اما پس از دوران جنگ نیاز کشور را در زمینه اقتصاد دیدم بنابراین در رشته اقتصاد مشغول به تحصیل شدم، بیان کرد: اقتصاد ما باید دچار تغییر اساسی شود و همیشه معتقدم بودم مسیر موفقیت از عقلانیت عبور می‌کند زیرا عقل بستر اصلی خرد و بستر اصلی دانش از جمله بسترهای اصلی به شمار می‌آید. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما باید از توکل و توسل و همچنین حالت‌های عرفانی استفاده کنیم، ادامه داد: ما باید همه مراحل را به دقت طی کنیم. 

رضایی با اشاره به اینکه 15 سال از حضور من در مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گذرد، گفت:‌ طی بیست و چند سال گذشته هر کسی مسیر مرا دنبال کند می‌بیند دغدغه‌های من یا اقتصادی و یا فرهنگی بوده است، بنابراین به همین منظور در انتخابات آمده‌ام تا این فرمان را به دست بگیرم و تحولی را در اقتصاد و فرهنگ جامعه ایجاد کنم.  

وی با اشاره به اینکه انشاءالله با کمک مردم و اندیشمندان تحولات اساسی ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: من در این 15 سال درست است که رئیس جمهور نبودم اما بستر خوبی را فراهم کرده‌ام یعنی سیاست‌های کلی اقتصاد، فرهنگ، مسائل داخلی و اجتماعی را تهیه کرده ‌ام و به تصویب رسانده‌ام که پشتوانه محکمی به شمار می‌آید. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی  که در تعامل با هزاران کار کارشناسی با کارشناسان کشور است پشتوانه خوبی برای من خواهد بود، افزود: این سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسیده است و امضای آن از رهبر معظم انقلاب گرفته شده، بنابراین این امر پشتوانه خوبی برای من خواهد بود. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه من خودم را برای کار و دانش آماده می‌بینم ادامه داد: من آمادگی کامل علمی، روحی و برنامه‌ای را در خود آماده کردم و کافی است فرمان را در دست بگیرم تا تحول ایجاد کنم.

رضایی با اشاره به اینکه بنده تجربه بسیار بزرگی را در رابطه با بحران‌های ایران دارم گفت: من تجربه‌های خوبی را قبل و پس از انقلاب در رابطه با شورش‌ها، جنگ، تحریم‌های اقتصادی و در مسئله سازندگی بعد از دفاع مقدس دارم. 

وی با اشاره به اینکه آمادگی‌های علمی و روحی خوبی دارم، اظهار  داشت:‌ وزرای خود را هنوز مشخص نکردم ولی کاندیداهای هر وزارتخانه مشخص است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه من برای هر وزارتخانه 4 یا 5 کاندیدا را انتخاب کرده‌ام بیان کرد: لیست نهایی را در 12 روز آینده ارائه خواهم داد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای مهار تورم در ایران چه برنامه‌ای دارید، گفت: من مشکل  اصلی کشور را در این می‌دانم که کشور از لحاظ اقتصادی صاحب ندارد و این در حالی است که امنیت، انتخابات و دین دارای صاحب است. 

رضایی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران متاسفانه طی صد سال اخیر هیچگاه صاحب نداشته است تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه‌ای در ابتدا تشکیل شد اما این سازمان نمی‌توانست با مدیران و رهبران اداری کشور تعامل اساسی داشته باشد. 

وی گفت: من می‌خواهم اقتصاد ایران را برای اولین بار صاحب‌دار کنم،‌ یعنی می‌خواهم یک شورای عالی اقتصاد ملی را درست کنم. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه من از تجربه کشورهای شرقی و غربی بهره برده‌ام بیان کرد: من می خواهم صاحب اقتصاد ایران را درست کنم و یک تیم هفت نفره از افراد بسیار مسلط، قوی و توانمند را بر سر کار بگذارم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسئله بیکاری و گرانی حدود 40 سال است که وارد اقتصاد ایران شده است، افزود: دولت‌های بسیاری آمدند و رفته‌اند و همه گفته‌اند که ما گرانی و بیکاری را حل خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به اینکه بیکاری و گرانی از آثار بی صاحب بودن اقتصاد ایران است، خاطرنشان ساخت: بیکاری و گرانی از آثار بیماری است که اگر این بیماری حل شود گرانی و بیکاری هم همچون مسائل دیگر حل خواهد شد.  وی با اشاره به اینکه اگر این بیماری حل نشود مشکلات ما پابرجا خواهد بود، افزود: ما برای حل این بیماری ابتدا از شورای عالی اقتصاد شروع خواهیم کرد و در کنار هر وزارتخانه‌ای، وزارتخانه‌ دیگری را در سایه ایجاد خواهیم کرد. 

کاندیدای یازدهمین دوره ا


ویدیو مرتبط :
بخشی از ویژگی های کابینه دولت 11

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتیجه ائتلاف عارف - روحانی تا 3 روز آینده/تجمعات انتخاباتی حامیان جلیلی، عارف و رضایی در تهران



ائتلاف عارف روحانی,ائتلاف روحانی و عارف

یونسی: اعلام نتیجه ائتلاف عارف - روحانی تا 3 روز آینده

حجت الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در همایش هواداران دکتر روحانی که عصر پنج شنبه برگزار شد گفت: برخی که انتخابات را از اساس قبول ندارند اکنون خودشان را خودی جا زده‌اند و متاسفانه هاشمی‌ها رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش ایلنا، یونسی با انتقاد از رد صلاحیت آیت الله هاشمی و بابیان اینکه متاسفانه بانیان نظام را رد صلاحیت می‌کنند معتقد است:طیفی در کشور وجود دارد که حکومت را محدود به جمع خودشان می‌خواهند و این گروه تمایلی به برگزاری انتخابات پرشور ندارند و منطقشان فقط زور است و انتخابات را قبول ندارند.در حالی که رهبری انقلاب سخن از حماسه سیاسی می‌گویند آن‌ها با عملکردشان چیز دیگری را دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: این طیف روحانیونی هم دارند که می‌گویند انتخابات معنی ندارد و در اسلام چیزی به عنوان انتخابات وجود ندارد. آن‌ها حتی امام را غرب زده می‌دانستند و در سالهای اخیر خودشان را خودی جا زده‌اند و هاشمی‌ها رد صلاحیت می‌شوند.

یونسی با انتقاد به مناظره‌های برگزار شده در صدا و سیما گفت: این مناظره‌ها هم مردم و هم کاندیدا‌ها را تحقیر کرد.

وزیر اطلاعات دولت خاتمی افزود: من احساس خطر می‌کنم و این مسیر باید یک جایی متوقف شود و فقط آقای هاشمی یا روحانی می‌تواند این کار را بکند.

یونسی افزود: عده‌ای به دنبال گفتمان جنگ و تحریم هستند و جنگ و تحریم را مفید می‌دانند که ما باید با حضور پرشور جلوی حاکمیت این طیف را بگیریم.

یونسی خطاب به اصولگرایان گفت: احمدی‌نژاد ایده آل شما بود و دیدید که این بلا را بر سر شما آورد.حال که بناست همه پای صندوق رأی بیایند باید رئیس جمهور دلخواه خود را انتخاب کنند.

وی در پایان افزود: همه باید راه ائتلاف را پیش ببریم و قطعا تا سه روز آینده نتیجه ائتلاف مشخص خواهد شد. 

تجمعات انتخاباتی حامیان جلیلی، عارف و رضایی در تهران

در حالیکه تا پیش از این تجمعات خیابانی برای انتخابات ممنوع بود، از ساعت 18 (پنجشنبه) حامیان جوان و دانشجوی سعید جلیلی و محمدرضا عارف در دو سوی خیابان در چهارراه ولیعصر با شعارهایی به تبلیغ و حمایت از کاندیدای خود پرداختند.

کمتر از هفت روز مانده به پایان مهلت تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز تجمعاتی خیابانی در حمایت از برخی از این کاندیداها شکل گرفت.

به گزارش ایسنا، در حالیکه تا پیش از این تجمعات خیابانی برای انتخابات ممنوع بود، از ساعت 18  (پنجشنبه) حامیان جوان و دانشجوی سعید جلیلی و محمدرضا عارف در دو سوی خیابان در چهارراه ولیعصر با شعارهایی به تبلیغ و حمایت از کاندیدای خود پرداختند.

حامیان جلیلی که پوسترها و عکس‌هایی در حمایت از او را در دست داشتند و در مقابل ایستگاه متروی ولیعصر حضور داشتند، شعارهایی از جمله "نه سازش نه تسلیم، یار جلیلی هستیم"، "ای حامی ولایت، بسیجیان فدایت"، "رای ما یک کلام، مقاومت والسلام"، "جلیلی ولایی، جانباز کربلایی"، "تا فتح بدر و خیبر یک یا حسین دیگر"، "نه سرخ و سبز و نیلی، اصلح فقط جلیلی" و "خامنه‌ای زنده باد، جلیلی پایبنده باد" سر دادند.

در سوی دیگر خیابان و در مقابل حامیان جلیلی، حامیان جوان محمدرضا عارف با پوسترهایی که در دست داشتند، شعارهایی چون "ای عارف قهرمان، امید نسل جوان"، "زنده باد اصلاحات"، "سلام بر خاتمی، درود بر عارف"، "نه جلیلی نه اشتون، گفت‌وگوی تمدن"، "هاشمی، خاتمی، حمایت حمایت"، "معاون خاتمی، کاندیدای مردمی" و "عارف زنده باد، روحانی پایبنده باد" سر دادند و سرودهای "ای ایران" و "یار دبستانی" را با یکدیگر خواندند.

حامیان محسن رضایی نیز ساعتی بعد در سوی دیگر خیابان حاضر شدند و شعارهایی چون "رضایی جانمان، رییس‌جمهورمان" و "سلام بر زندگی، درود بر رضایی" در حمایت از کاندیدای خود سر دادند.

برخی از حامیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، با مردمی که در حال عبور بودند به گفت‌وگو پرداختند تا آنها را برای رای دادن به کاندیدای مورد حمایت خود متقاعد کنند.

نیروی انتظامی نیز از اولین دقایق حضور حامیان کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به منظور برقراری امنیت و جلوگیری از مسدود شدن محل تردد خودروها در محل تجمع حاضر شدند.

این تجمعات بدون وقوع درگیری، ساعاتی بعد به پایان رسید.

ایلنا/ایسنا