اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایت گرفتن از خانواده مقتول با ادعای دروغ




اخبار حوادث - رضایت گرفتن از خانواده مقتول با ادعای دروغ

مردی که قاتل فرزندش را بخشیده بود وقتی در جلسه رسیدگی به پرونده به‌لحاظ جنبه عمومی جرم حاضر شد، گفت او را فریب داده‌اند و فرزند دیگرش به قصد انتقام دوبار خود را به زندان انداخته ‌است.

به گزارش شرق، نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 74 دادگاه کیفری‌ استان تهران برگزار شد گفت: سال 88 خبر قتلی در منطقه فلاح به ماموران پلیس داده ‌شد.

 

تحقیقات اولیه نشان داد متهم جوانی به نام کریم است که از قبل با مقتول و برادرش درگیری داشت و روز حادثه با چاقوی سلاخی به سمت آنها حمله کرد و با واردآوردن ضربات سنگین یکی از آنها را به قتل رساند و دیگری را هم مجروح کرد. با توجه به اینکه متهم توانسته رضایت اولیای‌دم را بگیرد درخواست صدور حکم قانونی به‌لحاظ جنبه عمومی جرم را دارم.

در ادامه پدر مقتول برای بیان توضیحاتی در جایگاه حاضر شد. او که از دیدن متهم تعجب کرده‌ بود، گفت: شب حادثه مادرم نذری پخته بود. بعد از اینکه غذا‌ها را پخش کردند ما به خانه رفتیم یکدفعه صدای فریاد پسرم را شنیدم و بیرون رفتم. دیدم یکی از پسرهایم که شاهین نام ‌دارد روی زمین افتاده و خون از بدنش فواره زده ‌است سعی کردم جلو خونریزی را بگیرم اما نتوانستم. او را به بیمارستان رساندیم ولی او فوت شد.

این مرد ادامه داد: پسر دیگرم هم زخمی شده ‌بود وقتی فهمیدم کاری برای شاهین از دستم برنمی‌آید به سراغ شهرام که در بیمارستان دیگری بستری بود رفتم. دکترها گفتند اگر چنددقیقه دیرتر رسیده ‌بود او هم می‌مرد چون ضربات خیلی عمیق و کاری بود.

 

پسرم مدت‌ها در کما بود و وقتی بهوش آمد گفت کریم او و برادرش را زده‌ است. وقتی کریم بازداشت شد خانواده‌اش خیلی به خانه ما آمدند تا رضایت بگیرند اما حاضر نشدم او را ببخشم پسرم شهرام هم راضی نبود تا اینکه دوستی گفت کریم در زندان به‌خاطر عذاب وجدانی که داشته فلج شده و او را با صندلی چرخدار جابه‌جا می‌کنند و مادرش خیلی ناراحت است.

من که داغ فرزند دیده ‌بودم فکر کردم مادر کریم چه گناهی کرده است؟ همین که کریم دچار عذاب و پشیمانی‌ شده برای من کافی است به همین دلیل رضایت دادم اما حالا می‌بینم حالش خوب است و اصلا حرف‌هایی که در موردش می‌زدند درست نیست.

 

او ادامه داد: «این پرونده زندگی ما را به‌هم ریخت. وقتی شهرام فهمید برادرش به خاطر او کشته ‌شده ‌است سه‌بار خودکشی کرد که هر سه‌‌بار به‌طرز معجزه‌آسایی نجات یافت. اوضاع وقتی بدتر شد که پسرم فهمید من رضایت داده‌ام. من همه‌چیز را از او مخفی کرده بودم اما او فهمید و خیلی ناراحت شد. شهرام تا به حال دوبار بی‌دلیل دعوا کرده و از دوستانش خواسته از او شکایت کنند تا به زندان بیفتد تا بتواند کریم را در زندان بکشد و انتقام برادرش را بگیرد.

او شنیده ‌بود کریم در زندان رجایی‌شهر است و می‌خواست به بند او برود و انتقام بگیرد اما هر بارنشد به آن بند برود و من خیلی سریع او را از زندان بیرون آوردم تا اتفاقی نیفتد حالا اگر بفهمد کریم سالم است و به ما دروغ گفته‌اند دوباره به سراغش خواهد رفت. این درست نبود که به این شیوه رضایت بگیرند ضمن اینکه پسرم شهرام در مورد ضرباتی که به او وارد شده اصلا رضایت نداده ‌است.  در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد.

او گفت: من و شهرام هم‌باشگاهی و با هم رفیق بودیم. سر موضوعی با هم دعوا کردیم، مساله تمام شده‌ بود. شب حادثه من داشتم گوسفندی را روی موتور می‌بردم چون ما هم نذری داشتیم یکدفعه دیدم شهرام با قمه سر خیابان ایستاده است. او به من حمله کرد و ضرباتی را به پا و دستم زد.

 

شرایط به‌گونه‌‌ای بود که چاره‌ای نداشتم ‌جز اینکه از خودم دفاع کنم من هم چاقوی سلاخی دوستم را گرفتم و ضرباتی را به شهرام زدم. شاهین به حمایت از برادرش جلو آمد و با من گلاویز شد که حین زمین‌خوردن چاقو وارد گردن او شد. من واقعا متاسفم که این اتفاق افتاد ولی نمی‌خواستم بکشمش.  بنا بر این گزارش ادامه جلسه محاکمه با توجه به اینکه پرونده درخصوص ضرب‌وجرح شهرام همچنان باز است، به بعد موکول شد.
 اخبار حوادث - روزنامه شرق
 


ویدیو مرتبط :
لحظه ی اعدام مادر مقتول رضایت داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردی که دوستش را کشته بود با پرداخت یک میلیاردتومان از خانواده مقتول رضایت گرفت




 شب یازدهم مهرماه سال 90 مأموران پلیس دماوند در جریان مرگ مرموز مرد جوانی روی تخت بیمارستان قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان داد جواد 34 ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده و پیکر خون‌آلود وی یک ساعت پیش از سوی مردی به نام امیر به بیمارستان انتقال یافته است.


امیر که هنوز در بیمارستان حضور داشت از سوی مأموران تحت تحقیق قرار گرفت و گفت: خانه بودم که دوستم علیرضا با من تماس گرفت و گفت دوستش جواد را با چوب زده و جواد داخل گودالی افتاده است. سریع خودم را به محله گیلاوند رساندم و داخل گودال رفتم، جواد را به بیمارستان رساندم. دیگر از هیچی خبر ندارم.


همین سرنخ کافی بود تا پلیس برای دستگیری علیرضا وارد عمل شود و وی را به دام اندازد. جوان خشمگین به تیم پلیسی گفت: کارمند بانک هستم. چندی پیش به جواد پول داده بودم و وقتی از او خواستم پولم را بدهد با من تماس گرفت و خواست نزدش بروم و پولم را بگیرم. وی افزود: عصر روز حادثه برای گرفتن پولم سمت خانه آنان رفتم و وقتی آنجا رسیدم او داخل خودرویش بود، پیاده شد دیدم یک چوب در دستش دارد، به من ناسزاگویی کرد. چوب را از دستش گرفتم و او چاقویی از جیبش درآورد.


 با هم گلاویز شدیم. همزمان داد زد علیرضا خونی شدم. او داخل گودالی که آنجا بود افتاد. برای کمک سمتش رفتم می‌خواست با چوب مرا بزند. آنجا بود که چوب را گرفتم و چند ضربه به او زدم. بعد رهایش کردم و به خانه رفتم و موضوع را به دوستم امیر گفتم و خواستم وی را به بیمارستان برساند!


این مرد در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و به قصاص نفس محکوم شد که این حکم از سوی شعبه 16 دیوانعالی کشور تأیید شد و پرونده برای اجرای حکم به دادسرای اجرای احکام فرستاده شد.


این مرد مهرماه امسال پای چوبه دار رفت اما در آنجا توانست با پرداخت 950 میلیون تومان رضایت خانواده قربانی را بگیرد و از مجازات مرگ نجات یابد.


بنابر این گزارش، صبح دیروز این مرد در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک از لحاظ جنبه عمومی جرم تحت محاکمه قرار گرفت و به 4 سال و 9 ماه زندان محکوم شد.

اخبار حوادث  -  ایران