اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رسوایی کودک آزاری 20 مقام ارشد انگلیس



اخبار,اخبار بین الملل ,کودک آزاری

 

اخبار بین الملل - رسوایی کودک آزاری 20 مقام ارشد انگلیس

رسوایی کودک آزاری بیش از20 مقام ارشد انگلیسی، رسانه های این کشور و مدافعان حقوق کودکان را به واکنش وا داشته است.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی شبکه بی بی سی، ˈپیتر مک کلیوˈ فعال حقوق کودکان که اتهامات وی علیه رسوایی کودک آزاری توسط مقامات بلندپایه این کشور در سال 2012 برای اولین بار به تحقیقات گسترده منجر شد، می گوید شمار قابل توجهی از نخبگان سیاسی بدترین موارد کودک آزاری را مرتکب شده اند.

دولت انگلیس از مدت ها قبل دو تحقیق را در این موارد انجام داده است، مقام بلندپایه وزارت کشور انگلیس باید امروز در مجلس عوام این کشور حاضر شده و در این خصوص توضیحاتی را ارائه دهد.

ˈمارک سدویلˈ قائم مقام وزیر کشور انگلیس در کمیسیون امور داخلی مجلس عوام باید در مورد شیوه اداره اتهامات کودک آزاری در وزارت خانه خود طی دوره ای بیست ساله، توضیح دهد.

ˈترسا میˈوزیر کشور انگلیس روز گذشته در مجلس عوام حاضر شد و گفت: تحقیقات شامل یک پرونده گسترده تحقیق وتفحص خواهد بود که توسط گروهی از مدافعان حقوق کودک و کارشناسان حقوقی انجام می شود. همچنین پرونده دیگری نیز در این مورد تشکیل می شود که چطور پلیس و دادستان ها اطلاعات را به وزارت کشور ارائه کرده اند.

در پی اعلام این رسوایی ها، مک کلیو برای اولین بار طی بیست سال گذشته مصاحبه کرد و در گفت و گویی با شبکه خبری بی بی سی گفت که باور دارد شواهد متقن و کافی برای ارتباط شماری از سیاستمداران نخبه این کشور با شبکه های کودک آزاری در دست است.

وی افزود: طی سال های زیادی با قربانیان بی شماری گفت و گو کرده است و بسیاری از این کودکان که بیشتر آنها پسر بوده اند توسط چند نفر مورد آزار قرار گرفته اند، همچنین شماری از افرادی که مرتکب کودک آزاری شده اند، اکنون در گذشته اند.

مک کلیو مدیر و فعال حقوق کودکان در ˈهرفوردˈ و ˈووسسترˈ بوده است و در مورد موارد کودک آزاری ˈپیتر ریتونˈ مشاور پیشین اداره ملی کودکان تحقیقاتی را انجام داده است.

وی افزود: اما این تحقیقات نشان داد موارد کودک آزاری تنها به ریتون منتهی نمی شود و افراد بی شمار دیگری را نیز در بر می گیرد.

وی که به اطلاعات و اسناد مرتبط با شبکه های کودک آزاری در پروند تحقیق و تفحص ریتون دسترسی داشته اشت، به پلیس در سال 2012 گفته است که هفت جعبه از اسناد مرتبط در این زمینه نزد پلیس ˈوست مرسیاˈ به امانت گذاشته شده است و شامل نامه های ریتون به دیگر اعضای شبکه مودک آزاری است. مک کلیو در سال 2012 این موضوع را با ˈتام واتسونˈ عضو مجلس نمایندگان از حزب کارگر در میان گذاشت، واتسون نیز گزارشی به مجلس داد. این گزارش باعث شد نیروی پلیس انگلیس پرونده تحقیق و تفحصی را در سال 2012 تشکیل دهد که در سال 2012 به پرونده ای رسمی به امر وزارت کشور تبدیل شد.
اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
بازداشت خانگی یک اسقف ارشد واتیکان به اتهام کودک آزاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقام ارشد طالبان با شنیدن نام ژنرال پترائوس و رسوایی جنسی او، می گوید....



طالبان, ژنرال پترائوس,رسوایی جنس

مقام ارشد طالبان با شنیدن نام ژنرال پترائوس و رسوایی جنسی او، می گوید:
عجب حرامزاده‌ای... مثل همۀ آمریکایی‌ها! / پترائوس را باید سنگسار کرد
یکی از مسئولان طالبان هنگام مصاحبه‌ای جدی با خبرگزاری فرانسه، با شنیدن نام ژنرال پترائوس به خنده افتاد و گفت اگر او پشتون بود، به خاطر اعمالش همراه با معشوقه‌اش سنگسار می‌شد. از نظر او، در دنیای غرب آزادی جنسی باعث شده که هیچکس به سکس توجهی نداشته باشد.
یکی از مسئولان طالبان هنگام مصاحبه‌ای جدی با خبرگزاری فرانسه، با شنیدن نام ژنرال پترائوس به خنده افتاد و گفت اگر او پشتون بود، به خاطر اعمالش همراه با معشوقه‌اش سنگسار می‌شد. از نظر او، در دنیای غرب آزادی جنسی باعث شده که هیچکس به سکس توجهی نداشته باشد.
 به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ خبرگزاری فرانسه موفق شده است که در شمال غرب پاکستان با یکی از بلندپایگان طالبان افغانستان که نام برده نشده، مصاحبه کند.
خبرنگار این خبرگزاری می‌نویسد که در طول مصاحبه، طالب افغان جدیت و چهرۀ عبوس خود را حفظ کرد، اما به محض این که نام ژنرال پترائوس برده شد، نتوانست جلو خنده خود را بگیرد و در میان قهقه‌ای از ته دل گفت: "عجب حرامزاده‌ای... مثل همۀ آمریکایی‌ها"...
 ژنرال دیوید پترائوس که پس از خدمات نظامی درخشان در عراق و افغانستان، به ریاست سازمان سیا رسید، ناچار شد به دنبال برملا شدن رابطه‌اش با زندگی‌نامه نویس خود، خانم پائولا برادول، استعفا دهد.
باید گفت که در ایالات متحده آمریکا، روابط جنسی نامشروع، بخصوص در مورد کسانی که مسئولیت های بزرگ سیاسی دارند، بسیار ناپسند تلقی می‌شود.
ژنرال پترائوس در افغانستان ضربات بسیار کاری به طالبان وارد کرد. به همین دلیل، ظاهراً فرد مصاحبه‌شونده به خوبی وی را می‌شناخته است. او به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: "اگر پترائوس پشتون بود، به خاطر کاری که کرده، به دست خانوادۀ خود به ضرب گلوله اعدام می‌شد".
او می‌افزاید که بر اساس شرع اسلام باید حتی پترائوس و معشوقۀ وی را سنگسار کرد.
 تا سال ٢٠٠١ و تا زمان سقوط حکومت طالبان، اعدام و سنگسار در افغانستان به اتهام "زنا" رایج بود. اما حتی بعد از سقوط حکومت نیز طالبان به چنین اعمالی دست زدند. به عنوان مثال، دو سال قبل، در یکی از روستاهای افغانستان، گروهی از طالبان زوج جوانی را به اتهام روابط نامشروع سنگسار کردند.
 خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که عضو بلندپایۀ طالبان که مصاحبه را پذیرفته بود، در پایان با اشاره به موقعیت پترائوس که رابطۀ پنهانی‌اش با زنی دیگر، بعد از ٣٧ سال زندگی زناشویی برملا شد، گفت: "آمریکایی‌ها و غربی‌ها به این نوع رفتارها عادت دارند و در جوامعی زندگی می‌کنند که سکس آن قدر آزاد است که دیگر هیچکس توجهی به آن ندارد"...
 خبرنگار خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: "مسئول طالبان، بعد از گریز به موضوع پتراوس و خنده و شوخی، به حالت عبوس و جدی خود بازگشت و گفت: "ما باید به فکر کار و مأموریت خودمان باشیم"......انتخاب