اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رحیمی: تحریم مرد



محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور در چهار دهمین همایش روز ملی صادرات گفت: دیگر عمر تحریم ها به پایان رسیده است و اکنون می توان گفت، تحریم مرد.

 

به گزارش خبرنگار عصرایران وی که به دلیل مشغله کاری رییس جمهور به جای وی به این همایش آمده بود به حاضرین گفت: با حضور شما صادر کنندگان و فعالان اقتصادی کار برای تحریم ها تمام است و دیگر تحریمی وجود ندارد.

رحیمی در ادامه افزود: ما برای حمایت از صادرات از شما می خواهیم تعاملتان را با ما بیشتر کرده و با ما جلسات متعددی بگذارید.

وی افزود: اتاق بازرگانی باید دست به دست دولت دهد و انتقاد صرف نمی تواند مشکلی را حل کند و دولت با وصول معوقات بخش خصوصی راه را هموار می کند .../عصرایران


ویدیو مرتبط :
آهنگ جدید وحدت رحیمی و حجت رحیمی بنام فرصت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رحیمی: تحریم شدید لطف خداست



 

 

 

رحیمی: تحریم شدید لطف خداست

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تأكید كرد: در حال حاضر در شدیدترین تحریم‌ها هستیم و تحریم شدید لطف خداست. برخی‌ها تلاش می‌كنند با این تحریم‌ها، سبك برخورد كنند؛ اما ما هرچه داریم در قبال مخالفت با آمریكا و صهیونیست و تحریم آن‌ها به‌دست آورده‌ایم.معاون اول رییس‌جمهور گفت: ایران قدرت بزرگی است و تحریم‌ها را سپری می‌كند.
به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی در همایش بزرگداشت هفته‌ی تأمین اجتماعی كه شامگاه امروز (شنبه، 31 تیرماه) برگزار شد، با بیان این‌كه صندوق تأمین اجتماعی خود به‌تنهایی یك مملكت است، اظهار كرد: بودجه‌ی چند وزارتخانه باید جمع شود تا بتواند با بودجه‌ی صندوق تأمین اجتماعی برابری كند.
وی افزود: كدام شركت صاحب‌نامی همچون صندوق تأمین اجتماعی بیش از 270 كارخانه در انواع فعالیت‌ها را تحت پوشش دارد و به‌راستی كه صندوق تأمین اجتماعی سازمانی عریض و طویل است.
معاون امول رییس‌جمهور در ادامه عنوان كرد: لازم است اهالی خانواده‌ی بزرگ تأمین اجتماعی به معنی واقعی تأمین شوند، چراكه این سازمان جامعه‌ی 35 میلیون نفری را تحت پوشش خود دارد و جمعیت چند كشور همسایه باید جمع شود تا با 35 میلیون نفر جامعه‌ی تحت پوشش صندوق تأمین اجتماعی برابری كند.
رحیمی ادامه داد: درست است این صندوق چند كارخانه را تحت پوشش خود دارد و اقتصاد كشور را روان كرده، اما ضروری است همه‌ی این كارخانه‌ها سودآور شوند و باید زیاده‌خواهی‌ها را كم كرد و هزینه‌ها را كاهش و بهره‌وری را افزایش داد.
وی با اشاره به مصوبه‌ی نمایندگان مجلس در زمینه‌ی تعدیل نیرو، تأكید كرد: وقتی تعداد نیروها زیاد باشد، مزاحم كار می‌شوند و لازم است ادارات و شركت‌ها چابك شوند تا بتوانند جست و خیز كنند.
معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تأكید كرد: در حال حاضر در شدیدترین تحریم‌ها هستیم و تحریم شدید لطف خداست. برخی‌ها تلاش می‌كنند با این تحریم‌ها، سبك برخورد كنند؛ اما ما هرچه داریم در قبال مخالفت با آمریكا و صهیونیست و تحریم آن‌ها به‌دست آورده‌ایم.
رحیمی ادامه داد: در ابتدای انقلاب، صادرات غیرنفتی كشور ما 700 میلیون دلار بود و در حال حاضر به بیش از 53 میلیارد دلار رسیده است.
وی خاطرنشان كرد: ایران ابرقدرت است و مقام هفدهم اقتصاد جهان را دارد. دعواهایی كه با ما می‌شود، بر سر مواضع هسته‌یی نیست، بلكه بر سر علم ماست.
معاون اول رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به كشف هفت داروی كم‌نظیر در مجموعه‌ی تأمین اجتماعی، اظهار كرد: این امر غیرت آدم را به جوش می‌آورد و من امروز از طرف هیأت دولت آمده‌ام تا دست‌مریزاد بگویم.
رحیمی افزود: دشمن در بازار ما اخلال ایجاد می‌كند و صادرات و واردات ما را كند می‌كند و سوخت و قطعه به هواپیماهای ما نمی‌دهد، این‌قدر دشمن عصبانی است و این فرصتی است تا جواب این ابرقدرت‌ها را كه باد به غبغب خود می‌اندازند، بدهیم./ایسنا