اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رایزنی ظریف با همتای سوئیسی اش/ خبرگزاری فرانسه: مذاکرات ژنو در مرحله خیلی سختی است



رایزنی ظریف  وزیر امور خارجه سوئیس

رایزنی ظریف با همتای سوئیسی اش/ قدردانی از تلاش های سوئیس برای برپایی مذاکرات ژنو

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای سوئیسی اش از تلاش های دولت سوئیس برای برپایی مقدمات گفت وگوهای ایران و 1+5 قدردانی کرد.

 به گزارش فارس، وزیر امور خارجه سوئیس در محل اقامت محمدجواد ظریف و در حاشیه مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو با وی دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار از تلاش های دولت سوئیس در برپایی مقدمات گفت وگوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان دیروز با همتای روس خود دیداری دوجانبه داشت و امروز نیز دیداری سه جانبه با کری و اشتون داشت و علاوه بر آن نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، چین و روسیه نیز برگزار شد.


-------------------------------------


 خبرگزاری فرانسه: مذاکرات ژنو در مرحله خیلی سختی است

خبرگزاری فرانسه نوشت: مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در ژنو سوییس در مرحله خیلی سختی است.

این خبرگزاری افزود: ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده ایران با غرب تاکید کرد که مذاکرات وارد مرحله بسیار سختی شده است و هیات مذاکره کننده ایران بر حق هسته ای این کشور تاکید دارد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ایران هیچ توافقی را که منافع و حقوق این کشور را خدشه دار کند، نمی پذیرد.

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری به نقل از وزیر امور خارجه ایران نوشت: غنی سازی اورانیوم باید بخشی از هرگونه توافق باشد و ما به مردم  ایران اطمینان می دهیم که غنی سازی هرگز متوقف نخواهد شد.
فارس/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پیام دکتر ظریف قبل از مذاکرات ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی اشتون: مذاکرات ایران و 1+5 به مرحله جدی رسیده است/ رایزنی‌های امروز ظریف و اشتون هنگام صبحانه کاری خوب بود



مذاکرات ایران و 1+5ب

مذاکرات ایران و 1+5 به مرحله جدی رسیده است/ رایزنی‌های امروز ظریف و اشتون هنگام صبحانه کاری خوب بود

سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری با خبرنگاران تأکید کرد که اولین جلسه خوب بود و بعد از ۴۵ دقیقه به طول انجامید و اشتون و ظریف مجددا دیدار می‌کنند.

به گزارش فارس از ژنو، مایکل مان امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس خبری پس از شروع اولین دور مذاکرات ژنو گفت: مذاکرات بسیار پیچیده است و به جای جدی رسیده اما ما نمی توانیم وارد جزئیات شویم چون می خواهیم بر روی محتوی تمرکز کنیم.

وی با اشاره به دیدارهایی که از دیروز تاکنون برگزار شده و نیز با اشاره به مذاکرات کارشناسی نمایندگان 1+5 در وین، صبحانه کاری کاترین اشتون و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را خوب توصیف کرد و گفت: قرار است دیدارهایی نیز بعد از ظهر امروز در قالب های مختلف برگزار شود.

خبرنگار فارس از وی درباره تاکید ایران بر دستیابی به هدف مشترک و نیز اینکه چگونه می توان به این هدف رسید، سئوال کرد که وی پاسخ داد: باید ابتدا اطمینان یابیم که اهداف هسته ای طرف ایرانی صلح آمیز است. بعد از اینکه این اطمینان حاصل شود می توان به هدف مشترک نزدیکتر شد.

سخنگوی اشتون در خصوص مخالفت اسرائیل با کاهش تحریم‌های ایران: ما برای یک توافق خوب و قابل راستی‌آزمایی مذاکره می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که برای همه خوب باشد.

وی در ارتباط با مخالفت اسرائیل برای کاهش تحریم‌ها گفت: ما برای رسیدن به یک توافق خوب و قابل تأیید برای تضمین اینکه این توافق برای همه خوب است، مذاکره می‌کنیم.

/فارس