اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه‌اندازی خط تولید پژو 207 در تبریز



 

 

راه‌اندازی خط تولید پژو 207 در تبریز

 

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی گفت: فاز نخست ایران خودروی آذربایجان با توان تولید پژو 206، 207 و ورانا با طراحی ایرانی در حال راه‌اندازی بوده كه بهمن امسال با حضور هیئت دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

علی مسافری صبح امروز در جلسه نشست ماهانه خانه كارگر تبریز با ابراز خرسندی از تشكیل این گردهمایی و قدردانی از تلاش كارگران به عنوان سربازان اصلی سنگر تولید گزارشی از وضعیت صنعت استان ارائه داد و گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی و احتساب استان اردبیل در مجموع 152 پروانه بهره‌برداری صادر شده بود كه این رقم تا پایان سال 88 تنها برای استان آذربایجان شرقی به بیش از 10 هزار واحد رسیده است

وی این رشد را قابل توجه خواند ولی در عین حال اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در این استان بیش از این است و باید همگی دست در دست هم دهیم تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را در این عرصه پیدا كنیم.

مسافری با اشاره به حركت‌های دشمنان انقلاب اسلامی كه با انواع تحریم‌ها و اقدامات عملی در تلاش بوده‌اند مانع پیشرفت كشور شوند، افزود: در دولت دكتر احمدی‌نژاد به بخش تولید و صنعت توجه خاصی شده و در استان آذربایجان شرقی شاهد نیز شاهد تحولات مهمی بوده‌ایم.

*راه‌اندازی 100 واحد با سرمایه‌گذاری بالای 200 میلیارد ریال در آذربایجان شرقی

وی با اشاره به برخی تحولات در حوزه صنعت و معدن آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر راه‌اندازی 100 واحد با سرمایه‌گذاری بالای 200 میلیارد ریال در استان توسط بخش خصوصی آغاز شده كه تسهیلات حمایتی دولت به آنها نیز اختصاص خواهد یافت.

مسافری به فعال‌سازی دو واحد خودروسازی در استان اشاره كرد و گفت: در این ارتباط فاز نخست ایران خودروی آذربایجان با توان تولید پژو 206، 207 و ورانا با طراحی ایرانی در حال راه‌اندازی است كه بهمن ماه سال‌جاری با حضور هیئت دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینكه در زمینه تولید خودروهای سنگین، تجاری داخل شهری نیز در استان حمایت‌های خوبی از سوی دولت دكتر احمدی‌نژاد صورت گرفته است به برخی طرح‌های مهم بخش معدن استان اشاره كرد و گفت: در طرح فولاد میانه بالغ بر 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده كه با ظرفیت یك میلیون تن تولید در سال 90 به بهره‌برداری خواهد رسید كه البته با سرمایه‌گذاری انجام شده تولیدات فعلی استان در این بخش به 2 میلیون و 800 هزار تن رسیده است كه با تسهیلات و ایجاد واحدهای جدید تا پایان دولت دهم این رقم برای 7 میلیون تن پیش بینی شده است.

وی تصریح كرد: با در نظر گرفتن اشتغالزایی هر تن برای پنج نفر تحول عظیمی در ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
راه اندازی خط تولید کشندهای ۶ و ۱۰ چرخ تولید داخل کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خط تولید سراتو راه‌اندازی می‌شود/ افزایش یک تا دو میلیونی قیمت انواع پژو 206 در یک روز (+جدول)



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت انواع پژو 206

 

 اخبار اقتصادی - خط تولید سراتو راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال خط تولید سراتو راه‌اندازی می‌شود، گفت: تولید خودروها با قیمت‌های فعلی زیان‌ده است.

به گزارش سایپا نیوز، سعید مدنی در حاشیه مراسم اعلام نام محصولات جدید این شرکت، اظهار کرد: در سال 91 و 92 تولید محصولات زیان‌ده بوده و امسال نیز در صورت عدم اصلاح قیمت‌ها زیان سنگینی را پیش‌بینی می‌کنیم.
 
وی با بیان این‌که درباره قیمت خودرو اظهارنظر نکرده و آن‌را به شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری ممکن است افزایش قیمت ناچیزی داشته باشیم.
 
مدنی در رابطه با فعالیت دلالان و واسطه‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: ظرف دو سال گذشته حجم تولید به دلیل مساعد نبودن فضای کسب و کار کاهش یافت و تقاضای انباشته شده در سال جاری خود را نشان می‌دهد.
 
وی افزود: به همین دلیل برای پاسخ به این تقاضا افزایش تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم که در کنار آن موضوع خودروهای فرسوده نیز وجود داشته و ظرفیت تولید باید افزایش یابد.
 
مدیرعامل سایپا با بیان این‌که برای تنظیم بازار فروش فوری محصولات در دستور کار است، تصریح کرد:‌ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو فرمول مناسبی است و طبق این فرمول خودروسازان می‌توانند با افزایش کیفیت محصولات خود مجوز افزایش قیمت را نیز کسب کنند.
 
مدنی درباره میزان تولید این شرکت اظهار کرد: میزان تولید سایپا در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به طور میانگین 50 درصد بیشتر از میانگین تولید سال گذشته بوده است.
 
وی با بیان این‌که در سال جاری صادرات قطعات به صورت سی‌کی‌دی به ونزوئلا و عراق و همچنین در صورت ثبات در سوریه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد:‌ همچنین خودروهای تولیدی به کشورهایی چون مصر، نیجریه، آذربایجان و 30 کشور دیگر صادر خواهد شد.
 
مدیرعامل سایپا افزود: خودروی سایپا 232 با نام جدید ساینا و همچنین تیبا 2 به تدریج جایگزین پراید خواهند شد البته تفاوت قیمت این خودروها با پراید حداکثر 30 تا 40 درصد و به طور میانگین 29 میلیون تومان خواهد بود.
 
وی با بیان این‌که پیش‌بینی ما صادرات 50 هزار دستگاه خودرو به صورت سی‌کی‌دی و سی‌بی‌یو در سال جاری است، تصریح کرد: ‌برنامه تولید امسال 500 هزار دستگاه است که سعی می‌کنیم آن‌را به 600 هزار دستگاه برسانیم.
 
مدنی در رابطه با فعال سازی پایگاه‌های ساخت خودرو در آمریکای لاتین گفت: برخی از خودروهای ما در کشورهای دیگر خریدار دارد بنابراین حتی اگر تولید این خودروها در داخل کشور متوقف شود خطوط تولید آن در خارج از کشور ایجاد و به مشتریان خارجی تحویل داده خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که با این کار قطعه‌سازان داخلی در این حوزه همچنان فعال خواهند بود، تصریح کرد: به طور معمول ترجیح می‌دهیم خودروهای کامل را صادر کنیم البته در برخی کشورها به دلیل قوانین تعرفه‌ای صادرات خودروی آماده به صرفه نیست که در این زمینه صادرات سی‌کی‌دی و مونتاژ کاری در دستور کار قرار دارد.
 
به گفته وی، خودروسازان از این پس سرمایه‌گذاری جدیدی در خارج از کشور نداشته و خطوط تولید جدید با سرمایه‌گذاری داخلی خود این کشورها و با مشاوره فنی، اجرایی و ارسال قطعات ایرانی صورت خواهد گرفت.
 
مدنی با بیان این‌که خودروهای چینی بخش بسیار محدودی از سبد محصولات ما را تشکیل خواهند داد، تصریح کرد: ‌خط تولید سراتو در حال راه‌اندازی است و علاوه بر کیا با رنو و نیسان درحال همکاری هستیم ضمن آن‌که مذاکرات با کشورهای دیگر نیز در جریان است.
 
به گفته وی، شرکت چینی چانگان به صورت مستقیم در ایران سرمایه‌گذاری کرده و امکان خرید سهام سایپا را نیز خواهد داشت.

 

------------------------------------

 

اخبار اقتصادی - افزایش یک تا دو میلیونی قیمت انواع پژو 206 در یک روز (+جدول)

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت انواع پژو 206

قیمت خودروهای داخلی روز یکشنبه 11 خرداد

اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خودروهای داخلی

اخبار اقتصادی - سایپانیوز ,دنیای اقتصاد