اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راهپیمایی 9دی برگزار نمی شود/ نامگذاری 31 خیابان به نام 9 دی




به گزارش فارس نشست خبری اصغر آب‌خضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز در محل این شورا برگزار شد. وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینكه حماسه 9 دی تقابل جدی با جنگ نرم بود، گفت: در این روز مردم در برابر استكبار جهانی كه مقابل آرمان‌های امام(ره)، شهدا و دستاوردهای انقلاب به میدان آمده بود، به تقابل پرداختند كه در رسانه‌های مختلف به این موضوع پرداخته شد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی با بیان اینكه حماسه ماندگار 9 دی، بی‌نظیر‌ترین حركت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب بود، گفت: در این روز، فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در صحیفه تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم خورد.

وی با بیان اینكه روز 9دی 1388 را حركت عظیم و فوق‌العاده مردم، در تاریخ‌ ماندگار كرد، تصریح كرد: آنچه در حماسه ماندگار 9 دی رخ داد، برخاسته از حركتی ایمانی و خدایی بود كه به هیچ وجه با اراده انسانی انجام شدنی نیست.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: این همان نكته‌ای است كه مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود به آن تاكید كرده‌اند و فرمودند كه در 9 دی دست اراده‌ الهی دیده شد و گرنه این كاری نیست كه با اراده امثال ما انجام گیرد؛ این دست قدرت الهی است؛ این چیزها دست من و امثال من نیست.

وی تصریح كرد: جریان فتنه، بعد از انتخابات ریاست جمهوری تلاش داشت تا ‌از اردوكشی‌های خیابانی به عنوان اهرم‌ فشاری برای حذف نظام اسلامی یا وادار كردن آن به پذیرش فرآیند استحاله و كشیدن خط بطلان بر جمهوریت و اسلامیت نظام استفاده كند.

آب خضر، ادامه داد: جریان فتنه پس از مدتی، به این نتیجه رسید كه دروغ بزرگ تقلب، بیش از آنچه بوده، پتانسیل و ظرفیت به خیابان كشاندن بدنه اجتماعی را ندارد، لذا از میانه راه با تعریف مفاهیم جدید و متوسل شدن به آئین‌ها و مراسم انقلاب، سعی داشت به هر نحو ممكن، جریان رو به زوال فتنه را زنده نگه دارد.

وی با اشاره به دلایل انتخاب آیین‌های ملی و مذهبی برای اغتشاش آفرینی، گفت: حضور خیابانی در آیین‌های ملی و مذهبی نیاز به مجوز قانونی نداشت و از طرف دیگر در چنین روزهایی به دلیل حساسیت رسانه‌ها و افكار عمومی امكان دیده شدن اعتراضات و ا غتشاشات افزایش می‌یافت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اضافه كرد: سوءاستفاده و اغتشاش در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه كه محل اجتماع مسلمین است، حمله به سیاست‌های آرمانی انقلاب اسلامی در روز قدس، ایجاد آشوب در روز 13 آبان، ایجاد اغتشاش در روز 16 آذر و آخرین مورد آن شكستن حرمت ایام عزاداری ابا عبدالله (علیه‌السلام) را باید در راستای اهداف فتنه‌گران قلمداد كرد.

وی با اشاره به عاشورای سال گذشته، اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری در تكیه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد موجب شد تا از ساعات اولیه صبح عاشورا، برخی باقیمانده‌های جریان فتنه از فرصت استفاده كنند و با حضور در خیابان‌ها با زدن كف و سوت و ضرب و جرح عزاداران و نمازگزاران روز عاشورای حسینی، مساجد را آتش زنند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی، فاجعه‌ توهین به عاشورا را در طول تاریخ بی‌سابقه دانست و تصریح كرد: نتیجه، برملا شدن ماهیت شوم و ضد دین جریان فتنه بود و بیشتر از گذشته آنها را در سراشیبی سقوط قرار داد و موجب بیزاری مردم از آنها شد.

وی با اشاره به اینكه حماسه 9 دی را هیچ یك از مسئولان و سازمان‌ها پیش بینی نمی‌كردند، گفت: جوشش عجیب مردم كه در 30 سال گذشته كمتر دیده شده بود و برای همیشه به حیات سیاسی فتنه‌گران در افكار عمومی ملت پایان داد.

آب خضر در ادامه به بیان ویژگی‌های حماسه 9 دی پرداخت و اظهارداشت: مهمترین پیام حماسه ماندگار 9 دی، تجدید بیعت دوباره با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و تمركز شعارهای مردم در حمایت از ولایت بود.

وی افزود: مردم نشان دادند، در آستانه ورود به 32 سالگی انقلاب اسلامی، همچنان به نظام و انقلاب وفادارند و بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های خویش ایستاده‌اند و هنگامی كه احساس كنند حادثه‌ای نظام و كشور را تهدید می‌كند همه در یك جبهه واحد قرار می‌گیرند و به مقابله با آن تهدید می‌پردازند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینكه فتنه‌‌گران تا 9 دی، تسلیم رای مردم و قانون نشده بودند، تصریح كرد: فتنه‌گران با هدف ضربه زدن به انقلاب، از هر فرصتی برای ایجاد بی‌نظمی، آشوب و اغتشاش استفاده می‌كردند، اما در 9 دی مردم خشم و نفرت خود را نشان دادند و خواستار برخورد جدی با فتنه‌گران شدند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی اضافه كرد: فتنه پس از انتخابات سال 88 به گونه‌ای پیش رفت كه به روشنی دست استكبار جهانی و عوامل داخلی، در دامن زدن به التهاب‌ها و اغتشاش آفرینی‌ها دیده می‌شد.

وی تصریح كرد: یكی از اصلی‌ترین شعارهای مردم شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و پایبندی مردم به آرامان‌های انقلاب بود و در این روز، مردم دست رد بر سینه كسانی زدند كه پیش از این موضوع جمهوری ایرانی را طرح كرده بودند.

آب خضر با اشاره به اینكه نسل اول و دوم و سوم همه با هم در راهپیمایی 9دی آمده بودند، اظهار داشت: پیام آن‌ها این بود كه همه نسل‌ها با انقلاب گره خورده و پیوند ناگسستنی با آن دارند، حضور گسترده و میلیونی مردم در راهپیمایی این نظریه را اثبات كرد كه به رغم برخی ریزش‌ها، انقلاب با رویش‌های بسیاری روبروست.

وی با بیان اینكه 9دی به صحنه تجلی بصیرت و دشمن‌شناسی مردم تبدیل شد، گفت: یك بار دیگر به جهانیان ثابت شد ملت ایران قدرت خاموش كردن هر فتنه‌ای را دارد و تحلیل‌های اشتباه دشمنان نقش بر آب شد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی در ادامه سخنان خود تصریح كرد: شعارهای خودجوشی كه توسط مردم در روز 9دی سر داده شد، نشان داد مردم كشور تحلیل‌گر هستند و به مسائل سیاسی به خوبی واقفند و در این راستا حتی از نخبگان جامعه هم شعور سیاسی بالاتری دارند.

وی در ادامه با بیان اینكه برای پاسداشت حماسه 9 دی، هیچگونه حركت میدانی و راهپیمایی نداریم، گفت: نیازی به راهپیمایی نیست و اگر مردم احساس كنند دشمن دست طمع به ارزش‌های انقلاب دارد در صحنه حضور خواهند داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: آنچه در برنامه‌های امسال پیش بینی شده، فعالیت‌های تحلیلی و تبیینی است و بصیرت افزایی نسل جوان است كه رهبری نیز در فرمایشات خود بیش از 73 بار به موضوع فتنه اشاره كرده اند.

وی با اشاره به اینكه برنامه‌های پاسداشت حماسه 9 دی از 2 الی 3 روز قبل شروع شده، گفت: نواخته شدن زنگ بصیرت در مدارس سراسر كشور، نامگذاری 31 خیابان به نام 9 دی در مراكز استان‌ها، اعزام سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به سراسر كشور، رونمایی و توزیع نرم افزار تخصصی چند رسانه‌ای «روز بصیرت» در مدارس سراسر كشور، رونمایی از پنج عنوان كتاب با موضوع فتنه و تولید و اجرای نمایش «كلید» در حوزه هنری، از جمله برنامه‌های پاسداشت این روز است.

*ثبت جهانی 9 دی در حال پیگیری است

آب خضر در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس، در خصوص ثبت جهانی روز 9 دی با توجه به حضور 4.5 میلیون تهرانی در آن، با اعلام پیگیری این موضوع، اظهار داشت: سال قبل به این امر اقدام شده ولی اطلاع دقیقی از ثبت آن در دست نیست.

وی در پاسخ به سئوال دیگری، درباره دلیل عدم برگزاری راهپیمایی در این روز علی رغم انتظاری كه مردم و رسانه‌ها داشتند، گفت: شرایط فعلی اقتضا نمی‌كند كه راهپیمایی داشته باشیم و با توجه به اینكه یك ماه دیگر سالگرد 22 بهمن است، مردم بغض و كینه خود را در این روز خالی خواهند كرد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی، افزود: علی رغم این هر وقت نیاز باشد این كار را انجام می‌دهیم.../فارس


ویدیو مرتبط :
راهپیمایی 9 دی مشت محکم مردم بر دهان فتنه گران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد/نماینده مخالف: چرا مخالف نامگذاری میدانی به نام 9 دی بودید؟



 بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی روحانی

مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد

بعد از بررسی کلیات خط مشی،‌اصول و برنامه کابینه پیشنهادی، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای معرفی شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس از ابتدای صبح امروز بررسی کلیات برنامه اصول و خط مشی کابینه پیشنهادی را در دستور کار داشته است که بر این اساس و طبق آیین‌نامه5 مخالف و 5 موافق، رییس جمهور و اسحاق جهانگیری و محمدباقر نوبخت معاونان رییس جمهور در مورد برنامه کابینه به ایراد سخن پرداختند.

دقایقی پیش بعد از بررسی برنامه کابینه مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد که ترتیب بررسی 18 وزیر معرفی شده کابینه طبق حروف الفبا است که بر این اساس اکنون نوبت بررسی صلاحیت نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

علی لاریجانی در این رابطه گفت که بعد از اظهارات مخالفان و موافقان در مورد کلیه کابینه اکنون مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی می‌شود که اولین وزیر، وزیر معرفی شده آموزش و پرورش است.


امیرآبادی، مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: چرا مخالف نامگذاری میدانی به نام 9 دی بودید؟

نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکی از وزرایی بود که در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، برای گرفتن رای اعتماد، نمایندگان موافق و مخالف درباره او صحبت‌هایی را مطرح کردند.

امیرآبادی که به عنوان اولین مخالف سخنرانی کرد، با اشاره به اهمیت این وزارتخانه گفت: این وزارتخانه با 11 میلیون دانش آموز وزارت مهمی است و تاکیدات رهبر درخصوص آموزش و پرورش اهمیت این وزارتخانه را میرساند.


او سپس به عملکرد نجفی اشاره کرد و گفت: باوجود این که شما 8 سال مسئولیت این وزارتخانه را داشتید اما تغییر مثبتی به وجود نیامده است. طرح کلیات نظام آموزشی که نتیجه 10 سال فعالیت بود و از زمان شهید رجایی آغاز شده بود به وجود آمد ولی با شروع وزارت شما در سال 68 بدون تامل و تعمق به بهانه آن که توانایی اجرایی ندارید و به جای تحقیق در محتوا با رویکرد دینی و اتخاذ روشهای تربیتی آن را نادیده گرفته و تغییر را از سال آخر دوره متوسطه شروع کردید آن هم با تبدیل این دوره به دو نیم سال که بعضا مجبور شدند ارائه دروس را تغییر دهند و باعث مشکلات تربیتی شد.


او با تاکید بر این که عدم توجه به تحلیل محتوا و روش‌ها با رویکرد دینی در دوره ابتدایی هم به فراموشی سپرده شد، توضیح داد: در دوره شما شاهد تضعیف مراکز تربیت معلم بودیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: نقش آموزش در مدارس مهمتر از دانشگاه‌هاست به طوری که در کشورهای توسعه یافته حتی به اساتید هم اجازه نمیدهند معلم دوره ابتدایی شوند و میگویند باید آموزش ویژه ای ببییند چون دوره ابتدایی دوران دیگری دارد و هم‌اکنون دانشگاه فرهنگیان همان رسالت را برعهده دارد.


این مخالف وزیر پیشنهادی تاکید کرد: عملکرد شما در طول دوره وزارت نشان میدهد به مقوله پرورشی اعتقاد ندارید و فقط آموزش را در سایر دروس مانند شیمی و فیزیک میدانید.
او با بیان این که در برنامه تان بر انس با قرآن وهمکاری با حوزه علمیه تاکید کرده‌اید، گفت: در طول دوران مسئولیت خودتان چند تفاهم نامه در این مدت با حوزه علمیه و مراکز دینی داشتید و چند قاری تربیت کردید؟ چند بار با مراجع دینی ملاقات کردید و از نصایح آنها در آموزش و پوررش استفاده کردید؟


امیرآبادی همچنین با انتقاد از وضعیت میشت معلمان، روشهای تدریس و پرورش استعدادها گفت: شما تاکید دارید بر مدارس غیرانتفاعی اما مردم از کجا پول بیاورند؟ از شهریه های مدارس خبر دارید؟ البته این ایراد به بیشتر وزرای بعد از شما هم وارد است اما آزموده را آزمون خطاست.


این نماینده در ادامه گفت: باتوجه به تهاجم فرهنگی چه برنامه ای برای مصون سازی دانش‌آموزان دارید؟


او سپس ادامه داد: بررسی عملکرد هشت ساله ایشان نشان‌دهنده عدم تعقل ساختاری، عدم تغییر نظام آموزشی، ناکارآمدی، مشکلات کارکنان در آن هشت سال و حاکمیت روشهای قدیمی در کارنامه است و در این برنامه ارائه شده هم به گذشته رجعت شده و از بازنگری در سند تحول و هوشمندسازی سخن گفته شده و نداشتن برنامه برای تثبیت نظام آموزشی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه به چشم می‌خورد.


او با بیان این که نباید وارد مسائل سیاسی شد، گفت: نباید در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش وارد مسائل سیاسی شد اما میبینیم که رییس جمهور کسی را معرفی کرده که یک چهره شاخص سیاسی است نه علمی و فرهنگی.


امیرآبادی گفت: نمیتوانیم به راحتی از فته 88 عبور کنیم و از کنار کسانی که با قانون شکنی آن خسارت را وارد کردند بگذریم. شما درانتخابات 88 در ستاد آقای موسوی بودید عضویت جرم نیست اما شما بی اطلاع از وضعیت کشور نبودید، چرا با اعلامیه‌ها برخی را به خیابانها کشاندید؟

 

شما در مرداد 88 نامه‌ای به مراجع عظام نوشتید و مسائلی را مطرح کردید نوشتن نامه جرم نیست اما وارد کردن اتهام ناروا به نظام اسلامی درست است؟ شما چه کاره بودید و از طرف چه ارگان و نهادی وظیفه داشتید که در منازل برخی حضور می یافتنید و میگفتید از طرف کروبی و موسوی آمده‌ایم؟


این مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین سوالاتی را مطرح کرد و گفت: سوال من از شما این است که برای ارتقای کیفی مدارس دولتی چه برنامه‌ای دارید؟دآنچه در سال 88 اتفاق افتاد را فتنه میدانید؟ اعتقادی به تقلب دارید و آنها را که فتنه به وجود آوردند محکوم میکنید؟ و این که چرا در شورای شهر مخالف نامگذاری میدانی به نام 9 دی بودید؟
ایسنا/خبرآنلاین