اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راهپیمایی تهرانی ها در حمایت از مردم مصر



 

چه خبر از لبنان؟ / حریری اسكی می رود!

 

 

فارس: بسیج دانشجویی 8 دانشگاه‌ تهران با صدور بیانیه‌ای مردم تهران را به راهپیمایی در حمایت از قیام مردم مصر و سایر كشورهای اسلامی پس از اقامه نمازجمعه فردا فراخواند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و علوم‌پزشكی تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیركبیر، خواجه‌نصیرالدین طوسی، علم‌و‌صنعت، علامه‌طباطبایی، شهید بهشتی و امام صادق(ع) با صدور بیانیه مشتركی، با حمایت از قیام مردم مصر و دیگر كشور های اسلامی اعلام داشتند:

"پس از نمازجمعه فردا به امامت ولی ‌امر مسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از درب خیابان قدس دانشگاه تهران تا میدان فلسطین راهپیمایی می‌كنند ".

متن كامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَمَثلُ كَلِمَةٍ خَبِیثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍ یُثَبِّتُ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِی الآخِرَةِ وَیُضِلُّ اللّهُ الظَّالِمِینَ وَیَفْعَلُ اللّهُ مَا یَشَاء " (ابراهیم 26-27)

"شكى نیست كه براساس حقایقى كه خداى متعال تقدیر كرده است، خاورمیانه‌ جدید شكل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانه‌ اسلام خواهد بود ". امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)

ملت ظلم‌ستیز ایران

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران كه منادی ظلم‌ستیزی و مبارزه با استكبار بوده است شاهد حركتی عظیم در میان امت‌های مسلمان كه سال‌ها یوق استعلا‌طلبی غرب و رژیم غاصب صهیونیستی را بر گردن داشتند، بوده‌ایم.

این بیداری همگانی ملت‌ها بار‌ها و بارها از جانب امام امت و رهبر انقلاب تاكید شده بود كه اكنون زمان به بار نشستن آن فرار رسیده است.دیگر مردم مسلمان حاضر به تحمل دیكتاتور بزرگ-آمریكا- و اذناب و دست نشانده‌هایش در كشورهایشان نیستند و به تاسی از انقلاب اسلامی ایران به پا خواسته‌اند و با حضور در خیابان‌ها مشت‌های گره كرده‌شان را به دهان سران خیانتكارشان كه در طول حكومت غاصبانه‌شان امنیت جرثومه فسا‌د و غده سرطانی عالم را تضمین كرده‌اند زده‌اند.

موضع‌گیری‌های متزلزل و دو‌گانه غرب در این باره نشان از تضعیف و فرو‌پاشی پایه‌های نظا‌م استكباری در منطقه است كه مصداقی است عینی بر آیه شریفه " فاما الزبد فیذهب جفاء ".

ما دانشجویان مسلمان از عموم مردم ایران كه همواره در خط مقدم جبهه نبرد حق علیه باطل به دفاع از مستضعفین مقابل مستكبرین عالم پرداخته‌اند، دعوت می‌كنیم كه در راه شكل‌گیری خاورمیانه جدید كه به فرموده مقام معظم رهبری خاورمیانه اسلامی خواهد بود با شركت در راهپیمایی بعد از نمازجمعه این هفته به امامت ولی امر مسلمین جهان كه از درب خیابان قدس دانشگاه تهران آغاز می‌شود و با تجمع در " میدان فلسطین " ادامه می‌یابد نقش خود را در جهت حمایت از نهضت بیداری مردم مصر و دیگر كشورهای اسلامی ایفا كنند.

به امید آنكه گامی در خیزش جهانی برای آمادگی ظهور منجی بشریت حضرت صاحب الامر و الزمان ارواحنا له الفدا بر داشته باشیم.

و من الله التوفیق وعلیه التكلان... / فارس


ویدیو مرتبط :
راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پافشاری «عبدالله دوم» بر حمایت اردن از خواست و اراده ملت مصر



حمایت اردن از خواست ملت مصر , رئیس جمهور مصر

پافشاری «عبدالله دوم» بر حمایت اردن از خواست و اراده ملت مصر

پادشاه اردن در دیدار با رئیس جمهور موقت مصر در امان بر پافشاری امان بر حمایت از خواست و اراده ملت مصر تأکید کرد و خواستار تقویت روابط دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در دیدار با «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر که به اردن سفر کرده تأکید کرد که امان از خواست و اراده ملت مصر حمایت می‌کند.

عبدالله دوم در این دیدار تأکید کرد که مصر کشوری مهم و برادر برای اردن است و امان از همه مطالبات مردم مصر که ثبات و وحدت این کشور را تقویت کند، حمایت می کند و امیدوار است که این کشور همه چالش‌های پیش رو با سربلندی پشت سر بگذارد.

در این دیدار دو طرف بر تقویت روابط دو جانبه به ویژه در زمینه اقتصادی و پرونده‌های مهم منطقه تأکید کردند همچنین خواستار تشکیل جلسات کمیته عالی مصر و اردن برای توسعه همکاری دو کشور در زمینه انرژی و تجاری شدند.

پادشاه اردن و رئیس جمهور موقت مصر در این دیدار بر لزوم اتخاذ مواضع عربی متحد در قبال موضوعات مختلف منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین و سوریه پافشاری کردند.

رئیس جمهور موقت مصر پیشتر به ریاض سفر کرده بود که این اولین سفر برون مرزی او بعد از به عهده گرفتن مسئولیت اداره کشور به شمار می‌آید.

اردن و عربستان از حامیان اصلی تحولات صورت گرفته در مصر بعد از برکناری مرسی و نقشه راه ترسیم شده از سوی احزاب معارض و ارتش‌اند./فارس