اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز مروارید گمشده را دزدها می‌دانستند



 

 

راز مروارید گمشده را دزدها می‌دانستند

 

۴زن و مرد معتاد كه اقدام به سرقت طلا و جواهر از خانه‌های مردم می‌كردند، هنگام فروش یك مروارید در بازار تهران،شناسایی و دستگیر شدند.



در یكی از روزهای اسفند سال ۸۷ ساكنان یك خانه در سعادت‌آباد وقتی به محل سكونت خود بازگشتند، متوجه شدند در غیاب آنها سارقان پس از تخریب در ورودی مشرف به بالكن، با ورود به خانه، طلا و جواهرات موجود در خانه را سرقت كرده و متواری شده‌اند.



در تماس مرد مالباخته با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و حضور ماموران كلانتری ۱۳۴ ، پرونده‌ای در این ارتباط تشكیل و به دستور جعفری‌نسب، بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای سعادت‌آباد پرونده برای پیگیری و تحقیقات به اداره ۱۷ پلیس آگاهی ارسال شد.



با آغاز تحقیقات از سوی كارآگاهان اداره ۱۷ پلیس آگاهی و بررسی محل سرقت، مشخص شد سارقان با اطلاع از ترك محل از سوی صاحبخانه، با ورود به خانه یكصد میلیون تومان از اموال منزل از جمله یك مروارید گرانقیمت را سرقت كرده و متواری شده‌اند.



با بررسی مقدماتی، مشخصات طلا و جواهرات سرقت شده از جمله مروارید گرانبها در اختیار طلافروشی‌ها قرار گرفت و در حالی كه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، چند فقره سرقت مشابه دیگر كه از طریق بالكن خانه‌ها انجام شده بود، به پلیس آگاهی تهران گزارش شد.



● رد پا


سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به «جام‌جم» گفت: در حالی كه تحقیقات میدانی برای رازگشایی از این سرقت‌ها ادامه داشت، در یكی از روزهای بهمن سال گذشته، زنی میانسال در حالی كه با مراجعه به یك طلافروشی در میدان پونك، قصد فروش یك مروارید گرانبها را داشت، مرد فروشنده از وی درخواست فاكتور كرد كه این زن عنوان كرد آن را هدیه گرفته و چون همسرش به بیماری سختی مبتلا شده است، قصد فروش مروارید را دارد.



محمدیان افزود: ‌در پی این اظهارات، صاحب طلافروشی كه به موضوع مشكوك شده بود، موضوع را به مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش كرد و ماموران كلانتری ۱۴۰ پس از حضور در محل، این زن را كه تلاش می‌كرد از محل متواری شود، بازداشت و موضوع را به ماموران اداره ۱۷ پلیس آگاهی گزارش كردند.



با انتقال متهم به پلیس آگاهی و دعوت از مالباخته، وی مروارید خود را شناسایی كرد و زن متهم در ادامه اعتراف كرد: از چندی پیش به اتفاق شوهرم كه اعتیاد شدیدی به مواد مخدر (شیشه) دارد، با همدستی یك زوج كه آنها نیز همانند ما به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند، پس از شناسایی خانه‌ها در غرب و شمال غرب تهران با ۲ دستگاه خودروی ون نقره‌ای و دوو سی یلو ، به آنجا می رفتیم.



در این محل من و دیگر زن سارق در این خودروها می‌نشستیم و شوهرم و دوستش به نام اشكان كه تبحر خاصی در بالا رفتن از دیوار دارد، وارد محل می‌شدند و اموال را كه عمدتا طلا، جواهر و وسایل با ارزش بودند سرقت می‌كردند.



● دستگیری متهمان

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: پس از این اعترافات، ماموران در یك اقدام ضربتی ۳ عضو دیگر این باند را دستگیر و در بازرسی از محل سكونت آنها، مقادیری از طلاهای مسروقه را كشف و ضبط كردند.



محمدیان تصریح كرد: با اعتراف متهمان به چند فقره سرقت تاكنون ۱۰ محل كه مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است، شناسایی شده‌اند كه در این ارتباط، تلاش برای دستگیری چند خریدار اموال مسروقه كه عمدتا با دریافت طلا و جواهر، شیشه در اختیار زوج‌های سارق قرار داده‌اند، آغاز شده است.



رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان كرد: تمامی مالباختگان كه واحدهای آپارتمانی آنها در سعادت‌آباد و امیرآباد سرقت شده است، می‌توانند برای طرح شكایت و شناسایی اموال كشف شده بویژه طلا و جواهرات به اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند..../گزارش : جام‌جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
10 راز گمشده تاریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس ماهواره چین و راز پرواز گمشده مالزی!(+تصاویر)




اخبار حوادث -  عکس ماهواره چین و راز پرواز گمشده مالزی!

مالزی برای بررسی تصاویر ماهواره‌ای که چین منتشر کرده و گمان آن می‌رود به هواپیمای ناپدید شده پرواز ۳۷۰ خطوط هوایی آن مربوط می‌شود، به دریای چین جنوبی هواپیمای تجسسی فرستاده است.یک ماهواره چینی تصاویری ثبت کرده است که ممکن است چند قطعه از لاشه هواپیمای ناپدید شده را نشان می‌دهند.

عکس ماهواره چین و راز پرواز گمشده مالزی!به گزارش "تابناک" به نقل از  شینهوا این قطعات، از نظر اندازه کوچک نیستند، بنا بر گزارش‌ها یکی از آنها ۱۳ در ۱۸ متر، دیگری ۱۴ در ۱۹ متر و سومی ۲۴ در ۲۲ متر است.

اندازه کل بوئینگ ۷۷۷ حدودا ۶۴ متر است.تصاویری که اکنون منتشر شده، یازده صبح نهم مارس، یعنی یک روز پس از ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی ثبت شده‌اند اما تا روز ۱۲ مارس منتشر نشده بودند.

زمانی که اداره علوم و فنون برای امور دفاعی چین آنها را بر وب‌سایت خود گذاشت.این تصاویر در منطقه‌ای نزدیک به جایی که خلیج تایلند و دریای چین جنوبی به‌هم وصل می‌شوند گرفته شده، در نتیجه نزدیک به جایی‌ست که بررسی‌ها و جست‌وجوهای اولیه در آن آغاز شده بود، یعنی آب‌های مالزی و ویتنام در شمال شرق شبه‌جزیره مالزی.

ارتش خلق چین همچنین روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد چند ماهواره که قابلیت عکس‌برداری با کیفیت بالا را دارند به آسمان دریای جنوب چین هدایت کرده تا در عملیات تجسس برای یافتن اثری از این هواپیمای مسافربری که ۲۳۹ سرنشین داشت، شرکت کنند. این ماهواره‌ها از مرکزی نظامی در شمال چین هدایت می‌شوند.

صبح امروز هم مالزی آخرین گفتگوی رادیویی میان خلبان و تیم کنترل پرواز را منتشر کرد که تنها چند دقیقه پیش از ناپدید شدن هواپیما انجام گرفته بود و در آن خلبان می‌گوید: «همه چیز مرتب است!

آیا این تصاویر مربوط به لاشه هواپیماست یا قایق و ناو جستجو گر؟ ساعاتی دیگر از این تصاویر رمزگشایی خواهد شد.

 

تصاویر AFP/xinhua

اخبار,اخبار حوادث,عکس ماهواره چین از هواپیمای ناپدید شده مالزی

 

اخبار,اخبار حوادث,عکس ماهواره چین از هواپیمای ناپدید شده مالزی

 

اخبار,اخبار حوادث,عکس ماهواره چین از هواپیمای ناپدید شده مالزی

 

اخبار,اخبار حوادث,عکس ماهواره چین از هواپیمای ناپدید شده مالزی

اخبار حوادث - تابناک