اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز قتل خلبان ایران ایر و همسرش چه بود؟



راز قتل خلبان ایران ایر و همسرش چه بود؟

«عامل قتل خلبان ایران ایر و همسرش دستگیر شد». این خبر را بازپرس عطاءالله رودگر، رییس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران به اعتماد داد.

قاضی رودگر كه رسیدگی به این پرونده را از شامگاه شانزدهم اسفندماه گذشته بر عهده داشت در حالی در گفت‌وگو با خبرنگار ما جزییاتی را درباره دستگیری متهم این پرونده ارائه كرده است كه قتل خلبان منصور شهركی و همسرش را یكی از فجیع‌ترین و متاثر‌كننده‌ترین جنایت‌هایی می‌داند كه تا به حال مسوول رسیدگی به آنها بوده است.

بالاخره متهم به قتل این پرونده دستگیر شد، زمان دستگیری وی كی بود؟

بله، ماموران پلبیس موفق شدند شنبه بعد از ظهر 24 فروردین ماه متهم را در شرق تهران دستگیر كنند.

مشخصات متهم چیست ؟ اسم او را می‌توانید بگویید؟

متهم مردی 40 ساله، تنومند و قوی هیكل است. هویتش برای ما محرز و مشخص شده است اما فعلا امكان افشای آن وجود ندارد. شما می‌توانید در خبرتان متهم را با نام كوچك «م» معرفی كنید.

بسیار خب، آیا متهم به قتل اعتراف كرده است یا تنها مظنون است و برای انجام تحقیقات دستگیرشده است؟

خیر، متهم در همان لحظات اولیه دستگیری به قتل با انگیزه سرقت اعتراف كرد.

انگیزه متهم از ارتكاب دو فقره قتل چه بوده است؟

سرقت، انگیزه اصلی او بوده است، با این حال دستورات لازم برای انجام تحقیقات تا كشف انگیزه‌های احتمالی دیگر متهم برای ارتكاب این دو جنایت صادر شده است.

ماجرای سرقت چه بوده است؟در زمان وقوع كه چنین فرضیه‌یی مطرح نبود زیرا می‌گفتند از خانه خلبان چیز با ارزشی سرقت نشده است؟

ماجرا از این قرار بود كه مرحوم منصور شهركی قصد داشته خودروی سوناتای خود را به فروش برساند به همین دلیل این خودرو را برای فروش آگهی كرده بود. در همین روز‌هایی كه این خودرو برای فروش آگهی شده بود چندین نفر برای خرید خودرو با منصور تماس گرفتند كه یكی از این افراد همین فرد متهم به قتل است.

این فرد به بهانه خرید خودرو و با طرح این ادعا كه می‌خواهد خودرو را از نزدیك ببیند به خانه مرحوم منصور شهركی و همسرش می‌رود. به نظر می‌رسد بعد از آنكه با هم درباره خودرو صحبت كردند متهم تصمیم به عملی كردن نقشه‌اش گرفته. او منصور و همسرش سارا را تهدید كرده و از آنها خواسته تا مدارك و سوییچ ماشین را به او بدهند.

خودش در بازجویی‌ها عنوان كرده كه وضعیت مالی مناسب منصور او را وسوسه كرده تا اموال‌شان را سرقت كند. منصور با متهم درگیر شده‌اند و متهم كه مردی قوی هیكل و تنومند بود دست و پای منصور و همسرش را می‌بندد و بعد هم برای آنكه شناسایی نشود آنها را به قتل می‌رساند و مقداری از اموال خانه را نیز به سرقت می‌برد كه از جمله این اموال مدارك متعلق به خودروی سوناتا بوده است. متهم بعد از ارتكاب این جنایت تمام آثار قتل را به طرز ماهرانه‌یی از بین برده بود اما پلیس موفق شد با كار‌های علمی و اقدامات فنی در شب چهلمین روز از وقوع این جنایت قاتل را دستگیر كند.

آیا به جز اقرار متهم به جنایت دلیل دیگری مبنی بر قاتل بودن وی در دست است؟

تحقیقات كماكان ادامه دارد و ما تا كامل شدن همه گره‌های پرونده به تحقیقات ادامه می‌دهیم با این حال از آنجایی كه برخی اموال متعلق به مقتول در منزل مسكونی متهم كشف شده این مساله دال بر صحت اقاریر متهم دارد.

این وسایل چه بودند؟

وسایلی كه از خانه متهم كشف شده شامل مدارك خودرو و مقداری از وسایل قیمتی متعلق به خانه مقتول بوده است.

متهم سابقه كیفری هم داشته است؟

فعلا نمی‌توانم درباره اینكه این فرد سابقه كیفری دارد یا خیر صحبت كنم./اعتماد

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شستن هواپیمای ایران ایر با دست توسط خلبان فرودگاه تبریز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه عامل قتل خلبان ایران ایر و همسرش



اخبار ,اخبار حوادث ,قتل

اخبار حوادث - محاکمه عامل قتل خلبان ایران ایر و همسرش

محاکمه عامل قتل خلبان ایران ایر و همسرشدر این پرونده مرتضی 38 ساله متهم است در تاریخ 16 اسفند ماه سال 91 با انگیزه سرقت وارد خانه زوج جوانی به نام های منصور و سارا شده و قربانیان خود را به طرز هولناکی به قتل رسانده است.

به گزارش مهر، مرتضی 25 فروردین سال 92 دستگیر و به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که صبح امروز جلسه دادگاه به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده مرتضی متهم به قتل عمدی مرحومان منصور و سارا، ایجاد ضرب و جرح عمدی با چقو، جنایت بر میت سرقت و حمل و نگهداری سلاح جنگی است. با توجه به دلایل موجود در پرونده برای وی درخواست قصاص دارم.

در ادامه اولیای دم قربانیان در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل فرزندان خود درخواست قصاص کردند.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به متهم از او خواست به دفاع از خود بپردازد که مرتضی پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: من همه اتهامات را قبول دارم. از بچگی در خانواده ای بزرگ شدم که در آن هیچ وقت محبت ندیدم همین شرایط باعث شد خیلی زود از خانواده ام جدا شده و مستقل شوم. این شرایط مرا به سمت ازدواج با زنی برد که پس از 10 سال به دلیل مشکلاتی که با هم داشتیم از او جدا شده و همسر اولم تمام سرمایه مرا که در این سال ها جمع کرده بودم از من گرفت.

وی ادامه داد: در حالی که شرایط بدی داشتم زندگی روی خوشش را به من نشان داد و با زنی آشنا شدم که پس از ازدواج با او توانستم خوشبختی را احساس کنم اما این خوشبختی زیاد دوام نیاورد و متوجه بیماری همسرم شدم او مثل شمع در مقابل چشمانم آب می شد و من به دلیل مشکلات مالی نمی توانستم کاری برای او انجام دهم به همین خاطر به کرمانشاه رفته و یک قبضه کلت کمری تهیه کردم. تصمیم داشتم از طریق سرقت پول مورد نیاز جراحی همسرم را تهیه کنم.

رئیس دادگاه: با مقتولین آشنایی داشتی؟
متهم به قتل: نه. از طریق آگهی فروش خودرو با آنها آشنا شدم. قربانیان قصد داشتند خودروی سوناتای خود را بفروشند و من به عنوان خریدار با آنها وارد معامله شدم.

رئیس دادگاه: چرا این روش را برای سرقت انتخاب کردی؟
متهم به قتل: من در کار خرید و فروش خودرو بودم به همین خاطر تصمیم گرفتم به این روش دست به سرقت بزنم.

رئیس دادگاه: درباره روز حادثه بگو.
متهم به قتل: به بهانه تنظیم قولنامه با قربانیان قرار گذاشته و به خانه شان رفتم ابتدا با اسلحه آن را تهدید کرده و خواستم 20 میلیون تومان به من بدهند اما قبول نکردند به همین خاطر آنها را به داخل اتاق برده و دست و پایشان را بستم. سپس کیف منصور را که حاوی مدارک ماشین و عابر بانک بود سرقت کرده و با تهدید رمز عابر بانک را از او گرفتم.

وقتی از خانه خارج شدم ناگهان به این فکر افتادم که آنها وقتی آزاد شوند مشخصات مرا به پلیس می دهند و دستگیر می شوم به همین خاطر به خانه بازگشته و آنها را با ضربات چاقو کشتم. پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای تصمیم گیری وارد شور شدند.

اخبار حوادث - مهر