اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز جسد مردی در رودخانه زاینده رود پس از 2ماه برملا شد



راز جسد مردی در رودخانه زاینده رود پس از 2ماه برملا شد

با تلاش كارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان راز قتل مردی كه جسدش دو ماه پیش در رودخانه زاینده رود كشف شده بود برملا و قاتل وی نیز دستگیر شد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین حسین زاده” رییس پلیس آگاهی استان اصفهان صبح دیروز گفت: هفتم بهمن ماه سال 90 در پی تماس تلفنی شهروندی با مركز فوریت های پلیسی 110 جسد مردی كه دست و پایش با طنابی بسته شده بود در رودخانه زاینده رود كشف شد.

وی افزود: از آنجا كه هویت جسد براثر ماندن در درون آب قابل شناسایی نبود تحقیقات وسیعی برای شناسایی وی توسط تیم ویژه تشخیص هویت این پلیس انجام و سرانجام در كمتر از یك هفته كارشناسان موفق شدند مقتول را شناسایی كنند.این مقام مسئول با بیان اینكه مقتول مردی حدوداً 28 ساله به نام اسماعیل _ ق بود گفت: از آن زمان تحقیقات برای یافتن سرنخی از قاتل یا قاتلان وی در دستور كار قرار گرفت و كارآگاهان در یافتند كه او از یكی از استان های همجوار به اصفهان آمده و به منزل یكی از اقوام خود رفته بوده كه از زمان ورود او به منزل اقوام خود دیگر اثری از وی نبوده است.رییس پلیس آگاهی استان خاطر نشان كرد:ماموران با انجام تحقیقات گسترده منزلی كه مقتول قبل از ناپدید شدن در آن مستقر شده بود را یافته و سریعاً به آن محل اعزام شدند و هنگامی كه كارآگاهان به محل اقامت وی برای بررسی های بیشتر وارد شدند تكه طنابی توجه آنان را جلب كرد.

وی افزود: این طناب از نظر مشخصات فیزیكی با طنابی كه به دست و پای مقتول بسته شده بود مشابهت زیادی داشت كه ظن كارآگاهان را بر انگیخت و با انتقال این طناب به آزمایشگاه جنایی پلیس و انجام آزمایش های دقیق مشخص شد طناب كشف شده به همراه جسد قسمتی از همین طنابی است كه كارآگاهان آن را در منزل مظنون حادثه یافته بودند. سرهنگ “حسین زاده” گفت: با روشن شدن این موضوع فرد مظنون به اتهام قتل دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد و با قرار صادره روانه زندان شد./مردم سالاری


ویدیو مرتبط :
اقامت در کنار رودخانه زاینده رود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز جنایت زن خیانتکار در زاینده رود بود



راز جنایت زن خیانتکار در زاینده رود بود

سناریوی مرد جنایتکار که برای ازدواج با زن جوان نقشه قتل شوهر او را طراحی و با کمک دو مرد افغان اجرا کرده بود با کشف جسد مقتول در زاینده رود فاش شد.

اعتدال:  17 فروردین امسال اعضای یک خانواده که برای تفریح به منار رودخانه زاینده رود رفته بودند با یک گونی مشکوک روبرو شدند که  کنار رودخانه افتاده بود. آنها پس از بازکردن در گونی با جسد مردی در داخل آن روبرو شدند. پس از اطلاع ماجرا به پلیس تیمی از کارآگاهان همراه بازپرس ویژه قتل در محل جنایت حاضر شدند.

 

در نخستین بررسی ها مشخص شد جسد متعلق به مرد جوانی است که چند روزی از مرگ او می گذرد. عامل یا عاملان جنایت پس از قتل مرد ناشناس با ضربه های کارد، جسدش را داخل گونی قرار داده و به داخل رودخانه انداخته بودند.

پس از تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. ماموران در نخستین گام برای شناسائی هویت مقتول به بررسی پرونده افراد فقدانی پرداخته و دریافتند مقتول علی نام داشته که خانواده اش 28 اسفند سال گذشته با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن او خبر داده بودند.

با شناسائی هویت مقتول روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد. ردیابی های پلیسی نشان داد او شامگاه 25 اسفند با یکی از دوستانش به نام رضا قرار داشته است. در ادامه رضا دستگیر شد که در بازجوئی ها منکر هرگونه ارتباطی با مقتول شد.

 

کارآگاهان که متوجه تناقض گوئی های متهم شده بودند به بازجوئی ها ادامه دادند که مرد جنایتکار سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت : مدتی است با همسر مقتول ارتباط پنهانی دارم. ما قصد داشتیم با هم ازدواج کنیم اما علی سد راه ما بود به همین خاطر نقشه قتلش را طراحی کردیم. شب حادثه به بهانه گردش با مقتول قرار گذاشتم. او را به یک دامداری بردم. دو کارگر آنجا را اجیر کرده بودم تا در قتل کمکم کنند. ابتدا با چوب چند ضربه به سرش زدیم بعد هم سه نفری پنج ضربه کارد به بدنش وارد کردیم. مقتول شروع به داد و فریاد کرد به همین خاطر با یک شال دهانش را بستیم.

 

وی ادامه داد: وقتی از مرگش مطمئن شدیم جسدش را داخل یک گونی گذاشته و به داخل رودخانه پرت کردیم. قرار بود پس از مدتی با همسر مقتول ازدواج کنم که ماجرای قتل فاش شد.

 

سرهنگ حسین زاده- رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان- با اشاره به این خبر به مهر گفت: پس از اعترافات متهم ماموران سه متهم دیگر پرونده را دستگیر کردند که متهمان با اعتراف به قتل صحنه جنایت را بازسازی کردند.

همسر مقتول هم دربازجوئی ها به ارتباط پنهانی با رضا اعتراف کرد و گفت: شوهر مرا طلاق نمی داد به همین خاطر تنها راه رسیدن ما به هم قتل شوهرم بود.

متهمان پس از تکمیل تحقیقات با قرار قانونی روانه زندان شدند.