اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رازگشایی جنایت پنهان پس از ۵ سال



 

 

رازگشایی جنایت پنهان پس از ۵ سال

 

 

با كشف جمجمه و استخوان های یك مرد در خانه ای در نصیرآباد شهریار، راز به قتل رسیدن یك راننده میانسال بعد از ۵ سال فاش و عامل جنایتدستگیر شد.

این راز وقتی فاش شد كه ساعت ۳۰ / ۲۲ شامگاه ۲۰ خرداد مردی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهریار تماس گرفت و از كشف جمجمه و استخوان های انسان در چاه خانه اش در نصیرآباد شهریار خبر داد.

كارآگاهان جنایی آگاهی شهریار با اطلاع از این موضوع به محل حادثه اعزام و متوجه شدند مرد مستاجر به دنبال تركیدگی لوله فاضلاب، جمجمه و استخوان های انسان را پیدا كرده است.

بنابراین، موضوع به بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار گزارش و با هماهنگی قضایی، جمجمه و استخوان های مكشوفه برای مشخص شدن هویت مقتول به پزشكی قانونی منتقل شد.

كارآگاهان جنایی در تحقیق از صاحبخانه پی بردند حیاط خانه چند سال پیش موزائیك شده و پیش از آن در سال ۸۳ نخستین مستاجر وی كه زوجی جوان بوده اند، پس از چند ماه سكونت، خانه را تخلیه و آنجا را ترك كرده اند.

ماموران با مشكوك شدن به نخستین مستاجر محل حادثه به جستجوی وی پرداختند تا این كه او را اوایل هفته گذشته در قاسم آباد شهریار شناسایی و دستگیر كردند.

تنها مظنون پرونده با انتقال به پلیس آگاهی شهریار در بازجویی اعتراف كرد مردی را به قتل رسانده و در خانه مورد نظر دفن كرده است.

 

● مقتول، راننده بود

با اطلاعاتی كه از عامل حادثه به دست آمد، معلوم شد مقتول راننده میانسالی بوده كه در مسیر رباط كریم ـ شهریار كار می كرده است.

به این ترتیب ماموران برای مشخص شدن هویت مقتول به تحقیق از رانندگان رباط كریم پرداختند و پی بردند ۵ سال قبل راننده ای از خانه اش خارج شده و دیگر بازنگشته است و روز بعد از گم شدن وی، خودروی سواری اش در بلوار اصلی شهر ـ در حالی كه رها شده بود ـ از سوی پلیس كشف و به پاركینگ منتقل شده است.

ماموران با به دست آوردن این اطلاعات، مطمئن شدند مقتول همان فرد گمشده است. به این ترتیب خانواده مقتول شناسایی و متهم به قتل نیز برای ادامه تحقیقات به شعبه سوم بازپرسی دادسرای شهریار منتقل شد.

 

● اعتراف به قتل

متهم به قتل در اظهاراتش به بازپرس اسدی گفت: شب حادثه وقتی وارد حیاط خانه ام شدم، مشاهده كردم همسایه ها در حال مشاجره با همسرم هستند و مردی میانسال كنار آنها ایستاده و سیگار می كشد.

متهم به قتل افزود: پس از صحبت با همسایه ها، آنها را از منزلم خارج كردم، ولی مردی كه در محله مان راننده بود، همچنان در حیاط خانه كنار همسرم ایستاده بود و با او حرف می زد.

با مشكوك شدن به آنها ، عصبانی شدم و ابتدا به سوی همسرم حمله ور شده و او را كتك زدم كه وی بی هوش شد. متهم به قتل تصریح كرد: سپس مرد راننده را كه قصد فرار داشت، بشدت كتك زدم كه بدحال شد و كف حیاط افتاد.

در همین موقع او را خفه كردم و جسدش را در دستشویی انداخته و از خانه خارج شدم كه فهمیدم همسرم نیز خانه را ترك كرده است. از ترس این كه همسرم به پلیس اطلاع دهد، قسمتی از حیاط خانه را كه به فاضلاب منتهی می شد، حفر و جسد را در آنجا دفن كردم.

عامل جنایت افزود: خودروی مقتول را نیز در بلوار اصلی منتهی به رباط كریم رها كرده و به خانه بازگشتم.

روز بعد با اصرار از صاحبخانه پول ودیعه ام را خواستم كه او هم بالاخره پولم را پرداخت كرد و من نیز به یكی از شهرهای شمال غربی رفته و خانه ای را اجاره كردم و به زندگی مان ادامه دادیم.

با ثبت اظهارات مرد جوان ـ متهم به قتل ـ همسرش نیز به پلیس آگاهی شهریار احضار و بازجویی شد.

 

● انكار به حضور در شب حادثه

زن جوان در اظهاراتش گفت: از قاتل بودن شوهرم بی اطلاع بودم. شبی كه شوهرم می گوید مرگ راننده بی گناه را رقم زده است، من در خانه نبودم و نمی دانم شوهرم چگونه و به چه انگیزه ای مرد میانسال را به قتل رسانده است.

بنابراین گزارش، با اظهارات همسر عامل جنایت، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و احتمال این كه مرد جوان ـ متهم ـ راننده میانسال را به انگیزه مالی به قتل رسانده باشد، قوت گرفت و تحقیقات ویژه ای در این رابطه آغاز شد.... / گزارش : جام جم آنلاین  

 


ویدیو مرتبط :
تریلر بازی جنایی جنایت پنهان-نسخه اندروید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رازگشایی از جنایت پنهان پس از 13 سال


همسر پیشین این مرد كه به اتهام مخفی كردن راز این جنایت در بازداشت به سر می برد، در بازجویی ادعا كرده، متهم به قتل علاوه بر كشتن همكارش، مرد غریبه ای را هم به قتل رسانده و جسد سوخته اش را در بیابان رها كرده است.

روزنامه جام جم: همسر پیشین این مرد كه به اتهام مخفی كردن راز این جنایت در بازداشت به سر می برد، در بازجویی ادعا كرده، متهم به قتل علاوه بر كشتن همكارش، مرد غریبه ای را هم به قتل رسانده و جسد سوخته اش را در بیابان رها كرده است.
     
 روز بیست وسوم فروردین امسال زنی با مركز فوریت های پلیسی 110 شهریار در غرب استان تهران تماس گرفت و خبر داد، شوهر سابقش مرتكب دو جنایت شده و او را تهدید كرده، اگر ماجرای این جنایت ها را فاش كند، او و خانواده اش را خواهد كشت.
     
در پی این تماس، كارآگاهان جنایی اداره پلیس آگاهی شهریار پس از گزارش موضوع به ولائی كبریا، بازپرس شعبه دوم دادسرای شهریار، با هماهنگی قضایی به خانه زن تماس گیرنده در نصیرآباد اعزام شدند و وی را به مركز پلیس منتقل كردند.

زن، راز قاتل بودن شوهر سابقش را فاش كرد
    
این زن در تشریح ماجرا گفت: 20 سال پیش با مردی كه در زمینه خرید و فروش املاك فعالیت داشت، ازدواج كردم. شوهرم معتاد بود و اعتیادش را ترك نمی كرد. او با مردی به نام جواد صاحب یك بنگاه املاك، همكار بود.
    
وی درباره روز حادثه افزود: آبان 1379 وقتی از مهمانی به خانه بازگشتم روی دیوار و فرش لكه های خون مشاهده كردم و وقتی موضوع را از شوهرم پرسیدم، گفت: همكارش جواد قصد انتقام گیری از فردی را داشته كه او را ربوده و به خانه مان آورده و پس از قتل، جسدش را به بیایان برده و آتش زده است.

تهدید به مرگ برای افشا نشدن راز قتل

    
زن میانسال خاطرنشان كرد: شوهرم در پی این ماجرا، از ترس این كه جواد می خواهد او را به عنوان قاتل به پلیس لو دهد، او را در غیاب ما به خانه دعوت كرده و پس از قتل، جسدش را در چاه خانه انداخته و آنجا را پر از خاك كرده بود. مدتی بعد خانه را فروختیم تا راز جنایت فاش نشود. در این مدت از ترس جان خود و اعضای خانواده ام سكوت كردم.
     
وی اضافه كرد: چند ماه پیش در پی اختلاف از شوهرم طلاق گرفتم، اما تهدیدهای او ادامه داشت تا این كه دچار عذاب وجدان شده و تصمیم گرفتم پیش از آن كه بلایی بر سر خود و خانواده ام بیاید، راز این جنایت ها را به پلیس گزارش كنم. در پی اظهارات این زن، كارآگاهان جنایی، خانواده فرد كشته شده ـ جواد ـ را پیدا و همسر او را به پلیس آگاهی احضار كردند.

گم شدن مرموز صاحب بنگاه املاك
    
در تحقیق از این زن معلوم شد، شوهرش از مدتی پیش با مردی به نام «براتعلی» در بنگاه املاك همكار بوده است.
     
در مرحله بعدی مشخص شد، شوهر این زن روز پنجم آبان 1379 به قصد رفتن به محل كارش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. حتی همكارش ـ براتعلی ـ نیز از او بی خبر بوده و تاكنون او را پیدا نكرده اند.

دستگیری متهم فراری
    

با اطلاعات به دست آمده، براتعلی به عنوان عامل دو جنایت تحت تعقیب قرار گرفت تا این كه چند روز پیش دستگیر و به پلیس آگاهی شهریار منتقل شد.
     
متهم با انتقال به پلیس آگاهی شهریار در اعترافاتش گفت: جواد را كشته و جسدش را به چاه انداخته و در این كار همسرش نیز با او همدست بوده و فرد دیگری را نكشته است.

اعتراف به قتل همكار
    

متهم با اشاره به نحوه جنایت گفت: 13 سال از این ماجرا می گذرد. آن زمان من در بنگاه املاكی كه جواد در نصیرآباد راه اندازی كرده بود، كار می كردم.
     
وی اضافه كرد: ظهر روز حادثه وقتی به خانه رفتم، دیدم جواد در حیاط با همسرم حرف می زند و هر دو نفر با دیدن من شوكه شدند. از همكارم علت حضورش را پرسیدم كه ادعا كرد در آن حوالی بوده كه با دعوت همسرم به خانه مان آمده است.

متهم: همسرم در ارتكاب قتل همدستم بود
    
عامل جنایت یادآور شد: همان موقع همسرم با دستپاچگی مرا به گوشه ای كشاند و گفت همكارم به او نظر سوء داشته و می خواسته به وی آسیب برساند. من هم همان لحظه تصمیم به قتل او گرفتم و از جواد خواستم برای ناهار در خانه مان بماند. پس از دقایقی، ابتدا همسرم با گوشتكوب به جواد حمله و سرش را زخمی كرد.
    
وی خاطرنشان كرد: سپس من با میله آهنی ضربه محكمی به سرش زدم كه به دلیل شدت خونریزی فوت كرد. یك ساعت بعد جسد را به خانه دیگرم كه نزدیك محل حادثه بود، بردم و آن را در چاه انداخته و به كمك همسرم آنجا را پر از خاك كرده و در چاه را بستیم، سپس خودروی همكارم را در میدان آزادی تهران رها كردیم. متهم به قتل گفت: من فرد دیگری را نكشته ام.
     
برای عامل جنایت و همسر او از سوی بازپرس ولائی كبریا، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار قرار قانونی صادر شد و هر دو روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از متهمان برای رازگشایی از دیگر ابعاد پرونده و كشف جسد صاحب بنگاه املاك ادامه دارد.