اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: قیمت خودرو حتما تعدیل می‌شود



قیمت خودرو,اخبار بازار خودرو

رحمانی در گفت‌وگو با فارس:

قیمت خودرو حتما تعدیل می‌شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو حتما تعدیل می‌شود، اضافه کرد: ما از لحاظ تکنولوژیکی و فنی این امکان را داریم که خودروی خوب تولید کنیم و مشکلات موجود ناشی از بی‌برنامگی است.

 رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص افزایش قیمت خودروها اظهار داشت: قیمت خودروها هنوز شفاف نشده که این موضوع محل ایراد است.

وی افزود: تصمیم‌گیری اقتصادی باید خیلی شفاف باشد؛ اینکه هر روز یک چیزی در مورد قیمت خودرو گفته شود درست نیست و این سردرگمی به نفع صنعت کشور و به نفع مردم نیست.

رحمانی ادامه داد: برای حل مشکل خودرو باید مشکل تولید را پیگیری کنیم تا حل شود و دولت باید پیگیر موضوع تولید خودرو باشد.

رحمانی در پاسخ به این سؤال که کمیسیون صنایع مجلس در این رابطه چه اقدامی انجام داده، گفت: ما جلساتی را در این رابطه داشتیم؛ البته هر تصمیمی که در این زمینه بخواهد گرفته شود، نیازمند حل مشکل تولید است.

وی با بیان اینکه خودروسازان در کمیسیون صنایع قول حل مشکل را داده‌اند، اظهار داشت: ما پیگیر موضوع هستیم تا هم تولید روان و هم قیمت‌ها متعادل شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: ما از لحاظ تکنولوژیکی و فنی این امکان را داریم که خودروی خوب تولید کنیم و مشکلات موجود ناشی از بی‌برنامگی است.

رحمانی ادامه داد: قیمت خودروها حتما تعدیل می‌شود ولی میزان تعدیل بستگی به برخی شرایط دارد و ما هم پیگیر این موضوع هستیم تا در سال جدید موضوع تولید خودرو و همچنین اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به صورت جدی حل شود./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سخنان رئیس کمیسیون صنایع و معادن در کنگره بین المللی معدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس کمیسیون صنایع و معادن:خودروسازان‌ در نکاح دولت هستند/قیمت خودرو تا حدود ۲۰ درصد می تواند کاهش یابد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

خودروسازان‌ در نکاح دولت هستند

صنعت خودرو خصوصی اما با مدیریت دولتی اداره می شود

عصرخودرو: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه صنعت خودرو از نبوداستراتژی رنج می‌برد، گفت: در حالی که خودروسازان کشور بر اساس قانون تجارت خصوصی محسوب می شوند اما مدیریت صنعت خودرو کشور دولتی است.

به گزارش «عصرخودرو» رضا رحمانی با بیان اینکه باید تصمیماتی که برای خودرو گرفته می شود شفاف و ناظر بر آینده باشد، تصریح کرد: یکی از آفت های تصمیم های اقتصادی تصمیم گیری های بدون برنامه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: خودرو یک صنعت مادر است و تصمیماتی که در این خصوص اتخاذ می شود نیز باید تثبیت شده باشد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه خودروساز باید برنامه بدهند و دولت نیز باید از خودوساز برنامه بخواهد، ادامه داد: اما متاسفانه مدیریت خودوسازان بر عهده دولت است و این یک مشکل است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در حالی که خودروسازان ما بر اساس قانون تجارت خصوصی محسوب می شوند اما مدیریت صنعت خودرو کشور دولتی است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه خودروسازان باید یک برنامه میان‌مدت و بلندمدت برای تولید، تنوع، کمیت و کیفیت ارائه دهند، افزود: خودروسازان باید قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو که خیلی خوب عملی نمی شود را اجرایی کنند.

رحمانی با اشاره به تعیین قیمت خودرو نیز افزود: به نظر بنده در خصوص قیمت گذاری خودرو باید قاطع تر تصمیم گیری شود.

وی با یادآوری افزایش قابل توجه قیمت خودرو و کاهش دستوری ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیونی قیمت خودرو ادامه داد: این نوع افزایش و کاهش قیمت مبنای منطقی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: باید علت افزایش قیمت خودرو مشخص شود و تاثیر موارد مختلف از جمله نوسانات ارزی باید دقیقا آنالیز شود و سپس نسبت به تعیین قیمت خودرو تصمیم گیری شود.

رحمانی با اشاره به اینکه شان ملت ایران خودروی بهتر، با کیفیت و ارزان تر از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد، گفت: کشور ایران در مسائل پیچیده تر از خودرو موفق است و در خودرو نیز باید بپذیرم که کشور ایران خودروساز شده اما متاسفانه تثبیت شده نیست.

وی با بیان این که صنعت خودرو در کنار دولتی بودن تصمیماتی که اتخاذ می شود از عدم یک استراتژی و راهبرد مشخص رنج می برد، اظهار کرد:‌ دولت باید به عنوان یک ناظر عمل کند و از خودروساز توضیح بخواهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه قیمت از وضع موجود می تواند کمتر باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس محاسباتی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس انجام داده ایم قیمت خودرو تا حدود ۲۰ درصد می تواند کاهش یابد./عصرخودرو

 

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران