اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها:"حرکت خاصی از رییس جمهور برای گرفتن حکم حکومتی به نفع مشایی ندیده‌ام"



نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها,مشایی,احمدی نژاد

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها:"حرکت خاصی از رییس جمهور برای گرفتن حکم حکومتی به نفع مشایی ندیده‌ام"

محمدیان با تاکید بر رعایت اخلاق در انتخابات گفت: باید توجه داشته باشیم که روز انتخابات آخرین روز ما نیست و قرار است ما بعد از انتخابات نیز روزهای دیگری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها که در همایش بیداری اسلامی، افق آینده و انتخابات 92 سخن می‌گفت، با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) رقابت را نه برای قدرت بلکه برای خدمت توصیه کرده‌اند، افزود: باید در انتخابات از شاخص‌های ارزشی و ملاک‌های انقلابی برای انتخاب گزینه اصلح استفاده کنیم. در بحث مسائل سیاسی و اجتماعی اشخاص مهم هستند و مهم است که چه کسی چه چیزی می‌گوید.

وی با بیان اینکه باید در انتخابات از هر نوع سیاه‌نمایی پرهیز کرد، گفت: در انقلاب اسلامی ایران مردم نقش اساسی را داشتند و اکنون نیز همین گونه است؛ در سال اول پیروزی هیچ انقلابی 5 انتخابات برگزار نشده است، اما در سال اول انقلاب اسلامی ایران 5 انتخابات برگزار شد که نشان دهنده اهمیت نقش مردم در انقلاب اسلامی است.

محمدیان با تاکید بر رعایت اخلاق در انتخابات گفت: باید توجه داشته باشیم که روز انتخابات آخرین روز ما نیست و قرار است ما بعد از انتخابات نیز روزهای دیگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اخلاق سیاسی لازمه ورود فعالیت‌های سیاسی است، افزود: نباید در تحلیل‌های سیاسی بداخلاقی کنیم، مثلا درباره دولت باید نقاط ضعف و قوت را یکسان ببینیم نه اینکه فقط به بخشی از آن اکتفا کنیم. در هنگام برگزاری انتخابات دروغ، تهمت و غیبت مجاز نشده است و در حقیقت در برهه انتخابات هم، دروغ، غیبت و تهمت حرام است.

توانایی جسمی هاشمی برای مدیریت کلان مناسب نیست/ واکنش به ردصلاحیت مشایی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگا‌ه‌ها همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 اظهار داشت: نمی‌توان گفت کسی ردصلاحیت شده بلکه در واقع صلاحیت افراد احراز نشده است و آقای هاشمی نیز از نظر توان جسمی احساس می‌شود که توانایی‌اش کم شده است.

محمدیان افزود: فردی که می‌خواهد در سطح مدیریت کلان قرار گیرد باید از نظر جسمی وضعیت متعارفی داشته باشد که البته این موضوع به معنای ردصلاحیت وی از مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست بلکه صلاحیت وی در مجمع کاملاً احراز شده است.

عضو هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در خصوص استفاده رئیس جمهور از حکم حکومتی برای تأیید صلاحیت مشایی تصریح کرد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و حرکت خاصی نیز از رئیس جمهور در این زمینه ندیده‌ام و اینکه وی گفته است هواداران بنده و مشایی صبور باشند، حرف خوبی است./خبرگزاری فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ نهاد نمایندگی دانشگاه آذربایجان برای اردوی ورودی جدیدهای-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم رئیس جدید بنیاد شهید صادر شد/وزیر سابق دادگستری معاون دادستان كشور/انتصاب مشاور دفتر رییس‌جمهور و 6 معاون ظریف



محمدجواد ظریف,حسن روحانی

۶ معاون ظریف منصوب شدند

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام و معاونان سابق و جدید محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در محل این وزارتخانه برگزار شد.

 مراسم تودیع و معارفه قائم مقام و معاونان سابق و جدید محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) در تالار آیینه این وزارتخانه برگزار شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه چهارشنبه 13 شهریور پس از 19 روز تصدی در این سمت، معاونانش را منصوب کرد.

بر اساس این گزارش سیدعباس عراقچی به جای محمدمهدی آخوندزاده معاون امور حقوقی و بین‌المللی شد.

ابراهیم رحیم‌پور سفیر سابق ایران در دوبلین به جای عراقچی در معاونت آسیا و اقیانوسیه به فعالیت مشغول شد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا و حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور در سمت‌های قبلی خود ابقا شدند.

مهدی دانش‌یزدی هم به جای بهروز کمالوندی معاون اداری مالی شد.

کمالوندی نیز به همراه علی‌اکبر صالحی به عنوان سرپرست معاونت بین‌الملل به سازمان انرژی اتمی رفت.

مجید تخت روانچی به جای علی‌اصغر خاجی عهده‌دار معاونت اروپا و آمریکا شد و مرتضی سرمدی هم به جای سیدامیرمنصور برقعی قائم مقام محمدجواد ظریف شد.

هادی سلیمانپور رئیس مرکز آموزش و پژوهش در حال حاضر در سمت خود مشغول به فعالیت است.

پیش از این وزیر امور خارجه مرضیه افخم را به عنوان سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه منصوب کرد. رامین مهمان‌پرست قرار است عهده‌دار یکی از سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شود.

 


حکم رئیس جدید بنیاد شهید صادر شد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رییس‌جمهوری در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی را به سمت «معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن حکم رییس‌جمهوری بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمدعلی شهیدی

نظر به مراتب تعهد، سوابق علمی و مدیریتی و شایستگی‌های اخلاقی، به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برمی‌گزینم.

امید است با عنایات الهی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی و با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.
حسن روحانی

 

محمدجواد ظریف,حسن روحانی


وزیر سابق دادگستری معاون دادستان كشور می شود

سید مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری، معاون امنیتی و سیاسی دادستان كل كشور شد.

 دادستانی كل كشور اعلام كرد: سید مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری معاون دادستان كل كشور شد.

بر اساس این گزارش جلسـه معــارفه مرتضی بختیـاری معـاون سیاسی - امنیتـی دادستان كل كشور و تودیع ناصر سراج معاون سابق سیاسی- امنیتی دادستان كل در مورخ 92/06/17 با حضور مقامات عالی قضایی برگزار می گردد.

انتصاب محسن صالحی به سمت مشاور و مدیر کل امور حوزه دفتر رییس‌جمهور

رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حکمی محسن صالحی را به سمت "مشاور و مدیر کل امور حوزه دفتر رییس‌جمهور" منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن حکم محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور بدین شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محسن صالحی
 نظر به سوابق ارزنده و توانایی‌های تخصصی جنابعالی،‌ به موجب این حکم به سمت «مشاور و مدیر کل امور حوزه دفتر رییس‌جمهور» منصوب می‌شوید.
 
امید است با عنایات الهی و همکاری واحدهای ذیربط، در انجام وظائف و جریان منظم امور، افزایش بهره‌وری مجموعه و ارائه گزارش‌های بهنگام، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.
 محمد نهاوندیان

فارس,مهر,عصرایران