اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خبر داد: اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی طب سنتی در آزمون Ph.D پزشکی امسال



ظرفیت پذیرش داﻧﺸﺠﻮ در دوره دکترای ﺗﺨﺼصی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خبر داد:
اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی طب سنتی در آزمون Ph.D پزشکی امسال

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی،ظرفیت طب سنتی در آزمون Ph.D رشته‌های پزشکی امسال را اعلام کرد و گفت: فقط ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور،ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکترای طب سنتی را دارند.

غلامرضا حسن زاده در گفت وگو با  فارس گفت:دانشگاه علوم پزشکی تهران 6 نفر،دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی 6 نفر،شاهد 6 نفر،دانشگاه علوم پزشکی ایران 6 نفر،دانشگاه علوم پزشکی شیراز 4 نفر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد 4 نفر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران 2 نفر را در مقطع دکترا پذیرش می‌کنند.

وی ادامه داد: البته دانشگاه علوم پزشکی قم ظرفیت پذیرش 2 دانشجو را به شرط انجام تفاهم نامه با دانشگاههای تیپ یک در مقطع دکترای طب سنتی دارد.

حسن زاده گفت:به طور کلی در آزمون Ph.D رشته‌های پزشکی امسال  38 نفر در رشته طب سنتی پذیرش می‌شوند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود:در این دوره از آزمون 7 هزار و 2 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 4 هزار و 333 داوطلب زن و 2 هزار و 669 داوطلب مرد هستند.

وی تصریح کرد: پیش از این مجموع ظرفیت پذیرش داﻧﺸﺠﻮ در دوره دکترای ﺗﺨﺼصی(Ph.D) در دانشگاه های علوم پزشکی، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷکی ﺑﻘیه الله، ﺷﻌﺐ بین اﻟﻤﻠﻞ داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎی ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷکی، داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼمی یک هزار و 168 نفر اعلام شده بود.

آزمون ورودی دوره دکترای ﺗﺨﺼﺼی (Ph.D ) رﺷﺘﻪ ﻫﺎی ﻋﻠﻮم پایه ﭘﺰﺷکی و ﺑﻬﺪاﺷﺖ، ﻃﺐ سنتی، ﺗﺎریخ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷکی، ﻣﻮاد دﻧﺪانی، ﺳﻼﻣﺖ دﻫﺎن و دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷکی اجتماعی ﺳﺎل ﺗﺤﺼیلی 92 -93 روز پنجشنبه 16 آبان برگزار می شود.
/فارس


ویدیو مرتبط :
صحبتهای رئیس مرکز پزشکی لیگ درباره تست پزشکی نوروزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات ثبت نام دانشجوی پولی در ارشد پزشکی/ اعلام ظرفیت پذیرش



وزارت بهداشت اعلام کرد:

جزئیات ثبت نام دانشجوی پولی در ارشد پزشکی/ اعلام ظرفیت پذیرش

جزئیات ثبت نام و ظرفیت پذیرش دانشجو با پرداخت هزینه شخصی (شهریه ای) برای نیمسال دوم سال تحصیلی 92 - 91 آزمون کارشناسی ارشد سال 91 از سوی وزارت بهداشت اعلام شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سال 91 با پرداخت هزینه شخصی (شهریه ای) می توانند در این مرحله به انتخاب رشته - محل در این مقطع اقدام کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت افرادی که در این مرحله پذیرفته می شوند مشمول محرومیت یک ساله از شرکت در آزمون سال 92 نخواهند بود.

زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان این مرحله نیمه دوم سال تحصیلی 92 - 91 است و دانشگاه علوم پزشکی اراک و دو رشته میکروب شناسی و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیمه اول مهرماه سال 92 پذیرش خواهند کرد.

در صورت خالی ماندن ظرفیت پذیرش یا عدم تکمیل ظرفیت و یا انحلال دوره توسط دانشگاه مربوطه، فرد جایگزین اعلام نخواهد شد و تکمیل ظرفیت در این مرحله اعلام نخواهد شد.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 91 که در این آزمون پذیرفته نشدند می توانند با وارد کردن کد رهگیری خود در همین سامانه می توانند نسبت به انتخاب محل تحصیل خود حداکثر به تعداد دانشگاه پذیرنده دانشجو در همان رشته اقدام کنند. افرادی که کد رهگیری خود را فراموش کرده اند با وارد کردن کد ملی می توانند کدرهگیری خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

داوطلبان از ساعت 18 روز 13 آذرماه تا ساعت 24 روز 15 آذرماه می توانند نسبت به انتخاب محل تحصیل خود اقدام کنند. این تاریخ به هیچ عنوان قابل تمدید نبوده و مهلت ویرایش نیز وجود نخواهد داشت.

در رشته های مورد پذیرش دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله در صورتی که ظرفیت پذیرش آن دانشگاه با افراد واجد شرایط طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام (پرسنل رسمی نیروهای مسلح) تکمیل نشود، سایر داوطلبان عادی مجاز به انتخاب این دانشگاه هستند لذا داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب این دانشگاه نیز اقدام کنند. در مجموع 337 نفر پذیرفته می شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نتایج نهایی در تاریخ 13 دی ماه از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود. پذیرفته شدگان جهت ثبت نام از تاریخ 30 دی ماه تا 2 بهمن ماه به دانشگاه پذیرفته شده بر اساس آدرس های اعلام شده در اطلاعیه 16 این مرکز به تاریخ 12 شهریور ماه مراجعه کنند.

هزینه تحصیل معادل شهریه شعب بین الملل دانشگاه های پذیرنده دانشجوی کارشناسی ارشد و حداکثر با 20 درصد افزایش در صورت تصویب هیات امنا دانشگاه مربوطه خواهد بود./مهر