اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس جمهور از تبریز به تهران برگشت



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

رییس جمهور با بدرقه رسمی امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در فرودگاه شهید مدنی تبریز این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

رییس جمهور در آخرین برنامه سفر خود در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تشریح برنامه های سفر پرداخت.

رئیس جمهوری نشست‌هایی با ایثارگران و فعالان اقتصادی داشت و به ترسیم کلی سیاست‌های اتخاذ شده در دولت یازدهم در حوزه صنعت و اقتصاد پرداخت.

در سفر روحانی به استان آذربایجان‌شرقی عملیات اجرایی چندین طرح بزرگ اقتصادی آغاز شد و چندین طرح نیز به بهره‌برداری رسید.

در این سفر که تنی چند از وزرا و معاونان نیز وی را همراهی می کردند برنامه دیدارهای شهرستانی از طریق نمایندگان رئیس جمهور انجام شد.

اخبار سیاسی - آفتاب نیوز

 


ویدیو مرتبط :
رئیس جمهور در تبریز درباره تراکتورسازی چه گفت؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهران شهری بسیار تمیز است/ شهردار تهران هم مثل شهردار سابق بدنبال رئیس جمهور شدن است



 

 

تهران شهری بسیار تمیز است/ شهردار تهران هم مثل شهردار سابق بدنبال رئیس جمهور شدن است

 

فرید زکریا در "سی ان ان" به بیان خاطراتی از پایتخت ایران پرداخته است.

وی نوشته است: تهران شهری بزرگ و وسیع است. 8 میلیون نفر در این شهر که مانند دشتی نیمه خشک است، زندگی می کنند.

تهران در سایه ی رشته کوه های البرز قرار دارد و مرتفع ترین قله های این کوه ها همیشه پوشیده شده از برف است.

اولین برداشت من از تهران نظافت این شهر بود. تهران به عنوان یک شهر در حال توسعه ی بسیار تمیز  بود و تفاوت زیادی با شهری مثل قاهره داشت.

زکریا دلایل خود برای تمیز بودن تهران را چنین بیان می کند: برای مثال، خیابان ها هر روز جارو می شوند و آشغال ها روزانه جمع اوری می شود. ترافیک شهر وحشتناک است که این موضوع،  به سبب خرید خودرو از سوی طبقه ی متوسط رو به رشد جامعه است.

این شهر دارای یک شبکه ی بزرگ از جاده ها، بزرگراه ها، اتوبوس ها و مترو است. همه ی آنها هم تمیز هستند.

ایرانیان به من می گفتند که این تمیزی و نظم شهر به خاطر دغدغه خود ایرانی ها مبنی بر تمیزی و نظم است. البته برخی دیگر این وجهه ی شهر را کار شهرداری دانستند.

راستی! اخرین شهردار تهران رئیس جمهور فعلی ایران است و گزارش شده است که شهردار فعلی تهران هم به دنبال ریاست جمهوری است.

تهران شهری شلوغ و بین المللی است. از بازار تا هر مغازه ای در محله ها، شما ایرانی ها را همواره در حال کار اقتصادی مشاهده می کنید.

به دلیل تحریم ها، تنها چندین برند غربی در تهران دیده می شود. هر بانک، مغازه و بوتیک اسم خاص خود و تولیدات خاص خود را دارد. البته باید گفت که استثناهایی هم وجود دارد: کوکاکولا در اینجا مثل تمام دنیا وجود دارد.

ایرانیان مردم مادی گرایی هستند و از تحریم ها و انزاویشان دل خوشی ندارند. اما باید گفت که انها مردم ناسیونالیستی هستند.

زنان در ایران از سر تا نوک پا پوشیده شده هستند اما برخی از زنان موفق به دور زدن محدودیت ها و تدبیل آن به یک مد شده اند. شما می توانید زنان را با لباس های به خصوص و به همراه روسری های رنگارنگ ببینید.

گروهی از زنان ایرانی، بسیار آرایش می کنند، آنها تحصیل کرده و دارای حق اظهار نظر هستند به خوبی در جامعه ی ایران جای گرفته اند.

زمانی که رانندگی زنان ایرانی را به سمت محل کارشان مشاهده می کنید، به خاطر می اورید که زنان جمهوری اسلامی ایران به طور قابل ملاحظه ای از زنان عربستان آزادترند.

انچه فهم آن را برای غربی ها سخت می کند، این است که احمدی نژاد در ایران میانه رو نگاشته می شود. او از کاهش محدودیت ها برای زنان دفاع کرده و اجازه حضور در مسابقات فوتبال را به آنان داده است.

برای مثال، او در مورد تاریخ قبل از اسلام ایران با افتخار و غرور صحبت می کند. بسیاری در ایران معقدتد که او می خواهد رئیس جمهوری باشد که رابطه با امریکا را به حالت عادی برگرداند. اما با اتفاقات پیش امده مثل بن بست هسته ای و ادعای ترور سفیر عربستان! ، این خواسته اندکی بعید به نظر می رسد..../انتخاب