اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس بیمارستان هلال احمر در مکه: هیچ مصدوم بستری ایرانی از فاجعه منا در عربستان نداریم



اخبار,اخباراجتماعی, حادثه سرزمین  منا

 کولیوند با بیان این که آخرین مصدومان فاجعه منا به ایران اعزام شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مصدوم ایرانی از فاجعه منا در بیمارستان مکه وجود ندارد

 پیرحسن کولیوند فرآیند اعزام بیماران فاجعه منا به داخل کشور را سخت و طاقت فرسا عنوان و تصریح کرد: 7 تن از بیماران حال عمومی مساعدی نداشتند و بایستی دستگاه ونتیلاتور به آنها متصل می ماند تا امکان انتقال آنها به داخل کشور فراهم شود.

به گفته وی، با همکاری‌های جدی هواپیمایی ماهان، جمعیت هلال احمر، سازمان حج وزیارت، وزارت بهداشت و اورژانس کشور انتقال بیماران با وضعیت عمومی نامساعد به داخل کشور با موفقیت انجام شد.

رئیس بیمارستان هلال احمر در مکه مکرمه یادآور شد: با توجه به پایان عملیات حج لازم بود تا هرچه سریعتر زائران بیمار از عربستان خارج شوند که خوشبختانه هم اکنون دیگر هیچ مصدوم ایرانی در بیمارستانهای عربستان و همچنین بیمارستان هلال احمر ایران در مکه مکرمه نداریم .

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، وی با تاکید بر اینکه عملیات حج تمتع 94 اگرچه تلخ بود، اما درس‌ها و تجربه‌های فراوانی برای جامعه پزشکی کشور در بر داشت، خاطرنشان کرد: فرآیند اعزام مصدومان فاجعه منا نیز نکات فراوانی به همراه داشت که بایستی درقالب کتب، جلسات و همایشها برای انتقال این تجربیات به دیگر همکاران بیان شود.


 اخبار اجتماعی  - نسیم    


ویدیو مرتبط :
عیادت شاه عربستان از ایرانی مصدوم در حادثه مکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمعیت‌ هلال احمر: مصدوم شناخته نشده نداریم



اخبار,اخباراجتماعی ,مجروحان ایرانی

 ضیائی از در جریان بودن مذاکره با مقامات سعودی جهت تسریع در انتقال پیکر جانباختگان منا به کشور خبر داد و گفت: سعودی‌ها در مواجهه با حجم زیادی از جان‌باختگان قرار گرفته‌اند

به گزارش «نسیم»، سیدامیرمحسن ضیایی درباره آخرین وضعیت مصدومان فاجعه منا گفت: امروز شش نفر از این مصدومان به کشور منتقل می‌شوند و تقریبا مصدوم شناخته نشده نداریم.

وی افزود: تعدادی از مصدومان نیز زیر دستگاه‌های پزشکی تحت مراقبت دارند. حال مابقی مصدومان نیز خوب است و سعی می‌کنیم با پروازهایی که از جده به تهران می‌آیند، کار انتقال این مصدومان را به کشور انجام دهیم.

ضیایی به مذاکره با مقامات سعودی برای تسریع در انتقال جان‌باختگان شناسایی شده این فاجعه به کشور اشاره کرد و گفت: مذاکرات با مقامات سعودی در جریان است. در هر حال انتقال اجساد جان‌باختگان این حادثه به کشور مقرراتی بین‌المللی دارد که باید انجام شود. انجام این اقدامات نیز زمان می‌برد و نمی‌توان درباره زمان انتقال پیکر جان‌باختگان به کشور اظهار نظر کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین درباره اینکه آیا کار شناسایی اجساد داخل کانتینرها آغاز شده یا خیر، گفت: سعودی‌ها در مواجهه با حجم زیادی از جان‌باختگان قرار گرفته‌اند. کانتینرها به تدریج باز می‌شوند و کار شناسایی پیکر اجساد جان‌باختگان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بازدید شب گذشته هیات ایرانی از محل اجساد، افزود: با توجه به حجم زیاد جان‌باختگان این حادثه، رسیدگی به این امور از نظر زمانی کند انجام می‌شود، اما مذاکرات در حال انجام است که بتوانیم کار شناسایی اجساد را تسریع بخشیم.

 

 اخبار اجتماعی  -  نسیم