اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس اسبق موساد: خطر یهودیان افراطی بیشتر از ایران است



 

 

رئیس اسبق موساد: خطر یهودیان افراطی بیشتر از ایران است

 

رئیس اسبق موساد گفت که خطر یهودیان افراطی برای اسرائیل بیشتر از ایران است.

به نقل از شبکه الجزیره،"افرایم هلفی" رئیس اسبق سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) گفت: خطری که موجودیت اسرائیل را تهدید می کند افزایش یهودیان افراطی (یهودیان افراطی در التزام به مبانی دینی) است و نه برنامه هسته ای ایران.

هلفی که در مرکز عالی آموزشی نظامی اسرائیل سخن می گفت افزود: خطر واقعی علیه موجودیت اسرائیل از داخل است ، از طرف یهودیان افراطی (حریدی ها) و افزایش شمار.

حریدی در زبان عبری به معنی افراد کاملا ملتزم و متدین به آداب دین یهودی است که معمولا لباس مخصوص این دین را بر تن می کنند و از دیگر افراد متمایز می شود.

رئیس اسبق موساد افزود: افزایش تعداد یهودیان افراطی بیشتر از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران برای موجودیت اسراییل خطرناک است.

وی اضافه کرد: باید از ایران هسته ای نگران بود ولی از ایران هسته ای تا خطر علیه موجودیت اسرائیل، فاصله بسیاری وجود دارد.

به طور معمول در اسرائیل، حریدی ها به خدمت سربازی نمی روند. دولت اسرائیل هم با وجود بحث و جدل های داخلی با این موضوع موافقت کرده ولی به عنوان راه حل وسط، گردان ویژه ایی را برای این گونه افراد ایجاد کرده است تا نیازهای ویژه این افراد هم نادیده گرفته نشود.

از مهمترین افراد پیرو این افراد می توان به "ییگال عمیر" قاتل اسحاق رابین نخست وزیر اسبق اسرائیل اشاره کرد..../عصرایران


ویدیو مرتبط :
یهودیان افراطی در اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس پیشین موساد:اسرائیل تا 12 هقته دیگر به ایران حمله می کند



رئیس پیشین موساد:اسرائیل تا 12 هقته دیگر به ایران حمله می کند / تل آویو" تمایلی به جنگ در زمستان ندارد

افرایم هلوی، رئیس پیشین موساد، خطر حمله احتمالی اسرائیل به ایران را جدی دانسته و وقوع آن را طی 12 هفته ی آینده پیش‌بینی کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افرایم هلوی رئیس پیشین موساد پیش بینی کرد: اسرائیل تا 12 هقته دیگر به ایران حمله می کند

به گزارش انتخاب به نقل از یدیعوت آحارونت ؛ وی گفت: احتمال این جنگ بسیار جدی است.

به گفته‌ی رئیس پیشین موساد ، اسرائیل تمایلی به جنگ در زمستان ندارد و از همینرو چنانچه حمله‌ای به ایران از سوی این کشور صورت بگیرد، در پاییز خواهد بود.

رئیس پیشین موساد اضافه کرده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، همچنین از عدم همراهی و کاهش حمایت آمریکا در صورت راه‌یابی مجدد باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به کاخ سفید نگران است.

به گفته‌ی افرایم هلوی از سوی دیگر چنانچه میت رامنی، رقیب باراک اوباما، برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود، احتمال آنکه وی سریعا کشورش را درگیر جنگ کند، بعید به نظر می‌رسد./انتخاب