اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دی میستورا: تصمیم درباره اسد با مردم سوریه است



 اخبار بین الملل , ,خبرهای  بین الملل,بحران سوریه

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد: این ملت سوریه است که درباره سرنوشت بشار اسد تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا ، استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت: آیا نمی‌توانیم سوری‌ها را به حال خودشان بگذاریم تا در این باره تصمیم‌گیری کنند؟ چرا ما باید از قبل به سوری‌ها دیکته کنیم که چه بگویند در حالی که آنها آزادی و فرصت ابراز عقیده دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما معتقدیم لازم است راه‌حل بحران سوریه تحت هدایت و متعلق به سوری‌ها باشد.

دی میستورا گفت که همچنان نسبت به توقف اقدام‌های خشونت‌طلبانه در سوریه با وجود نقض آتش‌بس در برخی موارد خوشبین است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی افزود: روز گذشته چهار تن کشته شدند که این امر بسیار اندوهبار است اما آیا می‌دانید که شمار کسانی که فقط دو هفته پیش کشته می‌شدند، چقدر است؟ تعداد روزانه کشته‌ها به 120 تن می‌رسید و میانگین روزانه 60 تا 80 کشته بود.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: پیش از آتش‌بس چه مقدار کمک انسانی به مردم در 18 منطقه تحت محاصره می‌رسید؟ هیچ. در 10 روز گذشته چطور؟ 242 کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد هفت منطقه از این مناطق شد. 115 هزار تن کمک دریافت کردند اما این همچنان کافی نیست.

دی میستورا از اظهارنظر درباره حملات هوایی روسیه در سوریه خودداری کرد و گفت: من یک میانجی و همچنین یک مسئول سازمان ملل هستم لذا قضاوتی نمی‌کنم. فکر می‌کنم که تاریخ در مورد همه اینها قضاوت خواهد کرد.


  اخبار بین الملل -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
طرح استفان دی میستورا برای نجات تروریست ها در حلب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری: موضع ما درباره سوریه عوض نشده؛ بشار اسد نمی‌تواند سوریه را متحد کند/ لاوروف: مردم سوریه درباره بشار اسد تصمیم خواهند گرفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه آمریکا و همتای روس وی در پایان نشست مذاکرات وین ۲ درباره سوریه با برگزاری کنفرانس خبری مشترک درباره گفتگوها در پایتخت اتریش اظهارنظر کردند.

وزیر خارجه آمریکا و همتای روسی وی در نشستی خبری درباره مذاکرات وین 2 درباره سوریه صحبت کردند.

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای روس خود و نماینده ویژه سازمان ملل درباره سوریه حضور یافت.

جان کری ابتدا از همه مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین 2 درباره سوریه تشکر کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت که همه مشارکت کنندگان بر حفظ تمامیت ارضی و سکولار و غیرفرقه‎گرایانه بودن آن توافق کردند. ما توافق کردیم که باید همه تلاشهای خود را برای حل معضل انسان دوستانه سوریه انجام دهیم.

 کری افزود ما توافق کردیم که یک انتخابات آزاد و با معیارهای تحت نظر سازمان ملل برگزار شود تا همه مردم سوریه برای آینده خود تصمیم بگیرند. ما همه میدانیم که خطر بسیاری وجود دارد و شرایط وخیمی برای وضعیت انسان دوستانه سوریه وجود دارد.

جان کری با بیان انکه موضع امریکا درباره سوریه تغییر نکرده است، افزود: پاسخ جنگ داخلی در سوریه این نیست که با بشار اسد ائتلاف نظامی تشکیل دهیم، بلکه باید به دنبال انتقال سیاسی مبتنی بر مذاکره باشیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: موضع ما این است که اسد به هیچ عنون نمی‌تواند سوریه را متحد کند..

وی گفت که فرصتها برای حل سیاسی بحران سوریه اکنون بیشتر از هر زمانی افزایش یافته است.

جان کری افزود اکنون شفافیت بیشتری درباره بحران سوریه وجود دارد. ما پیشرفت داشتیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره آینده سوریه هم گفت که مردم سوریه  درباره آینده خود از طریق انتخابات آزاد و شفاف تصمیم خواهند گرفت

وزیر خارجه روسیه هم در این نشست خبری با تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و جنبه سکولار و غیرفرقه گرایانه سوریه تاکید کرد به منظور مقابله با تشدید وخامت اوضاع باید با داعش و گروه‌های تروریستی مقابله شود.

سرگئی لاوروف با تاکید بر بیانیه مشترک شرکت‌کنندگان در نشست وین 2 تاکید کرد که همه باید به منظور مقابله با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه با هم کار کنند.

لاوروف در این نشست گفت که ما توافق کردیم که سوریه باید متحد و یکپارچه بماند  و حقوق همه اقلیتها و گروه‌های مذهبی باید در سوریه حفاظت شود.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که در نشست وین توافقی بر سر سرنوشت بشار اسد حاصل نشد چرا که این مردم سوریه هستند که باید در این باره تصمیم بگیرند.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت همه مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین درباره سوریه آمادگی خود را برای سازش نشان داده‌اند.

سرگئی لاوروف همچنین گفت که در نشست امروز وین تصمیم به ایجاد یک لیست مشترک و یکپارچه از گروه‌های تروریستی گرفته شد.

وی درباره آینده حل سیاسی بحران سوریه هم گفت که برگزاری انتخابات در سوریه باید به طرز فعالانه‌ای از سوی سازمان ملل مورد نظارت قرار گیرد و در آن همه سوریها حتی پناهندگان باید رای دهند.

 

اخبار بین الملل - فارس