اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیکتاتور لیبی تنهاتر از همیشه شد


دو تحلیلگر لیبیایی در لندن از فرار "ساسی جرادا" یکی از اعضای ارشد رژیم قذافی که چهل سال سابقه در کنار وی را دارد، خبر می دهند.

"نعمان بینوتمان" تحلیلگر لیبیایی ساکن لندن و "جمعه الجماتی" هماهنگ کننده شورای ملی انتقالی لیبی با تاکید بر فرار جرادا از یاران چهل سال گذشته قذافی اعلام کردند: وی از چهار دهه گذشته زیر دست قذافی فعالیت می کرده و اخیرا از مرزهای لیبی خارج و به تونس گریخته است.



بر این اساس، گزارشهای اولیه با توجه به حضور برخی از اعضای خانواده جرادا در انگلیس از احتمال حضور وی در این کشور خبر می دهند اما نعمان بینوتمان تحلیلگر لیبیایی معتقد است وی هم اکنون در سوئیس حضور دارد.

این در حالی است که هیچکدام از این دو کشور تاکنون حضور این یار نزدیک قذافی در کشورهایشان را تایید نکرده اند. در همین راستا، "بنی عثمان" از تحلیلگران موسسه "کویلیام" در لندن درباره شخصیت جرادا اظهار داشت: وی ترفیع درجه های نظامی متعددی در زمان فعالیت در رژیم قذافی گرفت اما همواره از دید افکارعمومی پنهان بود.

روزنامه دیلی تلگراف در ادامه با اشاره به اینکه جرادا از اقلیت "بربر" در لیبی محسوب می شود، نوشت: دلیل جدایی وی از رژیم قذافی، همچنین زمان فرار و مکان حضور وی مسئله ای مبهم است. اما با اضافه شدن نام وی به فهرست جداشدگان از قذافی بار دیگر کاهش قدرت دیکتاتور لیبی به رخ کشیده می شود.

منبع : خبرگزاری مهر
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
دیکتاتور ها!!! و ولایت فقیه/اسلام مقابل دیکتاتور ها ایستاده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیکتاتور لیبی: من قذافی پرشکوه و مجاهد بزرگ هستم



 

 

 

دیکتاتور لیبی: من قذافی پرشکوه و مجاهد بزرگ هستم

 

دیکتاتور لیبی: من قذافی پرشکوه و مجاهد بزرگ هستم؛معترضان "موش" و تعدادشان هم 100 نفر است/ضد حال وزیر کشور لیبی به قذافی

قذافییک ربع بعد از آن که سرهنگ معمر قذافی در نطق تلویزیونی دیشب خود از ربوده شدن وزیر کشورش توسط معترضان انتقاد کرد ، سرلشکر عبدالفتاح یونس وزیر کشور لیبی رو دست عجیبی به قذافی زد و در تماس با شبکه العربیه اعلام کرد : من ربوده نشده ام بلکه به صف مردم پیوسته ام. من در اعتراض به جنایات قذافی استعفا کرده و به صف معترضین در شهر بنغازی پیوسته ام. شهر بنغازی هم اکنون در کنترل معترضین است.

وزیر کشور لیبی از همه نیروهای مسلح لیبی خواست تا به خواسته مردم پاسخ دهند و معترضین  را حمایت کنند.

به گزارش عصرایران ، وی تاکید کرد: من به انقلابیون پیوستم و خود را در خدمت ملت می دانم. ای کاش قذافی در سخنانش برای روح شهدا خواستار آمرزش می شد و ضمن عذرخواهی، از قدرت کناره گیری می کرد.

وزیر کشور مستعفی لیبی درباره سرنوشت قذافی نیز گفت که وی بسیار عنود و لجباز است و بنابراین از لیبی فرار نمی کند. او یا دست به خودکشی می زند یا اینکه در درگیری کشته می شود.

شب گذشته معمر قذافی رهبر لیبی در دومین ظهور تلوزیونی خود از زمان آغاز موج اعتراضات مردمی در این کشور با انتقاد شدید از افرادی که خواهان کناره گیری او هستند گفت: به من می گویند کناره گیری کن ، من مگر سمتی دارم که از ان کناره گیری کنم؟ من هیچ سمتی در لیبی ندارم من فقط رهبر انقلاب هستم. انقلاب به معنی ایثار و قربانی شدن دائمی تا پایان عمر است. من که رئیس جمهور نیستم که از سمت خود کناره گیری کنم. من تا ابد در پست رهبری انقلاب باقی می مانم. اگر من سمتی داشتم یا اگر رئیس جمهور بود استعفا می کردم اما من سمتی ندارم که از آن استعفا کنم!

وی همچنین مردم معترض را "موش" و "مزدور" دانست که از دستگاه های جاسوسی خارجی پول می گیرند و تهدید کرد که مجازات آنها اعدام است. قذافی همچنین از هواداران خود خواست تا به خیابان ها بیایند و  خانه به خانه و وجب به وجب، لیبی را از حضور آن پاک کنند.

قذافی با توصیف خود به "سنگ سختی که آمریکا را سرنگون کرد" ، گفت که تا آخرین قطره خود خود می جنگد.

وی در بخش دیگری از سخنانش  گفت: من مجاهد بزرگ معمر قذافی هستم. قذافی شکوه، تاریخ، مقاومت، آزادیبخشی، قذافی رئیس جمهور نیست و انسان عادی هم نیست که او را با سم بکشید. او  شکوهی است که متعلق به لیبی، ملت لیبی و ملت های عربی اسلامی است.

پیش از این نیز سیف الاسلام پسر قذافی معترضین را معتاد به مواد مخدر و قرص های روانگردان (اکس) دانست که شرم را برای خانواده و قبائل خود آورده اند.

قذافی خطاب به هوادارانش هم گفت: ای مردم! زن و مرد و کودک از خانه های خود بیرون بیایید و این  موش ها را بگیرید . شما میلیون ها نفر هستید ولی تعداد آنها (معترضین) از 100 نفر بیشتر نیست.

وی از خانواده های معترضین نیز خواست که آنها را دستگیر و به پلیس تحویل دهند. او همچنین از ترس هوادارانش از معترضین انتقاد کرد وخطاب به آنها گفت: چرا از آنها می ترسید از خانه های خود بیرون بیایید خیابان ها را امن کنید و  اخراج آمریکایی ها و انگلیسی ها را و ملی کردن نفت را به یاد آورید.

قذافی درباره شهر بنغازی که هم اکنون در کنترل معترضین است گفت: به چند تا بچه سلاح دادند و مغرورشان کردند و سپس به آنها قرص های روان گردان و پول داده شد تا به مراکز دولتی حمله کنند و  پرونده هایی قضایی  این افراد را نابود کنند ؛ آنها کنترل تانک ها و سلاح را در اختیار خود گرفتند تا ساکنان شهر را بترسانند.

قذافی ادامه داد که تاکنون از قدرت و زور علیه معترضین استفاده نکرده اما اگر کار به جایی بکشد که باید از زور استفاده کرد حتما براساس قوانین بین المللی و قوانین لیبی دست به این اقدام خواهد زد.

وی گفت: هنوز دستور شلیک گلوله را صادر نکرده ام اما اگر دست به چنین اقدامی بزنم قطعا توانایی آن را داریم.

رهبر لیبی درباره درخواست معترضین برای امکان برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز نیز گفت: مشکلی نیست مردم می توانند برای حمایت از مردم غزه و عراق تظاهرات مسالمت آمیز کنند اما در رابطه با مسائل دولت لیبی باید به وزارتخانه ها و پارلمان مراجعه کنند.

قذافی ادامه داد که معترضین به دنبال ایجاد حکومت ها یا به گفته وی امارت های سنتی اسلامی وابسته به القاعده در لیبی هستند.

وی اضافه کرد: در صورت نبود حکومت فعلی در لیبی این کشور مانند سومالی و عراق تبدیل خواهد شد که آمریکا نیز لیبی را اشغال خواهد کرد و اجازه خواهد داد تا حکومت های اسلامی وابسته به القاعده ایجاد شود.

رهبر لیبی شهرهایی که هم اکنون در اختیار معترضین هستند را "اشغال شده به وسیله هواداران القاعده" توصیف کرد و تهدید کرد: در صورت ادامه اعتراضات، این کشور وارد جنگ داخلی می شود چرا که لیبی از قبایل مسلحی تشکیل شده که هیچ یک نمی تواند دیگری را تحت سلطه خود بگیرد.

قذافی با اشاره به دولت قطر و شبکه الجزیره گفت" شبکه های کثیفی به تشویش چهره لیبی  در مقابل جهان اقدام می کنند."

وی خطاب به مقامات قطر  نیز با کنایه گفت: آفرین بر شما ای برادران ما در قطر ! این نتیجه نان و نمکی است که باهم خوردیم.(مقر الجزیره در قطر است.)

قذافی سخنرانی خود را در حالی به پایان برد که مرتب با مشت بر روی تریبون چوبی می کوبید و می گفت: ای مردم بیرون بیایید ای مردم بیرون بیایید و با آن مقابله کنید. در این حال تعدادی از مخاطبان سخنرانی اش به سمت او آمدند و وی را در آغوش گرفتند و شروع به شعاردادن کردند. وی همچنین بلافاصله سوار خوردوی دو نفره  اش شد و به همراه هواداران پیاده خود مسیری را پیمودند.

بلافاصله پس از پایان سخنرانی قذافی جمعی از هواداران وی در حالی که  عکس های وی را در دست داشتند در میدان سبز طرابلس جمع شدند و در حمایت از قذافی شعار می دادند.

تلوزیون دولتی لیبی نیز پس به طور کامل و زنده این تجمع دولتی را پوشش می داد و از مردم در شهرهای دیگر می خواست که به سبک معترضین ، با استفاده از دوربین موبایل های خود تجمعات حمایت از قذافی را ضبط و برای پخش از تلوزیون به این رسانه ارسال کنند....../تحلیل:عصرایران