اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار فرستادگانی از واشنگتن با نمایندگانی از تهران، چندین روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا



نشریه فرانسوی "نوول اوبزرواتور" ادعا کرد:

دیدار فرستادگانی از واشنگتن با نمایندگانی از تهران، چندین روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا /اوباما تا ژانویه با ایران مذاکره نخواهد کرد

"نوول اوبزرواتور" به نقل از یکی از مشاوران کابینه فرانسوا اولاند در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران نوشت: ما تصور نمی‌کنیم که از پشت سر ما یک کانال برای انجام این مذاکرات با ایران باز شده باشد و شرکای آمریکائی ما هم در این ارتباط به ما اطمینان خاطر داده‌اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار - پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: نشریه فرانسوی زبان "نوول اوبزرواتور" با انتشار گزارشی تحت عنوان «اگر مذاکرات با ایران به شکست بیانجامد»، با اشاره به خبرهائی مبنی بر مذاکرات پنهانی میان ایران و آمریکا نوشت: چه امتیازاتی برای جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است؟ در صورت شکست در مذاکرات دیپلماتیک، چه باید کرد؟ اگر اسرائیل به ایران حمله کند چه باید کرد؟

این هفته نامه فرانسوی زبان پس از طرح این پرسش‌ها به جایگاه فرانسه اشاره دارد و خاطرنشان می‌کند که فرانسه بدون اتلاف وقت باید موضع خود را مشخص نماید.

"نوول اوبزرواتور" در ادامه به نقل از یکی از مشاوران کابینه فرانسوا اولاند در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران نوشت: ما تصور نمی‌کنیم که از پشت سر ما یک کانال برای انجام این مذاکرات با ایران باز شده باشد و شرکای آمریکائی ما هم در این ارتباط به ما اطمینان خاطر داده‌اند.

این نشریه می افزاید: برپایه گزارشات هفته‌های اخیر، فرستادگانی از واشنگتن با نمایندگانی از تهران، تنها چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دیدارکردند تا در صورت برنده شدن اوباما، زمینه را برای از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات فراهم نمایند.

این هفته نامه فرانسوی در این خصوص به خانم "والری جارت" یکی از نزدیکترین مشاوران باراک اوباما که متولد شیراز هست، اشاره کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در پاریس، مقامات مسئول بر این باورند که تا ژانویه مذاکراتی با ایران انجام نخواهد شد، چرا که اوباما در حال سازماندهی کابینه و گروه مشاوران است و چند هفته بطول خواهد انجامید تا گروه جدید برای یک استراتژی مشخص به توافق برسند.

اما در فرانسه، دولت جدید از زمان روی کار آمدن، در حال گفتگو و مذاکره برای رسیدن به توافق بر سر اتخاذ یک استراتژی مشخص در برابر برنامه هسته‌ای ایران است.

"نوول اوبزرواتور"با اشاره به تلاش‌های فرانسه در همین ارتباط، از جلسه سرّی لوران فابیوس، در حاشیه نشست سفیران این کشور با سفرای فرانسه در کشورهای درگیر با پرونده هسته‌ای ایران و مشاوران الیزه نام می‌برد. همچنین از دیدار فرانسوا اولاند با بنیامین نتانیاهو- نخست وزیر اسرائیل، در روز سی و یکم اکتبر یاد می‌کند و می‌نویسد: نتانیاهو در این دیدار طولانی، جزئیات مواضع خود در برابر برنامه هسته‌ای ایران را تشریح کرد. اما نکته در اینجاست که آیا رئیس جمهوری فرانسه از توضیحات نخست وزیر اسرائیل قانع شده است./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
بورس وال استریت منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: پیشتازی اوباما از رامنی + جدول



سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: پیشتازی اوباما از رامنی + جدول

در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ششم نوامبر در سراسرآمریکا برگزار می شود؛ اکثر کارشناسان و تحلیل گران سیاسی بخت بیشتری برای اوباما نسبت به رامنی برای پیروزی قائل هستند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، نظرسنجی ها نشان می دهد که اوباما رئیس جمهور آمریکا در ایالت های اوهایو و فلوریدا از رای بیشتری نسبت به میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده برخوردار خواهد بود.

از آنجائیکه دو ایالت فلوریدا و اوهایو از بزرگترین صحنه های رقابت و رای گیری در بین دیگر ایالت های آمریکاست و اهمیت بسیار زیادی برای نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برای رسیدن به کاخ سفید واشنگتن خواهد داشت ، نظر سنجی ها نشان می دهد باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا از رای بیشتری در این دو ایالت برخوردار خواهد شد. هم اکنون نظر سنجی ها نشان می دهد که 49 درصد از دارندگان حق رای در ایالت فلوریدا آمریکا به باراک اوباما رای خواهند داد و 47 درصد به میت رامنی . در ایالت اوهایو آمریکا نیز 51 درصد از دارندگان حق رای به اوباما رای خواهند داد و تنها 45درصد به رامنی رای می دهند.

نتایج نظر سنجی موسسه Ipsos/Reuters  که روز یکشنبه منتشر شد نیز نشان می دهد در مجموع 47 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی اوباما و 46 درصد رامنی را گزینه خود در انتخابات ریاست جمهوری می دانند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ششم نوامبر در سراسر آمریکا برگزار می شود. اکثر کارشناسان و تحلیل گران سیاسی بخت بیشتری برای اوباما نسبت به رامنی برای پیروزی در انتخابات روز سه شنبه قائل هستند./باشگاه خبرنگاران

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب