اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دکتر بازی زن دیپلمه به پایان رسید/ مراجعان زن شیاد به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند



جانشین انتظامی استان یزد از دستگیری پزشک قلابی خبر داد که با تهیه مهر جعلی متخصص داخلی به طور مخفیانه در یزد و تهران اقدام به طبابت می کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "عطاء ا...احمدی" در تشریح خبر دستگیری دکتر قلابی گفت: با توجه به اعلام خبری در خصوص اینکه یک خانم با تهیه مهر جعلی پزشک "متخصص داخلی" اقدام به فعالیت و کسب درآمد کرده بررسی موضوع به کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی سپرده شد.
 
وی ادامه داد: ماموران پلیس پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از صحت و درستی موضوع هماهنگی لازم با مقامات قضائی انجام داده و متهمه را هنگام ارتکاب جرم دستگیر کردند.
 
احمدی افزود: خانم دکتر قلابی دستگیر شده 45 ساله که اهل تهران و ساکن یزد است در بازجویی های اداره پلیس، به ساخت مهر جعلی با عنوان متخصص داخلی و ویزیت بیماران و تجویز دارو به طور مخفیانه در یزد و تهران اعتراف کرد.
 
این مسوول ضمن اشاره به این مطلب که خانم دکتر دستگیر شده دارای مدرک تحصیلی دیپلم است خاطر نشان کرد: این خانم هدف و انگیزه خود را از ارتکاب چنین جرمی را علاقه به رشته پزشکی عنوان کرده است.
 
جانشین انتظامی استان یزد یادآور شد: تعدادی از مراجعان این پزشک قلابی شناسایی و به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده اند.
 
احمدی گفت: با بررسی های به عمل آمده و با توجه به اینکه داروهای تجویز شده توسط این خانم از ارزش دارویی بالا و حساس برخوردار نبوده هیچکدام از آنها آسیبی از داروهای تجویز شده ندیده اند و تحقیقات بیشتر در خصوص شناسایی دیگر بیماران همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
معرفی دانشگاه علوم پزشکی بابل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای بی‌پایان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران/ سازمان‌سنجش: نمی توانیم برای دانشگاه ایران دانشجو پذیرش کنیم



ماجرای دانشگاه علوم‌پزشکی ایران,متوقف شدن  تفکیک دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران

ماجرای بی‌پایان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران/ سازمان‌سنجش: نمی توانیم برای دانشگاه ایران دانشجو پذیرش کنیم

درحالی که دیوان عدالت دستور داده تفکیک دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران متوقف شود، اما از دانشگاه ایران خبر می رسد ظرفیت های کنکور ۹۲ هم به سازمان سنجش اعلام شده است.

کنکور همین امروز به پایان رسید. اما هنوز تکلیف دانشگاه علوم پزشکی ایران مشخص نشده است. از سویی دانشگاه علوم پزشکی ایران بودجه ندارد، از سویی دلش می خواهد دانشجوی جدید هم بگیرد و از سویی دیوان عدالت اداری می گوید فعالیت این دانشگاه غیر قانونی است

 

در بودجه ای که مجلس برای دانشگاه ها در سال ۹۲ مصوب کرد، هیچ نامی از دانشگاه علوم پزشکی ایران نبود. هرچند که دولت از مجلس خواست که بودجه ای به دانشگاه ایران بدهد،‌ اما مجلس با این ردیف بودجه مخالفت کرد و همه بودجه دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران را در یک ردیف بودجه دید

 

البته وزارت بهداشت گفته که جای نگرانی و نیست و راه هایی برای تامین بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد. 

اما چالش تازه ای که دانشگاه علوم پزشکی ایران با آن مواجه شده است، جذب دانشجو برای سال تحصیلی ۹۲-۹۳ است. درحالی که معاون آموزشی این دانشگاه می گوید نام دانشگاه علوم پزشکی ایران در دفترچه انتخاب رشته محل های سازمان سنجش درج می شود،‌ اما رییس دیوان عدالت چنین چیزی را رد کرده است. 

 

از اصرار تا انکار

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری امروز دراین باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان سنجش به دنبال پذیرش دانشجو برای دانشگاه ایران است ولی ما فعلا دستور موقت داده‌ایم که سازمان سنجش نباید برای دانشگاه ایران دانشجو بپذیرد.

 

این پرونده باید در هیات عمومی رسیدگی شود و اگر تشخیص داده شد که این کار خلاف قانون است؛ این دانشگاه نباید به پذیرش دانشجو اقدام کند. حتی در قانون بودجه نیز ردیفی برای دانشگاه ایران گذاشتند که مجلس آن را رد کرد.

البته دیوان نیز هنوز حکمی برای این پرونده صادر نکرده است.اما نظر معاون أموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران متفاوت است. مسعود فراست کیش با اشاره به درج نام دانشگاه علوم پزشکی ایران در لیست سازمان سنجش و آموزش کشور برای جذب دانشجو، به ایسنا گفت: این دانشگاه امسال از طریق کنکور سراسری در رشته‌های مختلف علوم پزشکی دانشجو می‌پذیرد.

 

به گفته او ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ایران همانند سال‌های قبل از ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران تعیین شده است: ظرفیت اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران در مقطع دکترای حرفه‌ای 135 نفر، کارشناسی 420 نفر، کارشناسی ناپیوسته 130نفر است که در مجموع 680 نفر ظرفیت پذیرش برای دانشگاه علوم‌پزشکی ایران اعلام شده است. همچنین ظرفیت اعلام شده در پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران 50 نفر است.

 

سازمان سنجش: تکلیف هنوز مشخص نیست

در ماجرای انکار و اصرار دیوان عدالت و دانشگاه علوم پزشکی ایران اما یک عده هنوز تکلیف خودشان را نمی دانند؛ سازمان سنجش و داوطلبان انبوه رشته پزشکی.

سازمان سنجش که از امروز مشغول تصحیح پاسخنامه های کنکور ۹۲ شده است، همزمان باید دفترچه انتخاب رشته را هم آماده کند. دفترچه ای که نیمه دوم مردادماه منتشر می شود و البته معیار نهایی برای جان گرفتن دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ است. 

 

رییس سازمان سنجش تایید می کند که دانشگاه علوم پزشکی ایران ظرفیت های سال تحصیلی ۹۲-۹۳ را اعلام کرده است،‌ اما می گوید تضمینی نیست که این ظرفیت ها در دفترچه نهایی هم دیده شود. 

 

ابراهیم خدایی دراین باره به خبرآنلاین گفت: درباره دانشگاه علوم پزشکی ایران ما دو تا مکاتبه داریم یکی از دیوان محاسبات و یکی هم از دیوان عدالت اداری.

دیوان عدالت رایی که داده این هست که بحث تفکیک مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران موقتا متوقف شود. دیوان محاسبات هم استناد کرده چون بودجه ای برای دانشگاه علوم پزشکی ایران دیده نشده است، اگر دانشجو برای این دانشگاه در نظر گرفته شود مشکلات پیش می آید.

 

به گفته او روال سازمان سنجش همکاری با شورای گسترش دو وزارتخانه علوم و بهداشت است: ما یک سازمان اجرایی هستیم نه تصمیم گیر. ما موظف به اجرای قانون هستیم.

این نامه ها که امد طی یک نامه رسمی به همکارانمان در وزارت بهداشت اعلام کردیم تا نظر آن وزارت در این باره به ما منتقل کنند.

رییس سازمان سنجش گفت: اما هنوز دفترچه انتخاب رشته را آماده نکرده ایم. دفترچه از ۱۵ مرداد به بعد منتشر می شود. اما این موضوع باید بین وزارت بهداشت و دیوان عدالت این مشکل قانونی برطرف شود. 

 

او درباره پیش بینی اش از سرنوشت نهایی اعلام ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی ایران هم گفت: الان نمی توانم بگویم که مجوز پذیرش دانشجو برای دانشگاه علوم پزشکی ایران می آید یا نه. اما با توجه به نامه هایی که برای ما آمده است، احتمال نیامدنش زیاد است. 

اما اگر ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام نشود، سرنوشت دانشجویان چه می شود؟ رییس سازمان سنجش می گوید برای این سازمان حق داوطلبان در اولویت است، یعنی ظرفیت حداکثری.

 

خدایی گفت: اکنون ظرفیت ها دو تکه شده است. ما بیشتر دنبال این بحث هستیم که چه دو دانشگاه ادغام شود چه تفکیک، به هیچ عنوان نباید از ظرفیت نهایی کم نشود.

خبرآنلاین