اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو متهم به قتل یک ایرانی در شهر بریستول انگلیس به زندان محکوم شدند



اخبار ,اخبار حوادث ,قتل یک ایرانی در انگلیس

اخبار حوادث - دو متهم به قتل یک ایرانی در شهر بریستول انگلیس به زندان محکوم شدند

قاضی دادگاه کیفری شهر بریستول واقع در جنوب انگلیس روز پنجشنبه متهم اصلی در پرونده قتل یک ایرانی در این شهر را به حبس ابد محکوم کرد.

ˈلی جیمزˈ که ماه گذشته و در جریان محاکمه، به قتل ˈبیژن ابراهیمیˈ(عکس) اعتراف کرده بود، امروز به حبس ابد با حداقل 18 سال زندان، محکوم شد.

متهم دیگری به نام ˈاستفن نورلیˈ نیز به جرم همدستی در این قتل فجیع به چهار سال زندان محکوم شد.

این دو نفر متهم بودند که بیژن ابراهیمی، یک مرد ایرانی الاصل 44 ساله را در تابستان امسال در شهر بریستول به قتل رسانده اند.

در جریان برگزاری دادگاه، لی جیمز به قتل آقای ابراهیمی و استفن نورلی به همدستی در قتل اعتراف کرده بودند.

قاضی سایمون روز پنجشنبه و هنگام صدور رای خود، قتل بیژن ابراهیمی را عمیقا تکان دهنده خواند و خطاب به متهمان گفت: ادعاهای مطرح شده علیه آقای ابراهیمی بی اساس بوده و عمل شما قتلی بی رحمانه و ناعادلانه بوده است.

مطبوعات محلی، طی ماههای اخیر ابعاد وحشتناکی را از این قتل منتشر کرده اند که بر اساس آن بیژن ابراهیمی در ماه ژوییه (تیرماه) امسال توسط گروهی از اوباش که لی جیمز و استفن نورلی سردسته آنان بوده اند، بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس بدن بی جان وی به آتش کشیده شده است.

به نوشته نشریه محلی بریستول پست، برخی از اهالی محله بریسلینگتون در شهر بریستول قبل از به قتل رسیدن آقای ابراهیمی شایع کرده بودند که او فساد اخلاقی دارد و به دنبال سوءاستفاده از کودکان است.

آنان مدعی شده بودند که آقای ابراهیمی از کودکان عکس می گیرد و به همین دلیل به دنبال سوءاستفاده از آنان است. به دنبال این شایعات پلیس بریستول در ماه ژوییه آقای ابراهیمی را بازداشت و مورد بازجویی قرار داد. پلیس پس از بازجویی نسبت به بی گناهی وی اذعان کرد و بلافاصله وی را آزاد نمود.

ˈدر واقع بیژن ابراهیمی از کودکانی که اقدام به تخریب گلدان های وی می کردند، عکس می گرفته تا قانون شکنی آنان را بطور مستند به پلیس گزارش کند.ˈ

به رغم اینکه پلیس پس از بازجویی، بیژن ابراهیمی را بی گناه اعلام کرده بود ولی با توجه به شایعات گسترده ای که علیه وی پخش شده بود، اقدامی برای حفاظت از جان وی انجام نداد و این مرد بی گناه دو روز بعد توسط یک گروه 20 نفره از اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به قتل رسید.

اکنون در پایان محاکمه دو تن از متهمان به قتل بیژن ابراهیمی، پلیس بریستول نیز به کوتاهی خود در حفاظت از جان وی اعتراف کرده و حتی فرمانده پلیس بریستول گفته است که ما باید به شکل بهتری با این مرد رفتار می کردیم.

پلیس همچنین تاکید کرده است که ابراهیمی هیچ تصویر نامناسبی از کودکان نگرفته بود و احساسات شدیدی که علیه وی برانگیخته شده بود، همگی مبتنی بر شایعات و اطلاعات غلط بوده است.

همچنین کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات از پلیس در حال بررسی این پرونده و نحوه رفتار پلیس بریستول با بیژن ابراهیمی است. تاکنون سه مامور پلیس معلق شده و دو نفر دیگر نیز توبیخ انضباطی شده اند.

خانواده آقای ابراهیمی در بیانیه ای بیژن را قربانی سنگدلی غیرقابل تصور و مبتنی بر نفرت توصیف کرده و از اینکه پلیس و دیگر سازمان های اجتماعی در بریستول در کمک به وی کوتاهی کرده، ابراز تاسف نموده اند.

این جنایت بازتاب زیادی در رسانه های محلی داشته و اکثر مردم و مسئولان شهر بریستول از قتل فجیع بیژن ابراهیمی ابراز تاسف و شگفتی کرده اند.

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
وقتی انگلیس 9 میلیون ایرانی را قتل عام کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

25 سال زندان برای متهم ایرانی آمریکایی قتل سفیر عربستان سعودی



ارباب سیر,تلاش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا

25 سال زندان برای متهم ایرانی آمریکایی قتل سفیر عربستان سعودی

"جان کینان" قاضی دادگاه فدرال نیویورک نیز گفت: ارباب سیر صدور این حکم را درک می کند. او باید این درس را بیاموزد که نمی توان با چنین موضوعاتی، با تساهل برخورد کند.

دادگاهی در آمریکا یک شهروند ایرانی آمریکایی را به اتهام تلاش برای قتل سفیر عربستان سعودی در واشنگتن به 25 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "منصور ارباب سیر" پس از چند جلسه محاکمه در منطقه منهتن نیویورک، به این مجازات محکوم شد.

ارباب سیر 58 ساله در جلسه دادگاه اکتبر گذشته اعتراف کرد که قصد داشت با اجاره آدمکش از اعضای مافیای قاچاق مواد مخدر در مکزیک، طرح ترور "عادل الجبیر" سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را عملی کند.

"جان کینان" قاضی دادگاه فدرال نیویورک نیز گفت: ارباب سیر صدور این حکم را درک می کند. او باید این درس را بیاموزد که نمی توان با چنین موضوعاتی، با تساهل برخورد کند.

قبلا دادستانی دادگاه جنایی نیویورک برای این متهم (منصور ارباب سیر)، مجازات 25 سال زندان را درخواست کرده بود.

در آخرین جلسه دادگاه هم نمایندگان دادستانی اعلام کرده بودند: اقدام یک ایرانی آمریکایی برای ترور "عادل الجبیر" سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، "جنایت بسیار خطرناک" است.

"ارباب سیر" یک شهروند آمریکایی ایرانی است که گذرنامه ایرانی هم در اختیار دارد. او در ماه اکتبر گذشته اعتراف کرد مامور شده بود در فصل بهار تا پاییز 2011 به بهانه های مختلف به مکزیک برود تا مقدمات ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را فراهم کند.

مقامات آمریکایی می گویند او تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر و مجرمان در مکزیک را برای ترور الجبیر اجیر کرده بود که از قضا آنها ماموران مخفی دولت آمریکا بودند.

ارباب سیر قرار بود برای ترور الجبیر مبلغ 1.5 میلیون دلار به مجرمان مکزیکی بپردازد و در همین راستا، 100 هزار دلار به عنوان پیش پرداخت، ارائه کرده بود.

دادستانی اضافه کرده است: در صورت عملی شدن برنامه ترور سفیر عربستان سعودی، نه تنها او و تعداد زیادی از افراد عادی و بی گناه کشته می شدند بلکه این حادثه تاثیر زیادی بر روابط بین المل و دیپلماتیک در آمریکا داشت.

ارباب سیر در 29 سپتامبر 2011 در فرودگاه بین المللی کندی نیویورک دستگیر شد.وی به همراه یک متهم ایرانی دیگر به نام غلام شکوری که هنوز بازداشت نشده است؛ در این پرونده متهم شده اند.

دولت ایران هر گونه ارتباط با این موضوع را به صورت جدی رد کرده است./عصرایران