اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو غول خودرو سازی از سال...



 

دو غول خودرو سازی از سال آینده در ایران

 

 

دو غول خودرو سازی از سال آینده در ایران

 

 

شرکت خودروساز سوئدی "ولوو" و شرکت خودرو ساز آلمانی "آئودی" از سال آینده در ایران خط تولاید خودرو راه اندازی می کنند.

 


نمایندگان شرکت های آئودی و ولوو در حال حاضر در تهران به سر می برند و در حال مذاکره با گروهی از مدیران خودروساز ایرانی و نمایندگان دولت برای توافق بر راه اندازی خط تولید خودروهای آئودی و ولوو هستند.

 


شرکت آلمانی و مشهور آئودی[AUDI AG] که یکی از غول های خودرو سازی اروپا است،قرار است خودروی سواری در سه مدل و سه رنج قیمتی در ایران تولید کند که همه محصولات ایران شرکت زیر ۲۰ میلیون تومان است.

 


شرکت سوئدی [ VOLVO] ولوو نیز قرار است در صورت توافق نهایی،دو مدل خودروی سواری سبک و یک مدل خودروی سنگین تولید کند.هنوز توافقی بر سر قیمت خودروهای تولیدی شرکت ولوو صورت نگرفته است،اما پیش شرط تولید خودروهای این دو غول خودرو سازی دنیا ، پائین بودن قیمت و تیراژ بالای تولید است.

 


آئودی یک خودروساز آلمانی و تولیدکنندهٔ خودرو‌های لوکس است. دفتر اصلی آن در شهر اینگولشتاد در ایالت بایرن آلمان است.این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن است.

 


شعار این شرکت Vorsprung durch Technik به معنی پیشرفت از طریق تکنولوژی برتر است. مدل‌هایی آئودی از جمله TT ، A۴ ، ۱۰۰ ، ۹۰ در ایران وجود دارد.

 


گروه ولوو نیز یک شرکت سوئدی سازنده وسایل نقلیه و قطعات آن است.از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، قطعات هوافضا و خدمات مالی است.

 


شرکت ولوو،کار خود را در ۱۴ آوریل ۱۹۲۷ به عنوان شرکت خودروسازی در شهر گوتنبورگ سوئد آغاز کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ‌سازی اس.کی.اف بود.

 


نام ولوو به معنی «می‌غلتم» است و از فعل volvere لاتین گرفته شده‌است.بخش خودروسازی ولوو امروزه متعلق به شرکت اتومبیل سازی فورد می‌باشد.

 


حضور این دو شرکت خودرو سازی بزرگ دنیا در ایران می تواند زنگ خطری جدی برای خودرو سازان ایرانی،خاصه شرکت های بزرگ ایران خودرو و سایپا باشد.

 


ویدیو مرتبط :
خواب خودرو سازان برای قیمت خودرو در سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پولو فولكس‌واگن خودرو سال شد



 

نمایشگاه خودرو نیویورك: پولو فولكس‌واگن خودرو سال شد

 

 

 

پولو فولكس‌واگن خودرو سال شد

 

 

خودرو پولو فولكس واگن به عنوان خودرو سال در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورك ۲۰۱۰ انتخاب شد.

 


نمایشگاه خودرو نیویورك ۲۰۱۰ از دوم آوریل سال جاری برپا شده و نزدیك به هزار مدل خودرو از شركت‌های مختلف در آن به نمایش گذشته شده‌اند.

 


شركت‌هایی مانند تویوتا، هوندا، هیوندای، پورشه، فولكس واگن، بی‌ام‌و و بنتلی در نمایشگاه امسال حضور دارند.

 


امسال به ویژه خودروهای كوچك، كم‌مصرف و الكتریكی و هیبریدی به نمایشگاه عمومی گذاشته شده‌اند.

 


در همین حال ۵۹ خبرنگار صنعت خودروسازی در نمایشگاه امسال خودرو پولو فولكس واگن را به عنوان خودرو سال برگزیدند.

 


این برای دومین سال پیاپی است كه پولو این عنوان را به دست می‌آورد.