اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دومین حکم قطع انگشتان دست دزد در مشهد



 

 دومین حکم قطع انگشتان دست دزد در مشهد

 

 

 انتخاب نوشت:در پی اعلام دادستان عمومی و انقلاب مشهد درباره برخورد قاطع قانونی با دزدان حرفه ای قطع انگشتان دست یکی دیگر از دزدان با رعایت موازین قانونی در محوطه زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآمد.

این حکم در حالی در برابر دیدگان عده ای از دزدان دستگیر شده با حضور مقامات مسؤول اجرا شد که چندی پیش و در پی اجرای حکم قطع ید یک دزد حرفه ای دیگر، موجی از اظهار رضایت عمومی از اجرای این حکم الهی و قانونی در میان شهروندان مشهدی پدید آمد و مقامات مسؤول بویژه دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت وگو با رسانه ها با اعلام کاهش آمار سرقت پس از اجرای نخستین حکم قطع ید، اطمینان داد که دستگاه قضایی هیچ گونه ارفاقی به بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی بویژه سارقان نخواهد کرد.

 

پیرو اعلام محکومیت قطعی درباره محکوم «م.ب» حکم قطع دست او صبح روز نخست آذرماه ۸۹ در محوطه زندان مرکزی مشهد اجرا شد.... / خبرگزاری انتخاب 



ویدیو مرتبط :
قطع انگشتان دست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای حکم قطع دست یک سارق در مشهد


حکم قطع دست یک سارق حرفه ای که از منازل مردم سرقت می کرد، سپیده دم امروز در مشهد اجرا شد.

روزنامه خراسان: حکم قطع دست یک سارق حرفه ای که از منازل مردم سرقت می کرد، سپیده دم امروز در مشهد اجرا شد.
 
این سارق حرفه ای و سابقه دار، اعمال مجرمانه خود را از حدود سال ۱۳۸۷ آغاز کرده بود که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر و در سال ۱۳۸۹ روانه زندان شد.

پرونده این مرد ۳۰ ساله که در اوایل شب به اموال مردم در مناطق مختلف شهر دستبرد می زد، در شعبه ۱۳۳ دادگاه عمومی و جزایی مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
سارق مذکور که به ۵۲ فقره سرقت اعتراف کرده بود در بازجویی ها اظهار داشت: بیشتر اموال باارزش، دلار، طلا و جواهرات و وجوه نقدی مردم را سرقت می کردم.
 
در حالی که اعمال مجرمانه این سارق، موجب ایجاد احساس ناامنی در شهروندان شده بود، وی از سوی دادگاه به قطع ید محکوم شد که این رأی مورد تأیید دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی نیز قرار گرفت.
 
پرونده سارق مذکور به اجرای احکام دادسرای مشهد ارسال شد که پس از فراهم شدن مقدمات، این حکم سپیده دم امروز در زندان مشهد اجرا می شود.
 
شایان ذکر است رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی و دادستان مشهد از چندی قبل بر اجرای قاطع احکام و حدود الهی از سوی دستگاه قضایی تأکید کرده بودند.