اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت هزینه درمان کودکان شین آبادی را تقبل می کند/ جراحی زیر نظر بهترین متخصصان ترمیمی



هزینه درمان کودکان شین آبادی , کودکان شین آبادی

دولت هزینه درمان کودکان شین آبادی را تقبل می کند/ جراحی زیر نظر بهترین متخصصان ترمیمی

مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت از جراحی و درمان کودکان شین آباد زیر نظر بهترین متخصصان ترمیمی و تقبل هزینه های سنگین اعمال جراحی توسط دولت خبر داد.

 رضا رضایی گفت: به دستور معاون درمان وزارت بهداشت مقرر شد 12 کودکی که در حادثۀ تأسف بار شین آباد دچار سوختگی و صدمات شدید شده اند تحت نظر وزارت بهداشت و با تقبل هزینه ها توسط دولت تحت درمان و مداوا و جراحی قرار گیرند.

وی افزود: برای پیگیری این کار نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده اند که روند درمان این عزیزان را تا انجام آخرین مراحل پیگیری خواهند کرد.

نماینده وزارت بهداشت برای پیگیری درمان کودکان شین آباد در ادامه اظهار داشت: معاینه اولیه این 12 کودک توسط بهترین استادان جراحی ترمیمی در یکی از بیمارستان های تهران انجام شده و این عزیزان برای ادامۀ درمان توسط وزارت بهداشت و همکاری آموزش و پرورش به تهران منتقل شده اند.

رضایی گفت: وزارت بهداشت یک برنامه زمانی مشخص برای این کودکان در نظر گرفته است که هزینه های گزافی خواهد داشت ولی با هماهنگی های انجام شده هزینه ها را دولت تقبل خواهد کرد.

مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: پیش بینی های اولیه اینست که برخی از این عزیزان تا 20 دفعه باید عمل شوند و در حدود 2 تا 3 سال کار درمانشان طول خواهد کشید.

وی در پایان از جلسۀ امروز نمایندۀ وزارت آموزش و پرورش با دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در این خصوص خبر داد و گفت: مقرر شد نمایندگان دو وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش برای پیگیری و نظارت بهتر بر پروسۀ درمان کودکان شین آباد به طور هفتگی و ماهانه جلسه برگزار کنند.
/مهر

 


ویدیو مرتبط :
نظر متخصصان ایرانی درباره جراحی گوش وزیر صنعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان کودکان «شین‌ آبادی» متوقف شد



اخبار,اخبار اجتماعی,توقف درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی


اخباراجتماعی - درمان کودکان «شین‌ آبادی» متوقف شد

سه روزی است که 12 کودک شین‌آبادی برای ادامه روند درمانی خود وارد تهران شده‌اند و هنوز اقدامی برای درمان آنها صورت نگرفته است. خانواده‌های این دانش‌آموزان می‌گویند عدم‌واریز پول از سوی وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت به حساب بیمارستان محب و تیم پزشکی این دانش‌آموزان باعث توقف درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی و سرگردانی آنها در تهران شده است.

بر اساس اظهارات والدین دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آباد، قرار بود، وزارت آموزش‌وپرورش پنج‌میلیاردتومان برای درمان 12 کودک دارای بیشترین حد آسیب‌دیدگی برای پنج سال روند درمانی به وزارت بهداشت و وزارت بهداشت به حساب بیمارستان محب واریز کند تا روند درمان این کودکان منظم و بدون وقفه انجام شود، اما تاکنون هیچ پولی به حساب بیمارستان محب واریز نشده است و مشخص نیست، این پول در وزارت آموزش‌وپرورش مانده است، یا وزارت بهداشت.

آقای شادکام، پدر سیما شادکام دانش‌آموز آسیب‌دیده پیرانشهری در این‌باره می‌گوید: روز گذشته با توجه به وقتی که دکتر فاطمی پزشک معالج بچه‌ها، به ما داده بود به بیمارستان رفتیم و آقای دکتر فاطمی بچه‌ها را ویزیت کرد و گفت هنوز پولی به حساب بیمارستان محب واریز نشده است.

اظهارات او در شرایطی است که هفته گذشته معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز درمان کودکان آسیب‌دیده شین‌آبادی از شنبه 30 آذرماه خبر داد. دکتر محمودرضا محقق عنوان کرده بود: علت تاخیر درمان این کودکان عدم‌تامین منابع مالی آن بوده است ولی مقرر شد 13‌نفر از این کودکان از روز شنبه در بیمارستان حضرت فاطمه دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بستری و روند درمانی‌شان آغاز شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود به دلیل عمیق‌بودن سوختگی‌های این عزیزان روند درمانی‌شان پنج الی شش‌سال به طول بینجامد. وی با اعلام اینکه بودجه درمان این کودکان فعلا به صورت علی‌الحساب از سوی معاونت درمان به دانشگاه علوم‌پزشکی ایران پرداخت خواهد شد، گفت: هزینه درمان این کودکان پنج تا شش‌میلیاردتومان خواهد بود ولی تاکنون هیچ بودجه‌ای برای درمان به وزارت بهداشت تعلق نگرفته ولی قرار است، دولت تا پایان امسال بودجه درمان آنان را تامین کند. وی افزود: شاید لازم باشد بر روی هر یک از این کودکان حدود 10تا 13 عمل جراحی صورت گیرد.

دکتر محقق اظهار کرد: جلسه‌ای با مسوولان آموزش‌وپرورش در این خصوص داشته‌ایم و مقرر شده آنان مصوبه هزینه‌های درمان را از دولت بگیرند، فعلا فقط گفت‌وگو و تفاهمی شفاهی با آقای فانی وزیر آموزش‌وپرورش در این خصوص داشته‌ایم. وی گفت: پیشنهاد ما پرداخت سالانه ۱.۵ میلیاردتومان برای درمان این عزیزان بود که تنها 40‌درصد از آن تصویب شده است. جراحی ترمیمی در سوختگی‌های شدید ممکن است چهره را دقیقا به نقطه اول برنگرداند البته این کودکان ترمیم مفاصل صورت هم نیاز دارند ولی در پایان مراحل درمان، وضعیت چهره این دانش‌آموزان بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

گله خانواده‌ها از تغییر پی‌درپی بیمارستان‌ها
دیگر گله خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده تغییر پی‌در‌پی بیمارستان‌ها برای درمان کودکان از سوی وزارت بهداشت است. آقای شادکام در این‌باره با اشاره به اینکه تاکنون سه تا چهار بیمارستان برای درمان کودکان ما تغییر کرده است، می‌گوید: اول قرار بود در بیمارستان ساسان بچه‌ها مورد معالجه قرار بگیرند، اما وزارت بهداشت بیمارستان محب را به ما پیشنهاد داد، که بیمارستان خوبی است و کادر درمانی خوبی دارد و ما از این بیمارستان رضایت داریم، اما به تازگی به ما می‌گویند به بیمارستان فاطمه‌الزهرا بروید که بیمارستان خوبی نیست و با مشورتی که با پزشکان انجام دادیم به ما تاکید کردند که به این بیمارستان نرویم.

او می‌افزاید: در جلسه‌ای که با آقای فانی داشتیم به ما وعده دادند که در هر بیمارستانی که مورد رضایت شماست، کودکان را درمان می‌کنیم، اما الان به وعده‌های خودشان عمل نمی‌کنند و قرار است ما را به بیمارستان فاطمه‌الزهرا بفرستند که کیفیت بسیار پایین‌تری نسبت به بیمارستان محب دارد.

هم‌اکنون سه روز است که کودکان شین‌آبادی در هتل فرهنگیان تهران هستند و هنوز اقدامی برای درمان آنها صورت نگرفته است.

اخبار اجتماعی - شرق