اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت لایحه جنجالی را از مجلس پس گرفت



پس گرفتن لایحه واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما از مجلس توسط دولت

دولت لایحه جنجالی را از مجلس پس گرفت

دولت لایحه واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما را از مجلس شورای اسلامی پس گرفت.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران  با اعلام این خبر گفت: دولت دهم این لایحه را در روزهای پایانی فعالیت خود تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده بود.

کاظم اکبرپور اظهارداشت: با پس گرفته این لایحه از مجلس، واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما هم فعلا منتفی شده است.

در مقدمه توجیهی لایحه واگذاری شرکت نمایشگاه های بین المللی به سازمان صدا و سیما آمده بود: با توجه به مسئولیت راهبردی و بی بدیل سازمان صدای وسیمای جمهوری اسلامی ایران برای مقابله و خنثی سازی تهاجم گسترده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی استکبار به ویژه هزاران شبکه ماهواره ای و با عنایت به افزایش ماموریت های این سازمان در راه اندازی شبکه های جدید ملی و برون مرزی و گسترش تولیدات رسانه ای و سرمایه گذاری در عرصه فناوری های نوین به ویژه در فضای مجازی و نظر به ضرورت پشتیبانی متناسب با این اهداف و در راستای جلوگیری از فعالیت های پراکنده که موجب افزایش هزینه های بیت المال و در برخی از موارد مشکلات امنیتی می شود و با توجه به موقعیت محل دائمی نمایشگاه های بین المللی و در راستای مساعدت برای تامین املاک مورد نیاز سازمان یاد شده، لایحه واگذاری شرکت نمایشگاه های بین المللی به سازمان صدا و سیما برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می شود.

بر اساس ماده واحده این لایحه، شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با کلیه دارایی ها، اموال و تعهدات به سازمان صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران واگذار می شود.

سازمان صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است تا پنج سال امکانات لازم را در محدوده محل دایمی برای برگزاری نمایشگاه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
دولت چرا لایحه بودجه را به مجلس نمی دهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت لایحه جریمه برق پرمصرف‌ها را به مجلس داد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دولت لایحه جریمه برق پرمصرف‌ها را به مجلس داد

لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر تقدیم مجلس شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس ماده واحده این لایحه، وزارت نیرو موظف است افزون بر دریافت بهای برق، به ازای هر کیلووات ساعت برق فروخته شده مبلغ 20 ریال به عنوان عوارض برق تجدیدپذیر در قبوض مربوط درج و از مشترکان برق که خارج از الگوی مصرف تعیین شده، مصرف می کنند، دریافت کند.

لایحه "دریافت عوارض برق تجدیدپذیر" به منظور تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسی و چشم انداز تولید پنج هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر از سوی رییس جمهوری تقدیم مجلس شده است.

این لایحه که بنا به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب هیات وزیران رسیده است، برای طی تشریفات قانونی از سوی رییس جمهوری تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: بر اساس ماده (62) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، وزارت نیرو مکلف به خرید تضمینی برق تولیدی از منابع انرژی تجدیدپذیر (برق تجدیدپذیر) از بخش غیر دولتی با نرخ های 1300 ریال بر کیلووات در ساعت های اوج بار و میان باری و 900 ریال در ساعت های کم باری شده است.

این اعداد در سال‌های پس از 1387 نیز بر اساس فرمول مصوب در آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (25) قانون برنامه پنجم توسعه افزایش یافته است.

از طرف دیگر قیمت آزاد برق که توسط دولت پرداخت می‌شود (حتی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها)، تفاوت فاحشی با قیمت‌های مذکور دارد و این در حالی است که تامین مابه التفاوت این نرخ‌ها (نرخ تکلیفی خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از بخش غیر دولتی و قیمت آزاد برق) برای تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسی، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و چشم‌انداز تولید 5000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر و ماده (126) قانون برنامه پنجم توسعه ضروری است. لایحه "دریافت عوارض برق تجدیدپذیر" برای سیر مراحل تصویب تقدیم مجلس می‌شود.

براساس ماده واحده این لایحه، وزارت نیرو موظف است افزون بر دریافت بهای برق، به ازای هر کیلووات ساعت برق فروخته شده مبلغ 20 ریال به عنوان عوارض برق تجدیدپذیر در قبوض مربوط درج و از مشترکان برق که خارج از الگوی مصرف تعیین شده، مصرف می کنند، دریافت کند.

وجوه حاصله به حساب شرکت توانیر واریز و عین وجوه دریافتی با قابلیت امکان انتقال به سنوات بعد صرفاً بابت پرداخت به عنوان وجوه اداره شده یا یارانه سود تسهیلات و یا بهای خرید تضمینی برق از منایع انرژی های تجدیدپذیر از بخش های تعاونی و خصوصی هزینه می شود، منابع مذکور به عنوان درآمد شرکت های ذی ربط محسوب نمی شود./ایسنا