اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دوستی خاله‌خرسه برای دستبرد به طلافروشی



دوستی خاله‌خرسه برای دستبرد به طلافروشی

حوادث - روزنامه همشهری نوشت:

مرد سارق پس از ریختن طرح دوستی با شاگرد طلافروشی، کلید مغازه را به دست آورد و دست به سرقت 4کیلو طلا ‌ زد.

ظهر دهم اردیبهشت ماه امسال، صاحب یک مغازه طلافروشی در شهرستان تربت‌حیدریه وقتی مغازه‌‌اش را برای صرف ناهار و استراحت تعطیل می‌کرد، خبر نداشت که دزدی آشنا در کمین نشسته تا نقشه‌ای را که در سر دارد عملی کند. مرد طلافروش بی‌آنکه طلاهای پشت ویترین را جمع‌آوری کند دزدگیر مغازه را روشن کرد و بعد از پایین کشیدن کرکره، آن را قفل کرد و همراه شاگردش راهی خانه شد. چند ساعت بعد اما وقتی به مغازه برگشت، با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. در مغازه باز بود و از طلاهایی که پشت ویترین چیده شده بود خبری نبود.

 

شروع تحقیقات

مرد طلافروش که شوکه شده بود با پلیس تماس گرفت و ماجرا را به ماموران اطلاع داد. دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان راهی محل سرقت شدند و بررسی‌ها برای شناسایی سارق آغاز شد. تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که سارق فردی آشنا بوده، چرا که هم کلید مغازه را در اختیار داشته و هم اینکه به راحتی دزدگیر را خاموش کرده است. از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌داد که سارق ناشناس بعد از سرقت 4کیلو طلای پشت ویترین، برای اینکه ردی از خودش باقی نگذارد دستگاه ضبط فیلم‌های دوربین مداربسته را نیز سرقت کرده تا کسی نتواند او را شناسایی کند.

 

دزد نفوذی

شکی برای پلیس باقی نمانده بود که سارق با در اختیار داشتن کلید مغازه، کنترل دزدگیر و با نقشه‌ای از پیش تعیین‌شده دست به سرقت زده است. او از اینکه صاحب مغازه آن روز طلاهای پشت ویترین را جمع آوری نکرده بود خبر داشت و به احتمال زیاد از نزدیک با وی آشنایی داشته است. ماموران در ادامه تحقیقات به بازجویی از شاگرد مغازه دست زدند و متوجه دوستی او با یک طلافروش سیار به نام مراد شدند. وقتی مشخص شد که مراد در روز سرقت نزدیکی مغازه طلافروشی دیده شده و آنجا را زیر نظر داشته است، ماموران حدس زدند که وی در سرقت نقش داشته است. بنابراین دستور بازداشت او صادر شد و از آنجا که وی در مشهد زندگی می‌کرد، ماموران طی یک قرار صوری او را به تربت‌حیدریه کشاندند و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. مراد به اداره آگاهی منتقل شد و وقتی دید چاره‌ای جز اعتراف ندارد به سرقت از طلافروشی اعتراف کرد.

 

طلاهای دفن شده

مرد سارق گفت: از مدتی قبل به‌دلیل کارم با مرد طلافروش و شاگرد مغازه‌‌اش آشنا بودم. می‌دانستم که در مغازه طلای زیادی وجود دارد و خبر داشتم که بعضی از روزها صاحب آنجا بدون جمع‌آوری طلاهای پشت ویترین، در مغازه را قفل می‌کند و به خانه می‌رود. برای همین با شاگرد وی طرح دوستی ریختم و یک روز که با او سرگرم حرف زدن بودم بی‌آنکه متوجه شود، کلید مغازه و کنترل دزدگیر را سرقت کردم. همان روز بعد از ساختن کلید یدکی، آن را به طلافروشی برگرداندم و با اطلاعاتی که از شاگرد مغازه به دست آورده بودم، نقشه سرقت را عملی کردم.

 

بعد از سرقت، طلاها و دستگاه ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته را به خانه مادربزرگم بردم و در داخل باغچه دفن کردم تا در فرصت مناسب طلاها را آب کرده و به فروش برسانم. سرهنگ شاهرخی، رئیس پلیس شهرستان تربت‌حیدریه با بیان این خبر گفت: با اعترافات مرد سارق، ماموران راهی خانه مادربزرگ او شدند و اموال مسروقه را در آنجا کشف کردند.مرد سارق نیم‌کیلو از طلاهای مسروقه را با مهارتی که در طلاسازی داشت ذوب کرده و به فروش رسانده بود که مبالغ به دست آمده از این راه نیز ضبط شد./خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
دوستی خاله خرسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزادی زندانیان حوادث بعد از انتخابات و دوستی های خاله خرسه !



 

 

 

آزادی زندانیان حوادث بعد از انتخابات و دوستی های خاله خرسه !

 

آزادی حدود یکصد نفر از محکومان حوادث بعداز انتخابات ، محملی تازه برای منازعات سیاسی و رسانه ای شده است ؛ از یک سو برخی اشخاص و  جریان ها اصرار دارند که آزادی این افراد ، تاکتیک نظام برای بازکردن موقتی فضای سیاسی کشور در ماه های منتهی به انتخابات است و اصالت ندارد.

آنها همچنین می گویند که جمهوری اسلامی از موضع ضعف این اقدام را شکل داده و با توجه به در پیش بودن انتخابات و نیز تحولات اخیر منطقه ، منفعلانه آزادی زودتر از موعد این افراد را رقم زده است و نظایر این سخنان.

جریان هاس سیاسی مقابل آنها اما تأکید دارند که آزادی این افراد در یک فرایند متعارف قضایی و با احراز شرایط قانونی عفو و بخشودگی صورت گرفته است. آنها می گویند که این افراد بعد از آن آزاد شدند که از اقدامات خود ابراز ندامت کردند و لذا مشمول رأفت اسلامی نظام واقع شدند و زودتر از زمان مقرر در احکام دادگاه ، آزاد شدند.

این مجادله همچنان ادامه دارد و در این میان ، هر شخص و گروهی در صدد گرفتن ماهی خود از این آب است.

با این حال کمتر کسی به این مهم توجه دارد که ادامه این بحث ها چه تأثیر نامطلوبی بر سرنوشت بقیه محکومان حوادث بعد از انتخابات دارد.

مشخصاً باید گفت که کوبیدن بر این که " آزادی این افراد منفعلانه و تاکتیکی بوده است " ، فارغ از صحت و سقم این باور ، شانس آزادی بقیه زندانیانی که امید به رهایی شان است را کاهش می دهد.

این طبیعی است که وقتی مسوولان ببینند اقدام آنها در آزادی زندانیان ، حمل بر ضعف نظام می شود ، در خصوص آزادی سایر زندانیان بعد از انتخابات ، احتیاط کنند و ای بسا دست نگه دارند تا چنین تحلیل هایی شکل نگیرد.

بنابراین اگر با فاصله گرفتن از  بازی های سیاسی از منظری "انسانی" به موضوع نگریسته شود ، باید ضمن استقبال از اقدام اخیر ، از ارائه تحلیل هایی که می تواند در روند آزادی زندانیان حوادث انتخاباتی تاثیر منفی بگذارد اجتناب شود ؛ زندانیانی که حق شان نیست قربانی تراوشات ذهنی و تحلیل های سیاسی فلان سیاستمدار داخلی یا تحلیلگر خارج نشین شوند.

آزادی زندانیان حوادث بعد از انتخابات ، با هر نیتی که صورت گرفته باشد ، بیش از هر چیز یک حرکت انسانی است که می تواند به تلطیف فضای عمومی کشور نیز کمک کند و لذا هر رویکردی علیه این اقدام ، در خوش بینانه ترین حالت می تواند مصداق "دوستی خاله خرسه" در حق بقیه زندانیانی باشد که آزادی شان متصور است..../تحلیل:عصرایران