اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دور جدید طرح انتخاب شماره دلخواه ایرانسل



بستنی سنتی نخورید

 ایرانسل اعلام كرد كه این امکان را در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا شماره تلفن همراه دلخواه خود را از میان شماره های موجود از ۰۹۳۹۱۰۰۰۰۰۰ تا ۰۹۳۹۹۹۹۹۹۹۹ انتخاب كنند.

 

به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در این طرح متقاضیان می توانند شماره دلخواه خود را از بین شماره های طلایی نظیر شماره های مرتب، شماره فعلی تلفن همراه، تلفن ثابت منزل و یا محل كار خود، تاریخ تولد یا ازدواج، یك ردیف شماره های سریالی و پشت سرهم برای اعضای خانواده، دوستان یا همكاران، تركیب حروف ابجد كه مفهوم خاصی را ایجاد می كند، شماره حساب بانكی، شماره ملی، شماره شناسنامه، شماره خودرو و یا هر شماره دلخواه دیگر از ردیف اعلام شده را به دلخواه، به عنوان شماره سیم کارت اعتباری ایرانسل خود انتخاب کنند.

 

بر اساس این گزارش بهای سیم‎کارت اعتباری با شماره انتخابی ایرانسل، با احتساب ۳هزار تومان اعتبار اولیه موجود در آن و حق الزحمه شركت پست بابت تحویل در محل مشترك و دریافت مدارك، مجموعا ۱۵ هزار تومان تعیین شده كه در هنگام ثبت نام اینترنتی از طریق پرداخت اینترنتی به وسیله كارت یكی از بانك های عضو شبكه شتاب و یا پرداخت از طریق کارت شارژ ایرانسل دریافت می شود.

 

بنا بر اعلام، متقاضیان برای ثبت نام باید ابتدا به وب سایت رسمی ایرانسل به نشانی www.irancell.ir مراجعه کرده و وارد پورتال ثبت نام شماره طلایی شوند، سپس شماره موردنظر خود را در محل مشخص شده وارد کنند. درصورتی که شماره انتخابی شده پیش از این توسط سایرین رزرو نشده باشد، سیستم، انتخاب آنان را تایید كرده و به مرحله بعدی هدایت می كند.

 

طبق گزارش ایرانسل، پس از تایید سیستم مبنی بر موجود بودن شماره طلایی مورد نظر و وار د کردن اطلاعات لازم، مرحله ثبت نام آغاز می شود. در این مرحله علاوه بر تکمیل مشخصات فردی، درج نشانی پست الکترونیک و یک شماره تلفن همراه الزامی است زیرا در تمامی مراحل، اطلاعات مربوط به ثبت نام از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیک به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

 

پس از این مرحله یک پیام کوتاه و نامه الکترونیکی مبنی بر انجام موفقیت آمیز عملیات به طور خودكار برای متقاضی ارسال می شود، سپس مشترک باید نسبت به پرداخت هزینه شماره طلایی به مبلغ ۱۵هزار تومان از طریق پرداخت آنلاین و یا پرداخت از طریق كارت شارژ اقدام کند.

 

متقاضیان حداکثر تا پایان روز ثبت نام فرصت دارند تا هزینه شماره طلایی مورد نظر خود را پرداخت کنند. همچنین اگر فردی به هر دلیل مبلغی بیش تر از میزان مشخص شده توسط سیستم، به حساب ایرانسل واریز کند، مبلغ اضافی به اعتبار شماره طلایی وی افزوده شده و یا پس از طی مراحل اداری به وی بازگردانده می شود. متقاضیان در طی مراحل ثبت نام، می توانند نحوه بازپرداخت را انتخاب كنند.

 

بنا بر اعلام بلافاصله پس از پرداخت مبلغ توسط مشترک و تأیید پرداخت توســط سیــستم، شــماره رزرو شده به نام مـشترک تخصــیص داده می شود و پس از آن، سیم کارت به پست تحــویل و یک پــیام کوتــاه حاوی "کد رهگیری مرســوله پستی" برای وی ارســال می گردد.

 

بر اساس این گزارش مشترک می تواند با مراجعه به وب سایت پست به نشانی www.post.ir از آخرین وضعیت ارسال سیم کارت خود مطلع شود. کد رهگیری مرسوله پستی را همچنین می توان از طریق تماس با ۷۰۰ از خط ایرانسل یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط دریافت کرد.

 

ایرانسل اعلام كرد: در هنگام مراجعه مامور پست به نشانی مشترك، سیم کارت، تنها به مالک تحویل خواهد شد و مشترک هنگام دریافت سیم کارت باید اصل کارت ملی یا شناسنامه خود را همراه داشته باشد و یک نسخه از کپی آن را به مامور پست تحویل دهد. سیم‎کارت های ایرانسل تنها پس از تكمیل ثبت نام و رسیدن مدارك شناسایی به ایرانسل فعال می شوند.

 

در تمامی مراحل، اطلاعات مربوط به ثبت نام و آخرین وضعیت از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیک به اطلاع متقاضی شماره طلایی خواهد رسید. همچنین همواره با مراجعه به صفحه ثبت نام شماره طلایی و وارد نمودن شناسه پیگیری رزرو، می توان تمام سوابق پیام های کوتاه و نامه های الکترونیکی دریافتی از سوی ایرانسل را مشاهده كرد. از سوی دیگر در صورتی که هنگام ثبت نام متقاضی، یک شماره ایرانسل برای اطلاع رسانی ارائه شده باشد، می توان در تمامی مراحل ثبت نام، با ارسال یک پیام کوتاه حاوی شناسه پیگیری رزرو به شماره ویژه ۲۱۳۹ از همان خط، از آخرین وضعیت سیم کارت شماره طلایی مطلع شد.

 

ایرانسل دور جـدید طرح واگذاری شماره طلایی را از بامداد یکشنبه، ششم تیرماه تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه ی پنجشنبه، ۳۱ تیرماه سال جاری و از طریق وب سایت رسمی خود به نشانی www.irancell.ir ارائه می دهد.

 

براساس این گزارش، ایرانسل با سرعتی بی سابقه طی سه سال گذشته به طور متوسط هر ۱۸ ساعت یک شهر یا دهستان و ۱۴ روستا را تحت پوشش شبکه خود قرار داده و و موفق شده بیش از هزار و ۴۰۰ شهر و دهستان و ۱۷ هزار روستا را به همراه بیش از ۱۶هزار کیلومتر از جاده های کشور، تحت پوشش خدمات خود قرار دهد...../تحلیل :سیاست روز

 

 


ویدیو مرتبط :
ارسال اس ام اس به ایرانسل و رایتل با شماره دلخواه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک طرح دیگر دولتی به روزهای شکست نزدیک می شود؟ دور کاری یا بیکاری؟ مساله این است!



یک طرح دیگر دولتی به روزهای شکست نزدیک می شود؟

دور کاری یا بیکاری؟ مساله این است!

هنوز ماجرای انتقال اجباری کارمندان به شهرهای کوچکتر از یاد نرفته است.طرحی که برای خلوت کردن تهران و تمرکز زدایی در دولت استارت زده شد و بر طبق آن قرار شد وزارت خانه ها به تدریج از تهران خارج شوند. در همین راستا بسیاری از کارمندان که تمایلی به ...

شفاف: هنوز ماجرای انتقال اجباری کارمندان  به شهرهای کوچکتر از یاد نرفته است.طرحی که برای خلوت کردن تهران و تمرکز زدایی  در دولت استارت زده شد و بر طبق آن قرار شد وزارت خانه ها به تدریج از تهران خارج شوند.

در همین راستا بسیاری از کارمندان  که تمایلی به خروج از تهران نداشتند، مجبور به کوچ اجباری شدند هر چند که در ابتدای امر گفته می شد انتقال کارمندان از تهران به در خواست خود آنان صورت خواهد  گرفت.

بعد از این ماجرا اما طرح دیگری در دولت کلید خورد که دور نما و آینده خوبی برای آن پیش بینی می شد.دورکاری.

به این معنا که با توجه به توسعه و پیشرفت ابزار های ارتباطی و فن آوری اطلاعات، کارمندانی که امکانات برای آنها فراهم است از منزل به امور کاری رسیدگی کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ماجرا از این قرار بود که وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در جلسه 30 خرداد ماه سال 89 بنا به پیشنهاد شماره چهارم خرداد همان سال معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش بهره‌وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارمندان دولت و اثرات جانبی آن، آئین نامه دورکاری را تصویب کردند.

 

همانگونه که در مصوبه دولت مطرح شده بود، قرار بود افراد به منظور افزایش انعطاف کاری، بهبود وضعیت بهره وری و همچنین کاهش حجم ترافیک در کلانشهرها به ویژه تهران به منازل بروند اما عملا نه تنها چیزی بر بهره وری دورکاران افزوده نشد، بلکه چنان تسهیلی نیز در رفت و آمدهای دورن شهری ایجاد نشده است چرا که افراد به جای طی کردن مسیر اداره حال برای انجام کارهای شخصی در سطح شهر حضور می یابند.

 

این طرح اما در همان روزه های اول تصویب ، به خصوص مورد توجه بانوان قرار گرفت  هر چند که همه بانوان نیز تممایلی به دورکاری نداشتند اما در همان روزها معاون امور فرهنگی و آموزشی مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری  اعلام  كرد: زنان شاغلی كه حضور آنها در محیط كار، الزام و ضرورتی ندارد، امكان استفاده از طرح دوركاری را دارند.

 

سجادی اضافه كرد: هر دستگاهی موظف است 30 تا 40 درصد از نیروهای خود را به دوركاری و كار كردن در بیرون از محیط كار دعوت ‌كند كه این مسئله موجب شد تا با توجه به مسئولیت زنان در خانه و تربیت فرزندان، رئیس مركز امور زنان و خانواده با نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست كند تا زنان كارمند برای دوركاری در اولویت قرار گیرند.

 

در همان روزها بود که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران از احتمال اجباری شدن دور کاری در تهران خبر داد و گفت: الزامات قانونی لازم برای اجباری شدن طرح دورکاری در سازمان‌های تابعه استان تهران در حال بررسی است که پس از تصویب ابلاغ می‌شود..

نصرالله ابراهیمی درباره اجباری شدن طرح دورکاری در دستگاه‌‌های استان تهران اظهار داشت: در صورتی که دورکاری اجباری شود، با شناسایی آن بخش از خدمات قابل دورکاری در دستگاه‌ها، کارمندانی که توانایی دورکاری را دارند براساس مصوبات جدید دورکار می‌شوند.

و اینگونه بود که این دعوت به دورکاری بعد از مدتی تبدیل به توفیق اجباری شد و بسیاری از کارمندان  بدون تمایل قلبی دورکار شدند هر چند که آن روزها نمی دانستند دورکاری تبدیل به بیکاری خواهد شد!

چزا که نتیجه بیش از یکسال اجرای طرح دورکاری نیروی انسانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی به جای تقویت بازده کاری افراد، افزایش تعطیلی کارمندان به 2 تا 4 روز در هفته و رسیدگی به امور شخصی است!

 

متاسفانه عدم وجود زیرساختهای لازم مانند تامین شبکه اینترنت و ملزومات کار در خانه ها در کنار ناآشنا بودن مدیران با این نوع کار پرسنل، روزهایی که دورکاران باید در منازل سپری کنند به منزله تعطیلی و روز غیرکاری تلقی می شود و خود مدیران واحدهای مختلف دستگاه ها نیز چنین دیدگاهی را نسبت به نیروهای دورکار خود دارند.

 

وضعیت اینترنت و خدمات الکترونیک در کشور هم مزید بر علت کم کاری ها در دور کاریست.

مشکل دیگر اما ، اجرای سلیقه ای دورکاری توسط دستگاه هی مختلف است که بر کم اثر شدن آن افزوده است به نحوی که امروز هر یکی از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی وابسته به آن، آئین نامه دورکاری دولت را به سبک و سیاق مورد علاقه خود تفسیر و اجرا کرده اند.

در هر حال به نظر می رسد ، دورکاری  و تعدیل نیرو در وزارتخانه ها رابطه مستقیمی با هم داشته باشند چرا که کاهش بهروری کارمندان نتیجه ی جز تعدیل نیرو نخواهد داشت.

در هر حال، آمار چندان مشخصی نیز از عملکرد دستگاه های وابسته به دولت در مورد روند اجرای طرح دورکاری کارکنان وجود ندارد و ممکن است برخی از وزارتخانه ها 10 درصد و برخی دیگر تا 50 درصد از نیروهای خود را دورکار کرده باشند هر چند که این نگرانی هنوئز به قوت خود باقی است که آیا دروکاران کم بهره ، بیکار خواهند شد یا با اصلاح زیر ساخت یک طرح خوب دولتی به شکست منجر نخواهد شد؟/شفاف